Spring naar bijdragen

donderdag 2 juli


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Zo is het Vie!
Gelukkig kan ik ook zeggen IK DRINK NIET!
Als ik ergens blij mee ben dan is dat dat ik 17 nov.2009 GESTOPT ben met drinken!
Dus op naar de 8 maanden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik heel, heel veel steun van Houtje heb gehad en nog heb!
:present: voor Houtje!


Ook heb ik echt steun gehad aan het forum.
De internet behandeling heeft mij aan het denken gezet maar niet doen besluiten er echt mee te stoppen.
Maar mensen die al langer gestopt zijn , zijn een voorbeeld voor mij.


Fijne dag allemaal ik ga boodschappen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had de honden al lekker uitgelaten nu het nog niet te warm is en ga zo wat boodschapjes doen. De beesten hebben het ook zwaar met dit weer. Denk dat ik ze tussen de middag maar ff laat zwemmen in rivier of beek hoewel niet alle water meer zo fris is. Gisteravond tot 21.30 met ze aan de rivier gezeten en dat was heerlijk, ik hou het deze dagen thuis niet echt uit maar ik ben de enige niet.
Vandaag wordt mentaal een lange dag; dit is er zo één dat ik nu al tel hoeveel uren ik nog moet voor ik weer naar bed mag......... Het is druk in m'n hoofd en het is ook best vel twee behandelaars tegelijk op je dak (internet en psycholoog). Soms gaat het luikje van mijn rommelhok in de zolderkamer op een kier maar dan schrik ik zó dat ik het maar gauw weer dicht gooi. Tja..... ik zal er tóch doorheen moeten: VINCERÓ!!!

Iedereen een goede dag toegewenst en sterkte,
liefs, Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Tine, zou je daar geen achtje van maken, die datum?

Beterschap Leet.

Sara ik heb de eerste tijd na het stoppen ook als een gek gerookt en vond stoppenmet roken moeilijker dan stoppen met drinken.
Maar het is wel gelukt en nou ben ik er blij mee.

Pfff, koffie is op, hop aan het werk, ik begin al te zweten bij het woord alleen.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Vie, dat geeft de burger weer moed! Ik weet dat ik moet stoppen met roken want ben hard op weg naar COPD, gebruik 2 soorten pufjes per dag. Stom hè?! En ik ben er notabene bijna 7 jaar vanaf geweest, helaas 3 jaar geleden weer begonnen. Doe je het rustig aan? Het is veel te warm om hard te werken!
Nu ga ik echt weg.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gos nog niet weg want ik wil ff op je reageren Kirky.
Dat van die tunnel had ik begrepen en bij mij geldt hetzelfde. Ook bij mij is de drank het gevolg van........... En soms ben ik zó intens moe van voortdurend maar weer het gevecht aan te moeten gaan. Heb de afgelopen jaren nogal wat tegenslagen en morele kneuzingen opgelopen en helaas was mijn leven daarvoor ook al één van de bochtige soort dus....
Laten we maar dapper doorgaan en niet wanhopen aan het eind van de tunnel die toch echt een keer zal komen!
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb het gedaan!!!! mijn kast leeg gehaald! Alle kleren liggen nu op bed. Ga ze zo uitzoeken!

Weg met al die oude rommel. Effe goed rauzen!

T zal wel even duren eer t zover is dat ik weer "beter" ben. Ook ik in behandeling bij ADB en Psych.
Rommel in mijn hoofd! Kon ik die maar eens zo uitruimen zoals mijn kast! Toch!!!!!! FF alles schoonmaken.

Stoppen met roken. Tja, ik zit zelf op 3 pakkies shag dus ik hou mijn mond erover.
Zou wel willen stoppen maar wil er nu niet meer "bij hebben" zeg maar. Dan loop ik daar ook nog eens mee rond. Nee ik kies ervoor om eerst alles op een rijtje te krijgen in mijn hoofd en mijn lijf, en mijn alcohol gebruik aan te pakken. Stoppen met roken komt later wel en als later te laat is......
oh oh wat een geswets toch weer van me. Volgens mij moet ik met mijn"kleren zooi"aan de gang!

tot later!

liefs Leet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Leet, zo voel ik het ook!
Maar soms denk ik wel eens dat ik me met het roken net zo om de tuin leidt als met het drinken eerst: elk excuus is goed om het niet te hoeven doen.
Blij dat jij herkent wat een warboel er in je kop zit waar ADB en psych eens lekker in gaan wroeten :huh:Ga maar lekker je kleren opruimen dat geeft ook al een opgeruimder gevoel, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leet,
zo pak ik het ook aan, één probleem tegelijk.
Helaas zijn vele pogingen van mij in het verleden gestrand op een al te groot enthousiasme, in de trend van, "Weg met alle troep in één keer"
Nu pak ik eerst de alcohol maar eens aan.
Trouwens nu ik 4 dagen droog sta valt het me eigenlijk pas op hoeveel ik rook (bijna een pakje shag per dag)

Veel sterkte, en laat de eerste staan.

Cactus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé bedankt allemaal voor jullie felicitaties! :D Maaruh.. ik moet even iets rechtzetten. :$ Ik ben er nog niet helemaal hoor! Moet nog 1 examen afleggen en dan mag ik offieel op de weg.
Nog 1x baas over m'n zenuwen worden en ik ben er, dan kan ik tenminste weer helemaal onspannen gaan rijden op m'n Hondaatje Shadow! ;)

Ook leuk nieuws is dat Spuds simpele positief denken ook terug aan het komen is en dit wijt ik helemaal aan het stoppen met drinken. Gisteren pannen met de auto en ik kon alleen maar blij zijn dat ik zo'n gelukspoeperd ben. Gsm vergeten dus ik moest lopen, maar wat is er nu erg aan lopen als je dat lekker in de zon mag doen en de afstand nog te overzien is. En wat een geluk dat dat ding mij in m'n eigen stad laat staan waar ik de weg ken en niet tijdens mijn reisjes van de afgelopen tijd waar ik me regelmatig op onbekend terein begeef. Was lekker om zo weer te kunnen denken en niet in de baal modus te blijven hangen. Hihihi, ik was zelfs blij met mezelf dat ik het altijd stukken belangrijker vind dat schoenen degelijk lopen dan dat ze er mooi uitzien, had ik nu dus weer profeit van. Niks doe ik voor niks dus blijkbaar. ;)
Tja wat wil ik hier eigenlijk mee zeggen... Dat ik denk dat als je zaken zoveel mogelijk positief probeerd te bekijken dat oplossingen sneller op je pad komen dan als je in het negatieve blijft hangen. Het kost i.i.g. minder energie en het geeft juist energie. Van drank is bekend dat het juist de negatieve gedachtes stimuleerd dus wederom een motivatie om de eerste te laten staan. Het leven gaat niet altijd over rozen maar je kan het je dus wel makkelijker maken door de zaken die je kan veranderen, ook daadwerkelijk proberen te veranderen.
Misschien dat het niet altijd even goed lukt om je doelen te bereiken, maar kijk dan wat je inmiddels wel bereikt heb dat geeft wat mij betreft i.i.g. meer stimulans om de eerste te laten staan dan te blijven hangen in de misser die ik gehad heb.

En ach, soms wat minder voelen is ook niet verkeerd. Maakt het deste bijzonderder als je je dan weer een keer goed voelt. Een mens is nou eenmaal eb en vloed en net zo veranderlijk als het weer.

Nou misschien schrijf ik nu wel klinkklare onzin op, maakt me op dit moment niet zo veel uit. Wellicht dat iemand er iets aan heeft dat hoop ik wel. Maar dit is wat ik voel en denk op het moment. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, mijn ochtend op het dagactiviteiten centrum zit er al weer op. pjoew wat was het daar warm.
Het was een chaos. ik word daar erg onrustig van dus nu eerst weer even landen.

Ik rook me ook een slag in de rondte. Dat deed ik altijd al, maar sinds ik gestopt ben met drinken nog veel erger. hmmm of ik heb het beter door.
maar 1 ding per keer hoor.

Pjoew ik heb nu wel een trek moment. Nog maar even wachten met naar de winkel gaan voor mijn boodschappen. Koppie thee maar eerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha toevallig, ik heb ook een boterham met pindakaas

eeeeeeennnnnnnnnnnnn

mijn vriend is aangenomen!!! en heeft een nieuwe job per 20-7.

Geweldig want hij zag het bij zijn oude niet meer zitten en zijn contract zou niet verlengd worden per sept. dus HELEMAAL SUPER!!!!

Party party party daar moet op gedronken worden hi ha ho ho ho ho ho maar dan wel ijsthee hahaha.

Spud ik ben ook aan t swetsen hoor, lekker van je af "schrijven". De dag doorkomen is het voor mij.
En op dit moment alleen thuis dus geen afleiding.

Zo ik ga weer verder met mijn kast!!!!

Liefs Leet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit al vanaf 8.00 op de loodgieter te wachten.
De benedenburen zeggen dat zij lekkage hebben.
Nou ik zie bij mij niets, zonde van het mooie weer
om de hele dag thuis te moeten wachten.


Kirky,

hier ook gedonder maar dan met CZ, ze willen de kosten
die ik tot op heden heb gedeclareerd voor mijn beenbreuk op
een derde verhalen.
Ik heb al talloze telefoontjes gepleegd, twee formulieren ingevuld,
nog begrijpen ze niet dat ik alleen was, dus er is echt niemand waarop ze
de de schade kunnen verhalen.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pipeloi
Erg moe vandaag, en weer veel te lang geslapen. Diepe dromen en gewoon schijt aan de wekker.
Dus vanavond zal het wel weer niet lukken om in te slapen. Nou ja. Toch maar proberen actief te zijn vandaag, dan lig ik niet zo in mn bed te stuiteren.
Gister de hele avond bezig geweest met mn buikdans kostuum. Het topje wordt erg mooi, ik ben er echt trots op dat ik het zo mooi kan maken. Verder glitterstof gekocht voor een rok.
De choreografie besproken met de jarige jo van het feestje waar ik ga optreden.
Als dit zo door gaat zie ik een mooie toekomst. Voor een optreden krijg je minimaal 70 euro per kwartier...
En ik kan kostuums maken en verkopen.

Bedankt voor alle reacties op mn polletje betr. pecee in de huiskamer of nie.
Per vandaag gaat mn compu naar boven, mn atelier. Daar heb ik ook een luie zithoek met tevee, dus het is ook beetje huiskamertje.
Het gevaar is natuurlijk dat de pecee een perfecte trekbestrijder is, want afleiding, forum, noemt u maar op. Maar ach, de compu kan altijd weer terug naar beneden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de puinstort (moest schuur opruimen voor bbq) achter mijn kiezen, het overblijfmoederschap gedoet en zat net te overwegen of ik nu wel of niet mijn dwangbevel van die blauwe jongens vandaag zal betalen. Tijdens mijn overwegingen ff hier gekeken nav vanmorgen.... Grappig las heel veel over roken en het de combi van het roken/drinken en het stoppen ermee. Eigenlijk dacht ik ook dat stoppen met roken moeilijker zou zijn dan stoppen met drinken, toch ervaar ik dat nu anders. Ben dan wel nu bijna 11 weken gestopt met roken en pas net met drinken.....Als je een 3 maanden geleden had gezegd dat ik met beide zou ophouden had ik heeeeeeeeeel hard gelachen!!!! Maar voor wat betreft het roken heb ik heel veel hulp/steun op stoprokenblog.nl door iedereens dagboek te lezen c.q. te reageren. Vind dat heel fijn! En ook daar zijn heel veel mensen die worstelen met combi alcohol/nicotine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws Hannah.
:heart:
Mag ook wel een keer.

loodgieter is geweest is de beneden buurman niet thuis.
Terwijl ik toch mijn afspraak op hem had afgesteld.
GRRRRRRR.
Loodgieter boos en ik ook een beetje.
Mensen ik ben dol op mooi weer, dit vind ik iets te mooi,
te warm dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...