Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Als ik Jip nu lees. Slaat niet op jou Jip!Ik houd me er volstrekt buiten, maar wat een rommeltje.Dit alles in z'n algemeenheid.Dit kan en mag de bedoeling niet zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Goedemiddag,ik ben sprakeloos, wat gebeurd er hier toch allemaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Weet jij het Albertina? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Heb lekker gedouched en de afwasmachine aangezet. Wilde al wat eten voorberreiden maar pannetjes weg want die zitten natuullijk in dat ding. Phoe wat een luxe probleem hahaha. Naja strakjes maar.Net Caro gesproken en iedereen de groeten Ze vroeg of Sailor haar even wilde mailen maar lukte me niet via pb dus dan maar zo want niks geheimzinnigs aan lijkt me. Dus Sailor ik hoop dat je dit leest.Ja jammer zoals dingen hier soms lopen maar dat is forum en zo gaat dat. Geeft vreugde en verdriet, een helpende hand en een veeg maar zo is het in de maatschappij ook.Ga nu lekker trippelen met blafje in de vrije natuur en genieten van deze mooie herfsdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Nee Soothe, helaas niet.Maar in de tijd dat ik meeschrijf is dit wel het summum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Een grote roddelbox Albertina!Het doet de haren te bergen rijzen.Ik snap het meeste ook niet. Gelukkig maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Albertina, gisteren was je net weg toen ik je vroeg hoe het gaat.Lang geleden.Ik ben even klaar met dit forum, de goeden daargelaten.Lieve mensen, blijf vooral lekker droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Val,het gaat elke dag ietsje beter.Lig nog wel het grooste deel van de dag op bed.Maar ik merk vooruitgang.Gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Ik begrijp het ook niet Soothe.Wil het niet begrijpen ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Ach meissie toch! Duurt lang zeg....He Soothe! Ga goed.Wie weet tot later als dit gedoe een beetje achter de rug is.Ik ga een wandeling maken en verder in mijn boek! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Dat iemand hier weggepest wordt daar ben ik het niet mee eens.We zijn hier met veel verschillende mensen bij elkaar en gelukkig maar, want soms is het hier gewoon net het echte levenDe een confronteert wat meer, de ander is van de zachte hand, soms komen meningen overeen en soms staan ze lijnrecht tegenover elkaarWat Kohtje ook al schreef geldt ook voor mij. Als iets mij irriteert of boos maakt probeer ik eerst voor mezelf uit te zoeken waarom dat is.Vaak heeft dat meer met mij te maken dan met die ander, alleen die ander triggert dat bij mijHet mooie van het forum is dat ik eerst na kan denken voor ik ergens op reageer, of dat ik later weer ergens op terug kan komen.Ook leer ik hier dat als ik een conflict heb met iemand dat de wereld dan niet vergaat en het weer opgelost kan wordenof het zal nooit opgelost worden maar je vind er een weg in en het kan naast elkaar.Ik loop hier tegen dezelfde dingen aan als ik in het dagelijkse leven aanloop en het forum is voor mij een soort speeltuin waar ik kan oefenen met reageren.Kiest iemand om weg te gaan (en dat gebeurt hier best wel regelmatig) omdat diegene zich onheus benaderd voelt, dan is dat de eigen keuze van diegene.Weggaan is een manier om met een vervelende situatie om te gaan maar er zijn nog veel meer manieren en die kan je hier oefenenHet is hier soms een komen en gaan van mensen, en veel mensen die gegaan zijn komen toch weer terug. Ik draai alweer ruim 3 jaar op dit forum mee en de kracht is dat je hier altijd op dingen terug kan komen en vergeven kan worden of een ander kan vergeven voor ietsen als er echt iemand in nood zit dan springt iedereen er op in en krijg je alle steun die er maar nodig is... maar diegene zal wel zelf zijn of haar eigen keuzes moeten makenDaarnaast is het belangrijk dat je de verantwoordelijkheid bij de ander laat liggen en dat is lastig, als je, zoals velen van ons, gewend bent om altijd maar goed voor de ander te zorgen en jezelf daarbij te vergeten.Il lees te vaak na een wat heftigere periode dat mensen gaan dreigen dat ze weggaan omdat ze zich niet begrepen of gerespecteerd voelen. persoonlijk kan ik daar dus niks mee en krijg ik daarmee het gevoel dat ik gechanteerd wordt en dus ga ik daar meestal niet op in.Wat ik maar wil zeggen in geloof ik onderhand wel heel veel woorden is dat ik dit forum ondanks het geharrewar zo af en toe een veilige plek vind en dat het vaak van mijn eigen houding afhangt hoe ik benaderd wordt. Ik kan hier heel veel over mezelf leren. (Helaas gebeurt er ook het een en ander achter de schermen heb ik inmiddels begrepen maar daarvoor bestaat een blokkeerknop) Voor mij is dit forum vaak een soort therapie en zeker als je hier al langer meedraait is het heel bijzonder om te zien hoe forumleden veranderen en steeds meer hun leven in eigen hand nemen.Dat vind ik zo bijzonder aan dit forum!! Al lijkt het soms niet zo, het is hier een veilige plek! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Door goed te kijken naar wat ik NIET wil, kan ik veel leren om te gebruiken bij het verkrijgen van wat ik WEL wil. Ik ben jullie erg dankbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Goeiedag!Gelukkig daar is onze nuchtere ouwe Soothe!Een beetje nuchtere kijk kan ook geen kwaad. Zo heeft ieder zijn rol hier.In het begin kon ik me wel eens ergeren aan je ferme taal, nu zie ik de waarde van jouw visie ook.En dat je het niet als aanval bedoelt.Ik geef af en toe wat aaien, dat mag ook. Met z'n allen komen we er wel.Floortje, ik heb ook een daglichtlamp sinds kort.Wil in de winter altijd het liefst een winterslaaap houden! Wegkruipen en wakker worden als het weer voorjaar wordt. Ik ben benieuwd. Met dank aan Safi, die me door haar berichten op het idee bracht.Tapas ik heb je berichten gelezen en begrijp je worsteling. Wat ik nog wilde zeggen: als je bij jezelf blijft kun je een ander niet pijn doen.Het is de ander die zichzelf pijn doet, door zijn/haar opvattingen over hoe het zou moeten gaan.Jouw keus is alleen: blijf ik bij mezelf of niet. Iedereen is uiteindelijk vrij.Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Hoi Valentine. Hoop dat je goed gaat!En hier? Ach, ik heb ook m'n mindere periodes, beetje down!Zal de aankomende winter zijn!Kerst- Oud en Nieuw, al dat gedoe.Gisteren bij Ma geweest, gaat erg slecht.Haar geestelijke toestand.Er was dan wel een slechte harmonie, maar het blijft je Moe!91 jaar is gewoon erg oud.Ik was er met Anna, m'n moeder ervaarde het wel als prettig!Ze zij steeds,leuk dat jullie er zijn.Overwacht bezoek, wie had dat gedacht.Maar verder is het toch vermoeiend. de realiteit valt steeds weg!Valetine, het beste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Hihi, Tapas. Ik geloof dat we hetzelfde bedoelen te zeggen. En inderdaad, jij met wat meer woorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Tapas,mooi verwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Soothe: je hebt gewoon absoluut 5000 procent gelijk. En nee je hoeft absoluut niet jaloers te zijn.Ik ben ook niet jaloers op jou, op niemand ben ik jaloers trouwens.Mijn brein, mijn alcoholische centrum is super verpest.Dat weet ik nu wel.En nee, ik kan daar ook niet meer helder over nadenken.Van de nullijn wordt ik echt super neurotisch, knots gek ga ik ervan worden.Het terugvallen, wat me toch weer overkomt, blijkt wel frustreert me dan nog veel meer.Daar kan ik niet meer mee leven.Een klein puntje in je schrijven wil ik recht zetten. Je schrijft dat ik gezegd zou hebben "Gewoon af en toe iets, want "leuk" moet het blijven. Ik heb gezegd dat ik niet wil drinken, maar als het wel zo is dan is het zo en dan is het de kunst om enigzins normaal te doen. Dus ik drink niet.Uitleggen wat er de afgelopen week allemaal door mijn kop ging heeft geen zin.Mijn automatische alcoholpiloot stond gewoon aan.Het idee dat er maar een oplossing om uit dat rot hoofd van me te komen.Ik probeer te leven met het feit dat het is zoals het is.Soothe ik ben er al zo lang mee bezig en laat me nu maar een weg zien te vinden waarin ikhet beste kan leven en uiteindelijk overleven.Het idee vind ik nog steeds groots.Maar het is goed dat je het me weer zegt hoor, des te duidelijker krijg ik mijn onduidelijkheid hierin Je gaat goed Soothe: hou dit vast en trek je absoluut niks van mij aan, gewoon scrollen zou ik zeggen, tenminste als je het TE erg gaat vinden.Ik heb voorlopig besloten om deze manier van hulp te blijven accepteren.Trouwens ik zou niet weten bij wie ik anders terecht zou komen, in feite sta ik er toch alleen in.Het is enkel en alleen mijn probleem. En dat zal het blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Mooi gezegd Koh!!!!zie dat er na het plaatsen van mijn bericht alweer veel gebeurd is .....en voor iedereen er op in springt:Het bericht van Jip zegt veel over Jip en dat soort berichten zijn berichten waarbij je kan kiezen wat je er mee doet. Ik kies er voor om daar niks mee te doen en bij haar te latenHet zijn dat soort berichten waardoor er inderdaad oeverloze discussies ontstaan, en de emoties hoog oplaaien en waardoor we uiteindelijk elkaar in de haren vliegen en de plaatser gevlogen isHet gaat niet meer over de boodschap maar over de toon en daardoor krijg je een vertroebelde discussieLeven en laten leven. en als je het te ver gaat een ban aanvragen.Over tot de orde van de dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Beetje puinruimen Jip. Als het daana maar weer netjes is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Thé, ja nu herkend ze ons.Ze begrijpt dat wij bij elkaar horen, maar dan houdt het zo'n beeje op!Het steeds weer vragen hoe lang we elkaar kennen.En ik maar zeggen, ik ken haar niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Hoi !Eerst eens lezen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 An, ik snap je volkomen, aan de ene kant roept iets in mij, stoppen is beter maar zolang jij geen andere katalysator hebt voor de momenten dat je helemaal vast loopt kan ik me voorstellen dat je op die momenten voor de drank kiest.Of ik dat afkeur of goedkeur daar gaat het niet om, het gaat er om dat jij er ooit voor wil kiezen om op een andere manier met die momenten om te gaan en een manier kunt vinden die bij jou past.Ik vind het bewonderenswaardig dat je jezelf iedere keer weer kunt herpakken en dat is grote winst. Je bent al zoveel gegroeid in de tijd dat je hier meeschrijft. Daar geniet ik elke keer weer van!Ik kan niet meer drinken, klinkt stom, maar als ik al aan drank denk word ik gek en heb ik het gevoel dat dan alles verloren is. Het eerste glas zal me dan ook niet smaken maar me wel met een enorm schuldgevoel opzadelen waardoor ik mezelf vervloek en waardoor er al snel een 2e, 3e, 4e achteraan moet om dat schuldgevoel weer weg te drinken, wat dan natuurlijk niet lukt, Die angst zit er diep in, de angst voor het vernietigende schuldgevoel. Dat gevoel is zo enorm bij mij dat ik dan maar liever gewoon depressief ben. Dat kan ik nog net hanteren, dat andere gevoel kan ik niet hanteren. Rare logica misschien maar al is het niet fijn, ik ben toch wel blij dat het bij mij zo werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Hoi An, ik scrol jou nooit. Het bewuste zinnetje, was een uitstapje van mezelf.Sorry.Je bent er mee bezig anders was je hier niet en dat is goed.Ik heb de laatste tijd een beetje trek, echt waar!!Een beetje, een is dat nu alles gevoel!Dit vraagt om een nauwkeurig in kaart brengen van mijn situatie.An geen zorgjes ik doe het niet!Ik dronk niet om niets, dus er steekt wat geestelijk ongemak de kop op! De grote vedoving An.Beetje Javier Guzman achtig. Het harde TL licht.Iets te snel in paniek schieten. Beetje compulsief gedoe!Ik ben er mee bezig.Don't worrie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Thé, daar was ik in het begin bang voor.Ik had haar lang niet gezien. dat ze zou vragen, bent u de loodgieter.Zal je niet gebeuren. Nu heeft ze me tenminste nog herkend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2009 Tapas: je snapt me helemaal. Die schuldgevoelens zijn alles verterend.Het gaat dan heel diep met me en dat maakt me zo bang.Gelukkig heb ik dat niet meer in die mate meegemaakt, met als gevolg dat ik me herpak.En ja natuurlijk ben ik naar een weg aan het zoeken om bepaalde momenten anders aan te pakken.Een paar keer is het me gelukt, deze week niet.Volgende keer beter zeg ik dan maar.Wegzakken in die diepe duisternis kan ik nog steeds niks mee.De diepe kuil van het niks. Het zijn duidelijke momenten en in mijn geval zijn het de hormonen die me helemaal gek maken. Ik ben ermee naar de dokter geweest en het enige wat die me kan zeggen dat ik het dan rustiger aan moet doen. Tapas bedankt voor je reactie, want jij kent het ook maar je drinkt absoluut niet, hou dit vast, je bent echt een kanjer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden