Spring naar bijdragen

woensdag 20 mei 2009


ferry

Aanbevolen berichten

Goede morgen, allemaal.

Ik ben al wezen wandelen met de hond, omdat ik niet kan slapen. Er zitten teveel gedachten in mijn hoofd, die ik niet kan los laten. Doe ik het goed, of doe ik het niet goed. Ik moet het gaan loslaten, maar dat lukt me niet. Maar dat zal toch moeten, want het leven gaat verder. En als ik mee wil en doorgaan met leven, zal ik moeten loslaten.

Rudy, ook moet ik veel aan jou denken, onze rots in de branding. Ik hoop dat je vandaag positieve berichten gaat krijgen. Ik zal vandaag veel voor je duimen en aan je denken. Ik hoop dat je dat steun zal geven.

En ook heb ik maar weer besloten, om vandaag niet te drinken. En ik hoop dat jullie allemaal, DUS NIEMAND UITGEZONDERD, met me meedoen.

Een fijne dag allemaal.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ferry, soms moet je keuzes maken en er dan mee leren leven, dat is niet makkelijk maar soms moet dat wel, door niet of niet helemaal echt te kiezen maak je jezelf gek, denk goed na wat moet, kies en leef naar wat je hebt gekozen, veel sterkte Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een toepasselijke samenvatting, t leven gaat door
Ik heb twee weken niet gedronken, ik hoef t niet eens meer in dagen te tellen, na de dagen de weken dan de maanden en dan de jaren ;)
Vandaag is een gemeen spannend dagje, Ik moet naar dermatologie om twee plekjes te laten bekijken en of behandelijk, mijn huisarts denkt dat t beginnende huidkanker is, vorig jaar dacht ie dat ook en toen zat ie ernaast. toen raakte ik er aardig in paniek van, dat is nu gelukkig een stuk minder maar zo dichtbij wordt het toch wel erg spannend. Eerst maar afwachten, een hele prettige dag en hou t droog!

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, over jou denk ik na, jij zou t alcoholduiveltje al moeten tackelen voor je in je automatisme schiet maar omdat ik je niet zo goed ken weet ik ook niet helemaal hoe dat bij je werkt. Maar dat je weet dat je eerder moet zijn is kennis waar je misschien wat mee kan, er is tussen de Wing die t oprdinkt en de Wing die niet wil drinken wel een stukkie niemandsland waar je in op kan treden, de rem aantrekken voor je doorschiet, in een eerder stadium, denk er es over na als je wilt

sterkte en veel wijsheid toegewenst Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Here comes the sun... :moon:

Goedemorgen allen,

Henk, sterkte gewenst, evenals iedereen die op uitslagen of op onderzoeken wacht!!

Ferry, volg je hart, soms een betere raadgever dan je verstand.

En Adam, jij bent toch ook sterker dan drank?!?
Ik zet hier ook op in en stel ons nu niet teleur!

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G'morgen all.

Rudy sterkte vandaag.
Trees: beterschap

Drup: ik vind het niet kunnen dat die oncoloog jou niet wil zien, maar je ha is wel erg goed. Misschien kan je naar een patiëntengroep ofzo?

Anjo: succes in de kliniek.

HenkieT: van harte met je 2 weken je gaat goed. B):musicnote:B):musicnote:

Hannah: je lijkt doortastender de laatste tijd; klinkt goed.

Adam: maak er een fijne dag van en nee je drinkt niet.

Dar je gaat ook goed toch :present:

Hier gaat het lekker B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Tsja

Weet verder niet zoveel te zeggen
Zat weer te sippen, maar ik kan het
gewoon op mijn eigen manier doen.
That's all! Belangrijke vraag daarin:
Waarom zou dat eng zijn of niet goed genoeg.
Eerder beter zou je zeggen. Helder.
Thuiskomst viel tegen. Maar die ouwe Fleetwood
en Mac weten het ook nog steeds; Go your own way! :D

Het is niet echt een pasfoto-hoofd-dag
Maar dat mag de pret niet drukken

Niets mag de pret meer drukken
Wie zou de pret nou willen drukken?

Duhuuu!!!!

Adam: Ingezet! Gogogogo!!!!!! :)

Rudy :heart:

Iedereen: Viel Spass!!!

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes bij de dok Henk, hele fijne drukke dag Adam (kennen wij elkaar al? Hoi, ik ben Fiet), Darjeeling, lekker werken en morgen heerlijk genieten, benje vrijdag ook vrij?, Marjo, knuf tegen de sipperigheid, alle andere dappere nietdrinkers: goedemorgen!
Ik doe mee; vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeggeh Hannah

Ik ga tegenwoordig wandelen
Als het niet gaat. Dan denk ik: soi!
Lekker belangrijk. Dat slapen.

Better then any pil! ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Al is het mss niet een gewenst antwoord

Er zit meer in dan je denkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt goed Marjo, verderop in het leven kijken. Ben benieuwd naar de pasfoto ;)
Ik houd het toch maar bij vandaag, het hier en het nu, daar heb ik momenteel mijn handen weer vol aan.
Wing, je bent van harte welkom. Het is prettiger samen een gremlin te lijf te gaan dan achteraf in je eentje met de gevolgen te zitten en weer de kritiek over je heen te krijgen.

Ferry, de spagaat waar je nu in zit maak je zelf door vast te blijven bijten in hoe het was. Van loslaten word je sterker en ga je weer groeien. Er komen echt dan weer andere mensen op je pad.
Nu ben je jezelf aan het pijnigen en legt de 'schuld' bij haar, daarmee heb je alleen jezelf dus dat lost niks op.
Albertina werk ze vandaag.

Adam, de grote dag vandaag in alle opzichten! Ben ontzettend benieuwd naar het kunstwerk en ja zo'n dag kan heel gevaarlijk zijn, zeker als die in de buurtkroeg eindigt, maar ik weet zeker dat jij meer plezier zult hebben als je in die kroeg gaat observeren dan wanneer je mee gaat drinken.. Ik zet mijn geld in op droog!! en nee ik zeg niet hoeveel ;)

Hannah, nieuwe naam nieuwe jij. Wie zegt dat vrijwilligerswerk kneuzerig is? Ik vind je ook veranderd sinds je naamwisseling en ben vreselijk trots op je dat je deze stap aan het maken bent!

Vandaag MOET ik echt de zooi hier opruimen! en als het zonnetje vandaag nu eens wat meer doorzet ga ik grasmaaien in de tuin van mijn ouders. Even lekker buiten zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde ik zie je ingelogd, had je vraag van gisteren wel gelezen.
Ja ik weet niet, ik dacht dat ik ergens een berichtje van jou gelezen had dat je niet goed weet wat je nu met al je vrije tijd aan moet. Maar bij nazoeken kan ik het niet meer vinden, dus wellicht was het iemand anders. Excuses voor de verwarring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hannah1

Dhendro en ik maar denken dat ik meestal doortastend ben.
:D

Mooi dat je goed gaat.




Ik hoop dat jullie een beetje ervaringstips hebben eigenlijk.


Hoe leg ik dat goed uit.


Heb al tijden lang last van slaapproblemen.


Heb er slaappillen voor maar die werken niet genoeg meer.


Wel als ik er drie glazen port erbovenop gooi maar dat wou ik niet meer.


Ik slaap 4 á 5 uur op een nacht en vaak nog het gevoel dat ik elk half uur op de wekker zie.


Ik ben een uur in slaap en ben om half 2 weer in de waakstand, rek het tot 4 a 5 uur en dan MOET ik eruit.


Mijn gedachten zijn dan al negatief, hoe kom ik die dag door, dat zal zo niet lukken de dagen zijn al zo lang.,zal ik nog een halve nemen terwijl de kinderen op school zijn.


Want vanmiddag afspraken en die haal ik dan niet denk ik.


Dus ik moet nu weer gaan slapen om de dag door te kunnen komen.


Ik vind het een ellende.


Zit me druk te maken over vanmiddag wanneer ik er wel moet zijn, maar ben bang en een beetje nerveus dat dat dan niet zal gaan lukken.


En dan nog verder van huis ben.


Ik herstel van slaap maar dit is wel erg magertjes.


Wat zijn jullie gedachtengangen daarover?


En ben me ervan bewust dat je wel moet als je werk hebt, structuur en dan leg je je er misschien makkelijker bij neer.


Dat heb ik niet.


Hoe doen de weinig slapers dat , hoe denken jullie daar zelf over?



Hannah, toen ik 'ziek' was kreeg ik de opdracht van de peut mijn lijf opnieuw te gaan leren wat inspanning en ontspanning was, ik stond altijd in de 'aan'stand. Ik moest gaan sporten/wandelen/poetsen/iets anders actiefs doen en daarna een uur slapen. Iets actiefs, daarna slapen. Een maand lang deed ik dat zelfs twee keer, dat slapen. Daarna alleen in de middag. Zo kwam het adrenaline en cortisol peil weer op orde. Na een paar maanden sliep ik weer normaal, zonder alcohol. zonder medicijnen, zonder wakker worden en zonder uitgeputte dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goedemorgen iedereen! Wat een prachtige dag, althans hier! Ik wens iedereen die dat nodig heeft heel veel sterkte , je moet soms een veldslag leveren om niet te drinken maar het is het vechten altiijd waard! Ik ga misschien volgende week een weekje weg met mijn vriend. Mijn 18 jarige zoon moet ik dan äan zijn lot overlaten"maar hij is blij dat hij een week geen gezeur aan zijn hoofd heeft. Vakantie is heel fijn maar zon en terras zijn moeilijk voor me maar ik denk dat ik er iets op gevonden heb. Ik heb het big book van de AA besteld en dat neem ik mee. Ik hoef maar 1 verhaal over terugvallen te horen of te lezen en ik ben alweer genezen. Dat nooit meer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...