Spring naar bijdragen

zaterdag 1 augustus 2009


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je drup, dag 5 zit er nu op, maareuhhhh, het was een dag vol emotie en depressie s om andere redenen dan drank. Ik zeg je eerlijk dat de Refusal me vandaag gered heeft.

Tsja
Precies daarom gebruik het he. Op eigen kracht kwam ik steeds wel ver, maar in mijn huidige situatie heb ik echt een stok achter de deur nodig.

En dat terwijl drank een van de oorzaken was.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Suffertje

Welkom Servicje,




Ik gebruik het nu 4 dagen en heb (nog) nergens last van.




Of het moet de stoelgang zijn die achterblijft.


Weet iemand daar meer over? Geen vuile praat, maar ik heb geen aandrang al 4 dagen???


Anders nooit last van




Ohja, en ik was de afgelopen 2 dagen vreeeselijk vermoeid, maar ik heb de indruk dat dat wel eens kon komen door de Naltrexon. Deze overweeg ik dan ook te stoppen.


Refusal blijf ik hoe dan ook voorlopig gebruilen.




Succes ook, wanneer had je je laatste drankje?


Ik log net weer in dus ik heb niet alles teruggelezen. Excuus als je dat al vermeld hebt.





Suffertje,

Wat dacht je dat de afkick c.q. ontgifting met je lijf doet?
De Naltrexon maakt inderdaad suf en van de Refusal kan je de eerste week last hebben van je stoelgang.
Toch denk ik dat de meeste bijverschijnselen de verschijnselen zijn die horen bij het stoppen met drinken.




Vie,
Ik geloof dat je gelijk gaat krijgen wat de bui betreft. Het blijft echter wel drukkend.


En ik ga maar weer even met de was spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal, gisteren zat ik vet in een dip met de gedachte van as. opname maar vandaag heb ik mij uitgeleefd, ben de stad ingegaan, leuke nachthempjes gekocht, wat lingerie etc ofwel mijzelf verwend.
Ook nog beland op een terrasje in de zon bij fijne vrienden van ons en genoten en ja ik ben nog niet gestopt maar afbouwende zoals de brijder het mij voorschreef.
Na een drankje ging ik spontaan over op de cola en had net zoveel lol als dat ik normaal gesproken had met drank, kortom: drank is overbodig voor lol!
Ik heb een zalige dag gehad!
Ondertussen kijk ik een stuk positiever tegenover de opname, ik red het wel, leuk zal ik het niet vinden maar dat is logisch.
Ik weet waarom ik stop en dat is veel belangrijker!

Welkom Servicje! :D we gaan ervoor he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, dat gebruik ik dus om de "strijd" te beperken. Door angst voor Refusal zal ik zeker niet gebruiken, dus het resultaat zal er zijn, maar ik wil ook geen trek of verleiding hebben, oftewel in strijd komen (zoals vandaag).
Mijn wil is wel erg sterk, maar mijn problemen groots. Als ik de trek ook weg kan krijgen dacht ik.....is dat dubbel meegenomen.

En CPAS, Bij eerdere langdurende pauzes van enkele weken had ik geen hulpmiddelen en wel een prima stoelgang, dus....toch de pillen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Respect voor je!
Hier nog een zuipschuit van jaren gem. 10 biertjes pd.
Het sluipt erin maar nu stoot ik het eruit, zit in de voorbereidingsfase en 11 aug. ben ik aan de beurt incl. opname van een week.
Ik laat het nu op mij afkomen met de gedachte: wat is belangrijker, mijn leven of de drank!
Gezin, mijn gezondheid, sociale contacten, bezig zijn enz enz, veel belangrijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mechanisme: ik vergeleek het net bij iemand als dat de telefoon gaat en dan moet ik een sigaret eerst hebben, gewoonte's en nog eens gewoonte's en in dit geval waar je lijf ook op in is gesteld dus die moet veranderen uiteraard en vooral het koppie.

Ik ben de baas en niet die fles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truste drup

En ja Wing, ik heb vandaag diverse malen gedacht aan de discussie van eergisteren. Het nadenken over je vaste drankmomenten als ze opkomen en ze weerleggen. Dat is aardig gelukt. Vervelend bij mij is dat ik geen probleemdrinker ben, maar een gewoontedrinkker. Gewoon drinken op alle momenten van de dag.
Gek om vandaag te constateren dat het nu niet de gewoonte was, maar het probleem.

Gelukkig pruim ik ook heel goed Spa fruit, Rivella, cola en sinas.
En vooral koffie. Dat is er nooit bij ingeschoten in het verleden. De dagen beginnen al mijn leven lang met koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ook dat ik het in de hand had tot iemand mij vroeg waarom ik nou altijd al om 2-3 uur in de middag naar drank rook. Ben toen gaan turven en kwam op 2 a 2,5 flessen wijn uit. Oh jee. Vanaf dat moment heeft het twee jaar geduurd voor ik echt kon stoppen. Daarvoor moest ik eerst dit forum en de internetbehandeling vinden. De strijd tegen de drank ben ik begonnen tijdens de zwaarste periode in mijn leven. Alles zat tegen, maar ik wou gewoon van de drank af en dat is gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd Els, roken is ook zoiets.

Trouwens, ik rook momenteel echt de hele dag door. Ik wilde laatst stoppen en zat er al "ver "in. Ook dokter voor bezocht en "Nederland stopt met roken", maar toch maar ff wachten. Iedereen raadde me dat aan en het lijkt mezelf ook beter.
Eerst stoppen met roken is goedkoper, maar als je blijft drinken wordt de geest slap en ga je weer roken.
Vandaar deze volgorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van acceptatie kan nog geen sprake zijn. Situatie duurt al 3 maanden en is nog niet opgegeven. Mooie momenten wisselen af met slechte. De slechte leveren keer op keer een (extra harde) domper op.

Een keer eerder een ware liefde verloren dus situatie is mij bekend. (Ook door drank trouwens) Deze was echter zonder kinderen en niet zo waardevol als nu.

Accepteren zou het makkelijkst zijn voor mijn drankprobleem en mijn gezondheid, ik weet het.
Ben in 3 maanden 15 kg kwijt. Nu nog dik 80 kg, dus kleine 20%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Servicje

"HET" is geruild voor een lekkere cappucino uit de PUC. En de belofte van mijn dochter houd me ook op de been, als ik het volhou krijg ik van haar een "echt" cappucino apparaat. Want als er nu iets lekker is dan is het dat wel.



Doelen stellen is ook top! Hier heb je er al eentje en daar doe je het voor.
Althans, naar mijn idee in eerste instantie voor jezelf maar ook voor jouw dochter en anderen die je liefhebt.

Ik heb op een of andere manier steeds dat liedje: freedom, freedommm in mijn hoofd :D
Verlost van die stomme verslaving, hoe lekker het spul ook is en verpest de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...