Spring naar bijdragen

woensdag 27 mei

Gees

Aanbevolen berichten

Bedankt An, hier heb ik iets aan! En omgaan met die onrust... ik zou niet weten hoe, er zitten zoveel onverwerkte emoties achter. Op dit moment heb ik nog het meest aan de uitspraak: hang in there...

Ik kan trouwens iedereen het boek a million little pieces van James Frey aanraden!!

En Floortje, waarom dan? toch niet omdat het drie kwartier stil is? ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Noa: je zal hier toch hulp bij moeten vragen.
Volg je internet therapie.

Stoppen met drinken is niet zo simpel.
Mensen denken vaak 'dan laat je die drank toch staan'.
Er komt absoluut veel meer bij kijken.
Het is een heel proces waarin we a.h.w. weer opnieuw met het leven moeten leren omgaan.
Je dag anders indelen.
OF.. wat komt er in de plaats van de drank?

Je kan ook naar je huisarts gaan en tijdelijk voor wat kalmerende middelen vragen.
Mij heeft dat enorm geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An: Internetbehandeling heb ik aangevraagd, maar dat kan nog maanden duren...

Ik zit wel in therapie, maar dat is voor alle onderliggende oorzaken waardoor ik begonnen ben met overmatig alcohol, en drugsgebruik.. Zij heeft ook in de verslavingszorg gewerkt, ik zal het over 2 weken met haar bespreken... Ik durf verder niet zo goed actie te ondernemen, ik heb ook pas aan 2 vrienden verteld dat ik hiermee bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa: ja ik heb je intro nog eens gelezen. Je moet toch al ervaring hebben met het stoppen van die zooi.
Maar inderdaad alcohol is erg lastig. Overal kom je het tegen en ook IK vind het echt niet normaal meer. Ik verwacht dat er binnen korte tijd toch iets aan gedaan gaat worden.
Elke gelegenheid waar ik tegenwoordig kom wordt je drank aangeboden, zelfs in de supermarkten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wingchun

Dat heb ik niet geschreven An.

Ik zei dat het m'n oren uitkomt en dat ik er zo moe van word.

No offence.

Noa, dat klopt.

Het circus was nogal heftig vandaag.

Dus 'je had er genoeg van ' is heel iets anders dan dat het je oren uitkomt en dat je er zo moe van wordt :o

Hou het een beetje in de perken dan of zo. Succes met het drinken dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun: ik zou graag iets zeggen wat je kan opbeuren, of van gedachten doet veranderen, je lijkt me een toffe.

Als er geen vrije wil bestaat, wat is het dan dat ons heeft doen laten uitkomen op dit punt in ons leven? Het lot? Toeval? Wacht je daar op tot het genoeg is met de drank?Noem het zoals je het wilt noemen, maar als jij geen drank in huis haalt, je hand niet uitsteekt, etc. dan komt die drank toch echt niet binnen...

Nou goed, waarschijnlijk mislukte poging, toch een fijne avond gewenst :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: ja, ik vind het ook nogal krom. Over drugs wordt zo moeilijk gedaan (ook wel terecht), maar alcohol en sigaretten zijn totaal geaccepteerd... terwijl als je kijkt naar alcohol doden/slachtoffers , in de breedste zin van het woord, dit een inmens probleem is... Net als de ziekten ontstaan door sigaretten, of de schadelijkheid van bv meeroken.

Echt heel apart, maar ook weer begrijpelijk als je bedenkt hoeveel geld er in omgaat... toen ik nog drugs gebruikte vond ik het altijd heel vreemd, dat rokende en zuipende mensen mij gingen vertellen hoe slecht drugs wel niet was... de pot verwijt...

Beter is het om gewoon helemaal van die zooi af te blijven... en zover ben ik nu :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing kan nooit zeggen dat er geen vrije wil bestaat en Noa kan nooit zeggen dat er wel een vrij wil bestaat.

Als de philosofen er in meer dan duizend jaar niet uit zijn, wat moeten wij dan.
Ook ontrekt het zich aan de wetenschap, omdat het geen wetmatigheid is!

We drinken of we drinken niet. dat kunnen we natuurlijk prachtig verpakken.
Feit is dat als je wil stoppen dat je niet moet drinken.

Eenvoudiger, dan een moeilijk onderwerp, als de vrije wil er bij te slepen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een tijdje in een lab gewerkt, en geloof me, de berichten die je in de krant of populaire tijdschriften leest zijn meest van de tijd versimpeld om het voor de leken begrijpelijk te maken, hierdoor wordt de werkelijkheid vaak verdraaid. Mensen willen sensatie, en makkelijk behapbare informatie.

dat soort zaken geloof ik dus ook niet zomaar.

Ik denk dat voor mij de vrije wil bestaat, omdat ik geloof dat het bestaat, en dus handel ik er ook naar. Ik kan me voorstellen als je die macht ergens buiten je denkt te zien, dat hij zich daar dan ook bevind.

Voor de rest snap ik niks van de nu lopende discussie... maargoed, zal wel aan mij liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Natgeregend. Lekker.
Hond op hol. Tsss...
Kindjes thee en naar bed gebracht. Fijn.

The room is mine
Kakelkast uit
Slaapzak op de bank

De merel zingt nog steeds

De helderheid
Had ik me ook bijna voor aangemeld
Verzoop het geld liever
Het was zo duur
Ook dat boek gelezen
Wie het wil mag het hebben
We hebben wat afgegoogled

En nu zitten we hier
Nog steeds
Alcoholdebaas te worden
als ware het een strijd

Ik heb me rotgevochten
Hop! Mee de loopgraven in

Vanavond drink ik niet
Dat is van mij
Past bij NU

Op een dag is het over en uit
Dat gaat vanzelf
En anders ook..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...