Spring naar bijdragen

woensdag 26 augustus


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik vind die smaak van verse koriander gewoon zo heerlijk Els.
En ik mag geen reclame maken, maar ik krijg net een taart bezorgd, zoiets heerlijks, een bodem van gekruimelde bastognekoek, en een vulling van limoenmeringue, afgetopt met clotted cream.
Hallo, als ik nou niet wat aankom weet ik het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, Vie ook bezig met een hoekomikaandieet? Klinkt mij goed, hier ook.
Koffie met slagroom net op of was het nou net andersom? :D
Overigens, hier gaat het wel weer oké, ben wat over de dip heen alleen dinsdag met mijn 'fijne' aambeien (nee, geen aardbeien!) naar de huisarts.....brrrrrrr....bang voor!

Kirky, jemig jij hebt echt pech, potten verf ook opengevlogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pssst, Els, aambeien gaan ook vaak over als je langer niet meer drinkt en wat meer beweegt.
Je zal wel gewoon een zalfje krijgen hoor, of een zetpil. Luister maar niet naar alle enge verhalen.
Ja, hier mogen er best wat kiloos aan, ik ben 57 kilo bij 1.70 m.
Maar prettiger toch dan te zwaar.

Jemig Kirky, zou je soms in een vorig leven heel veel kwaad hebben gedaan dat je nu zoveel over je heen krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, nogmaals, als je al twee dagen die klachten hebt, ga naar je huisarts. Het heeft geen zin om te zeggen van: oh die zal waarschijnlijk wel dit of dat zeggen. Je kan het toch proberen?

Druiventrosjes Els of complete pruimen? ;)
Het is wel zo, ik weet niet of jij dat ook hebt, dat als je stopt met drinken, in het begin je stoelgang wat harder kan worden. Dat bevordert uiteraard aambeien.
Veel vers fruit eten en pruimensap drinken kan helpen.
Maar je huisarts weet dat uiteraard het beste.

Vind je sporten trouwens leuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Vie, eeeh ze voelen als pruimen ja :D wat een ellende, ik zit echt strak op het toilet zeg maar, genoeg details.
Ja sporten vond ik ooit leuk dus maar weer wat gaan doen alhoewel mijn conditie rampzalig is maar lopen/fietsen kan altijd natuurlijk.
Hoe is het trouwens met jou nu, ik zie je vaak advies geven maar vroeg het me even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AAAAIIII, doet zeer hè Els?
Mijn conditie was anderhalf jaar geleden ook niks waard. Langzaam weer opgebouwd. Jammergenoeg kan ik niet meer hardlopen vanwege hernia, maar wel joga, fietsen, en voorzichtig weer ballet.

Kirky ik snap dat je geen advies wil, maar misschien wil je het toch goedgunstig aannemen omdat er hier en daar echt om je gegeven wordt.
Dat is nou eenmaal zo, ook al is het virtueel, je gaat toch aan mensen denken en meeleven. Ik tenminste wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ballet? Zei je ballet? Heb als kind 10 jaar ballet gedaan!
Hoe lenig ik toen was zo stijf ben ik nu :D
Maar inderdaad rustig opbouwen weer, ik dans overigens ook graag.
Ik denk dat ik maar ook ga meedoen met die tv trainer Carlo die fitness geeft 's ochtends

Lianne: heb het nog niet gelezen, wel van gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Els ik werd indertijd van het drinken stijf van binnen, en ik geloof in een samenhang tussen innerlijk en lichaam. Dus nu ben ik weer wat soepeler. Hoe denk jij daar over?

Lianneke, hallo daar! Hoe gaat het met je? Voor mij is dat boek inderdaad oud nieuws want ik heb zelf een verhaal daarin geschreven.
Maar hoe is het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik google het net toevallig, ga het wel kopen.. lijkt me leerzaam en herkenbaar.
ben benieuwd dan wie er heeft meegewerkt..

Valt iemand eigenlijk op nu je zelf niet drinkt hoe veel er wordt gedronken overal en wat mensen allemaal op die band gooien bij de supermarkt..
tis vrij uniek als je niet drinkt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf 7 september ga ik 10 buikdanslessen volgen bij Yonina :)
Dat wordt een fijne tijd want mijn gewone buikdanslessen beginnen dan ook weer, dus dan heb ik twee keer in de week, op maandag en op donderdag les. Mooi verspreid !!!!
En ik heb zooooooooveel zin........

En ja Yonina is de buikdanseres van vroeger, bij de Ted de Braak Show enzo kwam zij als eerste buikdanseres op de Nederlands televisie, eind jaren 70.
Ik was toen 10 jaar ofzo en droomde het onmogelijke : dat wil ik ook
En nu doe ik het en krijg ik nog les van haar ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, het is echt erg, echt heel veel mensen drinken !
Toch was me in de laatste zuiptijd van mij opgevallen dat dronken zijn "uit" is bij de nieuw generatie jongelui. Ze zitten braaf in de kroeg aan een kopje thee. Niet zo heel verbazend want zij hebben ons als voorbeeld gezien terwijl zij opgroeiden, en dronken mensen zijn echt NIET leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even niet naar de icoontjes kijken maar naar de namen Woman. Dat was Lianne op wie je antwoordde.

Welgefeliciteerd met je nieuwe buikdanslessen.

Lianne, er worden heel wat flessen en kratjes in en op karretjes gestapeld. Ik moet wel zeggen dat ik er tegenwoordig wat minder naar kijk. Andere dingen zijn belangrijker geworden.
Hoe gaat het zonder drank, hoe ontwikkel je je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Vie:

Dank voor je interesse..
Ik persoonlijk denk dat het een proces is..
maw , je moet er klaar voor zijn om te WILLEN veranderen...
Stapje voor stapje ontdek ik hoe eea zit bij mij en dat is heel prettig.
Dat betekent niet dat ik niets meer drink, dat doe ik nog af en toe, maar ook heel veel vaker niet.
En ja, ik kijk idd nu anders naar hoe mensen met drank omgaan en heb doorgaans een houding van :blij dat ik niet meer HOEF , dan : o wat erg, ik MAG niet meer.

Het is bij mij zeker vallen en opstaan, maar wel met een positieve inslag.
Een soort ontdekingsreis naar mezelf denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik lees net dat jij daarin geschreven hebt, nu ga ik het zeker aanschaffen, wat leuk zeg..

1 ding ben ik wel 100 % achter.. alcohol maakt niet alleen het lichaam kapot, maar vooral de geest.
na een periode niet drinken kan ik soms zomaar zo gelukkig zijn..
van een bloem, een liedje op de radio, iets wat de kids zeggen. zomaar.
heerlijk als die dopaminehuishouding weer op peil is.

waarom ik er dan het weekend erop tijdens een etentje een fles wijn in gooi en me inbeeld dat ik de ster van de karaoke ben op een feestje.. dat weet ik dus niet.. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...