Spring naar bijdragen

dinsdag 3 november


sailor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Alkol

Ik weet niet wat ik nodig heb, ik heb chaos in mijn hoofd, moet niet denken op het moment om in een groep of bij een psych te moeten zitten, die drempel is te hoog nu... Wel is duidelijk dat ik ptss heb... en dat ik elke keer vastloop als daar te dichtbij gekomen wordt.
Alleen thuis van achter mij pc is voor vandaag in ieder geval het hoogst haalbare.......... De beste nick voor mij , misschien beter dan calimero zou zijn kluizenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Trein

Ik sta op het station, de ochtendlucht is zacht
te staren in de verte, waar een toekomst op me wacht.
Ik kan kiezen voor een richting en of ik de trein mis
mijn toekomst bepaal ik zelf, door wat ik nu beslis.

Zoveel mensen ongelukkig, ik hoor stil hun beklag
ik moet nog dit, ik moet nog dat, hoe kom ik door de dag.
Ontevreden met hun levenslot en mensen om hun heen
het leven zo onrechtvaardig, gevoelsmatig heel alleen.

Maar ligt het aan die anderen, bekijk jezelf eens goed
alleen jij bent verantwoordelijk voor wat je dagelijks doet.
Leer willen in plaats van moeten, neem je leven in de hand
ontdek je eigenwaarde, zet jezelf niet aan de kant.

Anderen kun je niet veranderen, jezelf echter altijd
pas als je dat leert inzien, heb je jezelf bevrijd.
Welke weg ik ook neem en met wie aan mijn zij
mijn geluk is geen illusie, de keuze is aan mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kit

Niets gebeurt zomaar en dat niet weg kunt terwijl je het gevoel hebt dat de ratten aan je knagen is dat je je veilig genoeg voelt om dit te durven voelen anders was dit gevoel niet eens naar boven gekomen.


De grootste angst is altijd voor iets wat je niet weet en niet onder controle hebt.


Wat Jane schrijft kan me bij aansluiten.


Juist door crisis of chaos op chaos breek je door en daarna volet dat altijd als een bevrijdiging.



Hier heb ik even over na moeten denken.... Ik denk dat je gelijk hebt.
Weet je na het lezen vanaf vroeg hier, het schrijven, het niet wegvluchten in drank of pammetjes begint het stuiteren af te nemen dat mag ook wel na die uren. Begin moe te worden en er rest de chaos en voelen... Ik ga zo afsluiten, op de bank liggen en proberen orde te scheppen daarin en mezelf weer op orde te krijgen.
thanks voor het luisteren allemaal, maak er wat van vandaag, ga ik ook proberen...

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom stom stom van me Drup. Ik heb het gezien. Je had een berichtje geplaatst. Nou als dat geen impulsief handelen is;) Ja soms komen er berichtjes en ik kijk dan inderdaad alleen maar naar datgeen wat ik plaats. Ook hier moet ik op letten. Jongens ik heb geen tijd meer om te denken aan alco. Heb het veel te druk nu met andere dingen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Calimero

@ Alkol




Ik weet niet wat ik nodig heb, ik heb chaos in mijn hoofd, moet niet denken op het moment om in een groep of bij een psych te moeten zitten, die drempel is te hoog nu... Wel is duidelijk dat ik ptss heb... en dat ik elke keer vastloop als daar te dichtbij gekomen wordt.


Alleen thuis van achter mij pc is voor vandaag in ieder geval het hoogst haalbare.......... De beste nick voor mij , misschien beter dan calimero zou zijn kluizenaar.



Lieve Calimero,
Kijk, ik wist niet dat je ptss had. Dan is groepsth. mogelijk niet de goede setting, kan ik hiervandaan niet beoordelen, weet ook niet de aard van je ptss (hoef je ook echt niet te vertellen, hoor).
Je zegt dat je vastloopt als je te dichtbijkomt, is het de bedoeling dat je het gaat herbeleven? Wat is je doel van je bezoek bij de psy, wat wil je bereiken? Voor ptss, als je daaraan wilt werken zijn hele specifieke behandelingen bedacht, zoals EMDR of KEP en ook cognitieve gedragstherapie (hier en nu dus) werkt goed.
Denk er eens over na, je hoeft nu geen antwoord te geven, ik begrijp dat je daar nu niet zo goed toe in staat bent.
En.. nee, geen kluizenaar he, blijf Calimero heten, loop rond in de wereld met dat dopje op je hoofd, verwonder je en nee, de wereld valt niet op je hoofd, daar zorgen we wel voor. Tot slot mag dat dopje van je koppie want dan is de wereld veilig en kun je ook groeien:'ik was klein en ik word ook groot'!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik ben er weer van tussen. Heb net maar zelf gebeld naar die man voor meer duidelijkheid w.b. de flat voorde kabouter. Zou nu morgen weer bericht krijgen.:(
Mensen houden zich niet aan de afspraak, en heb daar moeite mee.:devil:
Voor iedereen vandaag een prettige dag en tot vanavond.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caroline,

Helaas ben ik te laat met mijn reactie.
Ik las je posting over het ner invloed van drank op je werk verschijnen.
Natuurlijk hoef ik niet te weten wat je voor werk doet, toch denk ik dat
je nog wel een kans zou kunnen maken.
Je kan namelijk ten alle tijde een consult met je bedrijfsarts aanvragen en
daar je verhaal vertellen.
De bedrijfstarts heeft zwijgplicht en je zou in je gesprek met je eventueel
leidinggevende niet alles hoeven vertellen.
Je hebt al toegegeven dat je onder invloed was, daar zou ik het bij houden
en niet teveel vertellen.
Ik hoop voor jou op een redelijke afloop van het gesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Sjonge ik vind het bijlezen steeds moeilijker worden met al die draadjes dat ik er bijna de draad van kwijtraak. De items zijn wel boeiend hoor maar je fladdert van de ene na de andere of is dit nu opeens cool en heb ik wat gemist? Gewoon op een draadje blijven en als het je niet interessert kan je toch scrollen of ben ik nu opeens ouderwets geworden? Zijn toch dingen die je bezig houden en daar is de dagdraad toch voor? Kan me bedenken dat je het forum niet wil vervuilen met onderwerpen die niet alcogebonden zijn maar doe je dat dan niet met al die draadjes want gewoon scrollen kan toch ook? Voel me al bijna verplicht om over dit onderwerp een draadje te openen hahaha. :o




Drup, helemaal mee eens, gewoon de dagdraad.
Daar blijf ik ook bij.
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zit ik morgen ook weer eens bij mijn ELP (eerstelijnspsy) voor mijn derde gesprek.

Kan ik hem meedelen dat ik gestopt ben en dan maar eens kijken wat ik verder nog met hem kan gaan doen.

Mijn begeleidster op AdB was laaiend enthousiast dat ik gestopt was, zo'n prettig iemand, ik hoop dat jullie dezelfde ervaringen hebben (voor wie meedoet natuurlijk).

Vandaag de 5e AVD. Helaas de euforie van 'bevrijdingsdag' is al aan het afzakken en heb nu een 'kater' daarvan (kan dus ook als je niet drinkt), wordt somberder, gebeurt van alles om me heen waar ik van wil vluchten (voorheen de drank), maar waarheen? Jenny en Frans zongen het al:vluchten kan niet meer (althans niet in de drank). Heb ook nergens zin in(maar moet wel veel doen), ben snel geïrriteerd en huilen staat nader dan het lachen.

Bol, bedankt voor je bloemetje! :heart: (dat fleurt(!) me weer op- is dat wel goed NL?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Caroline,




Helaas ben ik te laat met mijn reactie.


Ik las je posting over het ner invloed van drank op je werk verschijnen.


Natuurlijk hoef ik niet te weten wat je voor werk doet, toch denk ik dat


je nog wel een kans zou kunnen maken.


Je kan namelijk ten alle tijde een consult met je bedrijfsarts aanvragen en


daar je verhaal vertellen.


De bedrijfstarts heeft zwijgplicht en je zou in je gesprek met je eventueel


leidinggevende niet alles hoeven vertellen.


Je hebt al toegegeven dat je onder invloed was, daar zou ik het bij houden


en niet teveel vertellen.


Ik hoop voor jou op een redelijke afloop van het gesprek.




Oei, heb slechte ervaringen met bedrijfsarts. Die heeft wel zwijgplicht zeg je, ik heb anders meegemaakt en is ook niet vreemd, de BA is intermediair tussen werggever en -nemer en moet dus beide belangen behartigen, nee meer ddie van de werkgever. De taak van de BA is de werknemer zo spoedig mogelijk weer aan het werk te zetten. Mijn ervaring is dat er regelmatig overleg is tussen directie en BA en dat die zwijgplicht niet altijd voor 100% wordt vastgehouden. Het hoort natuurlijk niet. Ik heb regelmatig bij de BA gezeten, maar nooit iets over mijn drankgebruik verteld, hoewel de klachten daar indirect wel mee te maken hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina?
Bedankt voor dat prachtige gedicht,
ik heb het uitgeprint en ga het
ophangen, in de keuken denk ik, daar
kom ik het vaakst.
Geen antwoord behalve dat je je best doet,
betekent dat zelf geschreven? Wow dan:musicnote:
kadootje voor ons dus, jou op dit forum.
Voor mij kwam het als geroepen
ik heb net een goede trein genomen denk ik,
mijn projekt is van start gegaan
ben er erg blij mee
een nieuw spoor
en een nieuwe kans
in elk geval nieuwe hoop
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alcol,

ik moet ook regelmatig naar de bedrijfsarts,
heb daar ok de nodige conflicten gehad.
En dan heb ik het over puur lichamelijke ongemakken
die totaal niet alcohol gerelateerd zijn.

Zelf heb ik altijd een leidingevende functie gehad,
nu tijdelijk even niet.
Als ik dan een gesprek had met de BA (afkorting),
over één van mijn teamleden werd er nooit medische
informatie gegeven.

Zo ook wat mijzelf betreft, ik krijg altijd een copie van het verslag
wat de BA aan mijn directie stuurt.
Er staan nooit medische gegevens in, alleen een reintegratie advies.
Het komt inderdaad vaak hard over, dat heeft alles te maken met
onze "wet Poortwachter".
Die maakt het er voor mensen die ECHT ziek zijn niet makkelijker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina!

Het begint steeds meer te wennen hier. En ik ben erg blij met mijn huisje! Het is heel knus en gezellig geworden en begint steeds meer als thuis te voelen! En het is fijn om weer tussen mijn eigen spulletjes te zitten. Dat heb ik wel gemist in het begin.

Ik ben vorige week 2 dagen naar België geweest om een zieke tante te bezoeken en heb toen ook Gent teruggezien. Dat was een gek gevoel, hoor. Ik besefte ineens dat ik toerist was in mijn eigen stad, die nu mijn eigen stad niet meer is... Maar ik was ook blij toen ik weer thuis was. Home is where the heart is! :)

Kom je ook naar de meeting? (Heb het niet zo goed bijgehouden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...