Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 September 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:rose: Goedemorgen lieve mensen.
Al ernstige onderwerpen zie ik.
Ja Thé, heel moeilijk voor je ik snap dat je het er zwaar mee hebt!
Toch geloof ik eerlijk gezegd niet dat er op dit moment, met deze
man onder deze omstandigheden een liefdevolle relatie in zit.
Ik zeg het maar eerlijk. En allebei een zwak voor alcohol en hij
die vind dat hij geen probleem heeft terwijl jij dat duidelijk ziet!
Nee ik geloof beslist dat je er beter aan doet om af te zwaaien, dit kan niks worden zo!
Jij bent zelf harstikke goed bezig. Chapeau!
Ga zo voort en zoek iemand zonder dit probleem!


Ik ben al vroeg opgestaan en ben al druk doende geweest
zoals altijd op zaterdag. Ik heb er zin in vandaag.
Vanmiddag ga ik met mijn fiancé en mijn dochter uit
in het kader van de monumentendag. Op zoek naar
de graven van zijn voorouders die in verschillende
kerken liggen begraven. Interessant.
Zoon is weer eens niet thuis gekomen na stappen,
gebeurt regelmatig maar goed hij zal wel weer opduiken
ik kan er niet veel, beter gezegd niks aan doen.
Oudste dochter aan het werk, jongste dochter op werkweek
naar Parijs.
OOOOHHHHH ik ben zo gelukkig zonder drank,
ik wil zo wel 200 jaar worden!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ben laat voor mijn doen.

Was gisteravond "weg" (ik ga 's avonds nooit weg eigenlijk) en dat was heel gezellig.

En nu rennen want ik moet nog douchen zelfs. Er wacht dit weekend een bérg strijk niet normaal, ik begrijp er niets van.

Later!

p.s. heerlijk om gisteravond weer gewoon alleen Spa te drinken en thee, het is zo fijn om nuchter weer naar huis te gaan en naar bed en op te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!
Heb net alles bijgelezen: Stopper gefeliciteerd!
Thee (mijn streepje doet het niet, anders jouw schrijfmanier natuurlijk);
Het raakt me erg zoals het gaat bij jou
bijna jullie geschreven,
maar het voelt als jou
eenzaam dus.
Tot mijn schande komt er een konfronterend
stuk m.b.t. wat Srah schreef
ik ben gestopt, en dat voelt goed
ik word weer mijn vrolijke zelf van vroeger
zeker in neutrale situaties en alleen.
Maar, en nu komt ie
met ex-partner en zelfs soms met de kinderen
vertoon ik ook nog het alco-gedrag
ben gauw boos(kinderen) agressief(partner)
en voel me dan doodongelukkig
ik zit nog tussen 2 werelden
en ook al ben ik degene die dronk
ik zit in die relaties dus nog vast in iets van die oude patronen
ik kom tegen waarom ik dronk (de eenzaamheid in die relatie)
en bij de kinderen ook hormonen(puber-overgng)
en bij beiden puur de gewoonten
die zijn echt niet zo maar weg.
En ik denk dat dat ook onderdeel is bij jou Thee,
iemand die zo vertrouwd is met je (of geweest)
daar schiet je eerder bij terug
dan met niuwe mensen of alleen
Ik ben bang dat het er bij hoort
Ik heb nu dus zoiets, laat mij maar alleen
wel zo gemakkelijk.
Maar misschien dat ik hier doorheen kom
en dan wie weet, dan klopt het waar-
schijnlijk beter als er een nieuwe kans komt.
En het zou zo maar kunnen dat vriend
de rol heeft in jullie relatie, die ik heb in de onze
Via de kinderen kom ik ook niet los eruit
Dat is bij jullie anders heb ik begrepen.
Moeilijk he, je kunt als moeder
nooit meer helemaal alleen voor jezelf opnieuw
kiezen.
Hoe is dat bij jou Thee, hebben je kinderen
zoon er een mening over? die kent vriend
waarschijnlijk ook goed en staat er toch iets meer vanaf
Of moet je het alleen uitpuzzelen?
Misschien helpt het om af te spreken elkaar
een periode van zeg 3 mand niet te zien?
Wordt vriend ook meer op zichzelf teruggeworpen
en krijg jij misschien wat rust om te kijken
waar jij staat, zonder de realatievertroebeling.
Heel veel wijsheid lieverd
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Wat zijn jullie er allemaal vroeg bij op zaterdag en wat alweer een serieuze gesprekken.
Ik zit net aan mijn tweede bakje koffie en heb niet veel anders te doen als computeren, lezen.
Ik moet 14 dagen het bed houden en dat valt me zwaar.
Voordeel is dat ik niet naar de winkel kan voor drank maar dat wil ik ook niet want het is vandaag mijn 26e dag droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Tasseke,

Inderdaad een goede om mee wakker te worden, haha!
Meteen wat opgevrolijkt erdoor.

Afgelopen week wat down geweest, doordat mijn moeder me belde met het bericht dat ze te horen heeft gekregen dat ze inderdaad kanker heeft. (Voelde zich al een hele poos niet goed). Prognose is slecht.
Ik had al een aantal maanden geen contact meer met haar gehad, in feite gebroken met haar en met mijn broers. Veel te lang verhaal om te vertellen... Donderdag ben ik bij haar langs geweest. Daarna (weer thuis) erg emotioneel geworden. Veel gehuild, woedeaanvallen gehad, nog meer huilen. Ik weet niet wat ik met de situatie aanmoet. Een boel oud zeer komt weer bovendrijven. De nachtmerries zijn weer terug in alle hevigheid.

Ik heb echter niet gedronken.

Vanavond heb ik een feest: mijn zwager wordt 50. Ben erg nerveus om erheen te gaan. Mijn broers komen ook... Gelukkig gaat mijn man met me mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plof komt drup binnen vallen. Nog behoorlijk van de leg maar wel weer de moed bijeen geraapt.

Sjonge Theemuts wat een kl@te situatie. Hij lijkt wel jaloers op jou sterke gedrag. Blijf zo meis en laat je niet klein krijgen.

Sara heb hier een groot huis dus er is altijd wel een plekje voor je.

Ter info: las afgelopen week op msn dat de stroom bij Lara is afgesneden en er dus niet zal zijn met als gevolg hier ook niet vrees ik logischerwijs. Dit niet om te roddellen maar voor de mensen die zich miss ongerust maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Naomi want julie zullen elkaar de komende tijd veel zien nu de prognose slecht is bij jullie moeder. Vanavond dus de eerste vuurdoop, spannend maar miss ook goed voor de situatie onderling zodat je moeder in vrede kan gaan. Fijn dat je man je gaat steunen dan ben je sterker en als het met de alco moeilijk wordt dan knijp je gewoon ff hard in zijn hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi thee, ja ik herken het ook een partner die drinkt. Bij mij inmiddels ex-vriend. Eigenlijk is het bij mij zo gekomen toen we samen woonde, hij dronk iedere avond een paar blikjes bier en ik deed gezellig mee, alleen werd het steeds meer op een gegeven moment dronken we samen op een avond zo een kratje leeg, daarbij blowde hij ook nog eens de hele dag door. op een gegeven moment had hij ook geen werk meer, had nergens zin in. En ik iedere dag maar werken en als ik dan thuis kwam kon ik daar ook alles nog gaan doen, ik snap nu achteraf niet, waarom ik dat allemaal heb gepikt. Dacht niet zo hoog vanmezelf. Weet nu wel dat ik veel meer waard ben.
Misschien dat je vriend daarom ook zo heftig op je reageerd, omdat je voor jezelf aan het opkomen bent en hij ziet dat je sterker aan het worden bent daar kunnen sommige mannen niet tegen helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Kan niet alles lezen dus reageer maar af en toe op iemand.

Naomi, je verschijnselen klinken als een onverwerkt trauma, herkenbaar voor mij.
Forceer jezelf alsjeblieft niet tot ontmoetingen waar je niet aan toe bent. Je hoeft geen nieuwe schade op te lopen. Een psycholoog heeft mij indertijd goed geholpen. Misschien iets om over na te denken?
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar het klinkt heftig. Heb ook mededogen voor jezelf. Dat mag!
Het klinkt mooi, vrede sluiten als iemand ziek is. Maar als je nog met zoveel onverwerkte woede rond loopt kun je jezelf dwingen tot wat dan ook, dat gaat niet zomaar weg.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer, ik zou er wel op in willen gaan maar durf dat niet goed, ben bang voor herkenning.
Hebben jullie dat niet?
Naomi, wat knap dat je niet gedronken hebt zeg!!! Ik herken je verhaal en dat waren voor mij momenten dat ik zou gaan drinken.
gelukkig dat je man meegaat vanavond, heb je tenminste steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol!
Leuke opener, tasseke.

@Theemuts, 09u26: recht zo die gaat. Proficiat!
De eerste stap is het halve werk en daar weet u alles van, nietwaar?

@Tijn; da's wijs hè, 's morgens fit naar de zaak en op de baan en dergelijke?
En onze katten hebben inderdaad ook weer een speelkameraadje, 's avonds :)

@Linde: schrijf u dan maar alvast in voor een genetische behandeling, zo tegen de tijd dat u de 75 nadert.
Waarschijnlijk zal er tegen die tijd de techniek wel zijn om ervoor te zorgen dat u 200 wordt :)

Jane, ik duim met je mee.
En de passie voor het koken is voldoende om er een succes van te maken, toch?
De eerste lekker simpel houden, zodat de taarten weer in de vingers geraken, wellicht...
Nu, na de kinderen, de familie weer terug?

En het blijft heerlijk om des avonds nuchter naar huis te rijden, veel te laat naar bed en 's morgens vlug-vlug. Het patroon van laat slapen, vlug opstaan werkt blijkbaar niet meer. Ik heb het gevoel een uur langer slaap nodig te hebben dan onder de drank. Goed nieuws, als zeg ik het zelf, want ik vond de constante van 5 á 6 uur slaap per nacht wel erg weinig.

Gisteren een onwijs drukke dag gehad, dus geen kans om ons ideetje uit te werken. Donderdagavond kwam ik op het idee om de astrologische gegevens van de forumleden eens naast elkaar te leggen. Mijn vriendin is lang bezig geweest met astrologie en staat te popelen om deze draad weer op te pakken; ze heeft nu de kennis in huis om mensen een eigen horoscoop te lezen en dus is het tijd om verbanden, verbindingen te gaan zoeken.

Woman en Witte hebben zich al aangemeld. Eenieder die dit ziet zitten, hoeft mij enkel maar via PB geboortedatum, -plaats en -tijd door te sturen. Om te laten zien dat er geen addertje onder het gras zit, zijn dit mijn eigen gegevens: 13-04-1972, 06:26u, Heeze (NL). Omwille van de open structuur van het forum, wil ik het discreet houden en de persoonlijkheidsbevindingen enkel via PB versturen. De gemeenschappelijke structuren die we ontdekken, leggen we natuurlijk op het forum neer. Wellicht onder "Tips en adviezen".

Houd ze droog vandaag!
V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lief dat je dat vraagt Vie. Ik ben een beetje verdrietig, nog steeds om of door dezelfde chaos in mijn hoofd waar we het gisteren over hadden. Ook ben ik wat stilletjes door alle heftige verhalen hier, dan weet ik niet zo goed of en wat ik moet reageren, voelt niet echt als mijn plaats om dat te doen, als onervaren jonkie zijnde zeg maar. Hoe is het vandaag met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal,

Drukke dag vandaag ; ben al weer naar het voetbal geweest met mijn zoontje (7) vanochtend om half acht aanwezig zijn en ze hebben gewonnen. Altijd leuk om te zien hoe die gastjes zenuwachtig zijn van tevoren , als een stel dolle honden dat veld betreden en als ze dan ook nog winnen is dat helmaal prachtig. Ook het overwinningsgezang onder de douches hahaha... dan kom ik niet meer bij hahaha...
Thuisgekomen het oud papier/karton aan de weg gezet en ik was in de veronderstelling dat ik moest trainen van 11 tot 1 maar tennis begint pas 5 oktober weer. Dus weer onverrichterzake naar huis.
Gelukkig woon ik 5 minuten fietsen van voetbal en tennis dus dat scheelt weer.

Gisteravond op de CA meeting geweest ; onder meer om mijn 4 jaar chippie op te halen maar die hadden ze niet hahaha... "tja er worden er zoveeeel uitgedeeld" hahahaha...
Van alle mensen die meeting zat er maar eentje die er ook was toen ik binnen kwam strompelen 4 jaar geleden. Ik kon mij nog goed herinneren dat ik dacht "tjonge wat doe je hier nog als je 6 jaar clean bent man ! get a life !" en nu zit ik er zelf ook nog hahahaha....

Ik heb de afgelopen jaren massa's mensen zien voorbij trekken en echt hele schrijnende gevallen.
En het merendeel gebruikt/drinkt vandaag nog steeds. Veel draaideurgevallen ; effe clean een paar maandjes en kaboem weer terug bij af ; mensen die kliniek in en uitgaan ; vaders en moeders die ouderlijk gezag over de kinderen verloren hebben door hun alcoholisme ; mensen die overlijden als gevolg van een ovderdosis en ga zo maar door.

Clean en nuchter worden is niet moeilijk ; dat kan iedereen.
Om het te blijven is een heel ander verhaal.

Ai.. ik word net gebeld en gevraagd om in te vallen bij het derde team. Yihaaa...
Voetballen !!

I love my life !!

Wens iedereen een fijne dag en tot later !!


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...