Spring naar bijdragen

dinsdag 22 september


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

Goedenavond allemaal,




Corinne ik heb er ook nog wel een paar voor je die je dus helemaal niet kent;)




Ik ben weer thuis na een lange dag en dit was voorlopig de laatste partij.




Vanavond blijf ik niet zo lang hangen:$ morgenochtend om 8.00 uur contract tekenen van mijn nieuwe werk







Welke, Beste lieve AR, vertel a.u.b.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een echte klassieker Witte. Nog steeds één van de beste op dat gebied!

Beter dan Leaving las Vegas, Nicholas Cage blijft er te goed uitzien.
Iedere keer na een heftige zuippartij weer te vlug op de benen!

Wat ook goed is, dat is Under the Volcano!!
Semi-autobiographical novel by English writer Malcolm Lowry.
Mooie film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De' bergrede' van Emmaroos komt zo van het IKSTOPforum van stoppende rokers. Ook zeer toepasselijk op de strijd tegen alcohol.
Dank u wel, lieve Emmaroos. Het is heel helpend zeker naar de ons omgevende mensen toe.

Ondertussen ben ik wel een tikkeltje moe geworden. Tijd om af te sluiten.

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truste Jane en Corinne.

Na jou berichtje zat ik na te denken Scoothe over het intrigerende van alcoholfilms.
Ken je Cagney en Lacey nog, die politieserie van vroeger?
Ik vond die blonde ook altijd zo intrigerend om naar te kijken als ze alcohol had gedronken.
Best gek eigenlijk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee, Soothe,
Een heel erg confronterend filmje, ik voelde de paniek die mij niet onbekend was.
't Sterkt een mens in nuchter blijven.

Druppeltje,
't Is dus geen botkanker, maar ik kan me zo voorstellen dat je wel heeeeeeeeeeel erg graag wil weten wat het dan wel is.
En vooral ook wat er tegen te doen is. Ik stuur je virtueel wat gezond beenmergsap.


Tijn,
Je kinderen zijn nog jong, maar onderschat niet wat ze meekrijgen.
De puberteit van mijn kinderen heb ik verzopen. Dat is hun niet bevallen.
Kappen met die hap alcohol, want alleen als je van jezelf houdt, kan je er goed zijn voor een ander: je kinderen, partner, ouders enz...


AR,
Bedankt voor de links. Het zijn goede liederen. Gossie, ik word nog een echte puber!!!!!!!













OK, een overjaarse dan, of oud belegen. Maakt mij niet uit. Ik maak een inhaalslag. Doe maar na.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam ken ik Witte, maar ik heb nooit gekeken.
Ik weet niet waarom niet. misschien zat ik in de kroeg.

Kan me voorstellen, dat je er anders naar kijkt dan een niet drinker.

De Lost Weekend, laat op een schrijnende wijze de teloorgang zien na
het nuttigen van de eerste!
Het niet meer KUNNEN stoppen.
Het moment dat nokken een onmogelijk iets is.

Conclusie: een drinker moet kappen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

Isa, je ziet het verkeerd volgens mij,

als je eerst een fles per dag dronk bv,

en daar niet dikker van werd,

dan moet je nu ruim tien boterhammen

per dag meer eten om niet af te vallen.

Vandaar die honger.


Hij is weer scherp!
:D

Toen ik vervolgens uw advies las; ik ga daar helemaal mee akkoord. De eerste 2, 3 jaar zal ik de goesting met schaamte gadeslaan bij mijzelf. Voel ik mij schuldig over het verleden, over mijn teveel aan drank en de lamlendigheid waartoe het uiteindelijk leidde.

Mijn doel is echter, om daar over 3, 4 jaar niet meer mee bezig te zijn. En de herinnering aan het lekkere van drinken te hebben overschaduwd met de nadelen ervan. Zodat ik de herinnering aan alcohol kan opbergen zonder ze in mijn verdere leven nog nodig te hebben.

Akkoord, wiet wordt gezien als soft-drugs, maar dat vind ik nu gewoon vies, terwijl ik tot mijn 23e als een gek heb geblowd. Toen ik echter uit Nederland vertrok, was het ineens niet meer te koop. En na 3 dagen geen centje pijn meer.

Dus ik geloof in de kracht van de verandering; over 3 jaar wil ik hier staan met het gevoel van Bam Bam (zum beispiel); drank is geen storende factor meer, drank komt gewoon nicht im frage. En als ik dan met maten op stap kan die zelf nooit gedronken hebben en zelf geen alcohol nuttigen, wat is dan het verschil?

Dat ik de roes ooit heb gekend?
En ja, ik weet het en ik zie het: iemand die opstaat van een terrasje vanavond en zijn palmglas 3-kwart leeg achter laat. Even die steek van; "hé, dat had ik nu kunnen nuttigen". Ach, het zij zo. Ik klauter lekker verder, met het besef dat ik een volledig verslaafd figuur ben. Alles wat ik echt lekker vind, wil ik tot ver over de top beleven. Om het vervolgens achter te laten.

Zo is het met blowen geweest, met roken, met alcohol nu. Met herverbierecobouwen, want ook daarin ga ik weer veel te ver (deze winter) en zo sukkel ik lekker voort. Geef mij één snoepje en de zak is leeg. Geef mij 1 koekje en het pak is leeg. Geef mij 1 flesje en de krat is leeg (nu goed, dat ook weer niet, maar toch). Dus; geef ik mij geen flesje meer, want ik heb de schade zien groeien deze lente. En ik houd teveel van mijzelf om dat toe te staan.

Simpel
En simpeler gezegd dan gedaan, uiteraard. Gelukkig heb ik de schade qua valkuilen weten te beperken: volgende post, iets waar ik vanavond aan moest denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja toch is het wel gek. Als jong meisje vond ik mensen die drinken al erg gezellig. Gezellig is niet het juiste woord, kan niet zo goed zeggen wat ik precies bedoel.
Dat zelfde gevoel heb ik nu weer als ik me bevind tussen drinkende mensen. Datzelfde gevoel als toen.
Daarom vind ik het niet erg (wel moeilijk maar das wat anders) om naar feestjes te gaan waar gedronken wordt.

Zit er nog even over na te denken hoe dit precies zit..

Mijn moeder en stiefvader dronken niet en waren vreselijk conservatief en nooit gezellig. Altijd heel erg streng en achteraf heb ik het gevoel gehad dat ik aan een hondenriem heb vastgelegen.
(Het ontmoeten van mn echte vader was een bevrijding)
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Omdat het thuis altijd zo vreselijk stijf en truttig en nepnetjes was, en er kwam eens iemand langs met een slokkie op dan vond ik dat reuzeleuk. Eindelijk de teugels beetje los met pret en lol.

Zoiets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Woman; dat gevoel heb ik dus ook.
Al kan ik weinig met het 2e deel, zoals u hieronder kunt lezen :)

Mijn vader (muzikant) had regelmatig volk over de vloer toen ik jong was. De repetitiestudio was immers onze living. En dan werd er gewoon veel gezopen. Dat hoorde erbij, natuurlijk, bandleden onder elkaar. Ik vond dat allemaal reuze gezellig ende plezant. Ook al dronk ik zelf niet mee; ik vond dat prachtig. Nu ik alcohol ken, ben ik erachter gekomen dat dát niet de factor is die het zo gezellig maakte, om het maar eens heel simpel te zeggen. Dat waren de mensen die aanwezig waren.

Nu, vele jaren later, zie ik de onschuld van de drank niet meer. Iets wat toen onschuldig leek (halfvolle glazen op tafel, 's morgens), is nu een vertroebelde gedachte. Nu zie ik hoe schadelijk drank kan zijn. Nu zie ik het effect op mijzelf, op mijn lichaam, op mijn geest. Dat zag ik toen (natuurlijk) niet. En door dat effect te erkennen, vind ik het ook niet meer nodig om eraan te beginnen.

Met een beetje mazzel, en ik herhaal mijzelf, zal ik mij dus de eerste 3, 4 jaar gedragen als een ex-alcoholist. En nadien is het gewoon n.v.t., eradicated, zoals ik al andere zaken ook gewist heb uit mijn 'geheugen', vanwege de slechte invloed ervan op mijn eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vladimir. Het valt me echt op als ik ergens ben op een feetsje of de kroeg en ik presteer het om niet te drinken.
Ik ben vorig jaar weken lang naar de kroeg gegaan tot de ochtendgloren op de spa en ik had grote lol. Kon erg lachen om het gedrag van bezopen mensen.
Ik vind dat wel erg positief. Dat sterkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...