Spring naar bijdragen

dinsdag 4 augustus 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

Kirky, is zou de rekeningen gewoon brutaalweg opsturen naar je ziektekostenverzekering!
Niet geschoten is altijd mis!
Alleen als je het geld terugkrijgt wél even op een aparte rekening parkeren, zodat je het nog hebt mócht het herzien worden! Op een spaarrekeningetje dan, heb je er i.i.g. nog rente van!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
albertina

Hahahahaha, Adam ik heb geen tuin.


;)



Ik ga even naar mijn vader, die is gister van zijn fiets gevallen,


(hoor ik net pas).


Hij ligt op bed, dat heb ik van hem nog nooit meegemaakt.


Maar ja, gekneusde ribben, aaaauuuuuwww.


....................
hier stond het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry Kirky ik wil er niet op doordrammen maar voor dezelfde bloedonderzoeken zo'n verschil? Vind dat behoorlijk boel veel crimineel. Voor diezelfde keuring moest ik 213 betalen, ook al zo'n verschil. Je mag niet eens zeggen dat je naar een andere arts of laboratorium gaat want dat bepaald koning CBR. Ergens vind ik het echt niet klopen hoor. Kon het wel betalen maar kan niet tegen onrechtvaardigheid. Maar toch raar ook dat ik nooit een rekening heb ontvangen van het laboratorium. Blijf er nog steeds bij dat het CBR een grote corrupte bende is. En nu moet ik me niet zo opwinden want dan ga ik nog meer zweten hahaha

Is een goeie Trees maar bij mij (Agis) trapte ze er niet in om de rekening van de keuringsarts te betalen. Naja probeer het volgend jaar wel bij de fiscus als zieketekosten hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
kom even binnenwandelen.

Zo meteen maar weer eens gaan sporten, ben bijna twee maanden niet geweest en ging toch heel trouw, elke week.
Dus dat goede voornemen alvast uitgevoerd en (ik doe medisch fitness) een afspraak voor vanmiddag gemaakt.

Dan nog even een rondje Kat van vriendin verzorgen, boodschappen doen, en nog wat van die dingen.

Kirky,
wat een gedoe allemaal, ik hoop dat het nu snel allemaal voorbij is voor je. Je moet ook letterlijk een zware prijs betalen om weer een rijbewijs te krijgen.
Pfff ik ben door alle verhalen over kwijtgeraakte rijbewijzen (ik heb toch aardig wat voorbij zien komen in 3,5 jaar) extra blij dat mij dat nooit gebeurd is.
Dat is geen verdienste van mij, zo bedoel ik het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verklaart een heleboel Hannah want heb 3 jaar geleden een aangepaste auto van het UWV gekregen voor woon-werk verkeer. Ben inmiddels al lang volledig afgekeurd en was mijn rijbewijs kwijt maar de auto staat er nog. Ze betalen nog steeds de all risk verzekering en de wegenbelasting. Ook daar lijken ze dus knetter te zijn want had daar over gebeld omdat je moet melden als je er 3 maanden niet in zou rijden. Kreeg ik als antwoord mevrouw we zitten er niet op te wachten om die auto op te halen hahaha lekker laten staan dan. Snap jij het of ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren het stukje van rvanth gelezen over ,eindelijk bevrijdt van mijn moeder
21 ocktober 2007 vierden wij[broer,3 zussen] de bevrijding dat onze vader was overleden
contact hadden wij niet,ieder van ons heeft op een bepaalde manier een tik
pa was een zeer dominante man
hij had zoals hij zelf zei een trauma van de oorlog
toen hij 14 was is zijn vader opgepakt,omdat hij een van de organisatoren van de februari staking was
kort daarna werd hijzelf door de duitsers afgevoerd
tijdens het transport werd hij erdoor een duitser uitgepikt omdat hij zoveel op zoon .. leek
hij heeft een leven als god in frankrijk gehad en kwam ruim 120kg schoon aan de haak na de oorlog thuis
hierdoor had hij een trauma opgelopen
zoals ik het nu kan bekijken ,heeft hij altijd een gespleten persoonlijkheid gehad
lichaamlijke en vooral geestelijke mishandeling was ons deel
ons mam heeft hij altijd mishandeld
sexsueel misbruik was ook mijn deel
ons mam heeft hij 40 jaar lang belazerd door er een andere vrouw naast te hebben
hij loog altijd alles aan elkaar vast
pas nu hij er niet meer is,is er enigszins sprake van contact tusen de kinderen[ons]
wij hebben nog veel te verwerken en bij te praten en te beleven
het moeilijkste is om de achterdocht en het altijd en eeuwig op je hoede zijn te laten gaan
kortom we zijn er nog niet,maar langzaam maar zeker winnen wij terrein
mijn valkuil,de alcohol,is mij nu ook bekend en daar kan ik nu tegen strijden,tot nu toe met succes
hier wilde ik jullie even deelgenoot van maken
zo vaak geef ik hier geen berichtjes,nu begrijpen jullie waarom ik vaak kopschuw ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bom gooien Kirky dat is ook goed want we moeten niet vergeten dat we na een jaar en dan 3 jaar en dan 5 jaar weer voor hetzelfde feit staan. Levenslang lijkt het wel...........Weet het want was fout van me maar heb nooit met een slok op gereden en reed al 27 jaar. Niets of niemand aangereden en dan zo gestraft want had van justitie ook nog eens een boete van 1000 euro. Ik had beter een moord kunnen plegen dan was ik tenminste binnen 24 uur overal van af hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Met mijn arm is het "wisselend". Het zit natuurlijk niet in mijn arm, maar in mijn nek. Als ik de hele dag druk ben met hh, of bv. autorijden of veel tillen zoals de vakantie, heb ik daarna meer pijn. Logisch. Maar de morfine van 6 juli van de HA staat er nog voor de helft. Dus ik heb de helft gebruikt van het geplande.
Ben er ook voorzichtig mee, want als er iets gebeurt terwijl je morfine hebt genomen in het verkeer, ben je het haasje, en vrees ik ook mijn rijbewijs kwijt.
Dus morfine op = fietsen, anders paracetamol en ibuprofen.

Heb je mijn verhaal/gedachten over mijn vakantie nog gezien c.q. gelezen?

Ik ben zo opeens weg hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Zo liep ik vannacht om 1 uur idem over straat in pon, jas en op slippers hihi. Ik vergeet het ook vaak. Gelukkig komen ze laat (latér) dan 6.30 uur in de vakantie.

Ik heb je reaktie op mijn stukje niet gezien, was dat erg veel daarna? Want ik heb nog een paar keer gekeken of je had gereageerd. Sor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
akelei

dank je wel druppeltje, dat vind ik eigenlijk wel fijn om dat te horen.


Zo, laters



Ik zit net uit te puffen van het keuken lappen! Heb een schoonmaakaanval de laatste tijd enneh: wat druppeltje ook al zegt, kop om hoog en gewoon weer verder gaan toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hannah1

Bako, wat een ellende heb je meegemaakt dan.


Wel fijn dat het contact tussen je kinderen weer beter is.


Het is geweest, maar kan me indenken dat het je heeft gevormt.


.......

....het contact tussen onze kinderen en mijn lief en mij zijn eigenlijk altijd goed geweest
waar ik op doelde,[de kinderen],dat betreft mijn ,broer,zussen en ik
dat is hetgeen wat nu aan het herstellen cq groeien is
dit is een heel moeizaam proces
het vergt heel veel geduld en begrip van elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Henk T,


Volgens de AA is HALT de grootste trigger:


H= Hungry


A= Angry


L = Lonely


T= Tired



Bovenstaande bewering over AA is pertinent onwaar.
Ik zal niet ontkennen dat HALT invloed heeft maar niet in die mate.

Volgens AA is de zijn de grootste triggers : Wrok (klagen en haat) en Angst voortkomend uit een egoistisch perspectief op het leven.
Het mooie van de 12 stappen is dat het alcoholisme niet bestrijdt op symptoomniveau maar op de achterliggende oorzaken. En die liggen op een spiritueel/geestelijk niveau.
Elke dag maar weer zeggen "ik ga vandaag niet drinken" en voortdurend strijd met mijzelf voeren over wel of niet of wanneer dan wel is om gek van te worden ; ik zou het een paar weekjes volhouden en dan gillend naar de slijter en dealer rennen. En dat heb ik ook gedaan.
Die voortdurende pijn in mijzelf kon ik niet verdragen.
De vreugde van het tijdelijk niet drinken en gebruiken verdween vrij rap om weer plaats te maken voor een onvoldaan gevoel , een gevoel van nutteloosheid , emotioneel instabiel, niet op een gezonde manier om kunnen gaan met emoties , gedachten en gebeurtenissen etc.etc..
Drank en drugs was slecht een symptoom ; een uiting van.

Ik heb al zo vaak mensen op dit forum zien schrijven en helemaal euforisch beschreven hoe makkelijk het ze allemaal afging ; nee niets geen problemen ; alles werd in een keer beter etcetc.
En al die mensen verdwenen ook weer van de ene op andere dag. Sommige van hen kwamen later nog melden dat ze weer aan het drinken en waren en weer anderen hebben helemaal niets meer van zich laten horen. En bij een alcoholist/verslaafde geldt vaak "geen nieuws , slecht nieuws".
Zeker bij beginners.
En natuurlijk zullen er ook mensen hebben tussen gezeten die na verloop van tijd wel weer een drankje konden drinken en/of voldoende wisten om het niet weer te doen. Al schat ik dat percentage wel heel laag.

Mijn persoonlijke ervaring met gasten sponsoren (lees helpen/coachen om door de 12 stappen te komen) zijn de mensen die altijd maar weer vertelden dat het goed ging terwijl ze twee weken tm 6 maanden nuchter waren en nooit niks aan de hand hadden al-le-maal weer teruggevallen. Geen uitzonderingen. Of na twee weken of na zes maanden.

Een alcoholist of een verslaafde (of je nu heroine gebruikt of drinkt dat maakt geen moer uit) die na verloop van tijd niet in staat is om eerlijk naar zich zelf te gaan kijken gaat voor de bijl.
Ontkenning (dus liegen tegen jezelf) kan zo geloofwaardig zijn of trots zijn killers voor alkies.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ook herkenbaar vind is het zogenaamd uitzoeken welke therapie mij nu past.
O men; voor mij was er geen een therapie/behandeling die mij paste.
Ik had op alles wel wat aan te merken. En als iemand het maar waagde wat op mij of over mij aan te merken dan was het huis/psychiater/kliniek te klein.
"Het moet op MIJN manier" hahahahaha.... Ja Ziza jouw manier van leven hebben we afgelopen 15 jaar gezien ; die werkte niet best dus hoe weet jij nu wat wel voor jouw werkt ?
En het enige antwoord wat ik na talloze pogingen die allemaal faalden daarop kon geven was ; "ik weet het niet meer".

Ik weet altijd heel goed wat ik zou willen echter ik kan vaak het onderscheid niet maken tussen wat ik graag zou willen en wat goed/nodig voor me is. En dan wordt het link hahaha...
Gelukkig ken ik genoeg mensen met ervaring die mij helpen met bepaalde keuzes.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...