tasseke Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Sorry Annewiep,ik meot toch ook een beetje lachen, ik heb veel mensen dramatisch afscheid zien nemen (waaronder ikzelf) en ook weer zien terugkomen maar inderdaad, je moet doen waar je je goed bij voelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Valaentine,en is je vriend niet jarig vandaag??? Van harte gefeliciteerd !!!Goed dat je niet mee bent gegaan, wat een zelfoverwinning. en goede moregen allemaal,met mij gaat het goed, zit op dag 12, heb een druk weekje met mijn B&B, die eindelijk een beetje gaat draaien. En 10 dagen mijn computerverslaafde zoon met vakantie thuis, dus moet het goede voorbeeld geven en niet voortdurend achter mijn schermpje kruipen. Ik merk trouwens dat jet forum wel eens een nieuwe verslaving kan worden, wil niets missen! Oei oei oei, als dat maar goed gaat.Straks lekker naar het strand, t wordt warm en daar kan ik heerlijk volleyen in het zand en lekker fysiek moe worden en bruin tegelijk.Hele fijne nuchtere dag voor vandaag voor iedereen, en degene die dat moeite kost en tegen de bekende trek moet opboksen: deel maar een rechtse uit, ook namens mij,gr jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Denk er inderdaad door het forum veel over na, even inloggen kijken wie wat geschreven heeft reageren. Ik ben begin dit jaar 4 maanden droog geweest, heb toen een terugval gehad en dronk daarna 1 x in de week weer stevig (nog niet zo heftig als daarvoor hoor) Wilde dat nu ook niet meer, en heb weer besloten helemaal te stoppen. Heb begin dit jaar bij de iriszorg gelopen. Daar ben ik wel ontslagen en hoop het nu met alleen de refusal te redden en anders ga ik weer terug. Heel erg bedankt voor jullie steunende woorden en ik kom ook vast nog wel eens even lezen hier. Zet hem op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 oeps!! zit de hele tijd te kletsen met Valentine en het kwartje is niet eens bij me gevallen!Van harte gefeliciteerd met je vriend!!!!Beter laat dan nooit denk ik maar!Nu gaat dit groen uitziende dametje even poedelen, gaat toch wel dramatisch worden als ik aan belangrijke feiten voorbij ga! misschien dat een douche me weer in de realiteit trekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Hoi Annewiep,Jammer, ik vind dat je juist alert reageerde en meedeed,het is natuurlijk je eigen beslissing en die wordt gerespecteerd,ik hoop dat je wel ergens een goede plek/persoon hebt waarbij je je wel op je gemak voelt, want om het nouin je uppie te moeten doen, dat is haast niet te doen.Heel veel succes met je pad zoals het gaat,liefs Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Dag Annewiep, succes met alles.Moet nu snel even verder, vriend idd jarig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 AnnewiepToen ik eenmaal op het forum was liet het me ook niet meer los.Al die informatie die ik hier ontvangen had en al die eerlijke rauwe waarheden van mede alcoholisten over mijn verhouding tot dat glas bier/wijn wat ik nog steeds veel te graag dronk.Ik wilde wel stoppen en van dat rot gevoel af, dat zieke lichaam en mijn geest die zich steeds minder goed kon concentreren.En ik snapte ook wel dat ik erg veel moeite had met nuchtere kontakten omdat ik alles niet zo goed kon bijbenen met die kater in mijn lijf.-iedereen was een beetje TE gedreven-te verantwoordelijk bezig met hun leven-te gefocused-te gezond-te serieus-te gemoedelijk-te geoncompliceerdSnap je het een beetje?Voel je waar ik heen wil?Ik wilde wel van de ziekte af die alcohol met zich meebrachtmaar de verslaving in mijdat duiveltjewilde niet stoppen met drinkenwilde die link niet opgevenomdat ik verslaafd wasIk heb mezelf echt goed moeten toespreken dat als ik wilde stoppen met zuipen ik juist veel moest nadenken over wat het met me doet.Dat ik nu ik hulp had gezocht, ik gefocused moest blijven op die hulphet belangrijker moest vinden dan wat dan ookomdat het mijn redding is gewordendoor elke dag mezelf te confronteren met lotgenotenmoest ik wel eerlijk naar mezelf toe blijvennaar mijn verslavingen ik welke fase ik stondwant ik kon het vergelijken met de nieuwkomersde stoppersde oudgediendenIk zou zeggen Blijf Annewiepvoor je zelfSandra een hele super te gekke mopie vakantie met je broer in brasil. Dhendro 6 maanden wat een mijlpaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 ik zit weer in de denkstand!Soms zit ik te denken, waarom therapie, ik ben toch goed en leuk?waarom ben ik nu zo een gevaarlijk en ongeleidt projectiel, zeker waar het drank betreft.Voorbeeldje;van de week gaf Hannah aan dat ze geen zin het in koffie overgooien in de ochtendgisteren gaf safi aan dat het forum soms een hoog MSN gehalte heeftik wordt in de eerste instantie misselijk en angstig omdat ik mij aangevallen voelin de tweede instantie reageer ik als een vervelend kind, nou dan gooi ik toch geen koffie overin de derde instantie trek ik mijzelf terug want ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaanhet duurt dus even voordat ik kan relativerenhet is geen aanval op mijhet is een persoonlijke mening van iemand en dat magdat mag net zo goed als koffie overgooien en meedoen aan het MSN gehaltehet heeft dus niets met mij te makenmaar ondertussen heb ik in een paar uur tijd hele heftige emoties te verwerkenmijn gevaar is dus dat de emoties zo zwaar zijn dat ik snel naar de drank kan grijpenzolang ik niet leer om hiermee om te gaan bestaat voor mij dus altijd het gevaar dat ik eeuwig de verkeerde dingen blijf doen.sorry, was meer voor mijzelf de punten op een rij te zetten, waarom therapie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Hee! Ik ben er nogDas grappig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Ha!En tas doos is er ook nogGooi es wat koffie over dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Tahaaasss: je kunt helemaal geen verkeerde dingen doehoen!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Goedemorgen!Klein beetje teruggelezen, Sandra zal wel al druk bezig zijn met de laatste voorbereidingen.Wat gaaf zo'n vakantie met broer!Annewiep, jammer dat je hier weggaat, hoop je toch weer af en toe te zien eigenlijk maar oké, als jij je hier beter bij voelt is het goed.Valentine: gefeliciteerd met jouw vriend en fijne dag.Doet mij maar een aardbeienmandje met slagroom!Vie: gezellig zo'n berg alco's op visite Tasseke, lekker druiven eten op de wc haha!Hier even een baalmoment, sliep ik gister zo super was ik vanacht tot half 5 wakker en vervolgens brult de kat mij half 10 eruit.....grrrrrrr...Hier melatonine deskundigen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Marjo toen ik nog vaak/geregeld dronk dacht ik ook vaak/geregeld aan zelfmoord.Ik merk nu dat door toch steeds minder te drinken ik geen suicidal gedachten meer heb.Dit komt niet alleen door het nuchter zijn maar ook doordat ik nuchter veel beter met de problemen van het leven om kan gaan.Als ik een kater heb, en die heb je van een fles wijn, ook al voel je hem misschien niet meerdan lijkt elk probleem dat zich de volgende dag aankondigd een betonnen gewicht dat op mijn ziel wordt geplaats.waarom en hoeen waarom ik en waar naartoeen hoe en wanneeren wat als en zo meergaat dan allemaal om het probleem zittenwaardoor ik het probleem niet meer zieNuchter gooi ik het probleem op tafelbekijk het aan alle kantenzie wat ik kan doenzie waar ik hulp bij nodig heben stap op mijn fietsAKTIEondersteuning zoekenzelf doenmaar probleem uit de weg werkenof accepteren als iets wat nog niet weg gaatmaar waar aan wordt gewerktMarjo.Nuchter kom je een eind verderis je stap groterfermerkrachtigerIk denk dat je zulke stappen nu wel kunt gebruikenin je nieuwe bestaanwaar de deuren voor je liggen maar je weet nog niet welke open zal gaanom je keuzes te makenzou ik zeggenmaak die stappen nuchter lieverd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Tas ik hoor jezie het als een oefenen in het echte levenwant ook daar hebben mensen meningendie je op jezelf KAN betrekkenmaar je kan hier ook lerenom ermee om te gaan zonder dat je daar alcohol bij nodig hebt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Morge marjo!zet je schrap................. hier komt ie..............vangen.................maar ondertussen moet je eens weten wat een mens allemaal verkeerd kan doen, tenmiste......het is verkeerd als je de gevolgen niet wil of kan trekken.en laat ik juist daar nou wat problemen mee hebben dag lieverd is weer een tijd terug!tijd voor een radslagje, vindt je ook niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Yep! melatonine ookGooide gister nog het oude potje in de karHet is nietsPillen is nietsDrank is nietsAlthans niet als je denkt dat het ergens mee kan helpenEr is geen hulpGewoon gaan slapenAls het tijd is van slapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Saf, ik denk niet aan zelfmoord Dat dacht mijn hoofd eens welDas lang geledenIk zou het niet meer wetenHet is vrede in mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Els, heb jij een baalmoment?Zullen we samen een taart gaan bakken? Ik stem voor tarte tatin, en jij?Je mag ook vertellen waarom je baalt. Ja vanwege dat je slecht hebt geslapen. Nee ik weet niets van melatonine.Nou Marjo het is misschien niet grappig, maar wel fijn dat je er op deze dag ook weer bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Dar ik was me er bewust van hoor en bedoelde het ook niet als steek onder water.Het was gewoon mijn meningIk zoek iets anders op het forum dan degenen die er juist komen voor het MSN gehalte.Niets mis mee, maar ik kom hier nu vooral om iets te leren over mijn verslavingBen de MSN fase al voorbij zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Tas, een radslag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Saf,daarom ben ik ook zo blij met het forum, ik kan hier inderdaad oefenendat is ook een van de redenen dat ik hier zolang hangmijn drankprobleem mag dan misschien aardig onder controle zijnmaar mijn innerlijke leventje nog niethet is niet alleen maar een kwestie van "de eerste laten staan"maar ook onderzoeken waarom trap ik iedere keer in dezelfde valkuil?wat zijn die valkuilen en wat doen ze met me?Daarom graag, blijf me bestoken met "voor mijn gevoel"rottige opmerkingen, kan ik alleen maar van groeien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Hai Marjo, ben ook niet zo'n liefhebber van pillen maar dit is dag vijf alcoholvrij en mijn slaapritme is jaaaaren puinhoop geweest. Eergisteravond dus zo'n pil genomen en 10 uur geslapen! Had ik blijkbaar nodig. Gisteravond ook zo'n ding maar ik was wakker tot half vijf ca. vanmorgen.Ik wil nu wat ondersteuning om mijn normale ritme terug te krijgen.En nee, drank is niets Ik trok net de conclusie dat ik net zoveel lol heb en net zoveel lach als zonder!Ik heb het niet nodig!Tasseke, ik vind jou een mooi mens en soms leer ik ook weer van jou verhalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Er zijn geen problemenWij maken problemenNu"maak" ik mijn dag!Hoi dagDag dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Tas ik heb hier bijna 1.5 jaar dagelijks gehangen om te leren om te gaan met de meningen en spanningen van het dagelijkse levenHet heeft mij erg geholpen.Ik kan nu beter relativerendingen minder op mezelf betrekkenbeter rustug voor mijn mening uitkomenbeter tegen kritiekbeter luisterenen nog wel wat dingeen ik heb deze mooie fantastische warme familie24/7 tot mijn beschikkinghet adb forumeen warme dekenvoor wie hem nodig heefteen schop onder je kontif necessaryen een open boek naar mezelf toeik groei met je mee Tas...gooi eens wat koffie!Marjo ik dacht ook nooit dat ik het werkelijk zou doenmaar had wel suicidal gedachtenvan dat het dan makkelijekr zou zijndan was ik afdan was ik klaardan hoefde ik niet meer te kiezenof na te denkendan was mijn leven goed geweesttot nudan kon ik gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2009 Jaja SafMaar ik ben er nogDusssssNiets dusIk ben er Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden