Spring naar bijdragen

1e doelendag


Hilde

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Gisteren is mijn 1e doelendag gestart, doordeweeks geen alcohol, in het weekend met mate, maximaal 5 drankjes. Gisteren dus goed doorgekomen en vandaag op een moeilijk punt aanbeland maar het gaat me ook vandaag ( hopelijk) lukken. ik dronk 2 flessen wijn per dag dus wel afkicken. Ik heb ook het forumboek gekocht en bijna uit gelezen. Uit dit boek begrijp ik ook dat er veel steun wordt gegeven vanuit het forum. Die steun zou ik graag willen krijgen maar ben nog een beetje zoekende via welke catogorie dat het beste kan. Ik heb ook een ander berichtje al op Thema's geplaatst, daar werd ik doorverwezen naar de dagdraad.

Graag hoor ik van jullie terug!

Groetjes,
Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Het is mij gelukt, gisteren ook niet gedronken....en die 5 glazen, verdeeld over het weekend. Maar, zoals ik me nu voel, heb ik ook zoiets waarom zou ik er niet even helemaal mee stoppen. Het is goed te doen maar ben natuurlijk pas bij dag 3. Misschien dat ik vrijdag wel ontzettend zit te tandhakken. Na hoeveel dagen hebben jullie het echt moeilijk gekregen?

Groetjes,
Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hilde,
Ik heb 3 aug. voor hetlaatst gedronken
en de eerste 2 weken was ik wat euforisch
omdat het me zo meeviel.
Daarna wat somberder geweest
niet echt trek in drank, maar
alfsof in een gat viel en daar niet de mogelijkeid
van drinken in aantrof. Wilde ook helemaal niet drinken
heb op het forum hulp gevraagd voor die onbestendige
dingen waar ik niet verder mee kwam en heb toen een
van de tips opgevolgd, en die hielp me de ommekeer weer maken.
Het was hartverwarmend hoeveel er werd meegedacht en ik
bepaalde natuurlijk zelf wat bij past of wat ik aan nieuws wilde proberen.
Fysiek ben ik nog steeds positief, mijn slaapritme is na 5 a 6 weken
beter, ben wel een beetjes verslaafd aan het forum geraakt en
ga binnenkort het meer eten/snoepen wat ik mezelf nog
toesta, ook wel aanpakken. Ik ben en blijf een emo-eter en drinker, dus logisch dat ik
met onlustgevoelens oraal omga. Ik hoef het niet tegelijk te doen. hetzelfde zie ik bij
de meeste rokers. Die sigaretten worden even nog belangrijker en als je niet beiden
kunt stoppen, dan houd je de minst kwade in stand.
En met snoepen doe ik alleen mijzelf onrecht aan, dus dat mag nog wel ff.\
Ik ga nog even naar de ditjs en datjes en moet dan ook weer uitloggen
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hilde,

Na hoeveel dagen werd het moeilijk? Dat varieerde nogal per stoppoging. Soms de volgende dag al, soms na enkele weken, maar ook wel eens na 9 maanden of zelfs pas na 18 maanden.
Momenteel sta ik ruim 9 maanden droog en heb verschillende erg moeilijke momenten gehad.Soms leken die trekmomenten zomaar uit het niets op te doemen.

Ik heb sinds anderhalf jaar een sponsor, die ik het eerste jaar weinig raadpleegde. Ik dacht m'n eigen problemen wel op te kunnen lossen. Maar na een terugval, eind vorig jaar, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik m'n sponsor nodig heb. Iemand die al jaren clean is, die alles van me weet, m'n donkere en m'n lichte kanten, zelf ook met z'n herstel bezig is en me fijntjes kan wijzen op signalen die min of meer een terugval aankondigen. Vaak berusten deze signalen op onzekerheid, angst, maar ook overdreven blijdschap, zelfgenoegzaamheid, onwaarschijnlijke verwachtingen etc. En als ik, na m'n sponsor te hebben gesproken (ik bel hem minstens om de dag en zie hem één keer per week), eerlijk naar mezelf kijk, kan ik zien waardoor ik van het pad dreig af te raken. Openheid van geest en confrontatie met de mankementen in m'n karakter is soms pijnlijk, maar het behoed me tot nu toe voor de grotere pijn van een terugval. Ik ben een verslaafde in herstel. En herstellen gaat niet zonder groeipijnen.

Belangrijk voor mij is in elk geval dat ik open en eerlijk over mijn gevoelens blijf delen. Dat valt me niet altijd mee, maar door dat te doen krijg ik veel hulp en steun van anderen. Mezelf isoleren betekent uiteindelijk m'n ondergang.

Dus hoe je het ook doet, blijf in contact met mensen die je kunnen helpen en steunen. Hier op het forum zit je, wat dat betreft, helemaal niet verkeerd.

Groet.

PS. elke avond een lijstje maken met de min- en de pluspunten van die dag helpt me ook om mezelf te inventariseren. Of een dagboek bijhouden. In elk geval elke dag even resumeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...