Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 augustus 2010!


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Vanochtend bij het onrwaken heb ik de koe bij de horens gevat en de h.a. gebeld, om refusal.

Het doosje staat hier inmiddels. De hele week was de hang naar drank er weer.
Mijn man begint donderdag samen met zijn fietsmaat aan de zware tocht van 1500 kilometer op de fiets naar de Camarq in Zuid Frankrijk.

Kado van mij voor zijn 60e verjaardag. Ze nemen wel hotelletjes, maar de fiets is toch wel zwaar.
Ze hebben inmiddels bijna 2000 kilometer hier op de postbank (heuvels) getraind met in de tassen: openhaardhout, tuinmest, kranten enz.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Maar omdat ik op dit moment weer zin in alcohol heb, en hij dus weg is, vreesde ik het ergste alweer.
Vandaar de gang naar de h.a.

Heb ik dus vanavond nog een verassing erbij. Want anders maakt hij zich daar zorgen om.

Ik prijs me gelukkig dat hij nog bezorgd is om mij.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moet niet gekker worden Sammy :D

Stuit even op een probleempje, kom erachter dat in veel cosmetica alcohol zit in dat mag niet mee naar de Brijder: oa. shampoo en haarlak! Oké, shampoo van Sanex is goedgekeurd maar is hier iemand die iets meer weet over vooral alcoholvrije haarlak? Anders loop ik een week met een platte kop haar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha daar ben ik weer. Gelukkig weer thuis, wat is het warm zeg.
Vanavond gaat heel de bubs ook nog eens flink op stap, maar ik blijf thuis.
Ik ga mezelf niet meer pijnigen om naar kroegfeestjes te gaan.
Kan iedereen roepen dat het met een spaatje ook leuk is, heb ik nooit leuk gevonden.
Heb zooooooooo ontzettend lang geprobeerd het leuk te vinden, maar ik
krijg er alleen maar drankstress van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk heb je, An. Ik vind het kroeg-gebeuren ook niks meer aan, maar ik schijn er gemakkelijker af te komen dan jij dat doet.
Het lijkt me best moeilijk als je leven zo verweven is geweest met alcohol-gerelateerde dingen.
Jou vind ik extra dapper.
Jij hebt die hele holadiee-familie en vriendenkring om je heen, dat heb ik niet.
Hoe doe je dat toch? Hoe hou je het uit. Ik vind dat echt, echt knap van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, Tapas: hoop dat ik nog op tijd ben: heeeeeeel fijne vakantie!!!

En natuurlijk proficiat aan het RAF-team!

Rapilos: bewondering!

Ik ben gisteren voor de tweede keer de mist in gegaan:$ Maar werd meteen gestraft: op weg naar huis keihard onderuit gegaan op de fiets en nu bont, blauw en beurs. Ben vandaag superkwaad op mezelf en sta regelmatig voor de spiegel om mezelf in te peperen wat een stommeling ik ben. En het ging zo goed....
Maar goed, net het draadje gelezen en daar word ik weer wat vrolijker van en krijg weer kracht. Dank daarvoor!

CC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Vie: ja hoe doe ik dat. Ik doe er in ieder geval al veelste lang over.
Durven kiezen voor jezelf, maar dan moet je wel weten wat je zelf eigenlijk wilt.
Een tijd leefde ik in een grijs gebied: niet hierbij en niet daarbij horen.
Dat is lastig.
Nu durf ik keuzes te maken en hoor ik niet meer bij de party-mensen.
En dat lucht op dat zeg ik je.
Gewoon aan mezelf toegeven dat ik het heerlijk vind om thuis te zijn, een boek te
lezen of weet ik veel wat, niks spectaculairs, ben een beetje een saai mens,
maar dan ben ik maar saai, kan me niet meer zo bommen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond lekker tevee avond
Ik moet nog even iets kwijt wat ik anders heel diep wegstop en das nie goed.
Gister bij Grey's Anatomie zag je hoe iemand die verlamd was een haloframe in zn schedel geschroefd kreeg, waar ik dus ook 3.5 maand mee gelopen heb. En het was inderdaad net zo'n erge hell als in mijn herinnering. Soms willen heinneringen nog wel eens dingen bagataliseren of juist erger maken, maar nee heur, dit klopte precies nog...brrrrrr. Heb veel intensieve hulp gehad hoor, en nu heb ik een prachtig tattoo in mn nek van een Lotus bloem. (herboren worden).
Dus dat is er nu uit, anders rommelt het zo in mn hoofd en hart en daar krijgen we alleen maar explosiegevaar van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks An, idd wonden likken en weer doorgaan! Heb nu zo'n pijn dat geen haar op mijn hoofd aan wijn durft te denken:D
Ik ben zelf ook saai en ik vind het heerlijk! Bovendien wordt saai-zijn door de buitenwereld opgelegd en eigenlijk ben ik het niet, want ik heb genoeg dingen die ik leuk vind!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CC: precies ik ben altijd bezig eigenlijk. Heerlijk.
En ik ben ook graag alleen.
Ik stop met nadenken hoe ik vroeger was, of iets in die richting.
Ik weet nu voor mezelf wat ik wil en dat ga ik voortaan ook gewoon doen.
Wat vindt jij allemaal leuk?

Woman: ja weg dat angst duveltje. Dat ding zit niet meer in je bol,
maar je hebt een mooie tatoo.
Het heeft je sterker en bewuster gemaakt, zo zie ik het!
Ook voor jou, kop op. Je hebt een geweldige hobby en
dat is toch een mooie stap voorwaarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet meer drinkt moet er wel iets anders voor in de plaats komen.
Je kan niet op dezelfde voet verder gaan.
Of is hier iemand die wel gewoon verder gaat met het leven?
Ik heb het nog nooit gehoord.
Een arts zei eens tegen mij 'de krukken zijn onder je weggeslagen,
welke krukken gebruik je nu?'.
Daar heb ik heeeeeeeeeeel lang over moeten nadenken.
Toen ik nieuwe krukken had kon ik pas zeggen 'deze zijn het geworden'.
Grappig hoe die dingen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, eigenlijk teveel: lezen, schrijven, koken, tekenen, schilderen, films, theater, uitgebreid badderen, musea, boekenmarkten, kleding maken (als het lukt, maar dat is natuurlijk met alles zo, wandelen, fietsen, zwemmen. Ik kan best sjagrijnig worden als ik te weinig tijd heb voor mezelf.....
jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CC: ik heb minstens een hele dag voor mezelf nodig in de week.
Als de mensen me teveel op de huid zitten word ik ook behoorlijk saggerijnig.
Vorig jaar was ik een HELE week alleen, mijn hemel dat was een zaligheid.
Het niet drinken ging zo gemakkelijk.
Wat vind ik leuk? :
fietsen, bioscopen, tuin werken, koken, lezen, tv kijken, winkelen, werken en studeren.
Een hele waslijst is het geworden hihi.
Oh ja, bibliotheek bezoeken, dat is werkelijk heerlijk om te doen.
Nou zo saai ben ik toch niet eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o, ja de Bieb. Wil ik ook nog naartoe. Ik ga binnenkort naar theater De Filosoof en ik wil eerst het boek lezen van Dalrymple. Zie je nou? Wij zijn niet saai, we zijn juist ongelooflijk veelzijdig!

Nu even met een boek in de tuin, poging tot afkoelen....

CC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor de felicitaties, sms'jes en pbtjes. Ik ben er stil van, omdat ik niet meer zoveel hier kom. En dat er dan toch nog aan me wordt gedacht. Doet me erg goed, moet ik zeggen.
Anna en Rufus medestrijders, ook van harte. Ik bel een dezer dagen nog, om verder af te spreken.

Het is vandaag drie jaar geleden, dat bij mij de knop is omgegaan. En ik kan alleen maar zeggen, dat ik daar alleen maar beter van ben geworden en dat het nog steeds de beste stap en beslissing is geweest, die ik ooit in mijn leven heb genomen.
Ik heb mijn leven weer in de hand, ik bepaal nu zelf wat ik doe. Ik kan gaan en staan waar ik wil, of het nu morgen, middag, avond of nacht is. Ik bepaal wat er gebeurt. En geloof me nu maar, het is het beste wat me ooit is overkomen. Geen smoesjes en leugens meer.
En dat heb ik aan de Tactustherapie te danken en natuurlijk niet te vergeten, HET fORUM, als ik trek had, kwam ik eerst hier, dan deed ik mijn hardloopschoenen aan en ging lopen, dronk veel water en zocht afleiding. En zo ben ik tot deze 3 jaar gekomen, zonder ook maar één terugval en daar ben ik trots op.
Ik ga een keer per week naar een AAgroep toe en dat houdt mij scherp. En ik weet dat ik een alcoholist blijf, tot dat de eikenhouten jas komt. En ik weet dat ik allergisch ben voor alcohol en dus die eerste moet laten staan. En zolang ik dat doe,is er niets aan de hand. EN HEB IK EEN PERFECT LEVEN. Wel een leven met zijn up en downs, maar ik kan het zonder drank hanteren en daar gaat het om.

Mensen als je alcoholist bent, doe dan niet stoer, van ik kan minderen, ik heb het in de hand. NEEN JE HEBT HET NIET IN DE HAND. De praktijk heeft dat toch wel genoeg bewezen dacht ik zo.

NEEM DAT NU MAAR VAN EEN ERVARINGSDESKUNDIGE AAN. EN LAAT DIE EERSTE STAAN.

Allemaal nog een prettige dag.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...