pepita55 Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Nee hoor Saf,Het ontwerp is al klaar. Het wordt een schilderij van Bokito.Was van de week in Blijdorp om te tekenen ( nu een abonnement gekocht)En die groep gorilla's is daar zo geweldig dat ik een ontwerp heb gemaakt. Alles staat klaar boven, maar ik heb vorige week vakantie gekregen van school en ik ben nu een beetje van de luie.Moet ook kunnen vind ik.Wat schilder jij zoal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Hey Saf, fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad.Pepita, wat het ook is, als je een probleem hebt (gehad) met drank, krijg je op 1 of andere manier wel een puinhoop. Tenminste ik wel. Ik ben voor mezelf bij dat dit voornamelijk op financieel vlak ligt, het had nog veel erger kunnen zijn.Ik heb tenminste de meeste dingen nog kunnen uitpraten met de mensen die ik emotioneel tekort heb gedaan in die tijd.En dat afbetalen, het is maar geld.Hoop dat je vandaag nog wat kan werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Hoi allemaal,Safi,welkom terug van vakantie!Soothe,goedzo de koe bij de horens vatten dan benj eidenlijk weer de baas over je eigen geld.Hannah.Ik schrik van je bericht, 20 uur gedronken?Of zoals je schrijft nog nooit zoveel als in de afgelopen 20 uur.Je helpt jezelf naar de hel, medicatie ontstkekingen, AD in deopbuowende fase.Zoek hulp.!!!!!!!!!!!Ik ga zo bij een vriendin eten, lekker makkelijk hoef ik zelf niets te doen.Wellicht tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Goedemiddag allen.Oh, maar schulden heb ik ook g'had...G'lukkig was de man van m'n moeder zo vriend'lijk de administratie van me tijd'lijk over te nemen.'k heb een afbetalingsregeling g'troffen met de instanties die 'k nog geld schuldig was.Binnen een jaar was 'k al schuldvrij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Pepita ik wordt geinspireert door de Glasgow fourhttp://www.artmagick.com/albums/album.aspx?id=15410Die probeer ik dan na te schilderen en daaruit ontstaat dan weer een idee hoe ik dat onderwerp zelf zou kunnen gebruiken.Bokito?!Wat grappig!Hoi Tien, Vie!Ja ik schrok ook al van Hannah's bericht.Maar 1 keer moet de laatste keer zijn.Misschien is ze nu op de bodem beland en wil ze eruit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Kirky het zal waarschijnlijk niet zo zijn dat de halve schuldhulpverlening aan de drank is maar wel denk ik dat er veel meer mensen verslaafd zijn dan je zou vermoeden.Ben ik zelf immers niet al die tijd een keurig uitziende dame geweest waar je niets bijzonders aan zag? En maar zuipen, en op het randje alles doen.Ik denk dat er veel bureaucratie is, en dat de mensen die dit behandelen, het zelf door alle regeltjes ook niet meer weten. Zij moeten ook maar met die regels werken.Good for you Gunn, dat je al zo snel van je schulden af was.En hoe gaat het nu met jou?Albertina, ik was ook geschrokken door het berichtje van Hannah. Ik kan daar zo weinig mee, voel me machteloos hierbij.Daarom heb ik het maar naast me neergelegd: ieder de eigen wil en verantwoording.Lekker eten vanavond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Hannah,*******. Jij hebt niet genoeg aan het forum.JIJ HEBT PROFESSIONELE HULP NODIG.FERRY. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Kijken jullie trouwens wel een op Ikenmijnalco.nl ?Daar vind je toch ook veel goeie informatie en kun je dingen soms eens van de andere kant horen.nl de partnerIk vond er onderstaand verhaalquoteHier vinden we het co-dependency fenomeen terug. Het is opvallend hoeveel vaker in de literatuur vrouwen medeverantwoordelijk worden gemaakt voor het gedrag van hun man, terwijl omgekeerd, in de schaarse gevallen dat er aandacht is voor drinkende vrouwen en hun partner, de man wordt afgeschilderd als een schuldloos slachtoffer van haar drankgebruik, en niet als iemand die daar ook het zijne aan zal hebben bijgedragen. (Forth-Finegan, 1991).Marlo Werner, in Herr Abhängig und Frau Co, een boekje over haar ervaringen als gediagnosticeerde "co-dependent" beschrijft Werner hoe de vrouwen van te veel drinkende mannen het altijd verkeerd doen: "Hoe een vrouw zich ook gedraagt, haar gedrag kan altijd als reden gezien worden dat haar partner drinkt. Is zij degene die het gezin bij elkaar houdt en er voor zorgt dat alles blijft functioneren wordt ze als te dominant gezien, als een vrouw die alles in de hand wil houden. Gedraagt ze zich afwachtend en passief dan krijgt ze het etiket van de duldende vrouw. Probeert ze zich van haar drinkende man te distantiëren krijgt ze te horen dat ze geen begrip heeft voor zijn problemen en is ze egoïstisch. Drinkt ze mee, dan heeft ze zich te veel aangepast. Lukt het haar nog enigszins om haar eigen stemming niet te laten verzieken en is ze nog tot een minimum aan eigen plezier in staat dan gaat men ervan uit dat ze frivool en oppervlakkig is. Als ze zich verweert door hem de huid vol te schelden is ze het type van de vrouw die haar man achtervolgt. Nog vernederender vind ik de volgende theorie die ervan uitgaat dat vrouwen een afhankelijke partner hebben uitgezocht vanwege hun verborgen wens om "nodig" te zijn. Ik ben mijn man op vakantie tegengekomen toen ik zeventien was en had echt heel wat anders voor ogen dan een afhankelijke partner."De verwachtingen die aan de vrouw van een alcoholafhankelijke man worden gesteld zijn soms buitensporig hoog. Werner beschrijft hoe van haar, als mede-afhankelijke verwacht werd dat ze in de 'natte' fase van haar man weliswaar aanwezig bleef maar zich emotioneel van hem distantieerde, niet ging redden en zorgen, om vervolgens, als hij in een 'droge' fase was aangeland, de relatie weer te hervatten alsof er niets was gebeurd. Welke gevoelens zij zelf ondertussen had ontwikkeld kwam nauwelijks ter sprake, of ze na alles wat ze had meegemaakt nog van haar man kon houden: geen punt van discussie. Het is bij de eenzaamheid waar vrouwen van alcoholische mannen in terecht kunnen komen nog een wonder dat acht à negen op de tien bij hun man blijven, terwijl zo weinig mannen dat op kunnen brengen wanneer hun vrouw drinkt.unquoteik zie dit inderdaad wel in mijn omgeving maar aangezien er bij ons door allebei gedronken werd herken ik mezelf er niet zo in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Dag Ferry, geef je weer shock therapy? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Ik las nog een mooi stukje wat ik graag wil delen.Als je een kikker in een pan kokend water zet zal hij daar sneller dan je kunt zien uitspringen.Maar als je een kikker in een pan water met de lichaamstemperatuur van de kikker zet, en dan langzaam het water opwarmt, zal de kikker in het water blijven, zelfs tot aan het punt dat hij levend gekookt wordt.Waarom? Omdat de kikker niet in de gaten heeft dat het water van temperatuur veranderd.Bij alcoholisme werkt dat hetzelfde...de warmte wordt steeds opgevoerd maar niemand in de directe omgeving van de alcoholist heeft het in de gaten. Listig en verbijsterend! Een progressieve ziekte. Het zou kunnen beginnen met het af en toe accepteren van ongewenst gedrag. Oh, dat meende hij niet zo, hij heeft gisteravond gewoon teveel gedronken!Een aantal jaren verder is het gedrag langzaam maar zeker steeds onverdraaglijker geworden, maar het wordt nog steeds geaccepteerd en dat wordt standaard.De partner komt terecht in een chaos in haar eigen huis die slechts een paar jaar eerder ondenkbaar was. Als ze uit het raam zou kijken naar de overkant van de straat en daar dezelfde soort dingen zou zien in het huis van haar buren, had ze waarschijnlijk de telefoon gepakt en een hulpdienst gebeld om die mensen te HELPEN!!Als datzelfde soort gedrag routine wordt in haar eigen huis, is het allerlaatste wat zal gebeuren, dat ze de telefoon neemt en hulp zoekt. Ze is lagzaam aan terecht gekomen in de gedachte dat de alcoholist beschermd moet worden. Ze heeft geleerd hem te beschermen, voor hem te liegen en de waarheid te verbergen. Ze heeft geleerd om geheimen te hebben om het even hoe erg de chaos en de gekte om haar heen geworden is.Slechts enkelen die getrokken zijn door de ziekte alcoholisme, realiseren zich dat door de alcoholist te beschermen met kleine leugentjes en bedrog naar de buitenwereld, die langzaam zijn toegenomen in grootte, ze feitelijk een situatie gecreeerd heeft die het voor hem makkelijker maakt om door te gaan in zjn neerwaartse spiraal, in plaats van de alcohlist en zichzelf te helpen, heeft ze hem eigenlijk in staat gestleld om erger te worden.De hitte is zo geleidelijk toegenomen over een zo uitgestrekte periode, dat niemand in de gaten had dat het water begon te koken en het tijd was om uit de pan te springen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Ja is wel zo maar Ferry heeft wel gelijk. Soms moet je mensen shockeren om "wakker te worden" Soothe kan ook goed de streepjes op de i zetten en dat hebben we wel eens nodig om even anders te kijken. Tis niet altijd leuk maar wel de waarheid en dat doet au. Maar met water drinken kom je ook niet verder als een dag dus tuttelen helpt dan niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 SpudIk heb bij sommige mensen het gevoel dat ik altijd goed ben zoals ik ben.ook als ze zich aan me ergeren en dat laten blijken.Ik wordt er niet gekeurd om wat ik heb bereikt in het leven maar omdat ik mezelf durf te zijn in hun omgeving.Dat is voor mij echte liefde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Oh jee oh jee, mijn echtgenoot en ik gaan vanavond serieus praten.We hebben samen even wat te verhapstukken. Dit zal liefdevol verlopen, dat weet ik nu al, maar hij wil een paar dingen van me weten waarbij ik me heel kwetsbaar voel.En natuurlijk krijg ik meteen het idee om het allemaal in stijl te doen en me sterk te houden, en de leuke, krachtige Vie te zijn. Zal ik noiu ook eens niet zo krachtig zijn?En hem eens de leiding te laten en eens wat te durven.Niet krachtig zijn betekent niet meteen zwak zijn.Nou, we zullen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Na bijna 5 maanden droog moet ik er niet aan denken dat ik nog elke dag zou vechten. Als ik werkelijk elke dag zou moeten vechten om maar niet te drinken pak ik wel een borrel. De eerste weken vond ik het zwaar en had ik baat bij "de eerste laten staan" "wie doet er mee" etc. Nu haal ik mijn schouders op, als ik dat lees, ja tjee dat spreekt toch voor zich dat ik vandaag niet drink.Nu kan ik supertrots op mezelf wezen, mezelf sterk noemen etc. Maar dat vind ik hypocriet. Ik heb ergens gewoon geluk gehad; ik heb niet echt nagedacht over het stoppen, ik was het drinken zo zat en het liep te vaak uit de hand dat ik gewoon eens een tijdje niet wilde drinken en dan wel weer verder zou kijken. De combinatie van het forum en mijn nuchterervaring heeft me doen besluiten om niet meer te drinken. Ik heb geen last van dit besluit; er mist niet iets belangrijks. Er is nog wel eens trek, maar daar hoef ik mij niet tegen te verzetten, ik hoef er geen gevecht mee aan te gaan. Hij is er soms, erkennen en accepteren; een plek geven, dan is ie wel klaar. Die trek zal misschien nog wel jaren bij me horen; ik zie het als een soort Pavlov reactie.Ik kan ook gaan zeggen, nu is m'n leven top, dat is niet waar. Het leven is nog steeds de ene dag leuker dan de andere. M'n leven heeft wel meer inhoud gekregen doordat ik anders ben gaan kijken, voelen, denken en doen. Er is meer in mij dan ik kon ervaren toen ik dronk. Drinkend zat ik vast in een tunnelvisie, niet drinkend is er helemaal geen tunnel. Een donkere wolk soms, dat wel, maar ook veel vaker een stralende lucht.Daar ben ik blij mee en ik waardeer het maar ik weet het nauwelijks uit te leggen, laat staan dat ik een ander tot stoppen kan dwingen.Maar ik gun het je wel, werkelijk, al die verzopen levens, al die verloren illusies, al die schuldgevoelens, al die zinloze strijd, terwijl je misschien een prachtig mens kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Dhendro,Ik vind het een mooi stuk, wat je hebt geschreven.Ik ben begonnen met de internetbehandeling omdat ik zelf nogal eens in mijn oude gewoonte terugviel.Een paar keer per week een glas of drie of vier voor het eten.Voor sommige mensen zijn dit peanuts, maar voor mij was het veel, want ik kan gewoon niet tegen drankIk ben hiermee gestopt en drink uitsluitend bij speciale gelegenhedenen dan nog matig.Maar ik mis het drinken dan ook niet of nauwelijks.Ik ga gewoon iets anders doen.Ik vertelde mijn besluit tegen een collega, waarvan ik weet dat ze ook wel van een wijntje houdt en die reageerde zo positief, zo "goed van jou, joh"maar ze zei niets over haar eigen gebruik.Onvoorstelbaar, hoeveel mensen kunnen drinken zonder daar ogenschijnlijk last van te hebben.Safi, ik heb de site bezocht van de glasgow-four bekeken. Erg mooi hoor.het doet me denken aan Gustave Klimt en aan jugendstil schilderkunstGebruik je ook goud of andere bling bling?Het gaat vandaag echt niet meer lukken bij mij denk ik, had ik geen gesso meer.Even naar de Action voor gesso dus het witmaken zal nog wel lukken vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Hoi,ben weer online...Het beest waar ik afgekukeld ben is ong 1.70 m schoft.Tsjeee, heb zo.n pijn en heb nu medicatie waar je absoluut geen alc. bij mag gebruiken.Nou ja, heb ik nog een stok achter de deur.Wat is er trouwens aan de hand? Problemen met kredietbanken etc?Enne Hannah wat is dit....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Hoi Pepita,Persoonlijk houd ik van het wazige van Dali, maar moet zeggen dat het expresionisme ook wel tot de verbeelding spreekt. Het hyper realisme vind ik kanp, maar dan kun je net zo goed een foto maken.Wat schilder je zoal? Portret/ landschap, beiden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Mika,Dat is inderdaad heeeeeeel groot.Vroeger reed ik ook ,maar nu al een tijdje niet meer, moet er niet aan denken eraf te vallen.Ik weet nog wel, dat wij er altijd gelijk weer op moesten klimmen van onze instructeur, anders durf je niet meer.Hoe kwam het zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Nou we reden door een grasland heen en hij wilde terug, ik niet. Flink gevecht, springt hij naar beneden (de weg ligt een stuk hoger) gaat moeilijk doen en....kwak. Gelukkig gaat hij niet bij me weg (ben er al eens eerder afgedonderd, heb 'm zelf ingereden). Dus wilde opstappen, functioneerde mijn been (lees: knie) niet, dus terug gewankeld naar de stal. Stond verdie midden in het bos..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 PepitaKlimt werd geinspireerd door de Glasgow Four!Grappig hè? van hem hou ik ook.Kun je me per PB eens uitleggen hoe gesso werkt, ik wil dit ook gaan doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Hoi Mika,Berichten kruisten elkaar.Ik schilder uitsluitend dieren, ben zogezegd animal artist.Je moet het niet zien als nageschilderde foto's.ik gebruik foto's, maar ik probeer het dier in een abstract beeld te vatten.Soms is het impressionistisch, soms is het expressionistisch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 :Dh hè hè,,voel mij 200% beter dan gisteren,het spul begint te werken en de bijwerkingen worden minder!Het is natuurlijk wel leuk en aardig dat ik gisteren niet naar de fles heb gegrepen,maar dat die link,moeilijkheden=drank nog steeds aanwezig is viel mij eigenlijk smerig tegen!Had gehoopt dat dat nu ook eindelijk eens over was!Het blijft dus oppassen! en helemaal als het daarboven een beetje op hol gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Enne Sailor al naar Harry Potter geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Spud, dat is goed dat je dat herkend.Dat je ruzie-eg wordt omdat dat met jouw emoties te maken heeft.Beter van de zijlijn toekijken en opschrijven wat je voelt en waarom.Ik ga wat eten.Kaasomelet en rodekoolsalade, vers uit eigen tuin van de moeder van mijn vriendin.Vegetarisch eten is ZO lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2009 Ga ook eten tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden