Spring naar bijdragen

woensdag 22 juli

HenkT

Aanbevolen berichten

Hoi Tapas, wat mij hielp: probeer te kijken wat er achter de angst ligt. Achter de angst ligt
toch weer vreugde en blijdschap. De paniek bij mij was alleen maar angst; een samengevoegd zijn
van alle angst die er ooit was en die nog kan komen; pfff veel zwarter kon het niet worden.
Maar achter die angst ligt wel het goede. Probeer afscheid te nemen van de angst, de pijn,
het verdriet; huil, schreeuw, scheld, wat dan ook. Maar sla het niet op, hou het niet vast.
De angst is namelijk waarschijnlijk erger dan de werkelijkheid.
Kijk dan wat er ook was; ergens was er ook liefde, voor jezelf, van een ander.
Omarm liefde, hoop, pluk het uit de lucht, voel het in je hart; ook voor jou schijnt de zon.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pepita, ik ben er nu wel eerlijk in geworden naar mn omgeving.
Ik ben er achter gekomen dat ze het helemaal niet zo erg vinden als ik zeg: nee doe mij maar even niet, want als ik 1 glas drink worden het 3 flessen.....
Mensen reageren vaak met bewondering en juist met respect omdat ik er voor kies om de drank te laten staan.....
Ik ben ook wel van mening dat alcoholisme nu wel een bekend verschijnsel is onder de mensen, je ziet nu ook zoveel op tevee erover....

Ik moet de laatste dagen vaak denken aan een vriendin van vroeger die eetverslaafd was.
Ik ging eens bij haar eten en na een flinke maaltijd, toetje en koffie kwam direct "gezellig" een grote schaal met saucijzenbroodjes op tafel. Er lagen wel 15 saucijzenbroodjes voor ons tweeen !!!
Ik zat nog bomvol van het eten, dus zij was de enige die met veel smaak de broodjes opat.....
Zij had van haar moeder geleerd dat gezelligheid gelijk staat aan eten op tafel. Dat kan best in een groot gezin, maar als je alleen woont is het anders, dan zet je geen schaal met gevulde koeken op tafel.
Zo is het ook met drank, laatst kreeg ik weer de kurk niet op de fles, het klinkt belachelijk, maar omdat ik geleerd heb van mn moeder mn bord leeg te eten en geen eten en drinken te verspillen had ik er grote moeite me de fles leeg te kieperen in de gootsteen. Toch gedaan hoor, want ik heb mn lesje wel geleerd....maar jee wat zit dat diep !!!
Dat zijn mij gedachtes van de afgelopen dagen
:):):)

quote:

Originally posted by:
pepita55

Hoi allemaal,

An , heerlijk slapen en heerlijk wakker worden, daar doe ik het ook voor.

Ben sinds twee en een halve week begonnen met de internetbehandeling en dat bevalt me goed.

Geen gepreek maar analyserend bezig zijn, risicosituaties opsporen en vermijden.

Ik merk het nu al aan mijn gestel, ik slaap beter en heb meer zin in dingen.

Heb nu vakantie en geniet er heel erg van.

Maar moe ben ik nog steeds en dat zal nog wel een tijdje blijven.

Wat mij ook opvalt is de eenzaamheid van de verslaafde, niemand mag het eigenlijk weten.

Dat maakt dat je zoooooo alleen bent.

Voo mij is het belangrijk om mijn gedachten en gevoelens met andere mensen te delen.

Niet teveel in mijn eentje willen doen.

Lieve groeten van pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo daar ben ik weer. Schilderij moet even drogen.
Het is geen nieuwe dit keer, maar eentje die allang aan de muur hangt, maar nog wel een laag kon gebruiken.
een stierekop van 80 bij 80
Even afstand nemen.... dat is altijd goed.

Stilte en muziek daar gaat het over.
Muziek is voor mij zo belangrijk dat is ongelooflijk.
Druppeltje je hebt het toch wel over muziek in de kerk he.
Er is toch altijd wel een soort muziek waarbij je je thuisvoelt.

Ik ben dol op allerlei soorten muziek.
Klassiek, tango, en popmuziek
Ik was compleet van slag van de dood van Michael Jackson, mens wat heb ik daarop geswingd.

Dat Kerkje in de Kalverstraat ken ik niet, lijkt me prachtig in zo'n hectische stad, zo chaotisch.
Hier in het zuiden hebben in het centrum ook een klein kapelletje, daar ga ik eigenlijk nooit naar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinsdag ga ik je katten bekijken Pepita.

Ik zit me aan mezelf te ergeren.
Dit komt zo: altijd als mijn lief "ver weg" is, zoals vandaag naar een stad in het oosten van het land, heb ik steeds de neiging om hem sms'jes te sturen, of hij wel veilig is aangekomen. Dat doe ik niet want een overbezorgde echtgenote lijkt me reuze irritant. En tegen de tijd dat hij terug zal komen hang ik uit het raam om te zien of hij er al aan komt. (En trek natuurlijk op tijd mijn hoofd terug want dat hoeft hij ook niet te weten.)

Maar ondertussen kan ik geen rust vinden en blijft de concentratie op mijn werk verre. Vervelend ben ik.
En ik snap het zelf niet, zo afhankelijk was ik nooit.

Maar ja, nobody's perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je woman,

Ik ben ook een vrij onmatig mens, kan teveel drinken, teveel eten, teveel TV kijken.
Alles te.
Maar een te steekt er met kop en schouders bovenuit en dat is drank.

Omdat ik al jaren ziek ben, chronisch moe, kan ik allang al niet meer drinken, gewoon helemaal niet,
ik kan er gewoon niet tegen, maar ik kon het nooit volhouden zelfs niet met dit geweldige forum.

Bij ons thuis werd gezelligheid ook geassocieerd met drank. Drank is gezellig.
Nu weet ik dat het zonder drank ook gezellig kan zijn.

de internet behandeling doet veel goed en het duurt ook een tijdje(niet een weekje ofzo), geeft een goed gevoel.

Een schaal met saucijzenbroodje na het eten gedverd...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ga ik uitloggen want veel te doen vandaag.
De compu moet (nog steeds :)) naar boven, gister zijn een nieuwe bank en drie tafels geleverd. Eettafel, naaimachinetafel en sidetafel. Dus de hele dag lopen schuiven en sjouwen en nu is het echt supergaaf ingericht.
Daar ga ik nu mee verder, boven is nu echt een atelier aan het worden, al mn werkspullen zijn daar nu, alleen mn pecee nog.
Verder nog even de stad in, wat boodschappen en dingetjes, en misschien even langs een buurman want die bood zijn dochter van 11 aan mij aan om mn hondje uit te laten. Dat zijn fijne dingen, Zowie blij, meisje van 11 blij en ikke blij als ik het een keer over kan slaan. Ik doe het met liefde hoor maar een kertje niet hoeven is best fijn.
Nu ga ik echt weg, dááááááááág
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, volgens mij zit iedereen ineens in een middagdip.

Of het is een heel goed teken, dat iedereen zich happy en peaceful voelt.

ik kan momenteel zelf niet erg goed tegen alleen zijn, wat ik vandaag wel ben, maar eigenlijk heb ik al alles verteld wat me vandaag een beetje dwarszit.

Woman veel plezier met je nieuwe atelier, dat klinkt heel goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef het op ;)

Wat ik eigenlijk wilde vragen was: help me make it through the day.
Gewoon door te vertellen hoe het met je gaat, wat je aan het doen bent. het hoeft allemaal niet diepgravend ofzo.
Ik heb gewoon vandaag een kl@tedag, sorry, zie het niet zitten en zit mezelf in de weg.

Nou ja daarom zocht ik wat afleiding, want ik wil niet, NIET iets destructiefs gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vooruit Vie komt 'ie. Heb maandag eerst ongelovelijk gesport op de sportschool, even vergeten dat ik 's avonds nog een meerkamp als afsluiting van de korfbaltraining met dochter had. Wordt dan toch weer fanatiek dus ook daar nog ruim een uur lopen rennen, gisteravond 100 grindtegels versjouwd. resultaat pijn in echt elk spiertje in mijn lijf. Dus vandaag een totale off-day.

Maarre.. wat voor destructiefs had je dan eventueel in gedachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: niet je dag vandaag?
Nou ik ben net naar de bib geweest en heb een heerlijke tonijnsalade gegeten.
Een paar peuken gepaft en een paar telefoontjes gehad. Het gras ingezaaid, was gedaan, beetje dit en een beetje dat. Vanavond worden het tortillas met.. van alles. Nu dus lezen in mijn bib boeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb om te beginnen mn printer naar boven gebracht en boven wat plaats gemaakt en opgeruimd.
Verder begonnen met het lostrekken van mn klimop aan de voorpui want die groeit mn dakpannen in en das nie goed. Ruzie gehad met een stel hommels want die vonden het niet leuk dat ik aan hun bloemetjes kwam.
Straks boodschappen doen, heb al tijden trek in pannekoeken, maar gen puf om ze te baken wegens al die dagelijkse klusjes, dus mezelf beloofd kant en klare pannekoeken in huis te halen.
Tot zover de ditjes en datjes van mij, speciaal voor Vie xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker in mijn vel, ik lees veel mee en reageer vaak niet.

Als ik wel reageer dan kan ik het forum over me heen verwachten en dat wil ik niet.

Dochter gaat goed, ik heb vriend opnieuw naar bed gestuurd omdat ik hem op onze reis nodig heb. Hij heeft nachtdienst deze week. Werkt 's-nachts en slaapt overdag. Hij wast ook onze was en was daar letterlijk nog mee bezig tijdens zijn slaap. Staat daar nu regelmatig voor op :(

We vliegen maandag om 20.00 uur naar Portugal. Voor die tijd hebben we een weekend weg met schoonfamilie; schoonzus is jarig. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee wat leuk, kijk nou heb ik weer een smile. Dankjulliewel.

Ik weet niet wat ik vandaag heb, gewoon de onrust in mijn kont ofzo, en wat ik ook doe, niks helpt.
Het destructieve zou kunnen zijn, het kapotsmijten van iets, een stuk in de kraag, of gewoon verschrikkelijk zaggerijnig gaan zitten rondkijken. Alleen ziet niemand dat momenteel dus dat schiet ook al niet op. En van de eerste twee dingen zou ik spijt krijgen.

Nogmaals dankjulliewel voor de berichtjes.

Floor dat klinkt heel fijn, Portugal. Algarve was het toch? Doe de groeten aan de eucalyptusbomen in Albufeira.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter moet nog 1,5 dag naar school en dan is het hier ook eindelijk vakantie. Volgende week paar daagjes naar een vriendin in Breda en naar de Efteling en de week daarop naar een vriending in Wieringen, onder Den Helder. Pfff ben wel even aan vakantie toe zeg. Allemaal niet spannend maar wel heel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...