Spring naar bijdragen

zondag 8 november 2009

lady jane

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 345
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Jasmijn,
Ik log net in en lees je strijd, meid wat heb je het moeilijk.
Er is al veel gezegd door anderen en ook ik zou als ik jou was, niet achter hem aanbellen of wat dan ook.
Daar ben je veel te goed voor.
En als je ook nog eens van de drank af kunt blijven dan word je elke dag sterker, daar zul je verbaasd over staan hoe sterk.
Het leven is een leerproces en jij hebt van deze relatie geleerd, denk ik dat je de volgende keer niet meer ALLES voor diegene moet doen.
Een man verveelt zich dan meestal, die heeft veel liever tegengas en af en toe een flinke woordenwisseling, daar klaart de lucht van op.
Word sterk meid en vandaag drink je niet, toch?
liefs Emmaroos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hè hè wing eindelijk eens een (h)erkenning
ik kan ook niet absoluut zonder,het wordt dan zo'n obsessie,en dan ook nog tellen?
hou het meestal wel droog,maar zo af en toe?

vind afkicken van mijn vele medicatie veel moeilijker en ingrijpender dan die borreltjes zo af en toe!

maar ieder zijn meug hoor,heb er best begrip voor dat iemand van een rumboon door het lint kan gaan,
maar ik heb dat godzijdank niet,ik hoef niet kurkdroog te staan,hoewel ik mij er van bewust ben dat ik een ticking timebomb ben,dus het blijft woestgoed uitkijken!

ps moet alleen nog van de zyprexa af,voor een doorgewinterde zoals ik niet meer dan een sinasprilletje,
maar ja de heren psy. zijn wat voorzichtig,dus nog ff aanzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de bedoeling geleidelijk te stoppen. Of ga je over tot lichtere soorten. Of nog steeds aan het overwegen wat je wil.

Bij mij is de knop na 20 jaar eindelijk om. Bij mij was het elke maand 1 flinke bingebui van een week en nu is het noppes en dat bevalt me wel. Wat bij mij gewerkt heeft is de herkenning van de momenten dat ik ging drinken. En de uitdaging om juist dan iets anders te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wing ik wil absoluut niet belerend overkomen,maar het stoppen met de wat zwaardere wijnen'lijkt mij net zoiets als roken,"ik ben gestopt met zware van nelle,rook nu alleen nog maar camel light",ja doehoeg, maar wel twee pakjes per dag in ene!?

of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje
Allereerst ben ik onder de indruk van je verhaal over dood of scheiding.
Scheiding is erg, maar bij elkaar blijven als het beter is om
te scheiden is, om als kind mee te maken, ook erg.
Later ben jezelf gescheiden, ik ben in een relatie terecht
gekomen die erg op die van mijn ouders lijkt.
Je hebt ook maar één voorbeeld meegemaakt dus ook niet vreemd als
het dezelfde kant opgaat.

Over het pingpongen: nogmaals ik verwacht echt niet dat op alles wordt gereageerd,
dat is onmogelijk, maar gisteren vond ik de verhoudingen opvallend scheef.

Dat kan idd toeval zijn, daar moet ik het dan maar mee doen, daar heb je gelijk in.
Ik heb al gezegd dat ik mijn verwachtingen bijstel: ik verwacht
nu niets meer en zie wel wat er gebeurt, valt het altijd mee.

En ja, dat gedicht heb ik zelf geschreven.Vijf minuten. Als het gevoel maar sterk genoeg is
komen de woorden vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, 30 oktober bevrijdingsdag, dus nog helemaal niet zo lang, eindelijk van die drank af, althans dat hoop ik,
want er zijn voorheen al meer stoppogingen geweest. Nu voelt het wel wat anders, omdat ik nu zeker weet dat ik echt niet meer sociaal kan drinken. Opvallend vind ik al wel dat de
trekmomenten nu langer duren dan eerst, vooral in het weekend zoals ook nu.
Moet meer moeite doen om mezelf af te leiden en niet aan drank te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van de D.A. Niet zoveel te doen gehad. Een mix konijntje en een klein musje gehaald bij gitzwarte mensen Ik heb nog nooit zo'n zwarte mensen gezien. Een gezin met 4 kinderen. Die haden een heeeeel klein vogeltje in de tuin gevonden. We kwamen binnen en ik moest me in het engels verstaanbaar maken. Ging niet zo goed:devil:
We hebben het vogeltje op gepakt en geprobeerd duidelijk te maken dat het goed verzorgd wordt en er bovenop zou komen. Was met zijn stom koppie tegen het raam geknald.
Stond er een hummeltje van zo'n jaar of drie, lange krulletjes en allemaal verschillende kkleuren kraaltjes, een juweeltje, dat je zo op wil pakken en nooit meer terug wil geven, met traantjes in haar ogen. Maar iedereen had het zo druk dat niemand zag dat die hummel stond te huilen. ik pakte haar op en ze sloeg haar armpjes zo strak om mijn nek en huilde, dat ik het zelf zo moeilijk kreeg en mee huilde. Ik schaamde me dood maar ik kon me niet in houden. Wat heerlijk om zo'n kleintje zo dicht tegen je aan te drukken en die zich dan helemaal over geeft aan je. Heb zelf geen kinderen dus komt dat dubbel zo fijn maar ook zo hard aan. De vrouw aaide over m'n rug, dus werd er gedeeld. Ook omdat ik zei zelf geen kinderen te hebben. Wat een scheten van mensen. Kregen nog een koekje waarvan je kaken spontaan ontwricht werden, zo zoet, maar die kleine. Heerlijk. Toen we weg reden stond ze te zwaaien maar ik heb het nog een tijdeje echt moeilijk gehad. Bah soms mis ik kinderen zo.
Maar goed verder hebben we het erg rustig gehad.:) Dus een goed teken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanaf 30 oktober is misschien nog niet heel lang, maar wel een heel goed begin.

Heb zelf ook meerdere stoppogingen ondernomen, maar nog nooit echt gelukt, ging steeds weer in de fout.
En ik kan, net als jij denk ik, niet sociaal drinken.

Ik wil het nu echt gaan volhouden want je krijgt er zoveel mooie dingen voor terug.
Alhoewel op een trekmoment is het moeilijk om alleen maar aan de mooie dingen van het niet drinken te denken.

Zelf heb ik best veel aan dit forum, er komen toch veel goede tips en verhalen voorbij, waar ik mij op de mindere momenten toch weer aan omhoog kan trekken.

En ik kan ook wel lachen wanneer men hier smorgens begint met koffie en een croissant naar elkaar toegooien. Soms is een beetje lucht hier op het forum prima, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...