Spring naar bijdragen

Maandag 29 juni: vers draadje

sailor

Aanbevolen berichten

Dank je wel Caro :heart:.

Ik weet het "was sich liebt das neckt sich" ken je die uitdrukking?

En ach, hij zal het zelf ook niet makkelijk hebben denk ik zo, crossend naar school 10 kilometer in 1/2 uur. Natuurlijk is het zijn eigen schuld. Maar het is dan zo makkelijk om het op mij af te reageren. Ik weet het.

Dochter ziet het allemaal met grote ogen aan en zegt te hopen dat ze later nooit zo wordt. Niet wetende dat ze mij nu al op andere momenten tot wanhoop drijft, hihi.

Vandaag gaan ze verder repeteren, volgende week maandag 6 juli is de musical. Ik vond die van de zoon van Hannah ook erg leuk klinken.

Hebben ze in het Noorden eigenlijk al vakantie? (de kinderen)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nou ik zie er nog steeds niets verkeerds aan,zal wel aan mij liggen,laat het voortaan wel an een andere vroege vogel over!
en nu eerst wat eten,helaas geen uitgebreid otbijtbuffet meer,maar gewoon een bammetje,anders krijg ik zo het zuur van al die fijne pillen!:wacko:
fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari, welkom.

Het is geen gezwam wat je opschrijft, juist de associatie van spanningen met alcohol (even lekker een wijntje) is erg verraderlijk. Wees blij dat je er nu bij bent.

En niet alle alco's liggen in de goot. Ik heb een slechte periode gehad, jaren geleden, toen dronk ik bijna een fles wodka of vieux per dag. Werkte ik ook nog, zwaar onverantwoordelijk.

Dus alleen maar goed dat je er nu al mee bezig bent!

Schrijf lekker mee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Albert,

Druk weekend gehad zeker? Je bent toch ook een doorbijtertje! En je gaat hartstikke strak !! Complimenten. Koppie koffie erbij?

Helaas ben ik niet van het vele eten in de morgen dus ik kan alleen een beschuit of een cracker aanbieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal ,

Allereerst heel veel sterkte voor Papillon en Albertina,

alle nieuwkomers welkom hier en ook sterkte

Ik ben na een vrij heftig migraine weekend er weer helemaal bovenop tjonge was ook niet niks dus heb ik af en toe wat gelezen maar de letters dansten me voor m,n ogen.
Kheb nog wel in tweestrijd gestaan met wel of geen alcohol maar niet gedaan denk dan word het nog erger maar tegelijkertijd dacht ik effe helemaal van de wereld af met zone koppijn en misselijk is ook wel lekker (niet dus)

Dank aan jullie voor de lieve woorden dat sterkt toch een heleboel werkt voor mij in ieder geval wel

nu begin ik deze zonnige dag weer vol goede moed zonder migraine alleen nog nog een beetje duf maar dat gaat ook wel weer over blij dat het voorbij is

Liefs van meeeeeeeeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het tijdstip van invloed is op de hoeveelheid berichten.
Alleen het wel of niet schrijven.
Sailor je hebt veel meegemaakt afgelopen weekend.
en dank zij niet te drinken alles ook echt beleefd.
Sailor je leeft.

Ik val zo even binnen om zeggen dat het naar omstandigheden goed met me gaat.
Vandaag dagje ziekenhuis, dus ik ben weg.

Laat de eerste staan en heb vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pracht verhaal, Marjo! Ervaar, laat 't inzinken.

Voor de één is 't vastberadenheid, voor de ander onderzoek.

Ik heb deze week tijdens m'n nachtdienst ook meegelezen. Wings praatjes vind ik echt leuk. Hij wil tot de kern. Wel jammer dat er dan weer vage mindfullness o.i.d. bij moet, dat moet er toch gewoon zijn? Is het wel echt als je het jezelf aanleert? Want dat is aktie, dat aanleren, bedoel ik.

Ook zag ik An's strijd, Hannah's vastberadenheid (ondanks alles!) en Soothe's strengheid in de leer. Vooral de laatse twee zijn mij dierbaar. En ik denk dat ze goed gaan.

Dear Hannah, neem stappen, en voer ze uit. Whatever the consequence. Je bent 'n schat.

Dear Soothe, no turning back for you, keep shovelling! Jij bent heel ver gegaan en wilt dat niet weer.
Okay, do so.
Kan ik wel weer 'n hele verhandeling gaan schrijven over dat het voor eenieder anders is, maar doe je ding. Als het voor jou zo moet (en zeker: VOELT!!!): DOE! Maar dat doe je gelukkig ook.

Verder zullen de oude dienders mij vast wel snappen, Haddock na z'n laatst nachtdienstje, nou jah, dan weet je het wel!

De niet meer drinkebroer

En, Treessie: zet niet TE veel door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Captain, ik was met Woef uit!!

Alles wel in uw nieuwe habitat.
Op uitnodiging, kom ik een keer langs met m'n aanhang!

Keep it simple Haddock, ouwe schipper.

En niet drinken,valt mee! Daar ga ik weer! Houdt het ooit op. Neen!! ;)

Lees je nog weleens een mooie roman?

Groet, de romancier!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerst log ik in op mijn werk.

Ik heb zo ontzettend veel gedronken gister.
Moest het dan toch zo ver komen?
Waarom, waarom en nog een miljoen keer WAAROM DOE IK DIT!!!!!!!!!!!
En hoe krijg ik mezelf nu normaal?

Wat is het toch gemene rotzooi die drank.

Hoe vaak heb ik hier al gezegd dat het kwartje is gevallen??
Ik kom hier nu al een eeuwigheid.

Waarom lukt het jullie wel en waarom lukt het mij gewoon niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Allles wel in uw nieuwe habitat.

Op uitnodiging, kom ik een keer langs met m'n aanhang!

Keep it simple Haddock, ouwe schipper.

En niet drinken,valt mee! Daar ga ik weer! Houdt het ooit op. Neen!!
;)

Lees je nog weleens een mooie roman?

Groet, de romancier!!
:D

Lezen is voor de dommen, toch?

De nietzoslimme

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zieke man van mij heeft een fles drank erbij gehaald, voor mijn neus gezet en weg gegaan.
Ik heb hem gevraagd of hij me dood wil.
Gelooft iemand dit nog???? En dat ik dat dan opdrink.
Dat verslaafde brein gaat gewoon door en door en door.
Ik moet ermee stoppen.
Maar HOE DOE IK DAT I N HEMELSNAAM.
Dus duidelijk totaal in paniek.
En ik bibber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom me weer melden, hallo allemaal. Ongelezen (ga ik zo doen).
Het gaat best goed met mij, flink hard gewerkt aan de kwaliteit van mn leven de laatste maanden. En dat boekt resultaat :)
Dat wil ik graag zo houden, ik zit nu wat drank betreft (zonder moeite) aan de gewenste hoeveelheid die ik vorig jaar heb bepaald bij de Brijdersstichting als te behalen doel.
Nu wil ik gaan nadenken over een nieuw reeel te behalen doel, want dit is nog steeds veel te veel drank, merkt mijn lijf en geest.
Nou eerst maar eens lezen, :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat gisteravond voor mijn vuurkorf en er ging van alles door me heen, vooral het 'verraad' van wat ik dacht dat mijn beste vriendin was. In een opwelling en met veel emotie heb ik toen een A-4tje volgeschreven met wat mij het meeste pijn heeft gedaan. Weggelegd en vanmorgen nog eens gelezen, het gevoel is hetzelfde maar als ik het lees is het erg confronterend.. moet ik het wel of niet versturen that's the question..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, alcohol is een Vriend, maar de Verkeerde Vriend voor jou.

Per ongeluk heb je hem binnengelaten, kan gebeuren, gooi 'm eruit en doe de deur stevig op slot.

Blijf niet hangen in medelijden met jezelf dat je gisteren de fout in bent gegaan, aan gisteren kun je niets meer veranderen, morgen moet nog komen en vandaag moet je het doen.

Het is reuze jammer, helaas, en het was GISTEREN.

Voorbij, soit.

VANDAAG MOET JE KIEZEN, NU DIT UUR. Maak die keuze. Je bent ertoe bereid. Niemand is boos wie zonder zonden is (ook op ander gebied....... werpe de eerste steen).

Doe er je voordeel mee, beschouw het als een wijze les. En dat je je nu klote voelt is leergeld. Duur leergeld, maar wel leerzaam.

Nou niet meer mekkeren maar gewoon vandaag, hier en nu, de juiste beslissingen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de dag door zien te komen.

Hoi Woman,
ik ben er weer eens achter gekomen dat het voor mij super gevaarlijk spel is, dat af en toe toch maar drinken idee. Een wonder dat ik vandaag nog leef. Het erge is dat ik DIT ECHT NIET WILDE.
Ik sta machteloos ten opzichte van die drank.
Stap EEN van de AA. Nu voel ik het weer.
Moet ik weer compleet die afgrond in donderen om compleet te kunnen stoppen.
Ben ik nog niet ver genoeg afgedaald misschien.
Is het nu genoeg??
Ik trek dit niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer die dag in uurtjes op te knippen, zometeen lunchen, heb je een kantine? Anders haal je buiten een lekker broodje en ga je ff in de zon zitten. Zon is gratis. Niet drinken is gratis.

Dan spreek je af: over een half uur een koppie thee, dan heel veel water tussendoor, dan dit, dan dat, na elk vervelend ding geef je jezelf een klein beloninkje.

Voor je het weet is het 5 uur.

Vanavond ga je vroeg naar bed en je bakt pannenkoeken of haalt een frietje. Niks moeilijk gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...