Spring naar bijdragen

Nieuw lid

PatrickB

Aanbevolen berichten

Beste mensen :)

Ik ben weer terug op het forum na een flinke tijd afwezigheid. Heel veel gebeurd dit jaar... phew!

Ik ben nu 7 maanden gestopt en voel me daar harstikke goed bij. Zo ontzettend blij met mijn nieuwe leven zonder alcohol!

Twee maanden een ambulante detox programma doorlopen met groepsessies, heel veel aan gehad moet ik zeggen. Wel 1x een terugval gehad eind juni met zelfmoordpoging en kort verblijf in psychiatrisch hostel, maar daar ben ik uiteindelijk sterker uit gekomen... Heb er wel hard voor moeten knokken om de boel weer op poten te krijgen maar ik ben echt er van af. Het is nu echt over. De smaak vind ik niet eens meer lekker, het gevoel niet, niks...

Ontzettend fijn zonder alcohol en heb er nooit behoefte aan. Zelfs als ik het moeilijk heb niet. Heb mezelf echt geherprogrammeerd en ik heb al langere tijd geen enkele behoefte of zucht terwijl dit tegen het einde van de zomer nog wel eens was (maar niet aan toegegeven).

Helder en fris zijn is zo ontzettend veel beter en dat had ik 7 maanden geleden, toen ik hier begon met schrijven NOOIT gedacht.

Dat wilde ik toch even laten weten, misschien inspireert het anderen of versterkt het bij anderen ook die kracht die ze vanbinnen al voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Patrick,

wat ontzettend fijn en bemoedigend om dit te lezen, dit geeft mij weer moed (nu 18 dagen droog) ik wil ook niet meer, en van de week wist ik heel zeker, zeker dit jaar niet meer, maar gister was ik alweer met mezelf aan het ''onderhandelen'' over 2e kerstdag :huh::o hoe ''ziek'' ben je dan he :devil:

maar als ik weer eens zulke gedachten heb, zal ik jouw stukjes nog eens even lezen, 7 maanden droog :present: dan kun je wel iets erover zeggen ja, ik zelf moet dat nog mee gaan maken, hoop het ook te halen! Bedankt voor het delen!

Liefs Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...