Spring naar bijdragen

dinsdag 16 juni

Twisty

Aanbevolen berichten

Hallo lotgenoten,

Lang geleden was ik hier...

Ik ben meer dan een jaar ( van mei-mei) hélemaal alcoholvrij geweest! Maar nu, na dat jaar, wil ik weer proberen, vooral omdat iedereen me toch maar raar vindt... waarom? Iedereen om me heen drinkt!
Ik ben alleen en heb het nu uitgeprobeerd, het is verschrikkelijk! Hoe is het mogelijk, na 2 dagen alweer op 1 fles wijn per dag...? Maar dat gaat stoppen, zoveel zelfdisipline heb ik!

Het leven kan toch niet dit bedoelen? Nergens kan ik mijn verhaal kwijt, van de gekke, hè? Oh, ja, overal in behandeling geweest, hoor. Ik lees hier veel mee en ben net zoals Har bij Novadic onder behandeling geweest. Uitbehandeld dus...

En ik hoop zo op een summertime en ...the living is easy. Neem me niet kwalijk als ik niet meteen reageer. Volgens mij is het in mijn hersenbolletje nogal een ratjetoe, sorry!
Mijn bestaansrecht is dat wat anderen(ook mijn dierbaren)van mij verwachten, en dat... kan ik niet meer!
Weet je, hoe voelt liefde nou?...ik weet het niet meer, raar hè, ik voel niets meer? Dat moet je toch kunnen voelen liefde...iets, ik weet het niet meer! Mijn grootste wens is: weer voelen hoe liefde voelt!
Vertellen jullie mij a.u.b. hoe liefde voelt, want ik ben het helemaal kwijt! Och och, wat twijfel ik toch om dit bericht te plaatsen...

En ik zal, denk ik, ook niet meteen reageren, ik ben zo bang...

Twisty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi Twisty, blijkbaar voelde ik dat je hier zou zijn, ik loop net dat liedje te zingen onder t brood en koffie maken, wonderlijk en die wondertjes zijn niet voor niets
als er geen draadje was was ik er 1 begonnen met :
drank isoleert en annexeert @Wing als je stopt met drinken mag je ook beginnen met leven

Twisty de dingen die t eerst moeten t eerst!

we doen t simpel, als je vandaag niet drinkt pak jij je macht terug
dat kan je wel
al moet t uur voor uur, minuut voor minuut, zoek nog es naar de eierwekkkermethode hier als je die nodig hebt

je kan gerust vandaag niet drinken, gun jezelf dat, dan heb je weer een begin

ehm Carolien, jij ook een goeiemorgen, als t goed is heb ik van de week twee splinternieuwe matrassen over 90 x 200
misschien kan je je rug een plezier doen :)

en goeiemorgen tina ook, schuift even koffie door
eierwekkermethode

(Twisty je mag gerust bang zijn hoor, als je er maar niet aan toegeeft door te gaan drinken, dat is wat t mechanisme wil, angst, drinken, zie je wel, nog meer angst)

gewoon vandaag niet drinken, je kan dat, succes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen zeer vroege vogels. Wat het weer gaat worden vandaag?
Oh Albertina jij hebt een drukke dag vandaag! Heel veel plezier.

Twisty: niet wanhopen, je hebt een jaar niet gedronken, dan kan je het ook EEN dag laten en dat is vandaag. OK.En die gevoelens dat komt wel weer. Je kan niet alles tegelijk voelen, angst, wanhoop, en zo meer. Eerst alles op z'n plek en de rest komt wel weer als je je zelf een beetje durft te laten gaan en de drank laten staan.
Ik doe met je mee.

Nou werkse allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, er staan 3 quiches in de oven, de drumstickjes onder de gril.
Ik heb nu al honger, hahahaha,

quote:

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by: sailor
wingchum,snap geen jota van je verhalen! ben je een paar weekjes "uit logeren" in het heineken-hotel of zo?
--------------------------------------------------------------------------------

Hahahahaha, ik kan het niet laten Sailor,
je kan leuk uit de hoek komen.

:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro,

zit net de dagdraad van gisteren door te lezen maar ik heb geen bericht kunnen vinden hoe het gesprek is gegaan gisteren.

bij deze dus............
hoe is het gegaan?

@@ps

ik begon wat te twijfelen aan mijn verstand, dus nog keer nagekeken en gevonden!!!!
tjee wel kort hoor een gesprek van een kwartier!
maar goed afwachteen dus tot eind juli........spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, ik heb laatst in woord en beeld geplaatst hoe je een foto hier neer kunt zetten bij werking forum
is ie weggehaald..mooi is dat, door imageshack.

Ook goedemorgen! vandaag een dag aan de bak met mezelf, eerst mijn trajectbegeleidster en daarna mijn ADHD coach
mooi, want dan heb ik van 2 kanten de kans om mijn 'werk' en waar ik tegenaan loop vandaag te bespreken.

Ik wil bezig zijn met de toekomst en niet blijven hangen in het oude

Twisty het klinkt of je toen je met drinken gestopt was toch in het oude kringetje bent blijven hangen, waar ze liever zien dat jij drinkt, want anders ben jij een bedreiging
Ook schrijf je de liefde niet meer te voelen, maar je schrijft ook dat je die verwacht van anderen, om te beginnen wordt het tijd om weer de liefde voor jezelf terug te vinden.
Dat is de ware liefde ;)
Je bent uitbehandeld bij Novadic, maar ik neem aan dat als jij een terugval hebt je daar ook weer terug kan komen.
werk aan de winkel meisje!!!! hou je taai!!

Het regent hier nogal, ik wou gaan hardlopen maar sla dat maar even over, kan vanmiddag ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bleehhh, ik ga wat doen!

voel me de laatste dagen errug hangerig, eigenlijk gewoon vervelend, chagarijnig........
alles doet me zeer en niets gaat de laatste tijd vanzelf........

en nu heb ik ook niets meer te roken!

bleehh, eerst douchen en dan de boodschappen direct doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dar ik snap er zoals te doen gebruikelijk geen ene bal van,heb het maar even uitgeprint,ben nu al twee maal een verhaal kwijt geraakt,zowel hier als op hotmail (heb maar 4 uurtjes geslapen) dus hup schop onder de bibs,koffie,héél veel (wordt mijn spv-er niet vrolijk van!) en varkentjes voeren etc
tjonge jonge wat had ik weer een moeite om het draadje op te pakken,een programeringsfout van ? % is standaard,cq wordt geaccepteerd,maar waarom moet dat nu weer net bij mij terecht komen???.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vorige week ben ik aan een nieuw schilderij begonnen. 1,2 vierkante meter wit doek. Mijn hemel, dacht ik..hoe moet ik dat ooit vol krijgen. Ik schilder nogal pietepeuterig met penseeltjes nr. 000, 00 en 0, soms de grotere vlakken met een nr. 2 en ik denk dat ik ruim een half jaar nodig heb om dit schilderij te voltooien.

Even zonk de moed en levenslust me in de schoenen, maar al snel realiseerde ik me dat ik door op deze manier naar dat doek te kijken ik hetzelfde deed als toen ik me in het "normale leven" ook nog blind staarde op wat er in de toekomst wel niet allemaal van me verwacht werd.

Ik heb geleerd per dag te leven, ik kan niet meer doen dan ik op dit moment kan doen. Maar dan moet ik op dit moment wel wat doen natuurlijk. Alleen dan kan die toekomst gevuld worden met wat ik in het verleden gedaan heb.

Zo ben ik nu ook met dat schilderij bezig. Ik concentreer me op een enkele vierkante centimeter. Als ik die nu niet invul met verf dan zal die 1,2 vierkante meter tot in lengte van dagen en tot groot misnoegen van mezelf compleet wit blijven. En als ik die ene vierkante centimeter nú wél invul dan zal die bijdragen aan een compleet schilderij.

De moeite en energie zit hem niet zozeer in die ene vierkante centimeter als wel in het niet te ver vooruitkijken. Stapje voor stapje kan ik een hele wandeling maken. In de tijd die daarvoor nodig is, maar dat laatste is niet van belang. Ik word niet gewogen op wat ik nog doen moet maar op wat ik gedaan heb.

Zaterdag stond ik -na m'n uitglijder van december- een half jaar droog. Dat is me gelukt door het dag voor dag te doen. Niet omdat ik in december mezelf heb voorgehouden om (een half jaar) niet meer te drinken. En ik ben blij dat ik het niet alleen hoef te doen. In NA/AA en door regelmatig te lezen op dit forum, vind ik veel troost, inspiratie en moed om elke dag weer het leven aan te gaan zoals het zich die dag aandient.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even in de herhaling

:moon: goedemorgen allemaal :moon:

ben net weer binnen en 30 eurootjes lichter maar dat mag de pret niet drukken voor vandaag!!
ik ga beginnen aan een overheerlijke hachee (combineert zo mooi met het rotweer :D), de cake staat net in de oven, pillen zitten erin, de meiden de deur uit, muziek staat lekker aan, eindelijk weer een peuk en de koffie staat weer te pruttelen.

ik ben er klaar voor!!!!!!!!!!!

doen jullie weer mee? een gezellige doch droge dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik niet Har, want ik kom na twee dagen ook nietsvermoedend binnenvallen.
Ik wilde alleen even een pb beantwoorden en wat bijlezen.
En melden dat het hier op vakantie heel fijn is, maar dat het giet.
Maar met dat ik het schrijf, begint de zon te schijnen, dus ik lees nog wat en dan hup weer wandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...