Otje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Hij is leuk quote: Originally posted by: houtjeIk schreef vandaag aan een vriendin (van mijn subforum van 2006 nl. Pietjepuk) dat ik tegenwoordig wel vaker een zak drop eet dan vroeger maar dat je daar niet raar van gaat praten. Waarop ze terugmailde: hangt ervan af hoeveel je er tegelijk in je mond stopt :D:D. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Oeps het is al best laatComputer vast uitzettenTot morgen allemaalMorgen een drukke dagtoedeloetjes en de groetjesxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Dar,Druppie had het al aangepast hoor, het was een vergipsing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 En ik heb nog een Sneeuwwitje voor je geregeld (haar zelve, verder heb ik nog het hert en de jager).Als je interesse hebt hoor ik het wel.Of ben je al compleet?(hihi er was vanmiddag ruilen bij onze AH dus ik heb alsnog een HaarZelve voor je geregeld, wist niet of je haar al had). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Witte en Ari, bedankt voor jullie reactie en dat ik toch duidelijk heb kunnen maken hoe de vork in de steel steektHet is nooit leuk als een groepje zich 'afzondert' dat voelt als een bedreiging en dat roept reacties op, maar zo gaat het in het dagelijkse leven ook.Ik heb ook lang nagedacht of ik dit zou doen omdat ik die reacties ook verwacht had als het bekend zou worden. Aan de andere kant leer ik hier ook weer van.Ik kies nu even voor mezelf en dat mag en dat mag een ander ook bedreigend vinden. Dat had ik 2 jaar geleden echt niet gedurfd, sterker nog, een half jaar geleden ook nog niet.Toen was ik te bang geweest voor de kritiek.. en dat bedoel ik dus met die groei die er komt na lange tijd niet drinken. Je wordt gedwongen om op een andere manier tegen zaken aan te kijken, je te ontwikkelen en voor jezelf te kiezen wil je niet weer terugvallen in de drank. En dat is niet makkelijk na jaren oud gedrag maar dus ook niet onmogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 En nu ga ik slapen, het was al met al een enerverende avond! weltrusten medestrijders!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Ik moet ook stoppen, morgen om 6.30 heb ik overhoor- en ontbijtdienst. En lunch-pakkettenservice.Mmmm, als je het zo zegt, klint het zó chique dat ik er wel geld voor kan vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Nou, ik ben ook blij met de reacties.Ik snap ze eerlijk gezegd ook wel.Maar echt, we weten niet half wat er allemaal geregeld en gedaanwordt en besproken en ge-msnt.Witte, ik vind het erg fair van je hoe je daar mee omgaat.Maar kom, ik ga ook te bedde. Er wacht gelukkig geen stoere jager, blèh. Alleen een kat aan mijn voeten, dus het bed is al warm. Welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 scheeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Ik zit me zomaar eens af te vragen hoe het komt dat we ons nu opeens zo onveilig voelde.We schrijven hier allemaal en de hele wereld kan ons lezen (degene die Nederlands kunnen lezen natuurlijk)En omdat er een clubje apart met elkaar (waarvan ik ook dacht dat het ubergevoel was) chat, raken we uit ons evenwicht.Hmmm nadenkertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Weet ik Dar en heb mijn excuus ook al aangeboden en nogmaals sorry naar jou toe. Kan hier helemaal niet tegen en raak dan van slag maar weet het niet goed te praten en wil dat ook niet. Voelde me erg gekwetst en noemde verkeerde naam omdat ik er als een havik op zat. Ga niet het onderwerp van een paar dagen geleden aanhalen over slachtoffer zijn maar dit deed erg pijn en dan ook nog de reactie van de meeting. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Ja Witte precies.Daarom zei ik dat ook (en dat bedoelde ik niet als verwijt) maar meer als zelfkennis over mezelf,vóór ik over iets val van iemand en boos word en bij wijze van spreke wel vroeger kon ontploffen,denk ik nu steeds vaker na en las voor mezelf een time-out in.Toen Dochters peperdure, spiksplinternieuwe mobiel (de zolang begeerde Samsung Star) gisteren,frisruikend, uit de wasmachine kwam zetten en het kind hysterisch begon te huilen, heb ik een time-out genomen en me eerst bedacht wat het met MIJ deed dat ze zo verdrietig was en wáár het nou eigen-lijk om ging. En uiteindelijk heb ik een fantastisch gesprek met haar gehad gisteravond, samen in bed,hand in hand, over de vraag of we nou mensen willen zijn die HEBBEN of mensen die ZIJN.Ze is pas 12, maar ze snapt het dondersgoed. Ik vind het knap van je, dat je jezelf zo durft te spiegelen. p.s. en dat ontploffen doe ik toch wel hoor soms hihi.maar dat waarschuw ik dat de kans groot is dat.......etc.en dat snappen ze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Drup,Dat bedoelde ik dus ook.Zie 23.47 uur.Ik ga mezelf niet quoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Hoi allemaal,ik ben net eindelijk bijgelezen en blij dat ik in elk gevalalles inclusief de uitleg van tapas en Houtje achter elkaar door kon lezen,want er ging van alles door me heen hoor, ik voelde het in mijn buik.Ik heb me hier steeds prima gevoeld en schrok ook even van subgroepjes.Ik heb een heel hecht volleyclubje, 14 vrouwen en sommigen zitten al 20 jaarerbij. Ikzelf 10 ruim en hoor nog steeds niet bij de oudgedienden.Soms zijn daar ook subgroepjes en in het begin was ik daar wel eens jaloers op. Nog onzeker dus. Na een paar jaar ging ik zelf aktiever meedoen en organiseerdeook weleens wat. Steeds deed een deel mee en dus wisselende subgroepjes.Nu geen jaloezie meer, want zelf ook selectief.En wat ik merk is dat zo gauw er heftige reacties zijn, er meestal ego's in het sprel zijn.Dit klinkt heel negatief, maar is niet zo. Betekent gewoon ff kijken waar de trigger op zit en erkennen dat die trigger misschien ook wel in andere situaties voorkomt. Dan kun je er van leren.En hoef je je niet meer onveilig te voelen.Wat ik super vind van jullie is de openheid en de oprechtheid van beiden.Ik bewonder dat erg en voel me helemaal niet gepasseerd of gekwetst.En dat heeft wel te maken dat alles achter elkaar door liep.Gelukkig ben ik nogal naief, lief naief zeg ik dan maar, als ik er weer eens om uitgelachten word.Ik laat me dat vertrouwen in de mensen die ik hoog heb ook echt niet zomaar afpakken.En we kunnen allemaal naast elkaar groeiende oudgedienden leren ook van de nieuwen, misschien andere dingen dan andersom,maar daardoor niet minder waardevol.Juist samen zijn we kompleet.En ik pb ook wel eens dingen waarvoor ik me op het forum te kwetsbaar voor voel.Heerlijk vind ik dat, net als met volley, met de een deel je iets diepsmet de ander wat geinendat is toch fantastisch dat we dit fenomeen hebben?Nou bedtijd tante Bep, ik draaf weer door.Welterusten allemaalen blijf komen, toch?Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Ik ga mezelf nu naar boven sturen.Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Ben een uur terug terug uit mijn werk en net klaar met de voorbereidingen voor de lesdag van morgen. Bijna half een alweer maar het grote voordeel van zo druk zijn is dat ik nauwelijks trek had. En nu ben ik gewoon moe en wil slapen. Morgen om 6.30 weer op. Heb net het een en ander gelezen over dat andere forum, de schijn van niet openbaarheid en dus een veilige plek om meer intieme zaken te delen. Uiteindelijk is alles op www voor the world to see. Jammer maar helaas, ik geloof niet zo in beschutte plekken op het internet. En het punt dat mensen die net stoppen slechts bezig zijn met afkicken is volgens mij niet juist. Die luxe heb ik nl. niet, werk studie en keuzes maken, gewoontes leren en afleren alles gaat door. Wat is daar anders aan nu als voor iemand die 2 jaar niet drinkt. Maar aan de andere kant, zoals Tapas zegt het is een experiment en dat vind ik een goede insteek, probeer het maar uit. Alleen al daarom zou ik graag weten welke site het is, ik wil graag weten of het werkt zonder moderator, een kleine hechte groep, samen werken zonder achterdocht, roddel en elkaar teveel op de lip zitten. Erg boeiend groepsdynamica, alleen het observeren al.En erg herkenbaar wat Jane4 schrijft over subgroepjes en oudgedienden (het selecte gezelschap) Subgroepen hebben imo een hechtere band dan de leden van de groep als totaal, voor de subgroep is die grotere verbondenheid fijn maar ELKE subgroep heeft een keerzijde want een subgroep sluit uit. Een subgroep is onderling erg verbonden, weet zaken van elkaar die de groep niet weet en iemand in de groep die de subgroep in wil lukt dat nauwelijks. Uiteindelijk staan subgroepen schouder aan schouder met hun rug naar de groep. Ik zeg niet dat dit perse zo gaat lopen, lijkt me wel een valkuil van die schaduwgroep die niet zo mag heten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Ik lees het morgen wel af,een hele goeie welterustenvoor de nachtbrakersmijn melk is warmde anijs erdooren waterpas(Tijn, alles goed?)Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Truste dames en hopelijk, blijft het forum hetzelfde na deze uitleg.Thee begrip voor je retraite, maar weet dat we je allemaal graag lezen op het forum, dat is volgens mij eigenlijk de boodschap van iedereen, en natuurlijk ook van mij;)Ik ga ook afsluitenen vergeet niet, morgen is alles weer anders.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Op de valreep geloof ik..............trusten iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 pippie moest jij niet al lang op bed liggen???big mama keek nog ff om het hoekjefoeiwelterusten dus weerJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Haha Jane, ja je hebt helemaal gelijk hoor.Ben even naar mn moeder geweest, die was verdrietig, dus ben net thuis.Maar mijn melk staat al op te warmen hoor!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Valreep is nog klein beetje open hahaha, zag je net inloggen Pippie;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Hey Witte, alles goed??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Redelijk, Zit in de tijd van het jaar denk ik, dat de meeste mensen, toch wat wiebelig zijn.Hoeft maar weinig te gebeuren en iedereen is een beetje van zn stuk.Pff goeie nachtrust is en blijft een gegeven, denk ik Pip.Moet echt afsluiten van mezelf.Ik hoop dat je wat hebt kunnen betekenen voor je moeder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Ga maar lekker slapen Witte, een goede nachtrust is inderdaad goed voor een ieder.Met mams gaat het weer wat beter hoor.En morgen wordt het ook weer wat lekkerder weer met een klein zonnetje.Slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden