Spring naar bijdragen

vrijdag 28 augustus

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Dank dat ik mijn verhaal hier even kwijt kon.

Even verduidelijken.
Ik werk als secretaresse in de zaak,
één van mijn taken is de afspraken
met klanten regelen.
Rechterhand van de baas.

Ga nu werken om de nodige zaken
op orde te brengen. Was gisteren een chaos.

Nogmaals mijn dank aan jullie allen.

Tot laters.

Liefs,
Macha.

Oei, ik vergeet, aan iedereen een hele fijne droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook goeiemorgen allemaal,

hoewel....als ik zo naar buiten kijk bah
ik heb een zussendag vandaag en gaan wel lekker de warmte opzoeken
in Bleiswijk, muisylE. sjonge dat valt niet mee op de vroege morgen, achterstevoren.
En dan nog wel broodjenuchter.
Nou Macha,
petje af,
heftig verhaal,
fijn dat je er kon zijn
fysiek en psychisch.
Wlenu dames en heren,
vanavond ga ik bijlezen
en meld me wel weer
lekker uitgerust en
bijgekletst
heb een goeie frisse interessante en droge(ha ha) dag!!!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh poeh,

heel wat afgeregeld vanmorgen!!

Dar ik heb je ingeschreven, helaas heb je op een wonderbaarlijke manier een andere achternaam gekregen :D

onze lieve houtje kan helaas niet mee maar ze neemt wel even contact met tapas op, die kunnen we namelijk niet vergeten toch?
Stien heb ik een pb gestuurd, dus nu even hopen dat ze het nog op tijd leest..........
en Theemuts is een muts! die durft niet meer :P

Luitjes,
ik ga werken
laters allemaal

eigenlijk ben ik erg zenuwachtig, grrr 17 kilometer, wat heb ik gedaan????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaaa, Thee, ik heb meteen visioenen van spionnen die jij overal uit hebt staan en die dan aan jou melden of forummers wel doen wat ze zeggen. Jaaaa, maar jij was helemaal niet naar de winkel hè, beken het maar, we hebben het opgenomen!
Maar ik snap wat je bedoelt hoor, het heeft voor jezelf weinig zin om het anders te maken dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi suffertje,dat doe ik ook hoor,weliswaar niet met sailor,maar met psychocat,en op al die ongein-sites ook nog eens met hetzelfde wachtwoord!
anders kan ik het niet onthouden!
fibo zal me wel voor gek verklaren,maar er komt niemand op mijn pc,en als er ingebroken wordt is eea door mijn gisse neefjes wèl goed beveiligd!

ben nog steeds bekaf van gisteren,liefst ging ik weer te kooi,maar ja zo zijn we niet opgevoed,dus hup
aan het "werk"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen. jeetje macha, dit vind ik nou echt mooi om te lezen, ineens weet ik weer waarom het zo nodig is te stoppen met drinken, ben helaas zelf aan de eerste bezig, maar dat zal dan ook de laatste zijn vandaag, ik wilde heel graag vrijwilligerswerk doen in de hospice, zolang ik drink is daar geen kans van, jij hebt gelukkig wel twee mensen kunnen helpen, ken je niet maar ben trots op je en petje af, hardstikke goed!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fibo, dank je wel voor je mooie opening.

Wat een aktiviteiten op de vroege ochtend. Goedemorgen allemaal. Welkom aan alle 'nieuwe' mensen die hier schrijven. Fijn te lezen dat zovelen hulp zoeken om aan hun verslaving te werken. Mij heeft het forum goed op weg geholpen en heb er vele fijne mensen leren kennen.
Grijs hier met een beetje motregen. lekker.

heb een fijne dag.
Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo theemuts, ja sorry helaas doe ik dit altijd, ben er maar eerlijk over, lees net dat dat in ieder geval wel beter is, heb sinds gisteren een begeleider en hoop dat het me gaat helpen, ik probeer werkelijk hierna nix meer te drinken
nogmaals sorry, en nee geen nachtdienst , ontbijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou over die Laura Dekker, het is een bijzonder verhaal,
vandaag staan alle kranten weer vol want om 10 uur is de uitspraak
van de rechter of de ouders misschien gedeeltelijk uit de ouderlijke
macht gezet moeten worden en een gezinsvoogd krijgen die dit soort
beslissingen met hun samen moet gaan nemen.

Het is beslist géén gewoon meisje van 13 met een wild plan, ze heeft
alle benodigde diploma's gehaald en is van jongsafaan zéér zelfstan-
dig.

En er zijn méér kinderen die bv. door topsport of andere dingen
een tijdje naar het buitenland gaan, alleen, daar hebben ze dan wel
vervangende gezinnen of iets dergelijks.

Maar als gewone "huis-tuin-en-keuken-ouder" (weliswaar dan
een met een "keurig gezin":D:D) heb ik zoiets van: waar begint
het en waar houdt het op?

Ik moest hemel en aarde bewegen op school toen mijn beste
vriendin trouwde op een woensdag dat Hans (7 jaar) en Grietje
(5 jaar, een kleutertje) een halve dag vrij mochten, ze mochten
de ringen aangeven in het stadhuis en ik was getuige, en ik heb
gééén vrij gekregen!

Dit meisje gaat, helemaal zonder toezicht, twéé jaar lang, alleen
zeilen en varen. Ze moet alle stormen doorstaan, eventuele
averij oplossen, wacht lopen, eten maken voor zichzelf,
en tussen door....... via internet lessen volgen zodat ze, als ze
terugkomt klaar is voor haar Havo Examen.
Mag je dat van een kind van 13 verwachten, dat ze ál die
verantwoordelijkheid aankan?
Een kind blijft in mijn ogen een kind.

Toen ze in mei dit jaar in Engeland was (daar was ze zelfstandig heen
gezeild) hebben de autoriteiten haar daar vastgehouden tot haar
vader kwam opdraven om haar op te halen in Engeland.

Dus het ligt nogal moeilijk.

We zijn natuurlijk een landje van doe maar gewoon, dan doe je
al gek genoeg, en zo steekt nooit iemand zijn kop boven het
maaiveld.

Anderzijds, als moeder van twee kinderen zeg ik: ik zou het niet
goed vinden, maar ja, mijn kinderen zouden het ook niet verzinnen:o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi filmpje Fibo. Dat er nog mensen zijn die face to face gesprekken hebben lijkt haast een wonder.

Iemand op een forum schreef eens dat ik mn verslaving niet alleen aan kon pakken door achter mn pc te blijven zitten. Hij had gelijk.
Ik zit niet op facebook, weet niet wat twitteren is en kan het ook allemaal niet zo goed bijhouden. Vind ik wel ok zo. Die bol draait wel door ook al weet ik niet alles. En ik heb soms al moeite tijd te vinden om de mensen te spreken die ik graag wil spreken, in het echt:-)

Dat van voorzichtig zijn op je werk met inloggen op ADB; ik deed het ook wel es en het stond in mijn geschiedenis van mn werklaptop. Ik kon dat zelf niet verwijderen. Vind ik niet zo'n punt maar het zou wel es vragende blikken op kunnen leveren.

Theemuts; een biertje is twee boterhammen met kaas. Prima ontbijtje toch?:):angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

De leerplicht blijft gelden zolang het meisje is ingeschreven in Nederland.
Ze wil lessen gaan volgen via de Wereldschool, een instelling die schriftelijk onderwijs verzorgt voor kinderen die tijdelijk (bv. door een uitzending van hun ouders) in het buitenland wonen. Alleen krijgt ze dan natuurlijk geen lespakket via de post maar er werd gezegd "via internet en email".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tmuts, zo is het idd. Ik hoef alleen maar aan vandaag te denken en dat is al genoeg. Vandaag hoef ik niet te drinken. Ik kon me een leven zonder drank niet voorstellen en de gedachte nooit meer te drinken beangstigde me. Nu niet meer. Ik drink vandaag niet en morgen, ja morgen is pas morgen. Vandaag probeer ik zaken aan te pakken en doe ik mijn best. Als ik alles op een bult gooi loopt mn kop vol en over. In stukjes hakken en DOEN. Mn verslaving aanpakken is ook een programma van ACTIE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G'morgen, hier erg onrustig in de straat; einde van het hoogseizoen; nog 2 weken dan beginnen
de scholen. Voor m'n rust mag het van mij voorbij zijn, voor m'n inkomsten niet,
maar ja wij kabbelen nog wel door in het na- en winterseizoen tot ergens in nov/dec.

Weet iemand hoe het met Rapilos is gegaan?

Fijne dag, voor wie wil :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Vannacht eindelijk weer eens fatsoenlijk doorgeslapen, en volgens mij krijg je inderdaad in de 7de maand een terugval van het niet drinken.
Nee ik heb niet gedronken maar moet me er meer tegen verzetten, `s morgens was het net of ik een kater had, de hele dag niet vooruit te branden en `s nachts errug slecht slapen.

Fijne dag allemaal

Ik ga weer werken tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de rest van de dag gaat het nog moeilijker dan zonder die ene, maar ik ga zo eerst wat doen en eerlijk is eerlijk vanmiddag pak ik er nog een aantal, stiekem helaas want men denkt dat ik gestopt ben.....alles draait om misleiding..... van de begeleider verwacht ik nix, ik verwacht van mezelf dat ik met die hulp verder kan komen, moet iets proberen, vind het ook eigenlijk wel moeilijk om het forum hier mee te vermoeien, want iedereen schrijft juist over niet drinken en dan begin ik over wel drinken, bij de AA mocht ik er niet in als ik gedronken had, weet niet of er hier regels gelden, wordt een kwaaie dag denkk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt geadviseerd terughoudend zijn met schrijven onder invloed op het forum omdat een mens nu eenmaal anders reageert als hij/zij gedronken heeft.
Welke AA ben je geweest????
Waardeloos. Heeft men wel met je alleen gesproken dan? Ik ga zelf naar de AA en ben er inmiddels achter dat veel groepen hun eigen regels hebben gemaakt. Bij ons wordt gevraagd niet te sharen in de groep als je dronken bent. Maar er kan wel met iemand gesproken worden. Je gaat er toch niet voor nix heen?!

En wees ajb eerlijk. Dat kan en mag je hier altijd zijn. Daarmee kan je herstel pas beginnen heb ik zelf ondervonden. Maar het is niet altijd gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...