Spring naar bijdragen

woensdag 27 mei

Gees

Aanbevolen berichten

zijn wel es mensen van hier bij een brijder arts geweest, vrijdag moet ik daarheen, dat duurt een uur, ik ben wel benieuwd, Ik zie er wel naar uit ook hoor, veel te vragen :) maar als er iemand wat meer weet hoor ik dat graag, bedankt alvast :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt An, ik zal inderdaad wat rustiger aan moeten doen, is lastig wanneer je je juist zo onrustig voelt... Dan kan ik bijna niet stil zitten, moet eruit. Ik voel me én onrustig, én ontzettend moe, dat is best verwarrend. Ik dronk - besef ik nu - ook meest van de tijd om van dit onrustige gevoel af te komen... Nu ga ik ontspanningsoefeningen proberen, hopelijk helpt dat.

Hoelang duurt zo'n ontgiftingsproces ongeveer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan er fysiek gebeuren? Stoppen met drinken ?
Als je veel en regelmatig drinkt en je stopt plotseling met drinken, dan kan er in je lichaam van alles gebeuren. Dan reageert je lichaam hierop met onthoudingsverschijnselen. Deze reacties hebben te maken met het feit dat je centrale zenuwstelsel en je organen zich aan alcoholgebruik hebben aangepast. Ze hebben zich voortdurend moeten 'verdedigen'. Onthoudingsverschijnselen kunnen in verschillende mate optreden. Dat hangt helemaal af van jouw gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk). Verder hangt het af van hoeveel, wat en hoelang je al drinkt. Zo'n onthoudingsperiode kan zo'n week tot 10 dagen duren. De volgende fases kunnen optreden:

De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe: Ja, ik heb al die artikelen wel gelezen, maar volgens mij gaat het niet zo snel als wat daar staat aangegeven.. En wat wordt verstaan onder 'een wat langere periode', dat kan natuurlijk alles zijn...

Maargoed, ik moet hier ook niet zo mee bezig zijn. Ik verlang gewoon erg naar het moment dat die onrustige kriebel in mijn hart/buik wegtrekt. Want daarmee lukt het me echt niet om lang op 1 plek te blijven. Ik Moet echt iets doen... Daarom werkt sporten voor mij zo goed... Dat is ook een manier om af te reageren. Nougoed, ik zal er toch een keer doorheen moeten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
NoaduBois

Bedankt An, ik zal inderdaad wat rustiger aan moeten doen, is lastig wanneer je je juist zo onrustig voelt... Dan kan ik bijna niet stil zitten, moet eruit. Ik voel me én onrustig, én ontzettend moe, dat is best verwarrend. Ik dronk - besef ik nu - ook meest van de tijd om van dit onrustige gevoel af te komen... Nu ga ik ontspanningsoefeningen proberen, hopelijk helpt dat.

Hoelang duurt zo'n ontgiftingsproces ongeveer?

Alles in totaal duurt het een heel jaar voordat al het vergif alcohol uit al je cellen van je lichaam is verdwenen.

En die onrust moet je nu niet weg willen drinken en denken dat je dan rustig wordt.
Dat is een NEP RUST, want je wordt van alcohol juist heeeel onrustig.
Je moet hier nu doorheen. Je zal er echt geen jaar last van hebben en na een dag of 14 voel je je al stukken beter. Maar reken erop dat die alcohol in je lijf zit en dat die blijft trekken door onrustige gevoelens.
Nu is de tijd aangebroken om te leren met die onrust om te gaan.
Andere dingen gaan doen, of juist uitrusten.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...