Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 Augustus


Rudy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen samen.



De controle los laten.
Ik vroeg gisteren eens na te gaan, hoe dat voelt.
Raak je erdoor van je stuk ben je je houvast kwijt, of geeft de controle los laten een bevrijdend gevoel.
Een gevoel van vrijheid.
Blijkbaar heeft niemand moeite met dit fenomeen, dat erg bepalend kan zijn in iemands leven.
Ik heb die controle nodig, anders functioneerde ik niet of nauwelijks.
Het heeft mijn leven negatief beïnvloed.

Ik controleerde of de regels die ik thuis had opgesteld door vrouw en kinderen werden nageleefd.
Niet op gedrag corrigeren, nee straffen en op de persoon afrekenen.
Misbruik maken van macht, er boven staan.
De ander was minder waard.


Er zijn maar twee emoties, Angst en Liefde.
Al het andere vloeit voort uit deze twee.
Ik controleerde altijd alles, dwangmatig en obsessief.
Achteraf denk ik mede uit een gevoel van minderwaardigheid en angst afgewezen te worden.
b.v Mijn exgenoot controleren of ze geen andere dingen ging doen dan was afgesproken.
Uit argwaan maar ook uit wantrouwen bang zijn dat de partner vreemd gaat, uit een gevoel van minderwaardigheid.

De post controleren en de bankafschriften onderscheppen uit angst betrapt te worden te veel te hebben opgenomen.
En dan moet je met de billen bloot, dat wilde ik wel, maar niet op die manier.

De avond te voren de dag indelen.
Tijd en ruimte maken om te kunnen drinken zonder dat het op viel.
Daar kwam geen speld meer tussen en maar angstig controleren of het programma niet in de soep liep.
Zo ja, dan stortte mijn wereld in.
Dus ik moest waken en blijven controleren of de tijden nog klopten met de werkelijkheid.Mijn gezin is van dat gedraai en gekonkel veelvuldig de dupe geworden.
Daarnaast loog ik dat het gedrukt stond.
Niemand durfde nog in mijn buurt te komen.

Dagelijks de openingstijden van kroegen en uitspanningen controleren op veranderingen.
Ik kon me niet veroorloven voor een dichte deur te komen staan.
Van de gedachte alleen al werd ik gek.

Hoogmoed op mijn werk controleren of MIJN personeel de opgedragen taken wel naar behoren uit voerde.
Ik voelde me verantwoordelijk voor de gang van zaken in het hele bedrijf.
Niet wetend dat ieder voor zich verantwoordelijk is voor het werk hij verricht.
Ik was alleen maar de eind verantwoordelijke.

Weinig zelfvertrouwen en daarom de vergadering van de volgende dag al voor bereiden.
De hele nacht zat ik te schrijven.
Uit het hoofd leren, veranderen en weer controleren.
Oh zo bang voor kritiek.
De papiermand zat smorgens tot de rand toe vol.
De krat bier was leeg.
Ik was uitgeput.

Uiteindelijk ben ik met mijn perfectionistische inslag totaal afgebrand.
Achter af is dat mijn geluk geweest.
Een burnout verteld me dat het zo niet verder kon.
Krankzinnig zoals ik mijn dagen invulde en controleerde op gaten.

Niet om kunnen gaan met verantwoordelijkheid, hoogmoed,onzekerheid, wantrouwen, machtsmisbruik, minder waard voelen, niet om kunnen gaan met kritiek en bang afgewezen te worden zijn in mijn leven zijdelings betrokken geweest bij het dwangmatig en obsessief controleren.
Dat bewijst maar weer dat welke insteek je ook neemt om te onderzoeken, je altijd weer bij jezelf uit komt.
Niets meer buiten jezelf neerleggen, nee met de billen bloot.

Ik heb het roer 180gr moeten omgooien en na veel onderzoek en ervaringen in de praktijk de controle kunnen los laten.
Maar niet alvorens te stoppen met drinken.
Radicaal.
Ik heb er geen spijt van gekregen.

Al die veranderingen hebben rust en vrede gebracht in mijn leven.
Rust waar zo naar verlangde.
Ik word volwassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee hoor Hannah, ben al vanaf vijf uur wakker, krijg ik als ik een beetje op tijd erin duik!
Zoderekt sleur ik vriendlief uit bed en karren we naar het winkelcentrum, schoenen kopen, alcoholvrije haarlak, shampoo en zeep haha! Jemig zeg, zelfs daar moet ik rekening mee houden.
Maar na flink speuren gister vond ik een alcoholvrije haarlak, moet niet gekker worden :D
Inderdaad een heel mooi verhaal van Rudy, mijn idee: ik denk dat Rudy nu veel meer rust heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het niet dacht, koffie. Goedemorgen trouwens.

Rudy als dat gisteren een vraag van je was, heb ik die gemist. En anders had ik er toch geen antwoord op kunnen geven. Controle, soms wel, soms niet. Misschien is het ook iets dat je met het ouder-en-wijzer worden vanzelf leert, de dingen wat meer loslaten.
In ieder geval weet jij heel goed hoe het bij jou zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Macha, graag, als 't niet te sterk is. Ben net zo lekker relaxt opgestaan, dat wil ik graag zo houden :)
Trouwens erg leuk om te lezen dat je fijne fietsdagen hebt gehad. Hoe kwamen jullie zo op het idee om het dit jaar eens heel anders te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

korte broek mag wel als ie tot de knieen komt hoor ik els en geen blote buiken shirtjes en shirts met opruiende teksten mag ook niet
t "eentje kan geen kwaad"shirt mag daar niet heb ik begrepen
maar goed, je gaat daar gerust niet heen om een mooi poppetje te spelen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest even denken Henk tegen wie je het had, maar dat was denkelijk voor Els.
Nee dat dacht ik gisteren ook al, zo'n week lijkt me nou zo goed om eens heel je "masker" af te zetten.
Niet bedoeld als kritiek. Maar we moeten al zo vaak in de mooi-stand.

By the way, ik heb de allerlekkerste bodylotion gekocht gisteren, van evoD. Wat krijg je daar een smooth velletje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Voor mij dag 12 nu

Rudy, mooi geschreven. Zeeeer herkenbaar voor mij. Beetje erg mijn verhaal ook. Fijn dat jij dat zo treffend hebt opgeschreven. Ik bewaar hem als les voor mijzelf. en om nog eens terug te lezen.

Ben dit weekend maar extra gaan werken, want vrouwlief was voornemens om dit weekend te gaan uithuizen. Ik wil er niet bij zijn en zien dat mijn schoonouders dozen naar buiten slepen met spullen waar ik jaren tegen aan heb gekeken. Maandag of dinsdag zal uiteindelijk mijn inboedel gehalveerd zijn en de grootste emotionele klapper komen. De kinderkamer zal geen bedjes hebben, het speelgoed verdwenen. En erger, de kinderen ook. En mijn vrouw.
Hoop dat ze oprecht is / was en de lat relatie serieus neemt en idd na enige tijd rust te vinden en weer samen op een andere plaats met mij te gaan wonen.

Ik ga aan het werk om mijn huiis op te knappen en proberen het te verkopen. Ga moeilijke tijd in, maar gelukkig wel alcoholvrij.
Voordeel in deze situatie is (moeilijke om het als voordeel te betitelen nu hoor, maar het is het wel) dat ik een superextra motivatie erbij heb tov anderen om te stoppen. MIJN GEZIN. Wat zou nou een grotere motivatie kunnen zijn he?

Fijne dag
Suffertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik heb even een kopje thee voor jou gemaakt.

De fietsvakantie was een idee van mijn vriend. De voorbije jaren waren altijd naar
het buitenland, wel rondtrekken en vooral veel wandelen.
Nu heb ik echt genoten vooral de natuur hier waar ik voordien geen oog voor had.
's Avonds logies zoeken, erg spannend.

En Vie, ik heb gisteren een heel open gesprek gehad met mijn man.
Hij vertelde me dat hij apetrots op me is over de voorbije vier weken.
Geen alcohol (morgen vier weken)
Hij geloofde me in het begin niet, begrijpelijk want ik had al zo dikwijls gezegd
dat ik ging minderen met drinken, dat lukte echter nooit.
Ook begrijpt hij nu waarom ik het forum lees en daar echt niet zonder kan.
Ik ben immers gestopt zonder ander hulp, geen huisarts, medicatie enz.

Heb nu de volle steun van mijn schat en kan je vertellen dat dit veel deugd doet.

Onze fietsvakantie was ook niet gelukt met drank.
Sportief wezen en drinken gaat zeker niet samen.

Wat ben ik nu aan het lullen, ik stop niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal zeker hard voor je zijn Suf. Snap dat je er niet bij wil zijn.
Leve je motivatie. En ik hoop van harte dat je het op een dag voor jezelf ook fijn gaat vinden om niet te drinken.
Hoe zijn je kinderen er onder, ik weet niet hoe oud ze zijn. Beseffen ze het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is op zich wel komisch trouwens, meestal zitten we om deze tijd met Dar en Tas al op blz. 4.....

Wat ben ik toch een sul af en toe. Ja geheel en al off-topic. Ik had kaarten gekocht voor Simply Red, vanavond in Mainz. Nu kwam ik van de week een vriendin tegen, en die meid zit nou niks mee de laatste tijd. Ontslag, vriend weg, geen cent te makken.
We kwamen zo over muziek te praten en ik vertelde van het concert. Aggot, de tranen sprongen haar in de ogen, dat had zij zo graag gewild. Toen heb ik mijn kaart aan haar gegeven. Ja, jeetje, ik heb eigenlijk al zo veel geluk en het was zo leuk om te zien dat ze er zo blij mee was.
Maar nou heb ik een beetje spijt, hihi. Ik hoop dat ze mijn lief onderweg niet versiert, anders zit ik met al mijn goedheid met de gebakken peren.
Al te goed is buurmans gek :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy: :heart::present:!
Je hebt de gave van het woord en daarmee de kracht om anderen enorm te helpen!
Hoop dat je je dit weekend goed voelt en kunt genieten van de tijd met je lief.

Macha: wat ontzettend goed! Ben heel blij voor je dat je nu door je vriend gesteund wordt. De fietsvakantie heeft jullie zo te zien nader tot elkaar gebracht. Super. Lekker doorgaan :present:!

Wijze / Suf: man wat zit jij in een rotfase. HANG ON! Je bent echt hardstikke goed bezig :heart:
Kom maar op het forum met je emoties (of in pb), gebruik alle steun die je kan krijgen.
Wens je heel veel sterkte deze dagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...