Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Het is best jammer, dat tijdens een meningsverschil persoonlijke zaken weer worden opgehaald.Jammer.
witte Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Dit voelt ook best wel een beetje onveilig, tenminste voor mij.Als je een keer een mening hebt en je persoonlijke zaken die je hier hebt besproken zo aangehaald worden.maar ja, ik doe hier nog niet zo lang mee dus weet niet goed of dat hier de gewoonte is??
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Nee, Witte,Over het algemeen gaat het hier gemoedelijk. Soms heb je van die uitschieters
Trees Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ach, weet je, ik had al een heel betoog getypt...oeps, verkeerde toets, gewist!...Maar waar het eigenlijk op neer komt:laten we leren van elkaar, en laten we alles wat venijnig is nogeens overdenken, voordat we dat plaatsen!Het kan soms heftig zijn, hier op het forum, maar we hebben elkaar toch nodig!
witte Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ok dan,En zolang we het er over hebben, kan t ook niet kwaad denk ik.Ik weet nog een mooie kleuter uitspraakAlles wat je zegt ben jezelf...Met volwassen woorden:Waar je iets over te zeggen hebt, zegt altijd iets van jezelf...
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Akelei,Je oordeelt zelf iemand in je antwoord. "Hoogmoed". Mag dat wel?
ferry Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Beste mensen,Ik heb net eens even alles voor mezelf op een rijtje gezet. Mijn ervaringen de revue laten passeren.En kom tot de conclusie, dat ik inmiddels in een andere fase ben beland. En dat de tijd daar is het forum te gaan verlaten.Als ik een reaktie geef is dat om iemand wakker te laten schrikken, om ze de ernst van de situatie onder ogen te laten zien.Maar het valt me dan op, dat er dan mensen zijn, die na jaren, met terugvallen en problemen met de alcohol, dan in de boom klimmen. En dan boos op me worden. Mensen die boos worden, kijk eens naar die boosheid. Waarom die boosheid?? soms omdat het de waarheid kan zijn! of er zit wel iets in van wat hij zegt? Kortom, doe er iets mee.En ik blij erbij, dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Ik hoop voor een ieder die nu nog regelmatig terugvalt, dat hij of zij ook eens tot het besef komen. Ik moet die eerste laten staan. Dan alleen kan ik van mijn verslaving afkomen.En daar ben ik het bewijs van.groet, Ferry.
Vie Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ik ga het even over iets anders hebben. Sorry, ik vind het allemaal heel belangwekkend, en dat is echt waar. Maar ik heb zojuist een pareo omgeknoopt, haha, dit is zo komisch. Ik heb het per ongeluk precies andersom gedaan. Nou ja, het ziet er gek uit.Ik denk dat we allemaal wel wat te vragen of te delen hebben, mooi toch? Het is toch heel goed dat we aan elkaar kunnen vertellen waar we aan twijfelen, of waar we in geloven, of waar we mee bezig zijn?Ik moet nu uitloggen, eigenlijk vind ik dat jammer want ik vind jullie zo boeiend en helpend. Morgen kom ik nog even vertellen hoe ijsthee-waterijsjes smaken. En een fijne avond.
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Vie, see you, veel plezier.Ferry, jammer. Ik vind je bijdrage toch belangrijk. Ik kan er wat mee.Witte, die uitspraak heb ik vaak gehoord.
witte Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ik ben er ook ff van tussen, kom later terug.bye
Annewiep Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Pff waarom is zo'n eerste dag stoppen weer moeilijk, heb normaal nooit behoefte aan drank met een kater maar er gaat nu niets anders door mijn hoofd dan WIJN!! Lekkere kop thee gezet en zo maar even tv kijken met mijn man, heb ook geen behoefte mijn hebben en houwen hier neer te typen als hij evt mee leest.Nu eerst maar relaxen met die andere verslaving, peukieGroetjes Annemiek
An Geplaatst 10 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ik heb hier geleerd voor mijn mening uit te komen.Ik ben niet boos op je Ferry en als je mij bedoelt, ik klim niet in een boom.Ook ben ik niet aan het drinken en doe ik het harstikke goed, voorhet geval je mij bedoelt.Als jij meent een fase verder te zijn is dat je goed recht dat te denken.Verder ken ik je niet, weet ik niks van je, alleen die uitspraak klopt naar mijnidee niet.Wat ik hier ook hebt ontdekt is dat mensen zenuwachtig worden als er verschillendeideeen over iets zijn.Ergens anders over beginnen, weggaan, uitloggen etc.Dat is ook een soort wegvluchten.Verder vind ik het wel best hoor.Maar ik wilde het in dit geval wel voor Marjo en alle andere sukkelige terugvallerseven opnemen, inclusief mezelf dan he (alhoewel ik niet drink, maar ikvoel me niet boven een ander staan, dus laat ik het maar even zo).
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ik weet niet og het hoogmoed is akelei.Vaak reageren mensen uit onwetenheid. Of bedoelen ze goed. Bij ziekte is mijn ervaring dat mensen over het algemeen een oorzaak zoeken zodat het verklaarbaar wordt.Ik ga niet uit van het negatieve. En hoogmoed komt ik elk geval bij mij negatief over.Maar ik denk dat ik de context wel begrijp.
Kate Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Tina, weer wat erbij, je hebt het wel te verduren. Sterkte en een schouderklopje :present:kirky, de laatste loodjes wegen het zwaarst, weeg je al een ons inmiddels?Hopelijk komt het morgen dan in orde.Els, sterkte bij je opname, harstikke moedig dat je dat aangaat, top.En lief dat je vriendin je zo wil steunen.Rudy, fijn dat voor jou het einde van de kuren in zicht komen Lieve Marjo, das niet zo gek na wat je allemaal hebt meegemaakt.Wel positief dat je met Klaas kunt praten, had erger gekund toch.Gun jezelf rust en laat je niks aanpraten. Als stoppen met drinken nu niet lukt, maak dan afspraken met jezelf hoeveel maximaal.Niet omdat het niet mag, maar om lief te zijn voor jezelf en voor je lichaam, gewoon omdat je een lief wezen bent.
Kate Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 eigen schuld dikke bult.... dat roept weerstand op.Oke, ik ben geweldloze communicatie aan het bestuderen en zal eens een poging doen...:Ferry, je zegt tegen een forumgenoot eigen schuld dikke bult dat je in de ellende zit, moet je maar niet drinken.Ik merk dat dat bij mij weerstand oproept en dat ik er boos om word.Dan krijg ik het gevoel dat het ook mijn eigen schuld is dat ik een lange periode teveel heb gedronken en dat ik daarover niet mag zeuren. Ook zeg je zachte heelmeesters maken stinkende wonden.Weer krijg ik het gevoel dat ik mijn mening niet mag geven want er moet blijkbaar hard tegen mij worden opgetreden.Ik heb behoefte aan veiligheid en aan ondersteuning. En aan begrip. Ik wil graag mijn verhaal kwijt kunnen zonder bang te zijn dat er over me wordt geoordeeld. Zonder dat ik me klein en schuldig hoef te voelen.Dat verhaal dat je huilend op de fiets zat, dat raakte me en dat zal ik koesteren.Daar heb ik wat aan, dat helpt me.Met deze ferme uitspraken verwijder je me van je. Het is dan net of je me wilt straffen.Ik zou graag wat meer van dat andere soort verhalen van je horen, wat het met jou doet om de alcohol de baas te zijn. Dat vind ik bemoedigend.Dank je wel dat je die verhalen met me wilde delen.
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Je zal perplex staan hoeveel volwassenen onwetend zijn.En oordelen en goed bedoelen gaan vaak samen. Heb je nooit een ontwikkelingsgesprek op je werk gevoerd of gehad?
An Geplaatst 10 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Akelei: onwetendheid bestaat alleen bij kleine kinderen?Wat je niet weet weet je niet.Dus komt het zeker bij volwassenen voor, alleen komt dat erger over.Zo is de cirkel weer rond.Goed hoe je dat schreef over het oordelen.We oordelen natuurlijk allemaal, maar veroordelen is weer wat anders.Ik heb twee HELE dikke boeken van de bib meegenomen vanmiddag.Dat is heel lang geleden dat ik zomaar een roman zit te lezen.Kate: ha daar ben je weer, altijd opbeurend en de juiste woorden.Hoe vaak jij mij daarmee al hebt geholpen kan ik je niet vertellen.Marjo: je komt er wel, luister naar Kate.Rome is ook niet in een dag gebouwd zullen we maar zeggen.Moed houden.
Kate Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ha An, het is weer een hele kluif om de dagdraad bij te lezen.Ben je de schrik van het ongeluk van je zoon weer te boven? Gelukkig heeft hij niks (toch?), maar toch zit je niet op te wachten natuurlijk.Lekker he, lezen.
AlbertRemmo Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Goedenavond allemaalMarjo:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:Stoppen met die troep hoor.Iedere dag opnieuw niet de eerste nemen. Doe dat dan ook niet.Ik ga zo lekker eten, de sudderlappen waren in de aanbieding en heb ze gebraden en daarna in de snelkookpan gedaan en ik eet er witlof en aardappelen bij dus tot later
Kate Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ha Wing, altijd gezelli als jij er bent.Helaas ga ik er weer uit! Hoe gaatie met je?Ik lees het morgen wel.Toedeloe!
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Eigenlijk zie ik "eigen schuld. dikke bult", meer in de context van oorzaak/gevolg. Ik zie het niet echt als veroordelend maar meer in de context van "je weet dat als je met de eerste begint, je verder gaat".Misschien naief maar ik zie het echt niet als verwijt, maar meer als een kennis die menig alcoholisten weten.Akelei, vrijheid is een breed begrip, als je het weten van niets daaronder wil plaatsen, kan dat. Want als je niks weet heb je de vrijheid om invulling te geven zoals je zelf wenst.
Sara Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Hoiloi daar ben ik weer. Met honden buiten dingen doen werkt op mij gelukkig nog steeds positief.Ha Wing! Het vuur bij Appie uit maar binnenin jou fijn opgelaaid?Je klinkt supersterk, fijn man.
Sara Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Albert eet smakelijk!Sudderlappen in de snelkookpan??? Hoe zien ze er daarna uit dan?Toch wel witlofsalade, hè?Goh zou zo met je mee willen eten
Sandra Geplaatst 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst 10 augustus 2009 Ik ga voor de buis hangen.Tot morgen. Doei.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden