bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Goeie morgen lieve Pip, 23 dagen gestopt? Geweldig. Dikke pluim voor je. Hoe voel je je vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Goedemorgen Bol, gaat alles goed met je?Met mij gaat het goed hoor, alhoewel ik soms allemaal wel moeilijk vind hoor, niet drinken.Maar.......ik heb nu lekker een weekje vakantie, ga 5 daagjes met een vriendin van me naar de Belgische Kust, heb ik zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Goedemorgen allemaal.Wat een mooi begin van deze draad. Dank jullie wel.Pip, wat vind je moeilijk aan niet drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ha die Soothe, ouwe man. Fran en ik komen. How about U??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Hoi Bam, ja moeilijk is dat zeg, om dat te omschrijven.Het is volgens mij het gevoel wat ik mis, van de eerste borrel.Zo raar eigenlijk, omdat ik weet hoe het dan afloopt, omdat ik er dan geen rem meer op heb.De gevolgen zijn dan altijd niet zo prettig, helemaal niet prettig.Maar ik heb altijd in mijn hoofd, en dat is mijn valkuil ook denk ik.Ach........deze keer zal het wel goed gaan en stop ik bij 3 wijntjes.Want het ging bij mij niet altijd helemaal mis (meestal wel hoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Pip, hier alles oké hoor. 5 Dagen met je vriendin naar de kust van België. Trek je ook het land ik? Vind Belgen heerlijke mensen die vaak heel grappig uit de hoek kunnen komen. En de huizen daar zijn ook zo mooi. Voel goed aan daar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ja Bol, we gaan daar wel wat ondernemen hoor.Lekker naar het strand, shoppen in Antwerpen en lekker eten in Brugge, zoiets denk ik.We nemen ook lekker onze dikke pyama's mee en veeeel boeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Pip, wat mij geholpen heeft en helpt is te bedenken hoe mn laatste dronkenschappen verliepen.Opschrijven helpt mij ook. Hoe was het toen ik dronk, hoe voelde ik me, wat gebeurde er, wat deed ik, wat waren de gevolgen. Bij mij me erg rot/depressief voelen, ruzie thuis, niet fit zijn etc.Vergeet niet dat een ieder niet voor nix drinkt. Ik dronk veel negatieve gevoelens weg.Het stoppen met drinken is voor mij echt pas stap 1. Ik ben nu bezig te leren hoe ik mn leven kan leven zonder drank. En dat vind ik soms best lastig. Ik sta nu drie jaar droog en heb heel wat afgehuild de afgelopen jaren. Maar wel nuchter en dat is een goed en positief gevoel. Het leven is niet altijd simpel. Er komen veel dingen op mn pad. Op ieders pad. Verdriet, dierbaren verliezen, woede, frustratie, werk verliezen en noem maar op. Maar ook leuke dingen, verliefd worden, nieuwe vrienden maken, blij zijn, niet langer het gevoel hebben dat het geluk net de hoek omloppt als ik eraan kom!Misschien kan het jou ook helpen door soms dingen op te schrijven. 'wij' alkies hebben snel de neiging tot vergeten. Ach, zo erg was het toch niet. Eentje kan geen kwaad, ik stop na de derde......Ik wens je kalmte, moed en wijsheid en veel plezier in belgie. Ja, hele leuke mensen daar:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Goedemorgen,Even een beetje de dag van gisteren doorgenomen.Eigenlijk weinig nieuws voorgevallen.Al deze zaken zijn al eerder de revue gepasseerd.Het heeft verdraaid veel van het echte leven weg!Ook het leren omgaan met allerhande ongemakken,is een belangrijk gegeven om op op een juiste manier droog te staan. Hier is niet de minste behoefte om op irritatie draadjes te schrijven.Evenmin op vrolijke dingen draadjes!Het dagdraadje is de aangewezen plek, om met de frustraties van alle dag om te gaan.Er kunnen soms stevige dingen gezegd worden, echter de soep wordt meestal minder heet gegeten dan...Een groet en een prettige Zondag! Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Bam, ik denk ook steeds aan de gevolgen die eraan kleven, wanneer ik ga drinken.Dat is ook de reden dat ik het tot dusver heb volgehouden.Ik weet dat ik er niks mee opschiet wanneer ik wel ga drinken. Was ook altijd dagen vreselijk depresief daarna, dus alle reden om het niet te doen.En gaan genieten van het niet drinken. Dat ga ik vandaag ook weer doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Kweenie Bam Bam, Ik heb zo m'n bedenkingen, dat je niet denkt dat het aan Anna ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Bambam vind dat je je gevoelens heel goed op schrijft. Dit kan Pip mee nemen in haar vijf dagen durende vakantie. Geweldig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Soothe ik vind dat wanneer de sfeer dusdanig verziekt wordt, en je blijft op dit draadje door gaan, je toch ook over andermans gevoelens heen walst. Ikzelf wordt niet graag geconfronteerd met ruzie die anderen hebben, en ik denk dat er hier meerderen zijn. Maar als jij het anders ziet, moet dat ook kunnen. Als mensen een woordenwisseling hebben, kunnen anderen ze verwijzen naar het irritatiedraadje, als mensen dat niet willen, dan houdt het op. Ik kan ze niet dwingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Mogge allemaal,Wat een mooie woorden zijn er al gesproken tijdens en na de opening.Ook hier brand een kaars.Ja Tina helaas begrijp ik wat je voelt. Mijn moeder is maar net 68 geworden en stierf nog geen jaar voordat mijn man stierf. Toen ik in die hoge nood zat bleerde ik om mijn moedertje. Vreemd maar een kind roept altijd om de moeder en nooit (zelden) om de vader. Erg mooi daarom vind ik het nummer van Karin Bloemen: Geen kind meer. Is ook zo want als je moeder sterft ben je opeens geen kind meer en dat doet verrekte zeer.Zit vandaag er diep te denken wat mijn status eigenlijk is. Niemands kind das duidelijk maar ook niemands echtgenote meer. Ben weduwe maar niet getrouwd meer dus en ik voel me nog een kind en getrouwd. Dan ben ik dus eigenlijk gescheiden, of een wees zonder man of zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Bolletje, ik heb je gelezen.Ik vind het best. Het is mijn opvatting en die is niet zaligmakend.Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 ja Bolletje, goed hé van Bam.maar ik neem mn laptop ook mee naar Belgie hoor, kan niet 5 dagen zonder jullie hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Soothe de mijne ook niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Pip je bent een scheetje. Hoop echt dat je een paar dagen kunt genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Zomaar een gedachtenspinsel,op het werk, in vriendschappen of relatiesverloopt ook niet altijd alles naar wens.Het is dan altijd de kunst om je af te vragen wat jouweigen aandeel hierin is.Wat je er aan kan veranderen en wat je er aan wil veranderen.En vooral, heb je ook de moed om de beslissing te nemen uberhaubtiets te veranderen.Zo ook de verschillende draadjes die worden geopend om positief te blijvenof om irritaties te uiten en om de kwaliteit van het forum onder de loupe te nemen.Met alle respect voor de initiatiefnemers M/V.Het meest denk ik ervan te leren om bij één draad te blijven,ruzies, kan gebeuren, irritaties, een menselijk iets.Het hoort bij het leven van alle dag, dus ook hier op de dagdraad.Wat natuurlijk niet wegneemt dat een ieder de vrijheid heeft om te schrijvenwaar hij of zij wil.Ik blijf hier, op ditjes en datjes.Een spiegel van het leven,het leven zoals het werkelijk is,niet meer en niet minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Lieve soothe, hoe nobel van je om te schrijven dat het niet aan Anna ligt. Maar ik zie jullie beiden nog steeds als individu. Dus als jij niet wilt kan Anna toch komen als ze zin heeft?En wie weet bedenk jij je nog, toch? En 'wij' komen toch, hoezo twijfel je dan:angry: Hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Tjé Dar het is toch wat zeg, die afvoer van je. Ja de loodgieter maar weer laten komen. Weet niet of jij in een flat woont maar die verstoppping kan dan toch ook bij de buren zijn?Als je, nadat je een tijdje de afvoer niet gebreukt hebt, water door spoelt, duurt het dan lang als het water terugkomt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Pip wanneer vertrek je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Adam. Succes met het in retraite gaan. Hoop dat je er als herboren uit komt.Geniet maar lekker van de rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Dar, geweldig mooi geschreven zeg. Iets waar we allemaal nog van kunnen leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Dar het ligt er ook aan hoe ver jouw afvoer van de hoofdafvoer ligt. Als dat maar een paar meter is dan kunnen ze het ook vanaf de hoofdafvoer de andere kant richting jouw afvoer proberen. Maar als het allemaal te ver van elkaar ligt, moet er misschien gebroken worden.Fijn dat het huis niet van jezelf is en jij niet voor de onkosten hoeft op te draaien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden