Spring naar bijdragen

Donderdag 15 oktober 2009

albertina

Aanbevolen berichten

Lianne begrijp jouw vraag niet zo goed. Ik slik al 20 jaar refusal. Eén keer per week en daarna dronk ik een dag. De volgende dag nam ik weer refusal en kon weer een week niet drinken. Dus ik dronk een keer per week.
Voor 20 jaar terug ben ik in een verslavingskliniek opgenomen (in totaal is dat 3 x geweest) omdat mij gezegd was dat ik nog maar 3 mnd. te leven had als ik zo door ging met drinken. Dus het drinken was al een stuk minder geworden maar heb nog iedere keer last gehad van rotgevoelens als ik toch verkeerd bezig was geweest. Is dat een antwoord op jouw vraag? Anders moet je hem ff anders stellen dan kan ik daar misschien wel het juiste antwoord op geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Coco

Houtje

Waarom heb je dat zo gedaan met jouw buurmeisje?

Je hebt niets verkeerd gedaan. Zij was te laat.

Nu leg je het vervolg bij jezelf neer... Moet jij gaan bellen

omdat ze anders misschien niet op tijd is...

Je had ook kunnen zeggen misschien: Jammer dat je te laat was.

Kom je de volgende keer op tijd want ik vind het vervelend voor je als je anders niet meer mee kunt rijden. Laat de verantwoording waar die hoort.

Ik snap trouwens heel goed waar het vandaan komt hoor Houtje, ik hou ook niet

van aanvaringen en confrontaties of ruzies en meestal ben ik dan degene die het bijlegt

om mezelf ook gerust te stellen.

je moet gewoon doen wat voor jou het beste werkt. Maar je had gelijk met je eerste zet!!

:D

Coco,

Ik ben niet naar de buren gegaan om mezelf te verlagen of te vernederen of mijn excuses
aan te bieden en zo voel ik me ook niet.
maar heb gezegd dat ik mijn dag niet had.
Dat klopt want ik was ook geïrriteerd.

Door weg te rijden heb ik evengoed een signaal afgegeven.

We hebben erover gesproken en de buurvrouw zei ook dat haar Dochter gewoon pech
heeft als ze op tijd is om mee te rijden.

Wat heb ik wél gedaan? Bij mezelf te rade gegaan hoe ik graag zou willen dat een ander dat
bij mij had opgelost.

Meer niet. En dat meisje weet nu heus wel dat ik het serieus neem.

Snappie?

(sorry voor het tussen door vallen)
ik ben ook meteen weg, want ik ga eten.

Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Allereerst, Bolletje super geweldig, van harte gefeliciteerd met je niet drinken. En zo te lezen voel je je er goed bij. Helaas heb ik deze week niet veel tot steun kunnen zijn omdat ik het te druk had (dom, maar kon nog even niet anders). Lichamelijk voel ik dat in de vorm dat m'n linker helft van mijn boven lichaam behoorlijk vast zit en pijnlijk is. Ik weet dat het stress is omdat het na een uur zangles weg is. Als ik dan weer met m'n werk verder ga, zakt het er zo weer in. Gelukkig krijg ik geen neiging om een borrel te nemen.

Morgen klets ik we weer even mee.

Groet, Uiltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman. Anders dan mensen die anderen moedwillig pijn doen. Anders dan mensen die van oudjes die helemaal niets terug kunnen doen, stelen en ze in elkaar slaan. En ga zo maar door. Zo kan ik nog heel veel dingen op noemen maar we weten allemaal dat respect voor je medemens heel belangrijk is en dat mis ik vandaag de dag vaak.
Misschien nu op de hele andere toer maar als je ziet wat er hier aan eten weg gegooid wordt terwijl er mensen in afrika liggen te kreperen van de honger en dat kindsoldaten moeten leren doden, en dat je jezelf op moet blazen om dicht bij allah te mogen komen, en daarmee een hele hoop mensen dood, dan denk ik "waar gaat dit naar toe".
En ik ben er van overtuigd dat de mensen die zich zelf op blazen echt geloven dat ze goed doen.
Maar ik denk dat ik een beetje door sla. Maar was dit een bevredigend antwoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchun, interessante gedachte. Mozarts' muziek bijvoorbeeld was in zijn tijd zeer modern, hij zou vast niet gedacht hebben dat dat nu nog steeds wordt gespeeld.
Zou onze tijd zo "vergankelijk" zijn?
Het enige dat er op zit, is om je in te laten vriezen en over 400 jaar weer wakker worden.

Bolletje, geweld en onbegrip is van alle tijden, denk je niet? Er wordt nu zo gesakkerd op de islam, maar wat hebben de christenen niet uitgevreten in het oosten met hun kruistochten? Culturen verleggen zich, machten verplaatsen zich.
Wat universeel is, en daar geloof ik echt in, is geloof, hoop en liefde. Ben er van overtuigd dat ieder mens dat van nature in zich heeft. Het wordt soms door ervaringen wat verduisterd, maar ik denk dat in de grond, ieder mens het goede wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie daar ben ik het helemaal mee eens. Geen een mens is van nature slecht, alleen sommige van de mensen die aan de macht staan moeten tot inzicht komen. Hoop dat Barak Obama hier verandering in kan brengen. Vind hem een hele sympathieke uitstraling hebben en het voelt goed als ik hem om de t.v. zie.
Tuurlijk heeft het cristendom ook fouten gemaakt en iedereen is op de wereld om te leren.
Wat dat aan gaat heb ik diepe bewondering voor het Boedisme. Deze mensen zijn geweldloos en hebben respect voor al wat leeft. Probeer dit zelf ook maar merk dat het me vaak nog niet lukt. Dat zie ik vandaag wel weer bij mijn berichtjes, als was het soms niet gemeend hoor maar meer als grap bedoeld. Ik moet nog veel leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje als er niets meer te leren viel zou het tamelijk saai worden, toch?
Het boeddhisme vind ik ook erg mooi. Maar als ik een vlieg of een wesp of een mug zie, gaat 'ie er toch echt aan.
Optimale vreedzaamheid met behoud van je eigen grenzen, zeg ik altijd maar. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa:
dat van dat tel gesprek had ik niet gelezen..
ik dacht dat er nog steeds geen contact was, vandaar mijn vraag/voorstel..
soms als mensen geen contact willen moet je ze iets sturen waar ze wel op moeten reageren.
maar er zit dus een beetje beweging in.. sterkte meis..

Okee Bolletje, ik heb het gelezen..
wat brengt dan die ene avond drinken jou( want ik denk dat je dan veel drinkt omdat het maar 1 avond mag van jezelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal.
Zit ff met een rotgevoel. Heb ik vandaag mensen ergens mee pijn gedaan? Of beledigd? Of iets waardoor men zich ergert aan mij. Zeg het dan a.u.b. Want het is absoluut niet m'n bedoeling om ook maar iemand te schaden of dat iemand zich irriteert aan mij.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor dat kan ook en dat hoop ik eigenlijk ook een beetje.:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

isa : hij heeft je niet meer gezien al die weken?
o dat wordt geweldig!
ik denk dat je hem even moet laten zweten en na die ontmoeting een paar weken hard to get moet doen..

en geloof me, je was al mooi hoor, ik weet het zeker..
alleen nu is het verkeerde inpakpapiertje eraf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne nu vraag je me wat. Wat brengt me die dag. Ik dronk dan 7-8 halve liters bier en als ik in de koelkast nog wat anders had staan ging dat ook op.
Ik ben van nature iemand die alles weg geeft. Het heel fijn vind om iemand gelukkig en blij te maken. Vroeger waren dat ook schilderijen die ik zelf mooi vond. Als ik dan ging drinken gaf ik nog meer. Ging voor iedereen in de buurt saté maken. Werd ook minder geremd en belde vaak mensen op omdat ik wist dat ze daar behoefte aan hadden terwijl ikzelf dat niet wilde om weer al die ellende van iedereen aan te horen, maar als ik gedronken had kwam dat niet zo hard aan. Ja en dan de bekende kick die je er van krijgt. Gewoon lekker zat zijn of aangeschoten worden. Zonder dat er een aanleiding voor is.
Ook dronk ik omdat ik dan weer gezellig met mijn kabouter kon door brengen zonder te veel te horen van zijn geklaag en gemopper, en maar weer heel veel voor hem gaan doen om hem gelukkig en tevreden hoopte te zien. Terwijl ik zo moe was van het aandacht geven en eigenlijk niet wilde luisteren.
Het ongevoelig worden voor leed van anderen, ik denk dat dit een van de rede is geweest waardoor ik dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen schiet ff vol. Was misschien wat te hard in mijn oordelen over buitenlanders maar meende dat niet. M'n gevoelens gaan de laaste dagen toch heel sterk op en neer. Zo voel ik me goed en zo brul ik.
Maar goed misschien ben ik toch ook bang omdat ik niet weet hoe het nu verder gaat met mijn manneke. Bang dat hij dadelijk toch weer terug naar z'n eigen huis gaat en ik weer alle zorgen op me krijg.
Ik weet het niet. Ben ook erg geschrokken van het verhaal van Drupje.
Zal het feestje vanavond maar uitstellen. Komt morgen wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...