Spring naar bijdragen

maandag 2 november 2009

Alf

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste mensen,
Nou ja, goedemorgen, het is wel 2.17 uur, maar geen paniek, ik ben niet dronken o.d. integendeel.., maar ik kan nu, qua tijd beter schrijven dan straks. Nee, ik heb eindelijk een besluit genomen en wel het enige juiste besluit nl. stoppen met drinken! En zo ga ik dan al mijn 4e AVD in (Alcohol Vrije Dag)( en dat na 3 maanden onafgebroken en teveel drinken!) en het bevalt me prima, ook al zijn er alweer duizenden aanleidingen geweest om maar weer te gaan drinken.
Hoe dit zo is gekomen? Nou daar zijn jullie, en dan bedoel ik vooral iedereen die dinsdag op mijn inzending heeft gereageerd, vooral de aanleiding toe. Het was heel mooi te zien hoe al die verschillende reacties als puzzelstukjes in elkaar schoven en uiteindelijk één beeld opriepen: een fles met een groot kruis erdoor ofwel stoppen met drinken. Maar dat niet alleen. Van alle steunende opmerkingen zijn er een paar in mijn hoofd blijven hangen en een eigen leven gaan leiden. Eén ervan sprong er uit:'ik dacht dat alcohol altijd mijn vriend was geweest, maar het bleek mijn vijand te zijn'(dank je Jane4). En zo is het ook, het drong toen pas goed tot me door en het beeld werd steeds duidelijker en dat wil ik met jullie delen.
Elke dag klopte die 'vriend' aan mijn deur, altijd vanaf 17.00 uur. Nou ja kloppen, de deur stond eigenlijk altijd wagenwijd open. En we hadden het idd erg gezellig. Mijn vriend zorgde voor rust en ontspanning, ik hoefde niet meer na te denken en hij bleef vaak de hele avond bij me tot ik omviel van de slaap. s Morgens was hij weg om elke avond weer te keren. Soms hield ik de deur dicht, maar dat duurde nooit lang. Een enkele keer hield ik de deur langer dicht, ruzie gehad met 'm, wilde hem dan niet meer zien. Daar kon mijn vriend niet tegen en begon dan te stalken, op de deur te bonzen, te bellen, te schreeuwen, op de vaste momenten , maar evenzo vaak heel onverwacht. Dan weer deed hij poeslief en werkte op mijn gevoel door te zeggen dat ik niet zonder hem kan en dat ik zielig, gespannen en somber zal worden als ik hem niet zou binnenlaten. En als ik hem maar even zou binnenlaten dan zou hij toch zo weer vertrekken als ik dat wilde? En ja, vroeg of laat deed ik de deur weer op een kier en kwam hij weer binnen. De vreugde van hereniging was dan wel wederzijds en binnen korte tijd stond de deur weer wagenwijd open. In de loop der jaren begon ik echter dingen in mijn huis te missen, er raakten dingen zoek, het werd een rommeltje. Zou mijn vriend daar de oorzaak van zijn?. Nee dat kon ik niet geloven, ook al wezen andere mensen erop dat mijn vriend weleens geen goede vriend kon zijn. Nee, daar wilde ik niet naar luisteren. Toch verdwenen en steeds meer spullen en kamers werden leger en leger. De creatieve kamer werd een gapende ruimte, de energieruimte steeds kleiner, de kamer met zelfrespect werd niet meer onderhouden. Bovendien begon mijn huis allerlei gebreken te vertonen. De buren met gelijke huizen begonnen zich er bezorgd mee te bemoeien en op een avond toen ik visite had, waar mijn 'vriend' bij zat, die er steeds doorheen praatte, wist ik de volgende dag nauwelijks meer wat er die avond gezegd was. Nu had ik er schoon genoeg van: de maat was vol. Ik heb mijn vriend op kalme doch dringende wijze verzocht nooit meer langs te komen, wat mij betreft was de vriendschap voorbij! Mijn vriend begreep er niets van, maar omdat ik zo stellig was is hij toch vertrokken. Toen hij wegging hoorde ik hem nog wel mompelen: 'ik kom nog terug, je hoort nog van me'. Ik heb dan ook direct maatregelen getroffen: een stevige hardhouten deur laten plaatsen, dubbelglas aangebracht (zo hoor ik hem minder) en de buren(forumleden) gewaarschuwd om hem in de gaten te houden en te hulp te komen als hij weer terug komt (buurtpreventie). Misschien komt hij ooit nog wel eens binnen, maar dan zal ik hem met behulp van buren er wel weer uit krijgen.
Maar wat nu? Nu is het een paar dagen rustig, ik weet echter dat hij terugkomt. En wat moet ik met mijn huis doen, met de lege kamers? Hoe richt ik alles opnieuw in? Hoe maak ik het weer gezellig in huis? Kan dat nog of zal ik inderdaad zielig , slapeloos en somber door mijn lege huis dwalen en met weemoed terugdenken aan de periode met mijn goede 'vriend' ? Tsja dat is niet te voorspellen, wel dat het niet makkelijk zal zijn, maar dat de vriendschap voorbij is staat buiten kijf.

Een heel verhaal zo op de nuchtere maag, maar ik ben blij dat ik een stap heb gezet, het voelt al veel beter dan de vorige keer dat ik ben gestopt!

quote:

Wie telkens het begin van een beter leven uitstelt, doet als de boer die wacht tot de rivier is voorbijgestroomd. Auteur: Wilbert Akkermans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alkol: laat het leven rustig op je afkomen. Je lichaam en geest moeten even op rust komen en wennen aan de nieuwe situatie. Je geest geeft je dan nieuwe inspiratie en alles komt vanzelf weer goed.
Een mooi avontuur ga je aan, dat zeg ik je. Sterkte ermee, het komt allemaal goed.

Tot later vandaag, doei, doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben alleen maar schagarijnig geweest.

Loop nog steeds met kiespijn.
afgelopen vrijdag naar de normale tandarts geweest
maar ben nu doorgestuurd naar de paniektandarts, mag ik straks heen

moet eerlijk zeggen dat mijn angst erger is dan de kiespijn opzich
mijn lichaam staat dus al een week in de paniekstand en dat is echt niet bevoordelijk voor mijn humeur

dus als je ruzie wilt, moet je nu nog even zeuren tegen me :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom wel een keer langs voor koffie maar niet voor ruzie.

normaal gesproken ben ik niet van dat ruzieachtige soort maar ben nu echt licht ontvlambaar
gisteren op fietsje leek het wel of iedereen iets had,
ik heb alleen maar wapperende vingers gezien, omhoog of op het voorhoofd wijzend
de stad is hier een drama, lijkt wel of er in elke wijk wel wat wordt gedaan, gebouwen gebouwd, bruggen vernieuwd enz.
maar goed, op een stukje van 300 meter ben ik twee keer bijna aangereden en ben ik vier keer uitgescholden.

De laatste had dus pech!
ohh, ik schaam me eigenlijk wel een beetje :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga weer afscheid nemen, mijn vader is gearriveerd.
ik hoef er pas om 9.15 te zijn maar zelfs thuis zit ik de vluchtwegen te bekijken.

stom, maar ik heb toch de neiging om de lieve man een kop koffie te geven en zelf door het badkamer raampje weg te glippen.

vertel vanmiddag het avontuur wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach arme Tas, ik ga voor je duimen om 9.15, weet zeker dat je het gaat redden!
en dat gevoel herken ik wel, heeft volgens mij ook met de medicatie te maken, ik erger me op het moment ook overal aan
ben zeer licht ontvlambaar

Alkol, prachtig verhaal, mooie metafoor!!
wij noemden die vriend hier vroeger ook wel de gremlin die af en toe komt opduiken, dan kwam je op het forum gillen dat de gremlins voor de deur stonden
en dan stuurden we als forum (buurtpreventie) de gremlins samen weg, of we gingen fijn gremlins meppen, mep mep mep!
dus als ze voor de deur staan meld je dan snel want ik heb al veel te lang geen gremins meer gemept!!

Hannah, ben jij inmiddels begonnen met vrijwilligerswerk en hoe bevalt dat?

Ik mag zo werken, eerst met de hond uit. Ik heb lekker geslapen gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Aura, dat weet ik nog wel van toen ik pas gestopt was, dat ik mijn leven helemaal opnieuw moest inrichten. En dan had ik nog de mazzel dat dat midden in de zomer was. Als het je dan naar de keel vliegt is het wat makkelijker om een eind te gaan fietsen ofzo.
Mijn ervaring is toch dat lichamelijk bezig zijn, heel goed werkt tegen de trek.
Ben eigenlijk vergeten of jij ook sport, maar dat kan in ieder geval een prettige invulling zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Kanjers,

Aura ik vind het geweldig dat je door gezet hebt hoor. Het is niet niks dat je de alco. op gegeven hebt.
Ja dat lege gevoel kennen we denk ik allemaal. Je geest en lichaam zijn altijd zo gefocust geweest op de alco. dat is er niet zo maar uit. Alles moet om gegooid worden en je moet jezelf een heel nieuw levenspatroon aan wennen. Dat heeft tijd nodig en gaat niet zo maar. Ook moed is daar voor nodig meis en daarom vind ik het zo knap dat je de strijd aangegaan bent.
Je concentreren op iets anders is denk ik de enigste remedie. Verder is het rouwen om een (dierbaar) iets wat je altijd gekoesterd hebt en dat doet pijn. Maar komen doe je er hoor, heb daar vertrouwen in.
Dank je dat je vertrouwen hebt in ons je te mogen helpen. Jij komt er.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik mag wel opschieten, was met mijn PC bezig een probleem op te lossen en dan vliegt de tijd.
Kon er sowieso niet uitkomen, moe van het weekend.

Zometeen naar de huisarts, en vanmiddag naar het ziekenhuis voor de 1e Tractiebehandeling voor
mijn nek.
Ik weet niet wat ik moet verwachten maar het schijnt geen pijn te doen. Fijn!

Alkool,
Die kamertjes in je huis komen vanzelf weer vol. Je hebt nog een hoop andere vrienden, die niet zo
gesteld zijn op deze Vriend, en die zullen vanzelf weer tevoorschijn komen als die andere Vriend
wegblijft.

Ik kan je als tip het forumboek meegeven. Gratis en voor niets te lezen op www.tactus.nl of te
bestellen voor 9 euro nog wat. Dan lees je hoe bij 10 mensen van dit forum de goede vrienden
weer wonen in hun kamertjes en gelukkig zijn, en jij met hén.

Tas,
Succes bij de tandarts. Slim dat je vader er is. Maar het zal toch moeten.

Drup,
Fijn dat je dinnetje er weer is.

Aura,
Go go go girrrrrrrl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk om iedereen weer zo positief te lezen
Aura ik weet nog hoe goed jij je voelde toen je vorige keer stopte met drinken!
houd vol dan komt dat gevoel weer terug en een lekker koud glas spa is ook lekker na schilderen
Hannah, kan me voorstellen dat je het wachten beu bent, neem je een stap dan wil je die ook uitvoeren!

Ik ga nu rennen, ochtendje werken en dan ben ik er weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol heeft vandaag dienst. Moet weer iemand in leren. Is altijd wel leuk omdat je datgene wat je weet, over kan dragen aan iemand anders, en hem helpt om verder te komen bij de D.A. Geeft het gevoel dat je iemand bent. Dat was anders doen ik nog zoop. Toen was ik niemand.
Verder hoop ik altijd dat we leuke dingen te doen krijgen maar die hoop moet ik maar eens op geven. Loopt meestal toch anders. Maar goed we kijken wel.
Hoho, nee mensen ik ben nog niet weg hoor. Blijf nog even gezellig op de kof.
Wingchun, bedankt nog voor de uitleg. Zal hier zeker nog op terug komen als jij online bent.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

dikke proficiat voor wie gisteren niet gedronken heeft, ik heb me gisteren toch ...weer....laten verleiden om een glas te drinken, ik heb er 2 gedronken en nadien niets meer, soms weet ik echt niet hoe ik daar volledig zal aan kunnen weerstaan, ik zei wel 10 keer neen en toch was mijn glas op een gegeven momet vol.

ik moet echt leren van neen zeggen.
natuulijk voel ik me nu depressief omdat ik 2 glazen gedronken heb, en deze week was het ook al sigaar.

bestaat er niet zo een knop waar je alles mee kan omdraaien, het is toch serieus moeilijk hoor.
h.h.

:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hoelahoep,
Door schade en schande wordt men wijs. Als jij, iedere keer dat je drinkt, ziet dat dat niet de oplossing is, en je blijft dat jezelf in prenten, krijg je misschien zo'n pesthekel aan de alco. dt je gaat stoppen. De een stopt gelijk de ander heeft gewoon meer tijd nodig. Als je maar blijft kijken wat het je doet, dat is denk ik voor jou belangrijk. Dan kom je er wel. Geef jezelf de tijd om te wennen aan het idee dat alco. meer kapot maakt dan je lief is. Ook jij bent bezig met de alco. af te schaffen. Praat jezelf geen schuldgevoelens aan dat heeft geen nut. Misschien zou je kunnen proberen als je zucht krijgt, naar het forum te komen.
Twee glazen drinken is jezelf kwellen. Meer nog dat niet drinken. Ik denk, maar dat geld voor mijzelf, kon beter flink door zakken, des te groter was het rotgevoel, en des te liever wilde ik er van af.
Is refusal niets voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ben heel benieuwd hoe die tractie zal zijn, kom je het nog vertellen?

Tapas, ren ze!

Toen ik stopte met drinken, dacht ik onnozel dat alles weer zoals vroeger zou worden. Niet dus! Ik ben veranderd, ook door de drankjaren. Waarschijnlijk zou ik zonder drankjaren ook wel veranderd zijn, maar na een tijd nuchterheid viel het me wel even rauw op mijn dak. Waarmee ik trouwens niemand wil ontmoedigen, niet drinken vind ik nog altijd prettiger. Maar dat onbevangene, die pure blijdschap die ik vroeger kon voelen, dat heb ik toch nog niet weer teruggevonden.

Hoelahoep, vandaag weer een nieuwe kans. Schiet je ermee op om je depressief te voelen om die twee glazen, nee toch. Dat is geweest en gebeurd. Heb maar vertrouwen in jezelf en geef jezelf een kans :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal ,

Wat een openings verhaal voor de maandag van alkol , en wat goed dat hij het ook inziet die vriend de deur te wijzen .
Zou zeggen dit is een mooi verhaal voor in het forumboek van ADB .
Wens je veel sterkte toe alkol .

En hoelahoep ik sluit me aan bij de zinnen van bolletje , komop , weer een leer en je ziet het zelf in dat het niet goed voelt , dus een les voor de volgende keer om neeeee te zeggen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, veel succes en plezier vandaag weer bij de DA. Ben nog steeds dankbaar voor de tip om daar een dag in de week te gaan werken. Het is zo compleet anders dan wat mijn normale werk is. En ook al kwam ik de afgelopen keer schokkende dingen tegen, toch geeft het me een boost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...