Spring naar bijdragen

woensdag 20 mei 2009

ferry

Aanbevolen berichten

Caro,

jezelf afvragen waarom je niet sociaal kunt drinken,
tja, dat heb ik ook gedaan.
Na 10 jaar niet drinken ben ik het HELAAS weer eens
gaan proberen.
Een doffe ellende, het kan niet en ik wil het ook niet meer.
Sociaal drinken loopt uit op een terugval.
En er dan weer uitkrabbelen is een heel karwei.
Nu ben ik 10 dagen een niet drinker en het voelt goed.
Hulp van de AA en therapeut.
Je zou voor jezelf kunnen zeggen, dit wil ik niet meer.
Ik wil leven.
Ja, leven is voor mij zonder drank.
Met drank leef ik niet, dan overleef ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik geen dagelijkse
drinkster ben.
Maar eens in de zoveel weken weer op een dag ging drinken.
Het geeft spanningen, schuldgevoel, spijt.
Dat wil ik niet meer.
Het steeds maar uitstellen en dan toch weer een keer uitglijden,
dat kost zoveel negatieve energie.
Zowel lichamelijk als geestelijk.
Althans dit geldt voor mij, maar ik denk voor velen.
Ik denk niet, ik mag niet drinken,
ik denk, ik wil niet drinken.
De kater, de spijt, het schuldgevoel, dat wil ik niet meer.
Ik weet hoe goed een leven zonder drank kan zijn.
En daar ga ik weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik hoop dat de uitslag goed is. Ik denk aan je:heart:

Drup, hoe is het nu met je, na die valpartij. Ontzettend fijn dat je nu huishoudelijke hulp en een scootmobiel krijgt. Ik hoop dat je huis snel verkocht wordt en dat je nog een beetje gelukkig kunt worden. Echt waar meisssie , dat gun ik je: :heart:

Blacky en Rapilos, oook voor jullie twee zijn het erg moeilijke tijden, voor jullie ook een :heart:

Marieke, kom op, je was zo goed bezig, je kunt het. Op naar dag 5

Ik ben vandaag met dag 12 begonnen en ik durf mijn refusal niet te nemen, omdat ik vanavond ga tapassen en de kok heeft gezegd, dat er in sommige dingen wel alcohol zit, maar dat de alcohol verdamd zou zijn. Ik weet het niet, ik vind het doodeng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina voel me best rijk. Krijg hulp en hulpmiddelen waar ik niet veel voor hoef te doen (dus mag ik niet zeuren hoe ziek je moet zijn). Heb alleen nog een broer en een oude tante maar wel een schat van een vriendin en een lieve mailvriendin. Ken geen financiele zorgen dus dan ben je rijk denk ik. Het is maar hoe je het ziet of wil/kan zien. Ik tel deze zegeningen maar kan ook denken aan de negative dingen en die zijn er genoeg maar als ik dat ga doen zou ik niet sterk zijn. En als ik niet meer sterk ben........blablabla. Maar zo is het wel denk ik. Een glas is half leeg of half vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat wel Marion, errug stijf en sta er gekleurd op hahaha. De pijn valt wel mee want slikte die tramalant toch al. Ja ben blij met alle hulp en denk soms je bekkie open doen dan komt het wel, er is altijd een wel iets of iemand die zijn hand uitsteekt naar je en dat moet je zelf ook doen.

Hoe gaat het met jou? Je hebt het ook niet makkelijk he meis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Mijn weekeinde is een dag eerder begonnen door de feestdag morgen.

Zo maar eens de katten verzamelen en voeren en daarna een lekker uurtjes rusten met ademhalingsoefeningen.

Op een plakaat ergens in het stadhuis van Den Bosch staat: "Waardeer het verleden en kies de toekomst".
Klinkt aardig, maar toch wringt er iets, wat mij betreft. Toekomst kiezen? Valt niet veel aan te kiezen, die komt gewoon op je af en je weet niet wat ie brengt. Met de lessen uit het verleden - positief dan wel negatief - heb ik zo al genoeg moeit om in het NU te leven.

Ik ga deze dag maar vrij van drank en sigaretten doorbrengen.

Marion,
Neem maar gewoon je Refusal in. Met of zonder zul je toch moeten oppassen met wat je eet en drinkt. Refusal blijft een dikke week tot 2 weken werkzaam in je lichaam. Je 'tapas'kok moet wel terug op les, want slechts een heel klein beetje van de alcohol verdwijnt bij verhitting en koken.
Bij de volgende links vind je hierover meer informatie:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1964&enterthread=y
http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=1943&enterthread=y

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
marjo

Ik loop tegen mijn grens aan....

Zo begrijpelijk, zoveel mensen en situaties, emoties en verleidingen om je heen, die een appel doen op jouw gevoel voor vrijheid, omdat je ergens al zo lang zat opgesloten...

Lieve Marjo, ik vind het ongelooflijk moedig ende dapper je berichtjes van pagina 3!

Ik ben zo blij te lezen dat die ene JIJ er nog is, en dat ze het kontakt met jouw zelfje niet verloren heeft! Ook al kan die andere kant van jou het nog zo compleet met ratio én gevoel onderbouwen allemaal!

Blijf bij jezelf, je bent een stralende sterke vrouw, op weg naar een stralend nieuw leven. Daarbij niet meer hoeven denken aan drinken = de ultieme vrijheid!

:sun:
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we nou gewoon zeggen, waardeer het verleden en waardeer dat je in de toekomst andere keuzes kunt maken kan ik er mee leven ;)

Marjo, wat balen zeg dat het weer afglijdt. Ik weet verder ook niet hoe ik er op wil en kan reageren. Vind het gewoon enorm jammer.
Vandaag misschien maar eens beginnen met de zooi weer op te ruimen en dan weer dag voor dag?
zelfbeschikking is een schoon goed maar zet het wel in voor iets wat voor jou positief uitpakt.

Druppeltje, fijn dat het positieve weer wat meer jouw kant op komt, nu nog je huis verkopen en dan samen scooten met Caro!!

hernieuwde aanmelders, ga er weer voor, je mag boos zijn dat je niet sociaal kunt drinken, ben ik ook geweest. Maar op een gegeven moment kon ik voor mezelf alleen maar de conclusie trekken dat drinken nooit sociaal zou zijn bij mij. Ik laat dat maar aan anderen over en ben een stuk socialer zonder drank. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel met mensen omgegaan ben in mijn hele leven als op dit moment. Omringd door mensen die het positieve uit het leven halen geeft me veel meer energie dan in de kroeg hangen en 'sociaal' al die drankjank aanhoren. Dat heeft tijd nodig om te ontstaan maar als je positief in het leven staat krijg je dat ook weer terug.

Sneeuwwitje, die kok zorgt maar fijn voor alcoholvrije tapassen, doe ik het ook!!! ;)

Nou, ik ben weer weg, moet nog 1 foto maken en dan heb ik mijn expositie mooi aangevuld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Ik wil even tegen Marjo zeggen dat ze met het drinken moet stoppen!
Er zijn een aantal mensen waar ik erg tegenop kijk en als ik dan lees dat zij zachtjes terug glijden (ik hoop dat ik me daarin vergis) dan vind ik dat zo jammer !
Marjo je hebt zo geknokt...gooi het alsjeblieft niet weg!

Zelf sta ik sinds het afgelopen weekend al een 6 maanden droog!
Pff een heel gevecht ( gaat met golven).Ik ben ook wel eens bang dat ik het niet vol houd.
Maar denk ook het voegt NIETS toe!
Ik wil niet meer drinken!!!!!!!!!
Ik vind wel dat het er allemaal niet echt gezelliger op is geworden. Ik vind mezelf n.a. niet meer zo aardig!
Gelukkig niet elke minuut.....maar ik ben wel veranderd.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Mijn man moet er ook aan wennen.Ik hoop toch echt dat ik wat rustiger word.

Nou ja niet te dramatisch doen maar ik ben veranderd!

Liefs Tine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine van harte met je 6 maanden VRIJ :present::present::present::present::present::present:

Ik herken de golven, hier ook eb en vloed, en ja, ook ik ben niet altijd meer zo aardig... dat heet ook wel: gewoon mens zijn :)

Ik ben nu juist bezig om van mezelf te erkennen en aanvaarden dat ik ook schaduwkanten heb, en dat ze niet langer in de schaduw hoeven staan. Met drank moffel je het allemaal weg; zonder drank gaat het licht er steeds meer op schijnen, wat best heel heftig en confronterend kan zijn, maar tegelijk de enige manier om er wat mee te doen! So what, dat ben je nu maar niet altijd even aardig, je bent ook nog zoveel andere leukere en minder leuke dingen en je drinkt niet!!

Veroordeel jezelf niet en geef jezelf geen stempel, want alles is veranderlijk en de verandering is nog lang niet klaar... na al die jaren vol drank, ben je er na een half jaar nog maar net mee begonnen... heb vertrouwen!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemiddag allemaal

hoi Tine, je moet er voor waken geen val voor jezelf te zetten, Ik heb dat wel es met roken gedaan, zolang shaggerijnig geweest dat me ex zei, ga alsjeblieft weer roken.
stoppen met drinken houdt niet op met niet drinken, probeer er eens anders tegen aan te kijken
niet ik mag niet meer drinken maarrrrr
eindelijk hoef ik niet meer te drinken, zorg goed voor jezelf, in aktief zijn maar ook in ontspannen, beloon je zelf voor je niet drinken, straf jezelf er niet voor.
Wing goed idee. eerder melden dan krijgen we samen die draak er wel onder.
Marjo sta het jezelf niet toe af te glijden, laat de kant die niet wil drinken de baas blijven, dat ben jij, de kant van jou die wel wil drinken is de verslaving dat ben jij niet, ga der voor

en dan over mezelf, ik drink vandaag alweer niet en de plekjes lijken wel mee te vallen, geen stress daarover, t is weekend!

als ik iets of iemand vergeten ben, dan was dat niet bewust hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, dank je voor het delen.
Blijf alsjeblieft je pure zelf, zonder beneveling!
Het lijkt allemaal misschien wel een eigen keuze, maar voor je het weet is het dat niet meer.
Drank doet iets met je, dat gaat niet onder controle maar wil altijd maar verder. heel geniepig.
Een keer een glaasje, een keer een fles. Steeds weer iets vaker.
Keep it simple. Kus!

Druppeltje, ik ben blij voor je dat je wat hulpmiddelen krijgt. En hoop dat het gaat lukken met je verhuisplannen! Duim duim ......

Adam, veel plezier vandaag met alles en natuurlijk ga jij niet drinken.
Ben benieuwd naar je kunstwerk!

Corinne, gaaf!

Hannah, ik heb zo'n idee dat het hem zit in het je opwinden over. Het idee dat je goed moet slapen. En dat dat niet lukt.
Hoe zou je je voelen zonder die gedachte. En het omdraait. Ik hoef helemaal niet goed te slapen. De realiteit is dat je niet goed slaapt en je overleeft het. Meer zit er nu blijkbaar niet in.
Zoals Vie het bekijkt.
En dan niet je op gaan winden omdat je je niet kunt ontspannen! Hoeft ook niet. Acceptatie.

Tine, gefeliciteerd met je half jaar, klasse!

Zo, nu wassen en afstoffen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...