Spring naar bijdragen

Woensdag 28 oktober: begin de dag met een zonnetje

sylvie2009

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mooi Driek! Keep on going!

Ha, over die Ufo's...heb hier dat serieuze onderwerp aangekaart toen ik ze zelf zag vliegen :huh: Was behoorlijk manisch.
Ik geloof er in goede doen zeker in. De bewijzen zijn immers overstelpend en tot op hoog niveau wordt er serieus over gepraat en meerdere landen hebben reeds hun Ufo-files openbaar gemaakt.
Maar er zijn diverse fora waar je over dit onderwerp en 2012 van gedachten kunt wisselen.
Het onderwerp is zo complex en voor diverse uitleg vatbaar dat ik het niet vind passen op dit forum.

Snif....het blijkt niet haalbaar te zijn de B&B in Noord-Frankrijk. Mijn zus en haar vriend zijn er geweest. Ze hebben me de foto's van het pand toegestuurd...tis een enorme bouwval van binnen.
Je moet er gaan wonen om het op te knappen en dan nog is het allesbehalve de ideale plek om een B&B te beginnen.
De eigenaar van het pand is een excentrieke man, die zich helaas geen reële voorstelling kan maken blijkt nu achteraf. Och, ze kunnen het best relativeren...the search goes on!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Driek, Seroquel is een anti-antipsychoticum. Ben niet psychotisch hoor, alleen manisch bij tijd en wijle; daarna volgt door het ge-ren een depressie. Uitgesproken manisch-depressief ben ik ook niet, wel HSP'er.
Raak snel overprikkeld. De (lage)dosering van Seroquel kan die overprikkeling tegen gaan, ben benieuwd wat het oplevert; het reguleert de serotonine huishouding.
Ik blijf in contact met mijn psychiater over het resultaat en ga deelnemen aan Mindfulness/cognitieve therapie.
Die cursus zou in Oktober beginnen maar is uitgesteld door gebrek aan deelnemers. Vrijdag een schrijven ontvangen van de zorgverlener dat de cursus nu op 11 November begint! Het wordt vergoed door mijn zorgverzekering, dus wat let me :)

toevoeging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Kanjers,
Het duurde ff omdat ik wat moeilijk kon inloggen maar daar ben ik dan.
Staks naar mijn Kabouter. Ik voel me goed. Er is een hele belasting van me af gevallen nu ik weet dat hij in aanmerking komt voor een flat.
Hij wil nu ook zo snel mogelijk daar weg. Heel begrijpelijk maar hij moet toch een beetje geduld op brengen, we hebben gewoon tijd nodig om alles te regelen.
Vandaag wordt het een zonnige dag dus, hup hup iedereen uit bed en lekker aan de wandel of iets gaan doen buiten. Nog ff de laatste vitamientjes binnen halen voor het niet meer kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, je bent me net voor zie ik...Adam, ouwe kreunbeer :huh::D
Je gaat me nou toch niet gek verklaren hè? ;) heeft mijn psychiater ook niet gedaan, ze vindt me zeer intelligent omdat ik mijn gevoel met veel verstand weet te benaderen; moet alleen zorgen dat ik niet teveel gas geef en oefenen op de rem te trappen.

taalvoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve sylvie
Alleerst gecondoleerd met het tragische verlies van je zus

Tjeetje wat een verhaal ben der geheel stil van en weet dan niet meer wat te zeggen

Maar zet die AdB therapie niet aan de kant juist nu heb je het heel hard nodig
en geloof me ik kan het weten.

Ik snap dan ook wel dat je zo opstandig bent en de boel de boel maar laat
is toch niet goed ,
maar ik denk toch dat je hier op het forum kunt blijven schrijven ,
kun je toch een hoop van je afschrijven en met zoveel lieve armen om je heen
Ik hoop dat je dat blijft doen, stoot anderen niet af nu je het zo hard nodig hebt
en blijf van de alco af ,die pijn verdoven is slechts tijdelijk,als je er mee ophoud dan komt het dubbel zohard weer terug , dus kun je er nu beter doorheen,met heel veel lieve mensen om je heen
stoot ze niet af

Lieve lieve sylvie

Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe

en een lieve knuffel van mij

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo loopt het nu eigenlijk altijd als ik een planning heb :D
Neefje blijkt ziek te zijn dus Toverland gaat niet door en nu zit ik te wachten op een telefoontje van de mams, nieuwe planning, bij een tante op bezoek gaan die ik al 2 jaar niet gezien heb. :)

Vandaag kan ik het hebben, maar gebeurt dit met planningen die onder tijdsdruk staan (gebeurt ook geregeld) dan baal ik ontzettend, voornamelijk van dat plannen wat nooit wat word bij mij. :D
Op zulke momenten, als er dus een leegte ontstaat omdat ik even niet kan doen wat ik van plan was dan is de fles heel dichtbij. Niet uit de frustratie maar eerder van de spanningen en vanuit tijdsverdrijf dan maar. :huh:

Maar vandaag niet hoor! :D Kreeg net een telefoontje, planning 2 gaat gewoon door! :D

Fijne dag allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, jòh Har! :D Toverland is een pretpark. Mijn nieuwe stekkie zal ik wel wonderland of wolkenland noemen of zoiets. :D
Maar ik zie dat je je aangepast hebt, nu ben je mij voor! ;)

Fijne dag allemaal, ben er vantussen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Aura,
Weer terug van weg geweest. Ik ben nog een nieuwtje hier maar lees dat jouw gevecht tegen de alcohol nog steeds erg heftig is. Ja dat is en blijft een strijd. Je gaat je alleen sterker voelen naarmate je die strijd ertegen meer en meer gaat winnen. maar er blijft altijd als een duiveltje op je schouder kijken en denkt "ha ha wanneer kan ik Aura weer pakken". Het is erg moeilijk om te vechten tegen jezelf. Je weet je eigen zwakke plekken, en dat is de pest. Als je je daar op focust, ben je verloren.
Maar heb je ooit aan Refusal gedacht? Dit helpt echt omdat je dan weet dat je niet kan drinken. In het begin heb je dan nog wel drankzucht maar dat vewrdwijnt omdat je weet dat je toch niet kunt drinken. Het duiveltje verlies z'n kracht.
Ik wens je heel veel sterte met je strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, hoe jammer dat je je weg nog niet gevonden hebt :(
Geef niet op, rest mij te zeggen. Goed dat je hier weer aanklopt.
Als antwoord op je vraag kan ik je geven dat ik verder kom, ondanks mijn haast steevaste kortstondige terugval jaarlijks tot nu toe. Die terugval heeft mij iets te zeggen, zo ervaar ik het. Tot nu toe zie ik daarna alleen maar nieuwe mogelijkheden om me verder te ontwikkelen....ik voeg wel de daad bij het woord. Actie!

Het is wel zo dat zolang ik niet stabiel ben en nu helemaal omdat ik medicijnen slik, ik refusal gebruik. Een onderhoudsdosis van 2x in de week. Voor de zekerheid. Ik heb geen last van craving doorgaans, dus moet extra op mijn tellen passen. Ik ben er zo een die gewoon overstag gaat; meestal in depressieve periodes dan is er op den duur geen houden meer aan.
Zal dus eerst met mijn depressie(s) om moeten leren gaan en daar hulp bij inschakelen!
Daar ben ik nu volop mee bezig. Hopelijk geraakt de serotonine huishouding op orde.
Zal moeten accepteren dat ik zo in elkaar zit. Met acceptatie kom ik immers verder dan met het veroordelen van mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam dank, maar je hoeft het voor mij niet uit de doeken te doen. Ieder mens is anders en de algemene omschrijving over de werking van Seroquel zou je zomaar op het verkeerde been kunnen brengen.
Het is zaak te ondervinden wat het met MIJ doet, geen enkele garantie dat het mij gaat helpen.
Ik kies er wel voor deze 'uitdaging' aan te gaan, wil immers verder in het leven....liefst zonder terugval. Nogmaals, ik ben op weg! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Ja ik wil toch een keer een nieuwe topic openen, die gaat over dit soort dingen. Ufo's graancircels enz.Hopelijk zal er veel op gereageert worden.

Alsjeblieft niet, Bolletje! :o Zal je een link geven van een forum waar dit onderwerp besproken wordt ;)
Ik neem geen deel aan dat forum overigens. Ben liever een waarnemer en probeer het kaf van het koren te scheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Aura

Tja een gevecht zal het altijd blijven
de ene keer minder als de andere keer

En het is wel waar hoe vaker je terugvalt hoe moeilijker het word
om de eerste niet te nemen(is mijn ervaring)

en dat jij jezelf wilt blijven belonen na een klus ,
daar zul je toch eerst vanaf moeten
want jij kan niet zoals zovelen er eentje nemen en dan stoppen

ik zou zeggen denk dan ik neem de eerste vandaag niet en als de dag telangis
dan doe je de keuken wekker methode van uur tot uur
maar dat zal je ongetwijfeld dan wel zelf weten na 4 jaar Tactus hoe dat in elkaar steekt

Jezelf haten is niet bevordelijk voor je inname probeer positief over jezelf te denken van ik kan het wel allah een terug val so wat???? vandaag begin ik weer overnieuw er is altijd een dag dat je overnieuw kunt beginnen.
één tip
Plak die foto van jou op de spiegel wordt je er elke keer mee gekonfronteerd
echt het helpt, ik heb er nu twee éentje van voor het stoppen en eentje van 4 mnd erna ,
een wereld van verschil,
Ga er voor

wens je dan ook veel sterkte met je strijd

lieve knuffel van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...