Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Zo, Beppie is ook wakker...Werd vanmorgen lekker beetje op tijd wakker en terwijl ik lag te denken dat ik wel blij was dat ik mn ritme beetje terug begon te krijgen werd ik ontvoerd in een UFO vormig vervoermiddel, wat in je achtertuin opsteeg en in iemands anders zn achtertuin weer landde Ik ga vandaag maar eens vitaminedag houden. Hele dag sapjes en shakes en soepjes. Moet je eens kijken wie zich morgen beter voelt Ugh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Haha, dag Bep!Ik ben vandaag ook aan de sapjes. Van alles in de sapcentrifuge gepletterd, vooral tomaten en selderij.Met een beetje pepertjes en patapata.Adelaar, ik weet niet goed wat ik op jouw bericht moet zeggen. Ik weet zelf niet wat "normaal drinken" is, of hoe je dat zou moeten volhouden als je bewezen hebt dat dat niet gaat.Zelf ben ik nogal een stopper van gewoonte, maar misschien vind je hier medestanders die ook willen minderen.Als je problemen hebt met je vriendin omdat zij jou niet de antwoorden geeft die je graag zou wilen horen: praat met haar en leg rustig uit wat jou hindert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hoi,Ik meld me maar even. Zo meteen ga ik hard aan het werk. Niet fysiek, maar geestelijk. Daar kan je ook van zweten met deze warme dagen. Adelaar,Welkom hier.Hoe dikwijls heb jij al beloofd wat aan je drankgebruik te doen? Hoeveel keer is dit uiteindelijk niet goed gegaan?Als je even in de schoenen gaat staan van de mensen die jou omgeven en dan eens bedenkt hoe jij zou staan tegenover iemand die teveel drinkt?Dit is hard, maar dit omdraaien kan je doen begrijpen dat je omgeving toch het vertrouwen in je kwijt is geraakt. Alcoholisme is een gezinsziekte en geen prettige.Bij mijn man heeft het bijna zes maanden geduurd voor hij weer vertrouwen in mij durfde te geven. Het blijft moeilijk.Stoppen moet je daarom doen voor jezelf, er vierkant achterstaan en er alles voor overhebben om te stoppen en gestopt te blijven.Zeker in het begin is dat moeilijk, want als je het goed doet (en dus niet drinkt), vervalt toch de aandacht van je omgeving. Gewoon omdat ze het niet (kunnen) snappen.Daarom is lotgenotencontact via dit forum of andere fora of bijeenkomsten van organisaties als de AA, De Hoop en sommige praatgroepen van ggz-instellingen zo belangrijk.Ik wens je veel sterkte en kracht toe.OK, nu aan het werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Plons en daar is druppeltje. Gaat wel weer voor weet ik hoe lang dus ff uitbuiten.Zoals je terug zal lezen Rapilos brand hier het beloofde kaarsje. Een blauw kaarsje met een eendje erop. Kon en kan het niet uitleggen maar het kaarsje is blauw wat staat voor water en kan verfrissen. Het eendje staat voor zwemmen en kan niet verdrinken. Toi meis.Zie veel nieuwe mensen. Van harte welkom. Ben druppeltje (sjonge val wel in herhalingen hahaha) en sinds het overlijden van mijn man zwaar aan de drank. Nu niet meer zo erg maar behoorlijk ziek geworden ondertussen wat niets met drank te maken heeft. Bedoel te zeggen dat er altijd een reden is om te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adelaar Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 dank jullie wel voor jullie mening en ook leuk om gelijk al te zien dat die twee gelijk maar ook verschillend zijn, ik weet dat ik weinig tot geen vertrouwen meer af kan dwingen, maar ik geloof toch dat ik iemand bij elke poging om, al is het dagelijks altijd weer zou steunen en ondersteunen niet met goede raad ook al nog zo goed bedoeld, maar ook met keer op keer dat zo broodnodige vertrouwen en niet het betweterige van beschreven vriendin, maar eerlijk is eerlijk, ik ben een spook en weet dat maar elk spook heeft ook twee kanten! ga nu even op dat wie is wie kijken want dat kon ik nog niet, nogmaals dank voor commentaar, vind dit forum echt fijn en zoals ik gisteren al zei je bent er zo druk mee dat ik het drinken gewoon niet aan toe kom! en da s prima!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Nee, Hannah, daar heeft de relpeuteraar voor niks tussen gezeten. Die omkering heb ik hier in mijn eerste jaar gelezen en voor mij hielp het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hallo allemaal.Wil ook even laten weten dat ik aan Rapilos denk en haar heel veel kracht en herstel toewens Heb de laatste dagen niet alles goed gevolgd. Komt later miss wel.Ben letterlijk en figuurlijk bezig het roer om te gooien.Veel stof tot nadenken en voor keuzes gezet door de psych.Is goed, maar wel heftig.Heb alleen één keer de gedachte gehad: "nou laat dan ook maar, dan zuip ik me wel weer vol".Bleef gelukkig bij een gedachte, werd geen trek.Vie ik wil je nog hartelijk bedanken voor de tekst die je me stuurde van "Goodmorning Sarah"; mooi!Drup goed je te lezen. Ik bewonder je want ik heb m'n klauwen al vol aan het rouwproces. Wens je alle goeds en sterkte!Dag lieve mensen, ik log weer uit want ik ga ff plat.Groetjes en liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hoi Theemuts, Reken maar dat je zoon die brommer gaat uitproberen !!!Hij zegt misschien 5x nee en de 6e keer toch ja, ach een klein stukkie....Wat misschien werkt is hem waarschuwen wat er gebeurt als ie gepakt wordt of als ie iemand aanrijdt...xx quote: Originally posted by: theemutsLinde, Je bent niet als ingelogde gebruiker zichtbaar, Maar toch even mijn medeleven met die toestand van je zoon zonder rijbewijs rijden en woedende ex. Herkenbaar. Wat ik niet helemaal begrijp is dat je schrijft dat jouw zoon in "zijn" auto reed. Men kan toch helemaal geen auto hebben zonder rijbewijs? Overigens heb je me wel gewaarschuwd. Nog niet eens een brommerrijbewijs heeft Zoon van mij. En twee van zijn beste vriendjes hebben deze week een brommer gekregen van hun ouders. (hoezo verwend?) Ik hoop dat Zoon niet in de verleiding komt die brommers ook eens uit te proberen. -- Heb de haren geföhnd, schoenen gepoetst. Nu de geestelijke voorbereiding op sollicitatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 ZoEven naar de Turk voor een berg fruitEn naar de dierenwinkel voor Vlokill pil. Dat goedje is het enige wat goed werkt voor mn hondje, mede omdat ik niet zo'n stofzuiger ben......wat natuurlijk wel moet als je vlootjes hebt. Maar ja. Dan maar de killpill, dan is mn hondje iig schoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Nou dankjewel voor het compliment Jennifer. Dat doet me goed.De jouwe is ook niet verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Jennifer, ik keek in mijn dagboek van toen ik pas gestopt was met drinken en wat had ik een pijn in mijn hoofd de eerste tijd. En ik voelde me duf, en zag het helemaal niet zitten. Het is echt niet zo dat je dan meteen helemaal in de gloria bent. Gaat ook weer over. Eventjes doorzetten.Kirky blijkbaar heb je niet veel vertrouwen in je huisarts, maar toch, als je zo loopt te rillen is het niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Sara,ik kan het cassettebandje met de muziek erop niet meer vinden, hoop dat die niet is geruimd met oude bandjes. Misschien nog te downloaden ergens? SorryJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Gifstoffen moeten er uit Jen. Wat je je lijf hebt aangedaan, betaalt het je weer terug Een goed idee is wel, als je daar gelegenheid toe hebt, om naar de sauna te gaan. En vitamine B, met name Thiamine slikken, elke dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hoi Jennifer,of een bad day of afkickverschijnselen of misschien omstandigheden/stress tegengekomen waarin je"normaa""zou hebben gedronken?Herken het wel, had het eergisteren, maar het ging ook zo weer over.Bij mij was het dus het laatste,groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 En hoe st gegaan theetje?Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Fijn, ik duim voor je,maakt zoveel uit als je iets doet wat bevredigt.Tot ziens klinkt goedJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Ach Hannahwat frustrerend soms he kinderen,kon je ze maar even in de toekomst laten kijkenen snappen wat prioriteiten zijn.Helaas deze fase kunnen ze niet overslaanhoe ego ooken eerlijk gezegd ben ik er wel eens jaloers op,zou ook wel eens ordinait ego, aso enz willen levenheb vast de puberteit (schreef ik me toch puberteut, foei)overgeslagensterkteJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Zo lekker aan een smoothie, met volle yoghurt, sinaasappeltje, peertje, perzik, aarbeitjes en een beetje limoensap en een blaadje basilicum. Jammie !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 pffffDe notaris heeft veel te veel geld ingehouden. Ze had het over 360 euro voor iets van bewijs van erfrecht ofzoexcl btwen dat dan gedeeld door tweeen ze heeft iets van 450 euro ingehouden !!!!!!!!!!!!!KAN IK WEER BELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!(en dan weer teruggebeld worden want iedereen is met vakantie of met verlof dus dat gaat weer dagen duren)HET HOUDT NIET OPBEGIN NU TOCH WEL SYMPTONEN TE SIGNALEREN BIJ MEZELF VAN EXPLOSIEGEVAAR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hoe gaat dat bij jou Woman, explosaiegevaar?Ik ga me even met mijn nieuwste sapje bemoeien, en gooi tegenwoordig overal koriander in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 quote: Originally posted by: Hannah1lekker. Hannah, ik denk het ook, ´hééééél lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 You're right. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Ik ga weer met koken verder! Houd het droog allen!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Nee geen nota, het is iets rond de 450 euro. Zal een euro schelen. Het is een factuur waarvan mn broer ook de helft moet betalen. Dat staat ook op de afschrift dat dit de helft zou zijn. Dus niet.Misschien ligt morgen de nota wel in de briefbus. Anders maar weer eens bellen voor de 500680 duizendste keer. En maar weer wachten om teruggebeld te worden. Wat er gebeurt als ik explodeer ? Dan ga ik met servies smijten ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Als de dingen in je leven je even allemaal te veel worden, als 24 uur in een dag niet meer genoeg tijd lijkt, denk dan eens aan dit bericht... Een professor stond voor de klas om een les filosofie te geven. Hij had een aantal voorwerpen voor zich liggen. Toen de klas begon, nam hij zonder iets te zeggen de lege pot van de mayonaise. En begon deze te vullen met golfballetjes. Toen deze hier helemaal mee gevuld was, vroeg de professor aan zijn studenten of de pot nu helemaal vol was. Zij antwoordden van wel. Toen nam de professor een doos met kralen en kiepte deze in de pot. Hij schudde lichtjes met de pot en de kralen rolden tussen de open plekken tussen de golfballetjes. Weer vroeg de professor aan zijn studenten of de pot nu vol was. Ze gaven weer eenzelfde antwoord: ja, de pot is vol. De professor nam nu een doos met zand en kiepte dit zand in de pot met golfballetjes en kralen. Natuurlijk vulde het zand alle ruimte op tussen de golfballetjes en de kralen. Weer vroeg de professor aan zijn studenten of de pot nu vol was: de studenten antwoordden van wel. Van onder het bureau nam de professor nu twee koppen koffie en kiepte de hele inhoud van deze twee koppen koffie in de pot met golfballetjes, kralen en zand. De hele inhoud verdween in de pot. De koffie vulde de ruimte op tussen het zand. De studenten begonnen te lachen. "Nu", zei de professor, " nu wil ik dat jullie deze pot zien als jullie eigen leven. Deze pot gevuld met golfballetjes, kralen, zand en koffie, stelt namelijk het leven van een mens voor." "De golfballetjes zijn de belangrijke dingen in het leven: je familie, je kinderen, je geloof, je gezondheid en je favoriete bezigheden. Dingen die ervoor zorgen dat als er niets meer op de wereld was dan deze dingen, je leven toch gevuld zou zijn." "De kralen zijn de andere dingen die belangrijk zijn. Je werk, je huis, je auto. Het zand, dat staat voor de kleine dingetjes die belangrijk voor je zijn." "Als je het zand als eerste in de pot kiept en hem hiermee vult, is er geen plek meer voor de kralen of voor de golfballetjes. Dat zelfde geldt ook voor je eigen leven. Als je al je tijd en energie aan de kleine dingetjes besteedt, dan kun je nooit meer ruimte hebben voor de dingen die belangrijk voor je zijn. Besteed aandacht aan de dingen die belangrijk voor je zijn. Speel bijvoorbeeld met je kinderen. Neem tijd voor een onderzoek voor je gezondheid zo nu en dan. Neem je partner mee uit eten. Doe nog iets leuks, er is altijd nog wel ergens tijd om het huis te poetsen of de dingen te repareren." "Zorg eerst voor de golfballetjes, de dingen die echt het allerbelangrijkste voor je zijn. Stel je prioriteiten. De rest is maar zand." Eén van de studenten steekt een vinger op en vraagt waar de twee koppen koffie in die pot dan voor zouden moeten staan. De professor lacht en zegt de student dat ze daarmee een heel goede vraag heeft gesteld. "Ik wilde daarmee alleen nog maar weer eens aangeven en bevestigen, dat, hoe vol je leven ook mag zijn, er is altijd wel een plekje om samen met een vriend of een dierbare een kopje koffie te drinken." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden