Spring naar bijdragen

donderdag-27-08-09


sailor

Aanbevolen berichten

Gewoon per dag denken Jasmijn.

Vandaag drink ik niet.

Als je dat elke dag herhaalt is het veel makkelijker. Als je vooruit gast kijken kan het zo overweldigend zijn! Dat doe ik ook en dat helpt me enorm, heb ik hier op het forum geleerd. Dat idee van nooit meer vloog mij ook naar de keel en doet het nu soms ook nog maar dan denk ik alleen aan vandaag en dat geeft mij rust!

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Valentine,

hoe werd er gereageerd op je mededeling?
grappig is dat toch, dat als je nuchter in de kroeg zit dat je dingen toch heel anders ervaart!
het kroeggevoel gaat vanzelf over, je gaat een stapje verder met je leven en blijft niet meer hangen in de ellende van jezelf en de anderen.

he toppie twee paar :D
sorry hoor maar ik heb nu eenmaal een schoenen en een tassen tik! het wordt alleen zo moeilijk beslissen in de ochtend!

Jennifer,
blijf aan jezelf denken hoor!!! :present:

Deze dame gaat weer rennen!!! ik hoor het aan het einde van middag wel over de Dam tot Dam!!
laters!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Jasmijn, dat je dat inzicht hebt. En geloof me, de beloning is veel groter dan je ooit had kunnen denken! Zelfrespect!

Nou Tas, volgens mij zijn ze wel onder de indruk, de meesten kennen hun probleem wel daar. Kroegbaas is een schat, zuipt ook maar is correct. Zat me op een gegeven moment te vervelen, wilde weg, maar toen heb ik met hem een competitie domino gedaan, heb me suf gelachen.
Ik ben niet van plan om er nog vaak heen te gaan trouwens want ik ben er wel klaar mee, en va maandag weer bikkelen op mijn werk, maar ik was wel trots gisteren...
Al die mensen met psychische en lichamelijke problemen, ik ben blij dat ik me daaraan onttrokken heb en dan vooral omdat er veel gepraat wordt over teveel drinken en de meesten weten dondersgoed dat het niet ok is wat ze doen maar rechtvaardigen elkaar. Ik kijk er niet op neer hoor want dat heb ik ook tijden gedaan. Ik wil het alleen niet meer.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer, ik schiet een beetje in de lach, dat vind ik heel mooi beschreven. Ja dat heb ik ook wel eens.
Dat het nog erg in je gevoel zit en je kan er nog geen woorden voor vinden.
Zodra jij het weet en je wil het vertellen, wil ik het ook graag weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zien het wel hoor Jen. Je bent niet alleen.
Begin gewoon bij het begin. Je vriend wil misschien niet meer met jou samen verder vertelde je. Is dat een grote reden dat je je zo alleen voelt?
Of kun je gewoon geen woorden vinden om uit te drukken wat je allemaal voelt?
Er is niks mis met huilen. Dat kan opluchten.
Zet het allemaal voor jezelf op een rijtje, en ik wil best naar je luisteren.

Hai opa, weer fris en geschoren en gewassen?

Albertientje ik ga even googlen op wat Boomertjes zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer, ook ik herken dat gevoel,
waar doe ik het voor, heb niets, alles K....
geen vrienden meer, ga zo maar door
heb 4 hele lieve vriendinnen, waaronder een kleindochter
en zolang ik die heb, wil ik vechten voor mezelf.


vie ja weer fris en geschoren, ga er weer voor vandaag.
met vallen en opstaan leert men leven
thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen,

Vandaag mag ik weer aan het werk(late dienst). dinsdagavond is het fout gegaan. Het gesprek psycholoog maandag was heftig en ja dinsdag tijdens het boodschappen doen de verleiding al niet kunnen weer staan. Maar gisteravond is het weer goed gegaan. Vannacht rond kwart over een naar bed, zag de klok om half vier nog. Nu wat gaperig, maar wel uitgerust. Kan gelukkig tegen weinig slaap.
De komende twee dagen hoef ik geen boodschap te halen. kan dus ook niet in verleiding komen
Gisteren was ik boos op mij. Ik heb mijn plan van aanpak iets veranderd. De komende 4 weken wil ik proberen droog te blijven om te voelen hoe ik mij daar onder voel en dan ga ik verder kijken.
Gisteravond even zin gehad in een glaaske. Ik had niets in huis, maar om mijn zin te beantwoorden he ik een glas sap gepakt en heel bewust tegen mijzelf gezegd. Lekker he

Gisteren heel wat gedaan. Ik heb een volkstuin en gisteren heb ik mijn voorraad aardapelen eruit gehaald.Tevens al het onkruid die er tussen stond. het was lekker arm op de tuin.
Zwaar werk, maar ik zie de tuin als terapeutisch (big smile). Ik kan daar heerlijk mijn energie in kwijt en tijdens het werk is even het hoofd leeg en dat geeft ontspanning. Ik voelde alleen net, dat mijn spieren in de bovenbeen een beetje aan het protesteren zijn.
ach ze kunnen twee dagen weer uitrusten. Zaterdag heb ik weer vrij en als het effen droog is mag ik weer. Zaterdag mag ik het veld goed omspitten ( en de nog zittende aardappelen) verwijderen, daarnaast moet ik het resterende stuk aardbeienveld nog cleanen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer,

ik lees je moeizame weg.
Zelf heb ik het als volgt gedaan.
Ik was zo wanhopig dat ik op dat moment Sensoor heb gebeld.
Vervolgens heb ik in de ochtend de huisarts gebeld, het hele verhaal
verteld en vervolgens heeft hij mij bij de crisisdienst aangemeld.
DE volgende ochtend kon ik al terecht.
Met alle positieve gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
het is weer druk op het forum en van alles aan de hand

lieve Jasmijn,
een weekend is ook 2 dagen, splits ze op en
leef ze 1 voor 1, je kunt het
en weet je je schrijft ik doe mijn stinkende best
nou die gaat dus steeds frisser en fruitiger ruiken!!!
go for it girl
yes we can!!! (ff gejat van obama)
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jennefier, dat gevoel van iemand houden, maar niet kunnen samenwerken is voor mij heel herkenbaar.
het geeft een muur tussen beide. Hoe die muur te doorbreken is, kan ik je niet zeggen. Misschien samen in therapie?
Over de therapie. Er zijn hele goeden psychologen die niet aangesloten zijn bij de GGZ. Zij vragen alleen meer geld. Ik kan 14 gesprekken met haar hebben, die vergoed worden door het zorgverzekeraar, echter dit is afhankelik hoe je verzekerd heb. Ik zit in trede 3.( 10 euro eigen bjdrage)
In de basis zitten er 6 gesprekken. De kosten van mijn psycholoog is 85 euro per uur. Ik heb 1 keer per maand een gesprek, dus heb verder geen extra kosten. Ik kom uit met wat de zorgverzekeraar aanbied.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen!
Jennifer wat akelig dat je je zo naar voelt!
Lucht hier je hart maar hoor en blijf maar bij
ons op de draad, dan slepen we je er wel door-
heen! Doe je best om niet te drinken dat is misschien
wel verleidelijk als je je zo ellendig voelt maar echt
Jennifer het maakt het allemaal alleen maar moeilijker!
Sterkte!

Ik zit met een hele moeilijke beslissing te worstelen.
Ik zal jullie niet vervelen met een ellenlang verhaal
maar het heeft te maken met mijn vriendin die ik niet meer
kan vertrouwen, ze stookt ze vertelt dingen die helemaal niet
kloppen, ik vertrouw haar gewoon niet meer en vraag me af
waarom ze dat doet.Eigenlijk zou ik ermee moeten kappen
maar daar hik ik ontzettend tegen aan.
Ik heb eigenlijk ook geen andere vriendinnen!
Drank maakt zoveel kapot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jennifer, ik ken dat, veel van elkaar houden. Niet met, en toch niet zonder elkaar kunnen.
Weet je wat mij geholpen heeft? Om me minder te focussen op die ander, maar meer op mezelf. Voelt in het begin heel egoïstisch, maar is het niet.
Mijn relatie is toen uitgegaan (ik wil je niet ontmoedigen) omdat hij er helemaal niet aan gewend was om een zeer zelfstandige vrouw voor zich te krijgen die zei: jouw problemen wil ik je best mee steunen, maar ik laat ze me niet meer opvreten.
Inmiddels ben ik getrouwd met mijn jeugdliefde met wie ik heel gelukkig ben. En weet je wat hij tegen me zei? Ik hou van sterke, onafhankelijke vrouwen zoals jij.
Richt je op jezelf, probeer van jezelf te houden, echt waar, dan zit de hele wereld op je te wachten en heb je het maar voor het kiezen.

Mugje, wat is fout? Ik heb niets tegen mensen die nog wat willen drinken.
Maar het is vervelend als je er zelf niet tevreden mee bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde dat is erg naar. Wat te denken van nu niets beslissen, maar gewoon even laten sudderen?
Gewoon even een paar dagen niets doen, of eigenlijk dingen doen die je zelf leuk vindt.
Vaak lost een probleem zich vanzelf op als je er niets aan doet, vooral als het eigenlijk het probleem van de ander is.
Is er iets wat je zelf heel graag doet?

Ik ga me nu even bemoeien met het voorbereiden van het avondeten, dat wordt een hele klus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Vie! Wat ga je voor lekkers koken?
En uitgebreid nog wel! Laat horen!

Ja niet meteen beslissen is een goed advies
maar dit speelt al erg lang en iedere keer doet
ze het weer. Suggereren dat mijn vriend mij bedriegt, dat mijn dochter annorexia heeft
dat mijn zoon dealt in drugs.
Allemaal ernstige dingen die heel ontwrichtend kunnen werken en
Waarom? Zo vraag ik me af.
Ik vind het wel heel kwalijk eigenlijk en het strookt
bepaald niet met wat mij voor ogen staat in een vriendschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

zo er is weer heel wat aan de hand zie ik!

Jan Joris, gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Ik heb niet alles gevolgd maar wel een beetje en ik heb t volgende te vertellen:

Als je alles wat je in je partner(of goede vriend/vriendin) zoekt in je zelf kunt vinden dan hoeven zij niet meer aan bepaalde verwachtingen te voldoen en verlang jij niets meer van hun!

Je hoeft dan geen steun meer van hun (ze mogen t wel geven maar het hoeft niet meer).
Je hebt dan niemand meer nodig om vrolijk mee te zijn (je vind het in jezelf)
en omdat je geen verwachtingen hebt kunnen zij jou eigenlijk ook geen verdriet meer doen!

Gaaf idee he! Alleen de uitvoering is moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...