Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 oktober 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

haha, Katharina de Grote had ik ook al bedacht, en dan afgekort naar Kaatje
Kater zou ook een goede naam zijn, of Kato missschien. Barrabas vond ze zelf wel een leuke naam ;)
ik zal de dierentolk vragen of ze dan wel met haar naam kan leven.
De naam Kaatje is ooit liefdevol gekozen, namelijk de naam van haar eerste bazinnetjes beste vriendin, die heette Erica.
De tolk heeft ook uitgelegd waarom ze nu bij mij woont, haar vorige bazinnetje is namelijk overleden maar Kaatje had dat niet begrepen
Verder wil ze een grotere bak en andere kattenbakvulling want ze wil als een kater van zich af kunnen plassen... ;)
en ze wil gewoon dat de voordeur altijd open staat zodat ze naar buiten en naar binnen kan op haar voorwaarden, tja dat kan dus niet

en ik moet recht zitten van haar als ik achter mijn computer zit, ik moet op mijn houding letten
en ik moet beter op mijn gezondheid letten, maar ze zei ook dat ik mijn ergste 'lasten' nu wel gedragen heb en dat het leven steeds beter zal gaan worden
heel apart wel! Ze had het ook nog over een burenruzie... haha, dat gedoe van vorige week met buurvrouw 4 huizen verder op.. raar hoor!
toch eng dat die beesten meer meekrijgen dan je zelf denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie daar kwam het op neer. Ik raakte in nood omdat een ander in nood zat en niets kon doen. Zeker heb ik alle lijnen geopend waar maar kon. Het is bekend dat dit vaker met haar gebeurd dus vind dat ze prof hulp nodig heeft maar blijkbaar doet ze dit niet. Als ze dan naar mij een kreet uitzend ben ik de laatste om iemand in de goot te laten en wil wat doen. Maar was wel fijn dat er een paar mensen waren om mij weer te steunen want voelde me echt een faler met lege handen. Ja ik hoop dat het vandaag wat beter gaat maar vrees van niet want dit is niet de eerste kreet die ik kreeg dus is al weer langer aan de gang denk ik.

Naja ben gewoon een watje die erg begaan is met mensen en dieren. Wil graag zo blijven want dat hoort bij me. Moet alleen eens leren wat meer afstand te nemen hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal
mooie kleuren op de utrechtse heuvelrug!
Een vraag.
Had tot voor een jaar vaak heftige last van jicht (grote roodgloeiende grote teen met flinke pinen) als ik vlink gedronken had.
Nu ik flink geminderd ben, maar toch eens gedronken heb,
dan komt de jicht terug in een andere vorm
zwelling verplaatst zich , minder rood en gloeiend
de arts (io) spreekt dan over een jicht compoment
voor mij lekker vaag
herkent iemand dit , of weet er meer over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppel, ik heb net ook het eind van het draadje van gisteren gelezen.
Het is frustrerend maar je hebt gedaan wat je kon doen, je hebt geluisterd.
Je kan inderdaad alleen maar iemand een reddingsboei toegooien maar voor de rest is het aan die ander of die deze aanpakt of niet
Noodkreten om middernacht en met drank op zijn vervelend en door de hulpvraag bij jou neer te leggen voel jij je verantwoordelijk, maar dat ben je niet
Jij kan iemand op die manier niet helpen, dat kan diegene alleen maar zelf doen. Je kan haar handreikingen geven, zoals dat ze de crisisdienst kan bellen, maar meer kan jij niet doen.

Ik hoop dat we snel iets van Sneeuwwitje horen want dit is geen fijne situatie. Ze is een lieverd en ik wens haar zo toe dat ze het zonder drank gaat redden, maar dat is iets wat ze zelf zal moeten doen.
en wij kunnen haar daar wel bij ondersteunen maar het niet van haar overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebbes Tapas: ALFA

Driek het klinkt afgezaagd miss maar dit gaat over (al heb je er nu niets aan). Geef je lichaam de tijd om te wennen aan geen alco en daarna zul je merken dat je bijna je bed niet meer uit kan van de slaap en je niet weet hoe snel je er in moet/mag. Vergeet niet dat alcoholisme een proces van jaren is dus verwacht niet dat het lichaam hier na een week aan gewend is en je geest zeker niet. Dit alles speelt een rol dus geeft het tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Tapas en je hebt hier ook gelijk in alleen op zo'n moment wil je ingrijpen. Drank door de plee en een koude douche of zoiets als je maar wat kan doen en dat is het enige waar je op dat moment aan denkt. Het is zeker een lieverd en gun dit haar niet want het moet een zware stijd zijn om zo te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Druppeltje. Je kunt niet meer doen dan dat je doet. En een Watje? Laat ik dat nooit meer horen hoor;) Gevoeligheid hoort bij de mens, de een heeft het gewoon meer dan de ander. En je weet hoe het voelt, waar ze nu door gaat, én wil dat haar besparen, maar ieder mens moet een leerproces mee maken, om verder te kunnen. Bij haar duurt dit langer voor jouw gevoel, maar eens zullen ook haar ogen open gaan. Je kunt niet meer doen voor haar dan wat je nu doet, maar voel je daar niet schuldig over. Ieder mens heeft ook nog een eigen wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro op msn (zoals elke dag). Toch wel magic dat je zomaar met de andere kant van de wereld kan praten. Ben nu 50 en maakte nog mee de eerste televisie en auto. Praat ik niet eens over wat verrekte teiltje waar we eens in de week in moesten. Nu zit ik achter de pjoet te forumen en op msn. Sjonge wat is er veel gebeurd in die jaren en wat ben ik ondertussen oud geworden hahahah Vond mijn oma en moeder ouderwets maar nu weet ik zelf maar amper hoe mijn mobieltje werkt. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Driek. Ook ik heb je bericht gelezen en vind het heel vervelend voor je. Is dit de eerste keer dat je af kickt? Als dat zo is valt het niet mee om bepaalde gevoelens op nieuw te leren kennen en te onderscheiden. Je lichaam wordt inderdaad erg onrustig. Net een klein kind die zeurt om een snoepje.
Dit patroon moet doorbroken worden en daar ben je nu mee bezig. Dit geeft een hoop spanningen en is geen lolletje, maar weet dat dit hoogstwaarschijnlijk tijdelijk is.
Houdt je daar aan vast jongen. En schrijf veel op het forum zodat je toch een hoop kwijt raakt.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal hele goedemorgen,

@ Tapas
(Pallas) Athena ??

(ook Athena of Athene) (Attisch: ?????? ????? / Pallás Athêna, ????? / Athén?) is een van de voornaamste godinnen uit de Griekse godenwereld, een godin van de hemel, en wel van de heldere, klare hemel, van de reine, zuivere bovenlucht (aether). In de Griekse mythologie is zijzelf even rein als die lucht. Daarom bleef haar maagdelijkheid steeds ongerept. Zij is vooral bekend als de godin van de wijsheid en godin van de kunst. Daarnaast wordt ze vaak genoemd als godin van de krijgskunst en de vrede.

@ Soothe :heart: (laatste dan..)
thanx
Carpe Diem
Ik neem de 1ste vandaag niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Bolleke maar ben zelf ook zo diep gegaan en iemand die zo diep gaat heeft maar amper een eigen wil. Ja die is er wel maar bestaat alleen nog uit willen drinken en je druk maken over naar welke slijter je weer naar toe kan uit goed fatsoen.

Naja laten we er maar niet eindeloos over doorgaan want dit is machteloosheid tegen een lotgenoot. Ze weet me te vinden en als ik maar iets kan doen zal ik het echt niet laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Ari
bedankt voor je antwoord
als de symptonen zich anders aandienen dan je gewend bent, word je gefopt en ga je de oorzaak in een verkeerde richting zoeken
dat gebeurde met mij
denk nu dat voeding en alcohol er mee te maken hebben net als meer bewegen
voorlopig helpt colchine voor de medische ondersteuning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Bol
gewoon gekopieerd hoor ;)
en slapen doe ik tegenwoordig als de beste,
ben wel vaak wakker (of droom ik dat?)

Nou, ik zit een beetje in dilemma over Plop...
weet nog niet wat ik ga doen dit weekend

Drup
zet het van je af. Je hebt gedaan wat je kon (en meer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, ik had de laatste jaren dat ik veel dronk last van wintervoeten, met zwellingen, gloeien, pijn en jeuk. Sinds ik (bijna) niet meer drink is dat over.
Ja, drank doet heel veel met je lichaam.

Driek, ik hoop dat je klachten minder worden.
Toch die medicijnen in de gaten houden en niet te lang mee blijven lopen.
Daar kan je huisarts over adviseren.

Coco een maand! Super van je :musicnote::present::musicnote:
Ik hoop het ook weer eens te halen zonder kleine onderbrekingen.

Ik stel mezelf een nieuwe vraag als er twijfel op dreigt te komen.
Ja dat voel ik van te voren al aankomen.
Je kunt er dan verder in mee gaan of niet.
Nu vraag ik mezelf: is het te verdragen of niet.
Bv als manlief op vrijdag zijn weekendbier op tafel zet.
Nou het antwoord is heel simpel: ja natuurlijk wel.

Drup, ik dacht ook nog even na over je niet kunnen drinken op sommige dagen.
Is het misschien wat om op een ijsklontje of stukje ervan te sabbelen.
Of, klinkt misschien heel raar, als kind vond ik het lekker om op een nat washandje te kauwen.

Tapas, ik ga voor de naam Cleopatra.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Lianne dat je dit nog even meld. Ik zal hier nooit iemand bij eigen naam noemen maar iedereen weet dat Sneeuwitje Marion is en dat geeft ze zelf aan dus is hier niet anders bekend. Hoop niet dat ik hier onrust mee geschept heb en zeker dat een ander dat ook niet doet.

Hannah ophouden met me want was alleen maar erg bezorgd dus ga nu niet stoken dat ik iemand bij naam noem want die geeft ze zelf. Las er niets over op forum dus niet achter mijn rug om gaan kletsen of erger nog gaan stoken. Ik kan het ook niet helpen dat de blaadjes aan het vallen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen deze morgen! :rose:

Pfff... Toverland is leuk maar killing voor je ledenmaten, als je het niet in je hebt om alleen maar toe te kijken. :D
Ik ben me nu dus bewust van spieren die ik lange tijd vergeten was, voornamelijk de spieren in je pols van al het kruipen. ;) Ik heb respect voor baby's die dat de hele dag door doen.

Drup, sterkte!

En Sneeuwwitje, jij ook heel veel sterkte! Ik hoop dat je snel je handrem weer weet in te trekken, want drank maakt het gevoel van machteloosheid alleen maar erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...