Spring naar bijdragen

Woensdag 11 November


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zeker weten Witte maar hij ook van mij hoor. Hij krijgt van mij ook erg veel steun en liefde, dat bedoelde ik net met credit opgebouwd.

Ik vertel ook aan mensen die belangrijk voor mij zijn dat ik een drankprobleem heb en daarom gestopt ben. De meeste mensen hebben daar bewondering voor. Ook hebben veel mensen mij wel meegemaakt met drank op of ik belde met dubbele tong dus die vinden het geweldig wat ik doe.
Helaas zijn er familieleden die een drankprobleem hebben, die dat zelf niet vinden, en mij veroordelen om mijn gebruik en nu ik gestopt ben vinden ze mij niet meer gezellig.
Zegt dus wat over hen want ik ben echt veel gezelliger zonder drank.
Behalve als het erg ongezellig is, dan was de drank mijn maatje want dan merkte ik die ongezelligheid niet zo, hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even als laatste
even voor de duidelijkheid
k ben niet van plan de hele wereld te gaan redden
ben al blij als ik mezelf kan redden
is ook niet mogelijk, kunnen alleen zichzelf redden
oordelen doe ik niet
ik schouw alleen....

en ja bij mij ook de hele dag gaat de klep
onder de neus open en dicht en niet zonder
dat er iets in gaat haha

Doeiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer beetje bijgelezen

Nog een paar dagen en dan komt de poes :)

En ik heb vandaag weer een grens gesteld, een vriendin vroeg wanhopig of ik ALSJEBLIEFT wilde helpen een kast te tillen...
Dus ik zei al nou dat is een probleem, kom jij dan bij mij dat en dat tillen wat al maanden in de weg staat omdat ik het niet kan ?
Toch maar even heengeweest maar voet bij stuk gehouden. Kan niet is ook nu kan niet. En geen aan en uit knopje.
Dus bij de buren aangebeld, en een sterke meneer heeft geholpen.

Gelukkig is mn wandelstok onderweg. Hoop daarmee meer begrip te krijgen voor mn pijn. (En wellicht wat hulp ?)

Het is toch te gek dat ze mijn hulp vragen, laatst ook weer iemand of ik wou helpen ergens tapijt uit te trekken. Uh, ik heb zelf ook nog een gang waar het tapijt uit moet.....
Ja maar jij doet alleen wat je leuk vindt
Pardon ?????
Met een wandelstok zullen dit soort gesprekken niet meer voorkomen, anders zwaait er wat (een stok hihi nee hoor, grapje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb deze draad ook even weer een beetje gelezen, een hoop wijze woorden. Vooral onder de indruk van het verhaal van rvanth. Gister en eergisteren niks gehad, en vooral afgelopen nacht vreselijk gedroomd. Eng dus.
Zit hier in een spagaat, wil wel bij mn man weg, maar wil dat niet voor de kids. Maar zelf niet gelukkig dus. Daarnaast dingen uit het verleden, tja. Dus ga je maar zuipen, maar dat lost ook niks op.
Maar als je dan niks neemt, wil je alleen maar weg. En dat wil je dus niet.
Kortom, als ik voor mezelf kies, dan kies ik niet voor de kids, dan zijn ze hun vader kwijt.
Oftewel, ik kies maar weer de gulden middenweg, ik minder, voel me beter, en de rest zien we dan wel.
Maar het is moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meisje,
Misschien kies je toch voor de kinderen als je bij je man weggaat
zij krijgen dan een minder ongelukkige moeder
die het niet meer nodig heeft te drinken
en er anders/meer voor hen kan zijn
en als je vertokken bent uit je ellende
kun je weer plannen maken.
Hun vader kunnen ze blijven zien,
dat geeft hen evenwicht
en jou wat ruimte om de zaken
op een rij te krijgen
zonder alcohol
want dat vertroebelt.
n als de stap nog steeds te groot lijkt
overweeg dan een tijdelijke time-out
zo gaat het echt niet
en minderen, ga je dat vol houden?
Veel wijsheid
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, beetje laat, maar alsnog bedankt voor je antwoord. Maak je geen zorgen om mijn kids, overdag (als partner aan het werk is), ben ik er altijd voor ze. Overdag drink ik niet, heb ik (gelukkig) ook nooit gedaan. Ook geen behoefte aan dan. Drink sowieso niet als ik alleen ben met de kids.
Komt wel goed.
Liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...