Spring naar bijdragen

dinsdag 22 september


Vie

Aanbevolen berichten

Ja Vie, ze komen nu onaangekondigd en onregelmatig best tricky!
Overdag doe ik boodschapjes, hang wat rond bij de manege van mijn vriendin en ben veel, héél veeeeeeeeeeeeel met de honden bezig. Arme dieren zitten ook te lang in de auto anders.
Gelukkig is het goed weer en kan ik m'n vriendin soms overhalen samen te gaan speuren met de honden.
Maar je wordt doodmoe van dat wachten en ook niet echt vrolijk.
In het weekend alle achterstallige huishoudklussen gedaan en bijgeslapen (nou ja).
Nu weer er tegenaan. Maar ik verwacht dat ze na deze week toch wel een keer klaar zijn.

Nu moet ik echt rennen.
Dagdag tot de volgende keer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fijne dag AR en verder ook alle werkenden, ik ben vandaag vrij!
een dagje voor mezelf en het een en ander weer op een rijtje zetten.

Vie, wat was jij vroeg! ik had vorige week een nachtbraaknacht en ben daar nog van aan het bijkomen, ik kan daar niet tegen en ben dan gelijk van slag
de weerbaarheid is er dan uit en het herstel duurt dan weer lang.
herfst, hormonen, geestelijke griep, dus vandaag maar eens een beetje 'uitzieken'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zak weer in de bank weg en voel me kut.
te laat deze week voor licht therapie
nu de week doorkomen
met veel slapen en het rustig aan doen
en niet teveel snoepen al is dat het enige waar ik aan kan denken
pff winterdepresie
wel fijn dat er wat aan te doen is

bellen ze net dat ik volgende week mag komen
en ik had ze nog maar net een minuutje geleden gemailt
wat zijn het toch ook schatten daar in het ziekenhuis

hoop dat alles hier goed gaat
zag dat er veel gemodereert was de afgelopen dagen
dus heftige discussies
ach ja dat moet er ook uit.

sterkte allemaal, ik zak weer even in de bank weg
pffffffffffffffffffffffffffffffff.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, je bent helemaal geweldig zoals je bent.

mijn spirituele kaartje zei vanmorgen: Vandaag houd ik op met vergelijken en zie ik dat alles zijn eiegen schoonheid heeft.

Misschien een tip voor jouw met je betaalde collega.
Vind het zelf ook een hele moeilijke.
Kate is daar al ver in, het niet meer oordelen.
Nou ik peer hem, heb dit uit het puntje van mijn tenen moeten halen.
Geen enkele binding met mijn omgeving op het moment, alles is teveel.
Bye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat de 'herfst' mij parten speelt
heb ooit lichttherapie geprobeerd maar werd daar enorm hyper van dus helaas. Ik weet dat het jou enorm helpt Safi
dus nog een weekje geduld en dan gaat het 'licht' weer schijnen ;)

Ik ben goed zoals ik ben, collega is ook goed zoals ze is alleen jammer dat dat zo moeizaam samen gaat ;)
dus in dat tussengebied moeten we een oplossing zien te vinden.

ik ga vandaag mezelf maar eens verwennen en in het nieuw steken!
lang leve de kringloopwinkel, ben er al veel te lang niet meer geweest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbaast me dat mensen zoveel moeite hebben met de herfst. Ik vind het juist heerlijk. Blaadjes de lucht in gooien.

Ik heb ook last van winterdepressie, maar dat komt pas opzetten als het écht donker wordt buiten. Ik ben zelf dan ook van plan om voor Oktober een "daglichtlamp" te kopen. Ik heb al een legpuzzel klaar liggen om te puzzelen terwijl ik voor de daglichtlamp zit. Dubbel plezierig, extra licht en nog ontspanning ook. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bergbeklimmen

Weten jullie welke vergelijking ik wel 'ns maak voor mezelf? Alsof we hier op het forum samen aan het bergbeklimmen zijn. Een aantal van ons is al op de top en roept zo af en toe (een enkeling heel vaak) eens iets naar beneden. Over hoe mooi het is en hoe ze van het prachtige uitzicht genieten. Vaak wijzen ze de klimmers die al een eindje gevorderd zijn op de gevaren die er toch nog zijn in het laatste stukje naar de top. Want iedereen weet dat de moeilijkheid van deze berg het beginstuk is. Als je wat hoger bent wordt de klim wat makkelijker. Maar wel met een aantal onverwachte gevaren.

Er zijn klimmers bij die hun eigen route kiezen. Zo af en toe zie je ze op een helling verschijnen, roepen dat het goed gaat, waarna ze weer verdwijnen om na een tijdje zomaar weer op te duiken. Of niet. Ze kiezen hun eigen hulpmiddelen en doen het voor een groot deel op eigen kracht. Een deel haalt de top, van een ander deel wordt nooit meer iets vernomen.

Er zijn er ook die klimmen samen. Soms van te voren afgesproken, soms ontmoeten ze elkaar aan de voet van de berg en beginnen gezamenlijk aan de tocht. Vaak ontstaat er tussen de gezamenlijke klimmers een soort band. In de trant van wij doen het samen.

Je ziet ook allerlei verschillende hulpmiddelen bij de klimmers. De ene klimt zonder hulpmiddelen, de ander gebruikt touwen, haken, speciale voeding, kauwgom, pleisters. Zelfs het gebruik van moderne lasertechnieken komt voor. Kortom alles wat nodig kan zijn om de top te bereiken. Vaak wordt er gewezen op een winkeltje waar (even voor de Vlaamse lezers: gratis! we blijven Nederlanders nietwaar) een speciaal metertje kan worden verkregen waarmee zeer nauwkeurig de positie bepaald kan worden.

Sommige klimmers zijn goed voorbereid en zijn al een tijdje aan het trainen, anderen beginnen onvoorbereid. Weer anderen zijn nerveus, vragen zich af of ze het wel kunnen.
Tijdens de klim blijkt dat sommigen "talent" hebben, en vrij gemakkelijk (althans op het gezicht) naar boven klimmen. Anderen hebben het heel zwaar en klimmen op het tandvlees verder, vastbesloten de top te halen.

Het leukste van alles is dat vrijwel iedereen, die met de klim bezig is, elkaar aanmoedigt. Ervaringen worden uitgewisseld, en adviezen worden gegeven over hoe een volgend gedeelte overwonnen kan worden
.
Soms valt er wel eens iemand naar beneden. Als de "valler" goed gezekerd is, wordt hij door een medeklimmer weer omhoog getrokken, en kan de klim hervat worden. Er valt ook wel eens iemand echt helemaal naar beneden. Door de blessures, die dan worden opgelopen, lukt het niet om weer voldoende moed en (wils)kracht te verzamelen om de klim opnieuw te beginnen, ondanks alle hulp en steun. Vaak blijven deze mensen wel in de buurt van de voet van de berg. Want iedereen die eenmaal op de berg is geweest, wil uiteindelijk toch de top ervan bereiken. Sommige ontpoppen zich als echte supporters en schreeuwen de longen uit hun lijf.

En of het nou druk is of rustig op de berg, uiteindelijk iedereen streeft hetzelfde doel na.
Elkaar aan het wankelen brengen is alleen maar een extra risico. Daar zit niemand op te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal

Onfris en onfruitig drupje hahaha. Om dat het dinsdag is mag je klagen dus maak ik daar dankbaar gebruik van. Behalve dat ik zo moe ben dat ik nog moet douchen moet ik ook nog fruit gaan halen. Katten lopen weer te kotsen en doggy wil steeds de vrijheid in. Vegi- voer over de houdbaarheidsdatum en de muren worden nicitine-buin terwijl mijn huis te koop staat Nagel gebroken en sjaggie maar niet weten waarom. Rothum dus.

Dar gelezen en geantwoord.

Jane een week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik herken altijd zoveel wat je schrijft.
Ik raak echt uit mijn doen door die wisselende tijden.
En ik heb vandaag een half dagje vrij voor mezelf genomen, ook om weer eens tot rust te komen.
Geestelijke griep, grappig, zo heb ik dat nog nooit gelezen, maar het lijkt er wel op.

Safi: ook de geestelijke griep?

Emmaroos: mooi geschreven over de bergbeklimmers.

Kyra: ik denk dat ik ook maar de tuin induik, geen zin, maar voor mij de beste therapie.

Druppeltje: maken we de dinsdag tot officiele klaagdag.


Kirky: knap gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

isa, vandag krijgt je vriend de brief toch.. spannend
ik zal voor je duimen meid.
hoe is dat nu zo bij je ouders?
je drinkt daar niet?
geeft dat rust of word je daar opstandig van en wil je juist wel drinken?
zomaar een paar dingen die ik me afvroeg...

Kyra, wat knap dat je van die enorme hoeveelheid drank nu ineens op nul staat
hoe reageert je gezin?
en voel je je beter?
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fibo; thanx. Graag gedaan trouwens!
Die nachtelijke escapades... :)

@Sara: en zo is dat.
De regie van het leven weer in eigen hand nemen. Ben er eigenlijk nog maar net mee begonnen.

@Vie: zijn er nog flensjes?
;)

@Houtje: Wauw! Wat een éér!
Ik ben nog nooit een bergbeklimmer geweest en ik vind dat een wijze uitdaging.
Toch maar eens een klimwand gaan proberen; doet u mee?
:D :D

ps. eenieder die bang is voor de top, kan ze ook niet halen. Niet op eigen kracht, in elk geval.
Wel door met een helikopter ofzo, maar dan dondert men er ook zomaar weer vanaf.
Dus is het overwinnen van die angst de halve klom gewonnen (zoals veel in het leven ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Isa,

Aan die onzekerheid kan je voor een gedeelte zelf een eind maken.
Neem een stelling in : okee je hebt een fout gemaakt en je weet nu dat dat je niet nog een keer overkomt.
Ga dus gewoon door met je dingen, je leven, boek desnoods een weekendje weg met een vriendin, wellicht staat je hoofd daar helemaal niet naar, maar gewoon iets ondernemen.
Niet gaan zitten afwachten wat hij gaat doen wat jij dan weer gaat doen etc
In de slachtofferrol zitten kan heel onaantrekkelijk zijn.
Spijt hebben mag, is ook goed dat je dat toont, maar je hebt ook nog 1000 andere leuke kanten, anders was hij niet zo lang bij je gebleven..
succes meid en koester je ouders maar
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Isa!

Ik snap je gevoel wel, ten minste dat denk ik..
En niets is begrijpelijker dan de hele tijd op je klok en mobieltje kijken.
Toch moet je dat niet doen.
Jij bent niet slechter of minder waardevol omdat je die foute(en) hebt gemaakt.
Je bent juist een winnaar doordat je vind dat je iets aan je alcoholgebruik moet doen.
En dat op jouw leeftijd! is toch knap.
Ik ben nu 39 en op jouw leeftijd liep ik elk feestje af hoor en eindigde ik vaak ergens waar ik liever niet had willen zijn
Kom op meid, trek je jas aan en ga lekker naar buiten (ook al is het de grote stad)
een kop koffie in de bieb, lekker boeken kijken, knap je echt van op.
liefs Lian

en natuurlijk aan allemaal een fijne dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag forum,

Laat naar bed = laat op voor mij. Vroeg naar bed ook overigens. Ik ben er weer, nog niet bijgelezen. Doe ik nogal lang over, als ik het goed wil doen.
Er zijn ook andere dingen die ik graag ga doen vandaag.... Ik moet de rest niet gaan verwaarlozen door steeds op het forum te blijven plakken. Ik ben wat dat betreft ook mateloos.
Nog steeds niet gedronken. Bedankt voor de tips voor alternatieve drankjes gisteren.

Tot zometeen, als ik weer 'bij' ben.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vladimir

@Naomi; dat gevoel vrolijker te zijn zonder drank, komt mij heel herkenbaar voor.


Het laatste jaar vond ik mijzelf onder invloed écht niet meer te genieten.


Dus ben ik nu veel vrolijker, ook veel scherper, dan tot voor 3 weken geleden.


En ik kan mij niet voorstellen dat dát gaat veranderen.


Daarvoor zijn de beelden in mijn hoofd van die bezopen Vladimir véél te sterk en véél te gênant.




Heeft u trouwens deze al eens gezien?


die een stuk in zijn kraag heeft.


Of, hoe gênant mensen worden onder invloed van drank...




(Ernstig, zéér ernstig dat zo'n man het heeft moeten afleggen tegen de drank. Spijtig, want hij heeft het dus echt allemaal wél waargemaakt, in zijn leven. De sukkel...)



Goedenamiddag Vladimir (en alle anderen die dit lezen)!

Zoals ik gisteren al zei, wil ik hier nog even iets over zeggen:

Bij mij is die vrolijkheid er ook. Ik weet ook door mijn AA bijeenkomsten te bezoeken dat anderen het in het geheel niet zo makkelijk hebben of gehad hebben in het begin.
Wat dat betreft kunnen wij elkaar de hand schudden en ons gelukkig prijzen. Bij mij was het na het stoppen alsof er een zwaar pak van me afviel. Mijn angsten zijn in enkele opzichten verminderd. Ik ben niet meer bang dat ik ga drinken. Antabuse en AA zijn voor mij een goede steun in de rug.
Dit forum bezoek ik nog pas een paar weken, ben nog niet zeker of het goed voor me is. (Voornamelijk omdat ik de neiging heb mijn hele dag eraan te besteden en merk dat ik andere dingen ga verwaarlozen daardoor). De ene verslaving inruilen voor een andere is geen goed plan.
Terugkomend op die vrolijkheid, ik hoop voor u dat u die kunt vasthouden; het maakt alles makkelijker als je je vrolijk voelt.
Mijn eigen situatie is een beetje door elkaar geschud afgelopen weken, waardoor ik een beetje van die oh zo prettige vrolijkheid verloor. Ben nu bezig op te krabbelen, zover dat kan. Komende tijd zal waarschijnlijk veel confrontaties van me vergen. Het enige wat ik kan doen is proberen sterk blijven, vooral niet te drinken en een muurtje om me heen optrekken.
Vrolijkheidsgevoelens en/of euforische gevoelens kunnen een valkuil zijn. Blijf vooral bij uzelf en ga niet terug naar de drank omdat het zo goed lijkt te gaan.

Dat voorbeeld van David Hasselhoff spreekt voor zich, inderdaad afschrikwekkend.

Ik zal daaraan denken als ik nog eens de behoefte krijg aan een borrel.

Wat is dat trouwens voor nonsens dat u niet meer u zou mogen hanteren als aanspreektitel???
Ik ben zelf geen Belgische, ben er wel woonachtig en heb mijn domicilie in België. Een van de eerste dingen die ik tegenkwam in gesprekken met Vlamingen was dat u de gebruikelijke wijze van aanspreken is. Ik vind dat juist heel mooi, dus ga alstublieft gewoon verder.

Veel sterkte bij uw missie, bedankt voor de mooie muziektips, Golden Brown was een goede inslaper voor mij.

Tot later,

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens even by the way,
Dit wordt mijn eerste schone herfst.
Twee jaar geleden en de tientallen jaren daarvoor was ik continue of zwaar bezopen of een kater.
Vorig jaar was het wisselvallig. Her en der met struikelen en omvallen geprobeerd op de droge fiets te klimmen.
Bij mij werkt het echt om het in een korte periode te plaatsen. Nu zeg ik dus: tot mn verjaardag drink ik niet. Das begin november. Dat is te overzien.
Dus nu een schone herfst. Prachtig !! Op naar het bos !!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...