librium Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Ik kijk al een paar dagen mee maar ben er nu pas uit hoe ik me hier voorstel. Hoezo, alc. tast je hersens aan ;-). Ik heb vanaf mn 20e tot mn 36e dagelijks gedronken (op 1 dag na). Pas NA scheiding van de liefde van mn leven en 2 kinderen gestopt. Dit ging een paar maanden ok. Daarna met vallen en opstaan, maandenlange dagbehandeling voor mn verslaving, stiekeme uitglijders en zware terugvallen, doorgeploetert. In augustus Mega zware terugval gehad na "plotseling" eind aan relatie van 5 jaar. 4.5 weken NIETS gegeten, nauwelijks geslapen en het enige dat binnenbleef was zwaar bier. Aangemeld bij Jellinek (duurde me te lang) en daarna Tactus in Enschede. Binnen een week kon ik terecht in de crisisdetox (een week). Ben hier nu 8 dagen uit. 15 dagen droog dus. Het grote verschil met eerdere pogingen is dat ik voorheen altijd in mn gedachte had dat ik mn vriend/vijand altijd nog kon "bellen/bezoeken" voor een avondje met zn 2en. Deze keer beschouw ik hem als dood en begraven. Ok, het is een soort rouwproces, maar beter dat dan keer op keer door alcohol bedrogen te worden. Het is jaren leuk geweest, maar dat was het eigenlijk al jaren niet meer. Zand erover en een kruis erdoor(erop). Mn vriend/vijand is niet meer. Dood en begraven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Beste Librium, Welkom hier. Een moedig besluit, en nu volhouden! Als je bij "wie is wie" verder kijkt dan zie je hier allemaal mensen met een alcoholprobleem, in alle soorten en maten. We weten dus waar je het over hebt. Het is zo jammer dat we eerst (bijna) alles moeten verliezen voor we eindelijk het roer omgooien, maar beter laat dan nooit. Zelf heb ik veel aan het forum, zeker op dagen dat ik het moeilijk vind. We hebben hier een virtuele huiskamer, bij ditjes en datjes, de dagdraad. Daar hangen vaak mensen rond die over van alles kunnen praten, maar je ook proberen te steunen als je het moeilijk hebt. We hebben daar ook een dagpact, d.w.z. dat je jezelf en de anderen van het pact belooft om vandaag niets te drinken. 's Avonds vertel je hoe het gegaan is. Mij helpt dat, want het is mijn eer te na om te moeten vertellen dat ik het niet gehaald heb! Bij adviezen en bij thema's staan allerlei tips die mensen hebben uitgevonden en wie weet zit daar iets bij wat je kunt gebruiken. Zoals je ongetwijfeld al weet is het een kwestie van stug volhouden. Teveel drank nemen is een rotgewoonte die je niet gemakkelijk afleert, maar het is mogelijk! Ik wens je veel succes en hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
librium Geplaatst 5 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Dankje Lytse, was al even bang dat ik geen enkele reactie zou krijgen, maar zag later pas dat we maar met zn 2en zijn. De dag dat ik uit de detox kwam heb ik een schilderijtje gemaakt en bij de deur gehangen. "Vandaag niet drinken is voldoende". Als ik dat nou elke dag lees als ik boodschappen ga halen.......... moet het lukken. Nogmaals dank voor je reactie en rondleiding door de site. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunflower Geplaatst 6 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 Hoi librium, Top dat je weer gaat stoppen. Ook heb de beslissing niet meer te drinken, na mijn huwelijk genomen. K kwam er achter dat toch wel erg veel emoties wegdronk omdat het gewoon niet goed zat. Van elke dag drinken heb ik in 2013 in ieder geval de switch kunnen maken naar ook regelmatig dagen niet drinken, al viel mij dit zwaar. 2014 moet t definitieve nieuwe begin gaan worden: helemaal niet meer drinken. Ik heb inmiddels een best friend +, een soort van partner. Ik heb besloten de relatie pas echt vorm te geven als ik een tijd droog sta. Ook omdat ik merk dat hij het ongezellig vindt als ik geen glaasje wijn bij het eten neem. Daar moet ie dan maar aan gaan wennen en als hij het niet kan accepteren (thnx Hanneke) jammer dan....dan maar geen relatie meer dus. Heel veel succes de komende tijd. Lekker gaan sporten, daar schijn je ook dopamine mee aan te maken (net als met het drinken van alcohol)...een gezonde verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 6 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 Hoi Librium, Goed om het aan te pakken. Ik wens je heel veel succes en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
librium Geplaatst 6 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 dank Sun en Hanneke Hanneke, als je vriend echt om je geeft kun/ moet je eerlijk tegen hem kunnen zijn. Hij zal je liever aan een glas water zien bij het eten dan een met zichzelf worstelende vriendin die langzaam afglijdt naar iemand die hij niet meer herkent als waar hij verliefd op is geworden. Ik ben al blij dat je het nu hebt over definitief stoppen. Heb je een beetje gevolgd tot nu toe. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2013 welkom librium veel succes en ik lees je later vast wel weer voor mij nu dopamine-dagje idd mijn beste verslavingen zijn sporten, sauna en dit forum. fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden