pippie Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Is ook zo hoor Co.Ben ook niet zo serieus op zoek hoor, ik schreef net ook al aan Har, meer nieuwsgierigheid misschien.Ben best gelukkig alleen, 1,5 jaar nu, bevalt ook goed. En het geeft mij de kans en de tijd om eens goed naar mezelf te kijken.En tegen de tijd dat ik dan es iemand tegenkom, ben ik al weer een stuk verder.Maar het is wel iets (mijn drankprobleem) wat ik al heel snel aan een eventuele nieuwe vriend zou vertellen.Ik heb er trouwens geen moeite mee om naar een kroeg te gaan, vind het wel minder leuk.Maar wanneer ik daar dronken mensen zie, sterkt mij dat eigenlijk alleen maar.Alhoewel ik dan natuurlijk ook wel een biertje zou lusten hoor.Zit nu trouwens aan de karnemelk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 ER Opvallend toch dat de partners van de forummers tocheigenlijk heel positief reageren op het forum, volgensmij hebben jullie een heel goede relatie en zijn julliepartners gewoon heel blij met het forum omdat het werkt en jullie helpt en van de drank afhoudt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Hoi Nog evenCoco het klinkt alsof nwe vriend nogniet verankerd zat in je harten misschien de oude liefde daarvoor nog welmisschien niet genoeg gerouwd nog?Ik merk zelf nog niet echt aan rouwen toete komen, ben nu met froum getrouwd:)En mijn dochter doet hetzelfde als de jouwe, leuk he, ze leest mee over schouderlaat dat ook merken, maar heel subtielEn vandaag vroeg ik advies voor een verjaarskaart van zus die morgen 60 wordt,had alleen humorkaarten van Krdvat met wijn bier en alco grappenzegt ze: die waren zeker in de aanbieding toen je nog een alcohol probleem had?Ik vond het zo lief, maar dacht je moest eens weten had? heb! maar laat maar ff.B1 time released kun je trouwen heel goedkoop bij de trkplster kopen, een paar euro voor 60 stuksplas je ook niks weg en ze zijn goed, blauwe plastic potjes en lekker anoniem daar, neem je er2 per dag en later 1.gr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 zit aan de sinas;)ik ben wel een paar keer in de kroeg geweesten het 'het volgehouden' zonder drank. Ik keekvooral naar degenen die wél dronken en zag ze veranderen, en niet in hun voordeel. Kon alleen maardenken, ach wat erg, zo ben ik ook altijd geweest enik kon niet echt mijn draai vinden met mijn kopjekoffie en glaasje cola. Ik hou niet eens van cola,niets aan, dan maar liever tonic of bitter lemon, tomatensapen dat hebben ze óók maar daar dacht ik niet aan...Was alleen mijn tijd aan het uitzitten, maar wel metnieuwsgierigheid de boel nu eens nuchter gade teslaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ik denk dat de partners die het niet trokken al afgehaakt zijnen dan houd je vanzelf de goeien overen die zijn dan waarschijnlijk zo blijdat er weer hoop gloortdie genieten net als de man van ER van hoeze je op zien bloeien?Jammer dat het voor mij te laat is,maar moet ook zeggen dat ik er erg vangeniet nu niet ook nog relatieproblemenaan mijn hoofd te hebbenen denk zelfs in alle eerlijkheid dat derelatie/partner onderdeel van mijn stressdrinkenis. Nadat hij een jaar weg was kon ik stoppen, dat is geen toevaldenk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Eigenlijk raar Co, dat we drank nodig zouden hebben in een kroeg.Ik ben namelijk zonder veel leuker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ik ga ff wat doen hoor, ik kom nog wel even terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 antwoord komt eraancomp ging ineens uit:$en zo langzaam als dikke str*** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 ik denk wel dat je daar dus geen leukefrisse vent meer tegenkomt pipen nu jij weer leuk bentgun je jezelf toch zeker wel een heeeeele leuke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ik vind het nu wel leuker op feestjes en bij het uitgaan want net als jullie zeggen, de drank veranderd mensen en dan denk ik ook altijd, jakkes, zo ben ik ook geweest.Ik blijf nu helder en het gesprek gaat beter en als ik op moet staan hoef ik niet te proberen om recht te lopen en niet te wankelen. Wat ik me afvraag hoe kunnen mensen zonder partner, die alleen wonen de stimulans vinden om te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 JaneNee had vriend nog niet toegelaten in mijn hart,laatste echte relatie nog vol aanwezigja gelukkig weten dochters niet van de enormestrijd... gestopt maakt hen gelukkig!bedankt voor de tip B1comp echt super langzaam BAH Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ja van het verhaal van jou en je man ER kan ikecht genieten, de liefde voor jou straalt eraf, watzal jij je 'verwarmd' voelen.En Jane, ja jij zult het beste weten wat de reden was van jouw hang naar drankMijn drankverleden is er al van ver voor die laatsterelatie van mij en ik zag het toen absoluut niet als een probleemnu weet ik wel beter, en ook heel goed wat ik allemaalverpest heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Hee allemaalDat kan echt hoor Emmaroos dat je anders met jezelf wil omgaan als je alleen bent...Trouwens ik denk dat als je voor je partner stopt, het niet voor langdurig is, dus daar zit weinig verschil in denk ik, samen of alleen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 hoi witteJa ER zo denk ik ook, of ik nu alleen, met kids, met partner, wat dan ook,ik ben echt gestopt voor mezelf en in 2e instantie uiteraard voor dekinderen. Als de kinderen hierin nr 1 zouden staan zou ik het niet gaanredden... hoe graag ik dat ook zou willen!!@aanpassing: aanvulling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ja Coco wij hebben een unieke relatie, we zijn na 34 jaar nog steeds verliefd, dit is echt zo.Maar ik heb wel met vuur gespeelt hoor, mijn man was soms de wanhoop nabij.Het scheelt dat ik heel heel veel credit opgebouwd had want anders..................En hij kent mijn verleden en zei wel eens, daar zou iedereen van aan de drank gaan.Jane, hij ziet de oude Emmaroos weer, of de nieuwe eigenlijk want ik ben nog nooit zo geweest als nu.Daar geniet hij mateloos van en hoopt dat het goed blijft gaan.Ik heb ook even getwijfelt of ik hem zou vertellen van dat heftige moment van vanmiddag, was bang dat hij erg bezorgd zou zijn.Heb het vertelt en hij reageerde heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Nou ik denk dat het bij mij een combi wasban tekort komen in relatie/werk/eigenwaardeen een stuk sociaal ook, want zo "normaal"en mijn 3 zussen drinken vaak meer als ik toenen hebben ook geen goede relatie getroffen maarervaren hun drinken niet als een probleemen dat van mij trouwens ook niet, veel ontkenning dusterwijl ik mijn vaders gewoonten bij ons alle vier + 1 broerterugzie, maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf besluiten het te stoppenen ik zie wel acceptatie en bewondering eromdas fijn, die erkenning, hoef niks meer uit te leggen.zaterdag weer verjaardag met buffet en vind het nu ookfijn te gaan en zaterdagnacht in trein met vouwfietsis minder eng als ik nuchter ben ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Nee zo bedoel ik het niet. Ik ben ook voor mezelf gestopt maar mijn man heeft me zo gesteund en als ik alleen was geweest had ik misschien meer terugvallen gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ja Emmaroos gewoon eerlijk blijvenals er een is die dat verdient is hij heten laat het maar duidelijk zijn dat jehet niet kado krijgt,nu kan hij ook ontspannen in dit stukgeeft vertrouwen dat het het aangaat, vertelten niet bezwijkt, helpt jou zelf ook weerIk ben voor dochter gestopt als aanleidingen gaandeweg zie ik het steeds meer voor mezelfen zij profiteert er ook volop van meemaar ik doe vaak in 1e instantie meer voor mijn kinderenals voor mezelf, wou dat ik dat eens kon omdraaien,maar zoals Wing zegt, wat is dat is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Wel knap van je dat het toch verteld hebtaan je man ER, en wat heerlijk dat jullie zo'ngoede relatie hebben, én nog verliefd, toppie!Gun het je van harte.Wat ik mij weleens afvraag Jane, is dat wij degenezijn die toegeven een drankprobleem te hebben maardat er om mij heen (en mogelijk om jou heen, en om ER heenen om allen heen) veel luitjes zijn in de ontkenning van hun drankprobleem en dan ben ik eigenlijk zo blij dat ik ditaan mezelf heb toegegeven en dat gun ik hen ook, en eigenlijk zijn het er best veel om mij heenEr zijn er trouwens een paar die ik goed ken vanuit de kroeg die mij zijn voorgegaan in hun openbaring overdrankmisbruik, heel knap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ik kan ook niet ontkennen, dat ik bij jou stukje wat je schreef over je man, dacht wow hoe heerlijk moet dat zijn... Denk dat je van zulke woorden van je partner een enorme boost krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 ik had er graag nog even doorgegaan met julliemaar morgenvroeg naareen uitzendbureau, dus ga naar mijn bedslaap lekker allemaal en tot draad:lips:en pip ander keertje weer;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 truste Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Ik denk t ook Comaar het is iets sluipendsen wie zijn wij om te kunnenoordelen hoe hun vlag er voor staat he,niet objectief dusen als zij zover komen dan tochop hun tijd, maar misschien ook nooit.Misschien willen wij nu wel de wereld gaan redden?iK VERBAAS ME WEL OVER HET TEMPO EN DE GULDIGHEID WAARMEE GEDRONKEN WORDTlaat maar staan, is zeker belangrijk,maar ik doe dat nu met snoepen, zit toch in me, ik moet tegenwoordig steeds iets eten en drinkenbijna continue, en ga steeds een beetje misselijk met 1/2 ltr melk met anijs naar beden moet er dan 2 of 3 x uit ook nog.Zal wel sluiten, toch? Hoop ik? ja toch? Groei dicht, helpop naar nieuw forum eten de baas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Dat nieuwe forum is nog niet klaar Jane;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Nou Witte, ben je bijgelezentaai ik weer afwe kunnen wel een deeltijd-jobnemen hier,ik moet er weer vroeg uit voor dochteren de rest van mijn to do lijstjewelterustenJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden