Spring naar bijdragen

zondag 15 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 345
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Thanx lieve woman.

Bolleke volgens mijn HA was en ben ik een probleemdrinker. Ben begonnen na het overlijden van mijn man maar toen ik zag dat het fout ging kon ik meteen maandenl lang stoppen gaan zonder problemen. Daarna hoefde er maar iets naars te gebeuren of ik greep erna. Ja dan ben je idd een probleemdrinker en zit er niet ver vanaf om een alcie te worden. Ik denk dat ik dan drink om mijn problemen ff aan de kant te zetten en een alcie die roes wil. Beide is tuurlijk een roes maar ik kan weer stoppen daarna en ik denk dat dit het verschil is. Weet het niet hoor maar denk dat het zoiets is.

Fruitvlieg bij mij gebeurde het andersom want had de problemen al voor de fles dus. Maar dat ging heel snel want vond mijn man dood om 6.30 en zat om 7.30 aan de jajem die ik niet eens lustte hahaha. Dronk daarvoor wel eens een biertje of een wijntje maar sterke drank moest ik niet. Nou in een uur tijd was dat over en zo sloop het er in al moet ik zeggen dat ik hem puur nooit weg heb kunnen krijgen. Het is er toen ingeslopen omdat ik zo'n verdriet had en zoveel moest regelen dus ging dagelijks aan de pimpel want was toch thuis en kon me allemaal niets meer schelen. Was helemaal niet gewend dagelijks te drinken en zo sluipt het er in maar denk dat het bij iedereen zo is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zijn jullie. De ene na de ander gaat eten en ik kan nog geen slok water binnen houden hahaha Treed niet op in details wat er gegeten is want vraag de moderator om een ban die dat durft te zeggen onder het mom dat het schutting taal is voor mij hahaha. Nee hoor geintje want als je zo spuugt dan heb je zeker geen trek in eten.

Ik hoop niet dat ik wat over het hoofd zie maar mis Trees ook al een tijdje. Ze post niet zoveel maar wil haar toch echt niet overslaan die dappere strijder. Hoop dat iemand iets weet want word dan altijd bang. De eendagsvlinders gaat wel al vind ik dat jammer maar iemand die hier al zo lang is en ik niet zie dan krijg ik kippevel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond mensen! Het weekend zit er weer op, morgen weer aan de slag :-/

Iedereen een beetje een geslaagde 2 dagen gehad?

Ik heb voor het eerst sinds tijden eens echt gematigd gedronken de afgelopen week en heb vandaag zelfs voor het eerst in jaren weer een squash racket in handen gehad. Nu nog volhouden, beiden dus.

groeten,

Lawrence.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Naomi

Isa miss heb ik wat gemist dan mijn excuus hier voor. Probeerde bij te lezen vandaag maar werd knetter van dat geqeuoot. Zoals ik aangaf heb ik geen verstand van opvoeden dus helaas kan ik er niet over meepraten. Voel wel boosheid bij je en je rol is hier zeker belangrijk meis. Zoals ik al eerder zei dat je lief en medelevend bent hier dus snap niet goed waarom je stekeltjes lijkt te hebben. Ja die hebben we allemaal op zijn tijd maar wil je me uitleggen waarom het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
isa

Zie je wel.... had mijn eigen grenzen beter moeten

bewaken als ik wil vertellen over mijn gevoelens en gedachten!

Ik denk dat ik nu weet wat mijn rol hier is.....

Zo is het ook Isa, net als in het echte leven.
Sommige dingen die we beleven kunnen we nooit in zijn geheel hier opschrijven.
Er komt beperkte informatie en zeker als het heel gevoelig ligt bij mezelf heb ik geleerd om er niet over te schrijven of te praten. Of alleen bij mensen bij wie ik me veilig voel of waarvan je weet dat ze je begrijpen. Zelfbescherming heet dat.
Ik lees hier ook een aantal dingen vanavond waarvan mijn haren allang niet meer recht overeind gaan staan. Iedereen schrijft met de beste bedoeling mag ik aannemen en vanuit hun eigen visie, beleving.

Dus voel je nu niet in de hoek gezet.
We moeten goed op onszelf letten.
We kunnen niet zomaar alles ventileren.
Hier niet, nergens niet.

Sterkte Isa. En gewoon doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Isa je moet/mag schrijven wat je voelt want dat is erg belangrijk om je van de drank af te houden. We zijn hier een grote groep en er zitten altijd wel mensen bij die elkaar niet liggen. Voel je geen slachtoffer als diegene sterker denkt te zijn als jij. Jij bent ook sterk en mag er even zo goed zijn. Laat je vooral niet in een hoekje duwen hier en prive want dan krijg je een trigger. We zijn hier allemaal waardevolle mensen die het moeilijk hebben in de strijd.

Zo was druppies preek weer voor de zondag. Flik het toch elke keer weer om op zondag te gaan preken. Hoop dat ik volgende week geen taart naar mijn kop krijg hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truste An.

Is het eigenlijk niet het slachtoffergedag wat een verslaafde heeft? De hele wereld is tegen je en hoe meer je verslaafd raakt hoe erger dat het wordt lijkt het wel. Pppppfff moet ik toch eens over nadenken of ben ik erg nou nog steeds niet achter? Jawel en het gaat redelijk maar als ik me een slachtoffer voel dan lacht de fles naar me van kom maar. Ja ik herken zeker die valkuilen en dat gootsteentje spoelen helpt dan niet want heb een bar dus kan wat pakken en als ik alles door dat steentje spoel kan ik altijd nig online bestellen zodat ik niet eens de deur uit hoef. Nee het weerstaan om afstand te nemen van je verslaving is het moeilijkste denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isje :musicnote::====heart;----:sun:--------:)---------;) Je doet het zo goed meid en blijf vooral zo door gaan. Kruip niet terug in je schulp maar sta boven de dingen die jou pijn doen. Hoe moeilijk dat ook is want het raakt je diep in je ziel en dat doet pijn. Zeker als je dingen op schrijft waarin je je kwetsbaar op stelt,
iets wat niet veel mensen kunnen meid. Daarin ben je een kanjer en kunnen nog veel mensen van jou leren. Houd je vast aan de mensen die het goed met je menen en rekening houden met hetgeen ze op schrijven, om jou niet te kwetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Jij vertelt over jouw gevoelens en gedachten op dit forum.

Vandaag had je het nog over het bezoek aan de zus van je vriend.

Ik vertel over mijn gedachten en gevoelens op dit forum.

Dat mag toch ook?

Dat je geraakt bent lijkt mij alleen maar iets over jou zeggen.

Ik complimenteerde je ook maar daar lees je helaas overheen.

En nu iedereen vertellen dat je doorgaat als de 'meelevende' Isa op dit forum begrijp ik van geen kanten?

Gewoon jezelf zijn Isa. Niet forceren.

Aan pappen en nathouden doe ik niet en kan ik niet.

Sorry.

Mijn hart staat voor iedereen open.

Ik kan geen onderscheid maken.

Jip :)

Tuurlijk moet iedereen hier zijn gedachte en meningen kunnen uiten, maar het hangt soms wel een beetje af op de manier hoe.
Tenminste dat vind ik.

Isa is een lieverd en doet heel hard haar best.
En ik weet we bedoelen het allemaal goed, maar andermans meningen kunnen soms hard overkomen, en dat vind ik in het verhaal Isa en Marieke niet nodig.

Pip
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip je had het op z'n minst wat fijngevoeliger kunnen beschrijven. Je schrijft over jouw gevoelens maar dat gedeelte mis ik bij je. Je weet dat dit voor Isa gevoelig ligt, houdt daar dan rekening mee, en denk een beetje na, bij wat je schrijft, en wat het bij die ander te weeg kan brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...