Spring naar bijdragen

Donderdag 3 september

albertina

Aanbevolen berichten

Vie: dan hoop ik eigenlijk dat je het houd.tenzij je je NOG beter gaat voelen.

asophie: flauwe tip: schrijf het op....

in een schriftje: vandaag zo'n trek etc, ik ga wat drinken en dan vooral opschrijven hoe je je de dag erna voelt.
op een gegeven moment halverwege je schrift zie je een patroon.......
baat het niet schaadt het niet.
ps in wijn zitten evenveel calorieen als in cola etc, zonde van je sportavond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal, ff binnenvallen.
Braaf alles gelezen maar wéér niet kunnen onthouden, sorry.

Kirky: da's niet mooi man. Heb je advies van de huisarts? Ach nou ja, eigenlijk kan een arts er ook niet veel aan doen en zijn ze tegenwoordig supervaag over wel/niet mexicaanse griep enzo. Feit blijft dat jij je slecht voelt. Heel veel sterkte en beterschap :present:

Vie; wat denk je van Chopin bij regen? ;)

Soothe: helemaal eens met wat je schreef over aanschaf hond.
Vlooien brrrrrrrrrrrrrrrr. Maar ik gebruik ook Practic, haal ik bij de dierenarts en beschermt bij ons echt goed tegen zowel vlooien als teken.

Lianne: met zo'n goed zelf-inzicht moet het je gewoon gaan lukken, kop op! Elke dag een nieuwe dag, niet in weken denken, je bent hardstikke goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees wel eens van die berichtjes over minderen. Verdrietig word ik daarvan.
Ik heb zelf jarenlang gevochten tegen de drank en tegen het minderen. Een paar dagen
ietsje minder en dan weer volle bak ertegenaan, onder het motto:
"half bezopen is weggegooid geld"
Eenmaal geproefd was de rem er volledig af, dus wat is dan minderen ?
En na het "minderen" was het iedere keer alsof ik de schade van het minderen moest inhalen.
En als je net als ik gewend was om te denken in termen van flessen en kratten, wat is dan minder ?
Dr.Bob schrijft in zijn levensverhaal: ik heb ooit eens het voorrecht gehad om te mogen drinken, maar
heb van dat voorrecht zo'n misbruik gemaakt, dat het me voor de rest van mijn is ontzegd.
Niwi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe hoewel je hier geen reclame mag maken: diverse dierenartsen hebben inmiddels erkend dat Frontline NIET meer werkt! Teken worden inderdaad resistent en bovendien komen er ook nieuwe soorten bij die aggressiever zijn (JAK! vieze beesten). Hier in het grensgebied misschien meer risico omdat de beruchte rode teek al 'n tijdje bij onze oosterburen rondwaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk nog erger Lianne,
minderen kost de hele dag door je energie, want hoeveel vandaag en wanneer en wat daarna, nog eentje....? Is nog steeds minder dan het was,
oeps al weer die ene teveel, nou dan maakt het ook niet meer uit, morgen is er weer een dag,
het slechte slapen, in bed, uit bed of in coma en dan the day after
...............hoeveel vandaag of toch proberen een dagje niet..............nou ik voel me zo beroerd
dat kan ik vandaag nog niet aan, minder dus.......................... enz enz
Wie herkent dit?
Heb ik het nu toch een stuk rustiger
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps maak ik me toch schuldig aan hondenverhalen..............:$

Wat betreft minderen: toen ik met ADB begon heb ik in 2 weken heel snel afgebouwd (ook een vorm van minderen) en ben toen zonder echt grote problemen gestopt.
Wat ik raar vind is dat me dat wel met de alco lukt maar niet met de nicotine. Daar lukt minder roken ook niet, zit bij 't minste of geringst weer op 't oude niveau.
't Zal allemaal wel tussen de oren zitten maar daar schieten we ook al niet mee op.

Voel me knap grieperig vandaag en jawel hoor: daar komt een gremlin om de hoek "Bij zware kou mag je een groc"......... Nee, ECHT NIET dus. Waarom? Omdat ik het véééél te lekker vind. Omdat ik gestopt ben. Omdat ik de eerste laat staan, gisteren, nu, morgen. Ook al voel ik me ziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook dat als ik na een paar weken een glas witte wijn neem, de 'lekkere' tourainne sauvignon die ik altijd zo prijs om zijn appeltjes en droog fruit etc (hahahah!)
het NIET lekker is.
vanaf glas 2 wel.

en dan wordt er vaak gezegd: ja de fles moest even openstaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, sara, de uitzonderingen bevestigen dus toch de regel!
Het hondje voelt het ook als het niet zo goed gaat, ze loopt tot het gras (20 meter), doet alles en kijkt me dan aan: "zo goed, vrouwtje?"
Ik speel dan vanmiddag wel extra met haar in huis. Ik verstop haar tennisbal in een groot kussenovertrek, waar ze altijd op ligt. En dat verfrommel ik dan tot een prop, en dan moet ze haar bal terugvinden! een pret dat ze dan heeft!
Soms, als ik ff niet met haar wil spelen, gaat ze de bal heel demonstratief met haar neus onder dar kussen duwen, en kijkt dan helemaal verbaasd: "hé, waar is mijn bal nou toch gebleven?"
Kosterlijk!

Of ik laat haar een brokje ruiken, zet haar even op de gang, en verstop het brokje dan ergens in de kamer. En ze vindt hem altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verveling is het meest vervelend voor een hond, denk ik. Elke dag hetzelfde rondje,
thuis niets te doen hebben etc. Als ik mijn hond een tijd alleen moest laten gaf ik hem zo'n grote,
echte, kluif van de slager; daar lag hij dan een uurtje of 2 op te knagen en werd dan zo moe
dat hij ging slapen, totdat er weer iemand thuis kwam. Maar 8 uur is lang, voor een hond alleen.
Wat wel kan helpen is 2 honden, beter is een adres voor overdag of een buurkind die het meestal
erg leuk vind om de hond voor je uit te laten.

Met alcohol heb ik geen last van het minderen omdat ik gestopt ben, met roken vind ik minderen
een ware zelfkwelling; ik ben er dan idd veel te veel mee bezig.

Vakantie all-in; het is beter om een wat drukkere plek uit te kiezen, als de omloop van het
all-in eten niet hoog genoeg is krijg je vrij snel vervelende gevolgen van voedsel wat niet bepaald
vers is. Ik zie hier er iets te vaak problemen mee en dan is de vakantie niet grappig meer.

Het is hier benauwd warm en ik heb er koppijn van, maar ja een kater kan het niet zijn.

Welkom voor de nieuwe en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...