Spring naar bijdragen

Vrijdag 2 Oktober 2009

Julius

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,
Vanmiddag heb ik bloed laten prikken voor Verslavingszorg en daarna een gesprek gehad met hun verslavingsarts. Ook lichamelijk onderzoek van de longen, hart en buik.

Hij wil dat ik ook stop met de slaapmedicatie maar ik heb gezegd dat ik dat niet allemaal tegelijk wil. Eerst maar eens de alcohol de baas. Daarmee stoppen geeft al slaapproblemen dus dat komt later.

Maar goed, over 2 weken moet ik bij hem terugkomen, dan is de uitslag van de bloedtest er en gaan we verder over de behandeling praten.

Dinsdag begint mijn alcoholcursus bij verslavingszorg. Ik geloof dat hij wil dat ik helemaal stop dus ietwat anders dan de cursus tot doel heeft, leren omgaan met alcohol.

Ik wou gisteravond al minder drinken ivm het bloedprikken maar dat lukte dus niet. Het slapen ging ondanks de pillen héél slecht, gewoon vanwege de stress voor vandaag.

Arts begon al over GGZ vanwege psychische problemen en toen ik vroeg wat hij daarmee bedoelde zei hij dat ik zo gespannen was en dat stress e.d. slaapproblemen veroorzaken. Die spanningen hebben natuurlijk een oorzaak en misschien is het wel goed dat daar ook aan gewerkt wordt. Dat scheelt denk ik
in de behoefte aan alcohol en beter omgaan met je problemen geeft ook weer een stukje rust.

Ik lees wel mee maar post alleen maar als ik wat te melden heb. Zoals nu :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, dank voor je belangstelling.
Euhh, de drank gaat zonder moeite, maar het is juist mijn vrouw en kinderen waar ik geen vooruitgang in boek. Ik moet geduld hebben en haar rust gunnen zegt iedereen. Het zal, maar wat moeilijk zeg. Wil de kids elke dag zien. En haar ook. :)
Maar ja, soms heb ik wel betere momenten, maar dan slaat die dip weer toe. Of ze doet iets waarvan ik denk, waarom doe je dat nou weer, hier wordt het niet beter van !

Ach, nu heeft ze weer haar haar kort geknipt. Ook weer zo'n aktie zoals vrouwen doen die een nieuw leven beginnen. Heb dat vroeger ook al eens meegemaakt met een ex.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suf, ik kan heel goed begrijpen dat dit moeilijk voor je is!
Des te knapper dat je tòch niet drinkt!
Dit kan je vrouw en kinderen toch niet ontgaan.
En dat kan alleen maar in je voordeel werken Suf!!
Als er iets is waar je resultaat mee boekt zal het het niet drinken zijn,
dat weet ik zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte, hier alles goed.
Volgens mij ging Vlad in november op vakantie, ik dacht nog: brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
En ik heb ook niet gelezen dat hij afscheid genomen heeft...maar zó gaat het vaak op dit (ieder?) forum...ineens mis je iemand, en dan kun je alleen maar afwachten of alles goed is.

En soms kost dat moeite, maar soms moet je het ook loslaten.

Dombie, goed dat je er bent!
Bedenk, dat je niet dood gaat van slaapgebrek...ja, het is vervelend, maar als je je bedenkt dat ongeveer 40% van de mensheid op dat moment óók niet slaapt, valt het misschien mee....:huh:

Afkicken van de drank HOEFT niet pijnloos te zijn...drinken was ook niet altijd pijnloos, alleen herinnerde je je dat niet meer....maar mijn blauwe plekken spraken soms boekdelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen scheren zich kaal :D
Ook mooi!

Heb nu weer een weelderige bos
Nog niet genoeg geduld, maar iets meer rust in
de donder.
Dat gaat niet snel.
Hoeft ook niet.

Ben blij voor mijn kinderen en mijn ex dat
ik er niet meer dagelijks ben
Daar zou ik gek van zijn geworden
Wat dan ook gebeurde

We vinden wel een weggetje ergens tussendoor
op onze eigen wijze. Ik op de mijne.
Hoe die zal zijn? Ik ben benieuwd!

Het bedrijf waarvoor ik sinds kort weer werk
kent een grote sociale betrokkenheid naar zijn mensen
Zo werd mij vandaag na een goede eindtoets warmpjes meegedeeld
dat ik mijn faalangst kon laten gaan, ze mij zouden helpen om mijn
zelfvertrouwen weer op te krikken.

Ik mag het op mijn eigen manier en tempo doen
Mag stuiteren op mijn stoel, ze vinden me allang goed
zoals ik ben

Ik word er helemaal raar van

Maar vind mezelf ook wel lief soms tegenwoordig

Eigenaardig leven...

Ik weet niet zoveel te zeggen
Er is een een mooi festival dit weekend
op Schier
Misschien ga ik
We krijgen storm
Ik wil jutten langs het strand.
Struinen.
Eindeloos...

Ik maakte laatst samen met mijn zoon
Na een ontspannen ontbijtje in de caravan
een prachtige ochtendwandeling
We zagen de in nevel gedrenkte spinnenwebben
beschenen door de opkomende zon, zeiden hoi! tegen
de koeien, keken vol verwondering naar paddestoelen
en hij wist nog feilloos te vertellen wat ik ooit over een pingo
had gezegd...

Er was aandacht
Het was fijn

De avond ervoor keken we stunts met motoren enzo
Ik mocht hem de hele avond vasthouden..

Toen ik hem tegen het middaguur thuis bracht
ging ik huilen. Maar het hinderde niet.
Het is zoals het is.

De drank is nog niet weg
Maar kent zijn plek

Ik ben ik

Dat staat daar helemaal los! van

Ik kwam even dag! zeggen
Dag lieverds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, bedankt voor je lieve reaktie.

Isa, vrij vaak. In de regel het weekend en woensdag. In het weekend slapen we ook bij elkaar. Hoop dat dat zo blijft tot we uiteindelijk weer samen in een huis gaan.
Jammer wel dat ik vandaag nog helemaal niets gehoord heb over dit weekend. Geen smsje ofzo.
Mij wordt door iedereen aangeraden haar rust te geven en niet "opdringerig" te zijn, maar zij is aan de andere kant niet zo'n initiatiefnemer. Doe ik niets of laat ik niets horen....dan gebeurt er waarschijnlijk ook niets. En dan riskeer ik nog commentaar ook omdat ik geen interesse toon in de kids. (Is nog niet gebeurd hoor, maar wil ik wel vermijden)
Ik laat nog even dus het initiatief bij haar. Maar tot hoe laat.....? Ik ontspan ook moeilijk zo.

Hannah, tjeetje, Da's nog wat pittiger bij jou. Wat naar ! Toevallig eenzelfde soort verhaal vandaag gehoordvan een ex die mij op MSN benaderde. Die gaat ook al uit elkaar en gaat nb vlakbij mij (toeval hoor) nu een huisje kopen.

Jeetje, wat een hoop relatiebreuken en narigheid de laatste tijd. Het is zo vreemd, ik wil niet egocentrisch zijn hoor, maar het lijkt wel of iedereen daar stukken makkelijker mee om weet te gaan als ik. Ik heb genoeg ervaring uit het verleden hoor, maar deze keer trek ik het echt niet. Zo naar. Het komt gewoon door de kids denk ik.
Ze zijn nu anderhalve maand weg en ik voel me geen vader meer, maar een soort van stief- of pleegvader. Alsof ik het niuwe vriendje van hun mama ben. Ik doe notabene meer als ooit met ze en ze hechten waanzinnig aan mij, maar ergens heb ik dat gevoel (?). Ik heb ze niet meer dagelijks en "mis" de opvoeding. Heel eng dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaken op orde brengen klinkt inderdaad goed.
Is eigenlijk wat ik nu ook aan het doen ben.
Ik merk wel steeds dat ik opzie tegen het weekend.
Wat ik op zich raar vind, want normaal kijk ik er naar uit!
Zal waarschijnlijk met contacten met anderen te maken hebben, dat ik bang ben dat ik niet genoeg contacten met anderen ga krijgen in het weekend en dat ik zelf mijn tijd moet indelen.
Ik zoek nog steeds een tijdstip én een geschikt persoon om dit weekend hutspot mee te eten ivm Leidens Ontzet. Ik heb al wat opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Hannah1

Oké hier spijkers met koppen geslaan, het ging zo niet langer.

Hulp ingeroepen van familie die achter me staan en een lieve vriendin.

Ik begreep juist dat Hannah druk bezig is met hulp zoeken, en de familie uitleg heeft gegeven over wat er aan de hand is, maar ik kan het mis hebben, heb niet het hele draadje gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie, Isa en Trees. De rest leeft zo in zijn eigen besognes. Ik hoop dat ik meer uit de groep kan halen waarmee ik dinsdag irl begin. Met de ondersteuning van de arts, bloedonderzoeken e.d. Het geeft mij in ieder geval wat meer houvast.

Ik lees af en toe nog wel mee hier. Ik denk niet dat het mijn afkicken zal ondersteunen. Wie weet tot horens. Het gaat jullie goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week afgesproken.. was er maar een kwartier, ze kreeg toen een oproep voor een spoedje. Zei ze.
Zou vanavond hier op bezoek komen maar zei af... al een paar keer...
Door haar ben ik me juist gaan realiseren dak niet goed bezig was, en gestopt.

Ze is 4 jaar ouder en bijna huisarts... ligt misschien aan de leeftijd ofzo.. maar merkte totaal geen verschil hierin.. ik voelde me eerder ouder... of misschien omdat zij niets meegemaakt heeft... Telefonisch en sms ging het geweldig... snapt in elk geval niet.

@ DOMBIE: Sorry...
@ Wingchun: Waarom reageer jij zoals je reageert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet gezegd dat 't een blauwtje is... en 'k was Oh zo geweldig.. en lief, en goed en... pff...

Maar zette me wel aan het denken... is het wel een goed idee weer een relatie te beginnen? Niet beter eerst alles weer op de rails te krijgen?

Hoe is t trouwens met jou gedoe? Al wijzer of besluit genomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...