Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dat is een heel indringende vraag Fruitvlieg waar ik even over na moet denken, want dat weet ik zo direct niet.Ik voel me inderdaad wel afgevlakt, ja, en ik denk dat dat inderdaad te maken heeft met angst voor te grote emoties. Maar ik denk er nog even over na en ga er nog op in, goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Goeie morgen Vie Driek en fruitvlieg,Vie te gek om te horen dat je blij bent met de D.A. Ja het is wennen om om te gaan met dierenleed maar dat komt wel. Ik ben op een gegeven moment gaan inzien dat wat er ook gebeurd, het altijd ten goede komt van het diertje. Op momenten kunnen dieren zo'n pijn hebben dat je wilt vliegen naar de dierenarts, of zou je iemand echt in elkaar willen slaan omdat hij zijn dier verwaarloost maar als je verder kijkt komt er vaak voor het diertje redding en dat ben jij en de D.A. Je kunt niet meer doen dan je best. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driek Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Fruitvlieg , bedoel je dat je je emotioneel voelt zonder drank of dat je denkt dat je veranderd bent zonder drank ? quote: Originally posted by: fruitvliegIk vraag dat omdat als ik niet drink mezelf soms een emotieloze ijsklomp voel terwijl het van binnen wel borrelt maar hoe me verre van uitbundig worden om het risico op een terugval te beperken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Hannah ik heb begrepen dat jij ook vrijwilligerswerk wilt gaan doen. Mag ik vragen wat voor 'n vrijwilligerswerk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driek Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dat bedoel ik eigenlijk Hannah , met drank wordt juist alles emotioneler en nu zonder net een ysklomp wat fruitvieg bedoelt .En ja anti depressivia helpt deze gevoelens in te drukken . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Fruitvlieg ik wil er wel op in gaan, maar ik weet zo direct niet hoe dat voor mij voelt omdat ik het nog niet van die kant had bekeken. Dankjewel voor de insteek dus. Ik hou wel van een onderwerp om mijn tanden in te zetten. Kun je - en wil je - wat meer uitleg geven hoe dat bij jou dan werkt?Hannah wat ik wel weet, is dat emoties onder invloed van alcohol vaak niet "echt" zijn. Tenminste de mijne waren dat niet. Ze zeggen wel, dronken mensen en kinderen spreken de waarheid, maar daar geloof ik niet zo in. De emoties worden niet alleen uitvergroot, maar ook een beetje grotesk. Het klopt niet meer met de werkelijkheid.Nou, voorzover ik er nu uit ben, ben ik niet bang om met te grote emoties weer aan de drank te gaan. Als ik die neiging al heb, komt dat door een combinatie van onverschilligheid en opstandigheid.Ik denk dat de angst voor emoties 'm voor mij er meer in zit, dat ik me dan te kwetsbaar voel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driek Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Ja dat gevoel heb ik nu ook , ben nu 15 dagen droog heb echt zoals jij en andere al leesde echt moeilijk gehad , maar waar was mijn emotionele kant ?Toen ik dronk huilde ik van waar ben ik mee bezig .Nu gaat het beter hoor maar ik moet het echt onderdrukken om de spanning en angst uit mijn lijf te halen door andere dingen te doen wat ik eerst niet deed . quote: Originally posted by: fruitvliegIk bedoel dat ik de emoties wel voel maar ze niet toelaat dus ik doe er niks mee om de contole te bewaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Hannah Geweldig. Dit lijkt me zo'n dankbaar werk. Heb het zelf hier ervaren met de Somalische familie. Als ik daar kwam, kwam mamma met een boek en ik moest haar leren lezen. Ze haalde dan op school een goed cijfer en kwam dat trots laten zien.Mooi hoor daarmee krijg je ook een kick mee van iemand die blij is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Ik denk dat de gevoelens wel degelijk echt zijn als je gedronken hebt maar inderdaad ze zijn veel sterker. Je hebt er geen rem op. Dat je na het stoppen met drinken het gevoel hebt dat het afgevlakt is komt misschien omdat alles weer een beetje nieuw wordt. Je begeeft je in een nieuwe belevingswereld en sommige gevoelens zijn eng. We moeten op nieuw kennis maken met onze gevoelens.Maar de gevoelens zijn er wel degelijk. Alleen hebben we ze zo ver weg gedrukt en komen die alleen naar buiten als we gedronken hebben dat we als het ware vervreemd zijn van onze eigen gevoelens als we nuchter zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Goedemorgen allemaal.Ik wil graag even reageren op jou Vie,Je zegt dat je de blidschap kwijt bent maar dat is toch geen echte blijdschap als je drinkt?Je lacht uitbundig op feestjes enzo maar het is allemaal nep, als je nuchter bent hoef je er lang zo erg niet om te lachen.En dat gejank wat iemand vaak doet met drank op dat is toch hondsvervelend, je hebt je emoties immers niet meer in de hand.Ik heb nu twee feestjes meegemaakt waarin ik broodnuchter was en ik was er blij om, wat een vervelende, zeurende agressieve mensen zijn de mensen die veel drinken en zo ben ik ook geweest, bah.En depressies stimuleer je alleen maar met alcohol.natuurlijk moet je even wennen aan een leven zonder chemische vrolijkheid maar je zult zien dat je het steeds beter bevalt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driek Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 jeetje Bolletje ,Kan jij mijn gedachten lezen? , wat je schrijft is waar . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Precies Hannah, je kunt niet meer relativeren omdat alles er ongeremd uit komt. Mede door de alco. Wat is alco. toch een raar iets. Ga gauw m'n refusal slikken. Een dag te vroeg maar nog beter dan een dag te laat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Aura klopt we blijven altijd een Alki maar ik zie het als een operatie. In het begin doet de wond pijn en kijk je er veel naar. Naarmate de wond ouder wordt, ga je hem accepteren. Je blijft hem zien maar de pijn wordt minder. Zo is het voor mij met de alco. Dat kun je niet uit je geheugen verwijderen maar als je het accepteert, wordt het makkelijker om mee te leven. In het leven moet je afscheid nemen van vroegere vrienden die nu niet meer bij je passen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dar ik ben blij voor jou dat jij na de drank nog wel al die emoties kan voelen. Ik heb daar nog moeite mee. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de mate waarin ik zelf ongelooflijk domme dingen heb gedaan in de dranktijd die impulsief en drankgerelateerd waren. Na mijn nuchterheid ben ik wat meer op mijn hoede geworden en bekijk mezelf nu vaker van buitenaf. Dat remt spontaniteit.Maar ook dat zal wel weer veranderen.Het niet drinken geeft in ieder geval de mogelijkheid tot innerlijke verandering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Vie. je komt mij over als een heel voorzichtig iemand. Misschien eerder fijngevoelig dan af gevlakt.Geef je zelf maar de tijd lieverd, dat komt wel goed. Langzaam wennen aan gevoelens, dan kun je er ook beter mee leren om gaan en ze intensiever ervaren. Je bent een van de Kanjers hoor:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Fruitvlieg misschien moet jij eens lekker bij een warme kachtel gaan zitten. Ik bedoel, moet je eens lekker geknuffeld worden. Als je dat nu al toe durft te laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 BALHU. Moet ik dadelijk werken met iemand waar ik veel moeite mee heb gehad. Nogal een overheersende jonge vrouw, die mij geprobeerd heeft de les te lezen. Heb haar daar op aangeproken een jaar geleden waarop ze nogal boos op reageerde. Was zich van geen kwaad bewust. Heb tijdens een van mijn zuippartijen het goed gemaakt door haar wijn te geven. (zij drinkt ook erg veel) Daardoor zijn we toch wat vriendelijker naar elkaar geworden maar we zullen nooit echte vrienden worden. Geeft ook niet maar ik probeer haar toch in haar waarde te laten. Ze drinkt tenslotte niet voor niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Oké fruitvlieg. Houdt ons op de hoogte;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Komt goed Dar. Het gaat al een stuk beter. Het is geven en nemen en ik zal moeten accepteren dat iemand anders in elkaar zit dan dat ik graag zou willen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dat is het uiteindelijk ook Dar, denk ik. Het niet goed kunnen uiten.Ik maak altijd wel grapjes, of ik kook een heerlijk maal maar wat er echt van binnen omgaat is nog niet helemaal weer duidelijk.En dat komt wel weer. Dat is een proces.Ik dacht eerst dat niet drinken de oplossing zou zijn. Nou, dat is het begin van de oplossing. Daarmee begint het pas.Spannend, dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Ik denk dat het daarmee te maken heeft Dar, en ik lees alle enorm interasante en waardevolle berichten later nog, die me veel goed hebben gedaan, maar nu moet ik even daden verrrichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Misschien klinkt het wel stom Hannah maar waarom heb je geen vertrouwen meer in het forum dan?Dat is toch jammer? Als je niet alles kan, wil of durft te zeggen heeft het toch geen meerwaarde om te schrijven, tenminste, zo zou ik het voelen.En misschien is het beter om tegengas te krijgen als dat er niets tegen je gezegd wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 EmmaRoos. vergat nog even op jou te reageren. Ik vind ook dat emoties onder invloed vaak tamelijk vervelend zijn. Toen ik nog dronk was ik net zo poepvervelend. Voor mij is het nu meer een kwestie van: hoe krijg ik mijn gevoel weer terug? Ik ben harder geworden op een manier die mij zelf een beetje pijn doet, terwijl ik toch geloof dat er allerlei mensen om me heen zijn die er om zitten te springen om allerlei dingen met me te delen.En hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Vie, met mij gaat het goed.Ik ben echt blij dat ik van de drank af ben maar ik moet altijd blijven oppassen.Dat zal, hoe langer ik nuchter blijf hoe beter gaan denk ik.Waar ik wel heel erg mee zit is dat ik vind dat het zo'n eenzame strijd is.Ik ben zelf zo blij dat het zo goed gaat en anderen blijven zo gereserveerd, zo van, ik moet het allemaal nog maar zien.En het gekke is, ik begrijp het ook nog.Ik heb mensen zo vaak teleurgesteld en zo wanhopig gemaakt.En ik had al zo vaak gezegd dat ik zou stoppen en dan kreeg ik toch weer een terugval.Ik zit nu ook te huilen nu ik dit schrijf want niemand is blij met mij.Nu moet ik zeggen dat mijn man 100% achter mij staat en ook vaak zegt dat hij het zo goed vindt van mij en je ziet hem ook met de dag gelukkiger worden.Maar vooral de kinderen laten het wat dat betreft afweten en wat ik al zei, ik snap het wel maar voel me zo alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Emmaroos,Ik denk dat ik je eenzaamheid wel begrijp. Maar je weet: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.Houd het bij jezelf, probeer jezelf een beetje gelukkiger te voelen zonder drank,dan kán het niet anders of dat heeft mettertijd een uitstraling op je kinderen.Hou vol!Weet je nog mijn allereerste tips aan jou toen je ooit eerder op het forum kwam(wij kennen elkaar al langer, ja dames en heren).......heb je die nog?Dat soort dingen doe ik nog steeds.Ik zag nu bij de Crea Winkel haak- en breiwol hangen en dacht ik ga van de weekeen pak halen en zo'n leuk bolero'tje breien of haken.(voor mij dan een bolerooooooo dat wel, hihi ik ben geen gratenpakhuis haha).Niets leuker dan in de winter met een kaarsje aan op de bank zitten te handwerken.*tiepfout, ik moet echt een nw. toetsenbord. Maar ja, ik wil natuurlijk een mooie hè.Dus ik wacht maar even tot die goedkoper wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden