Spring naar bijdragen

woensdag 18 november


sailor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 228
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi, ik was niet gevlucht! Zag net dat Wing nog naar het concert vroeg!
De buurvrouw kwam, of ik acht gaatjes wilde boren, dat lukte niet met een klopboor!
Dus ik met de hamerboor en maatwerk afgeleverd.
In tegels ook nog!! Dat vraagt wat van een mens.;)

Ari :)
Kirky, zoek de zon op! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup ik zou het ook echt heel erg vinden. Er zijn hier een paar mensen die het denk ik leuk vinden om op deze manier onrust te zaaien. Die er van genieten om anderen uit evenwicht te brengen, en dat lukt ze dan doordat mensen inderdaad daarop reageren door weg te gaan. Dan doen ze precies datgene waar die onrustzaaiers op uit zijn. Ik denk dat we moeten proberen,(dat heb ik eerder ook al geschreven) deze mensen te negeren of duidelijk uitleg vragen wat men bedoeld.
Thé MOET gewoon blijven dus zien we die morgen gewoon weer terug. Dat spreek in nu met haar af.
We kunnen ze niet missen want ze brengt vaak een vrolijke noot op het forum en geeft vaak wijze raad.
Misschien moet Tactive wat eerder in grijpen. Zou niet verkeerd zijn. heb toch vaak het gevoel dat dat te lang uit gesteld wordt. Dat is niet goed.:(:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond zo op de valreep nog.
Over het schaduwforum want er gaan nu allemaal verhalen de rondte die niet gestaaft zijn op hoe of wat.

Ik ben degene die een forum opgezet heeft voor de wat langere gestopten, niet om ze hier weg te lokken want dat lukt me toch niet ;) en dat zou ik niet eens willen maar gewoon puur omdat ik zag dat daar behoefte aan was. Sommige mensen schrijven hier al heel lang mee, en dat zal ook zo blijven. Ik weet dat er mensen tussen zitten die er moeite mee hebben dat alles hier openbaar is en ze dus niet echt kunnen schrijven wat er aan de hand is, en daar raad over kunnen vragen en ik merk dat het lastig kan zijn om voor langer gestopten om weer helemaal mee te gaan in de lichting net gestopten, er spelen dan toch wat andere thema's, het gaat niet meer om hoe de trek te tackelen maar veel meer over hoe je je leven na lange tijd niet drinken weer inricht. Ik wilde daar graag over van gedachten wisselen met een wat kleiner groepje. Niet als tegenhanger van dit forum want zoals je ziet blijven wij oudgedienden hier niet weg. Het is voor erbij.

Ik heb voor dat forum bewust mensen gevraagd van wie ik weet dat ze in een veranderingsproces zitten en met vragen zitten en daar wel wat ondersteuning bij kunnen gebruiken.
Het eerste jaar dat je gestopt bent ben je voornamelijk bezig met lichamelijk af te kicken en proberen gewoontes te doorbreken, maar na ruim een jaar of soms pas na 2 jaar komen pas de echte problemen aan de oppervlakte, het gaat dan niet meer om het alleen maar niet drinken, het gaat om je leven anders in te richten en dat kan een flinke worsteling zijn. Oude gewoontes doorbreken, oude patronen durven te veranderen en daar een weg in vinden, een soort volwassen worden en voor jezelf leren zorgen.

Daar is dat 'schaduwforum' voor. Een veilige plek waar je over dat soort dingen kan praten met mensen die elkaar ook kennen van meetings.
Voor mij is het absoluut niet zo dat je moet kiezen voor het ene of het andere forum. Het is alleen een uitbreiding van mogelijkheden vanuit een behoefte die er leefde.

Buiten het forum om wordt er veel gemsnt, gepbt en gebeld onderling, dat doe ik zelf niet want ik houd daar niet van, dus mis ik dat klankbord ook wel op het forum.
Ik hoop dat het andere forum ook weer handvaten kan geven om te ontdekken hoe je met bepaalde situaties om kan gaan en dat we dat dan hier weer kunnen delen.

Ik kan me voorstellen dat het voor mensen bedreigend of vervelend overkomt maar ik ben in mijn leven ondertussen ook wel zo ver dat ik kijk waar ik behoefte aan heb en of ik dat voor mezelf kan realiseren. Misschien blijkt het helemaal niet zo te werken dan is het experiment weer ten einde, misschien werkt het wel en kunnen we met de kennis die we daar opdoen hier ook weer mensen verder helpen.

Dat is voor mij dus de reden geweest om daar een klankbord voor te vinden, niet meer en niet minder en in eerste instantie heb ik daar de mensen voor uitgenodigd die ik ken en die ik vertrouw, ik vind het dan ook jammer dat dat vertrouwen nu beschadigd is en de intentie die ik had nu zo hier neergezet wordt. Maar dat kan gebeuren en is gebeurd en is niet anders.

Dat is voor mij het doel van het andere forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het geen SCHADUWFORUM willen noemen, net zoals een SCHADUWCOALITIE of zo.

Welnee.

Er zijn verschillende praat-, msn- en andere contactclubjes voortgegroeid uit dit forum.

Ik schrijf op een forum dat in 2005-2006 ontstaan is met Pietjepuk, Emma (een andere dan Emmaroos),
Fleur, ik, Verientje en Helder (die beiden een tijdje) en Til.
We kennen elkaar al jaren ook IRL en hebben hechte vriendschap ontwikkeld.

Dan is er het spraakwaterforum van Charlie (dacht ik) die zelf niet zo tevreden was met het forum
hier ik weet niet hoe het daar mee staat.

Dan zijn er nog diverse mensen die met elkaar mailen, msn-en, en op andere wijze contact hebben.

Daar is nog nooit iemand over gevallen.

Er is géén schaduwforum, nee, er paar (rotwoord) mensen die langer droog zijn en andere ervaringen willen delen en elkaar eigenlijk ook allemaal kennen, willen ook privé (dus niet in het openbaar) een kletsje kunnen maken.

Wing zegt (of is dat cynisch? Wing?) dat dit forum voor losers is. Kul ! Bullshit! Onzin!

Ik schrijf hier ook, altijd gedaan en wellicht ben ik een van de méést volhoudende helpers van nieuwelingen met smsjes, pacten sluiten, psychologie opsturen en forumboeken uitdelen.

Ik heb vorige week een pakket aan Isa gestuurd, niet om mezelf te vereren, maar ik vind het duidelijk ook de taak van de langer-drogen zeg maar om hun kennis er ervaring te delen met mensen die nog worstelen. Uitglijders en terugval hebben.
Mijn commitment met het ADB forum is geen spat minder, of ik nou op mijn mini-forum uit 2006 schrijf (dat was toen ook vrij bekend hoor dat dat er is), of ik nou msn met Emma-roos, jaja, die schreef hier in 2006 ook al, onder een andere naam, maar ik wil haar blijven helpen!!!

Net zoals ik een jaar lang iedere dag met Tine heb ge-smst. Bedoeld voor een paar dagen, uitgegroeid tot een jaar.

Mensen, we leven in een vrij land. Op een vereniging of club ontstaan ook praatgroepjes over een onderwerp, zelfs aan de lunchtafel praten sommigen altijd over hetzelfde onderwerp.

Dat is het, niet meer en niet minder.

En o ja, er is ook nog een mini-praatclub van de boekschrijvers, alle mensen die hebben meegeschreven aan het boek. Drie ervan in ieder geval komen regelmatig in de media, Tapas 3 x op teevee, Safi laatst uitgebreid op TV, Corinne in de Tubantia, Corinne en ik samen in de Volkskrant, en ik volgend jaar ergens in de Mind Magazine.
Juist om mensen die de weg naar ADB nog niet gevonden hebben daarnaar de weg te wijzen doen we dat. Je moet erbij bedenken dat dat vaak een slijtageslag is, ik heb bv. bijna 3 uur met een journalist hier in huis gezeten, en daarna nog eindeloos gebakkeleid over de definitieve tekst.
Safi heeft 5 uur camaraploegen en journalisten over de vloer gehad. Dat is loodzwaar.
Het is fijn om daar met elkaar over te praten, en dat doen we al twee jaar onderling. Nou, daar heb ik nog nooit iemand over gehoord, toch?

Misschien begin ik morgen een draad, of misschien wel een msn-groepje met huishoudtips. Dat mag!

Dit forum is openbaar, internet is een vrij gebied, je mag (binnen bepaalde grenzen) alles doen en laten wat je wilt.

Niemand van al deze groepen en fora heeft ooit het woord "loser" bedacht of in de mond genomen voor mensen die op dit forum schrijven.

Integendeel, juist diegenen die van ons die veel zelfreflectie hebben, zijn zich er extra bewust van, dat ons beginnen met stoppen met drinken, het hart van de zaak, hier ligt.

Maar daarom staat het je nog wel vrij, om naast je eigen stamcafé, ook bij een andere koffietent een bakkie te gaan.

Mijn advies is: maak het niet groter dan het is, ik hoop hiermee wat verduidelijkt te hebben, ik snap ook wel dat als niemand op het onderwerp reageert, het allemaal meer schemerduisteriger wordt.



.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toen postte ik gelijk met Tapas, en toen ik had gepost zag ik háár verhaal.

Ik laat het mijne toch gewoon staan.

Wie over mij heen wenst te vallen, ga Uw Genadige Gang, maar kijk eerst even in Uw Eigen Spiegel
voor U dat doet, want het zegt misschien meer over Uzelve.

Er gebeurt meer achter de schermen dan U en ik willen weten (ik wil het ook niet weten) maar ik wil me vrij
voelen om ook bij de buren een bakkie te doen.

Zo is het en niet méér.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kwets je me mutsje want je hebt me zelf je naam en mailadres gestuurd. Kom op meid zo gaan we niet met elkaar om. Je had afscheid genomen hier en stuurde me je prive- adres zodat ik je kon bereiken. Kan het via pb zo kopieren (zal ik nooit doen) als je het niet meer weer maar ga me niet zo wegzetten. Snap dat je het moeilijk hebt en ik zal alles doen om je te helpen. Maar als jij het op je heupen hebt laat je je niet helpen en gaat aggeren. Doe je best en ik heb mijn zegje hier over gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, ik zeg het net wat anders maar het gaat over precies hetzelfde.

Nogmaals ik zag pas dat jij gepost had toen ik postte. Wel weer toevallig.

Ik had al besloten om te gaan slapen, maar het zat me niet lekker.
Dan lucht ik graag mijn eigen hart, dan slaap ik beter.

Hoe was je vergaderavond? Weer aan de zuip iedereen of viel het mee?

Ik schreef vandaag aan een vriendin (van mijn subforum van 2006 nl. Pietjepuk) dat ik tegenwoordig
wel vaker een zak drop eet dan vroeger maar dat je daar niet raar van gaat praten.
Waarop ze terugmailde: hangt ervan af hoeveel je er tegelijk in je mond stopt

:D:D:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergadering was dodelijk vermoeiend, ik kan niet zo goed met weerbarstige buurtbewoners die het bij voorbaat al overal mee oneens zijn en alleen maar klagen.
Ik geloof dat ik daar vanuit de wijkraad een cursus voor kan volgen en wie weet doe ik dat wel ;)

maar er was geen drank, heerlijk he!!! behalve dan de dranklucht van een medewijkraadslid helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thee,

Het is wel erg flauw om een conclusie te trekken dat er iets gebeurt c.q. aan de hand is zonder even te wachten of nog iemand reageert (ik was vanavond ook weg ja) en dan meteen in de touwen te gaan hangen dat je zondag van een meeting niet meer gediend bent.

Zondag is juist de perfecte gelegenheid om er achter te komen wat voor mensen er nu achter die icoontjes zitten en dan pas te beslissen of je het aardige mensen vindt of dat ze je niet zo aanspreken.

Als jij zonder verder te willen lezen (en je zult heus nog lezen wat er nu verder gebeurt hoor,
de Mensch is nieuwsgierig) nu al wilt oordelen dat je die mensen niet wilt ontmoeten, tja.
Misschien was het je in het echt wel meegevallen hoor.

En doe je nou niet precies hetzelfde wat je de "weglopers" (die niet weglopen dus) verwijt?

Namelijk: weglopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooo das een mooi stukje verduidelijking van jullie beide.
Werpt een ander licht op de zaak.
Gelukkig trekken jullie dit forum nog genoeg aan om hier op dezelfde tijd
een uitleg te geven.
Dat pleit natuurlijk voor jullie beide.
Ik moet ook toegeven dat jullie er altijd zijn voor ons.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad tenminste dat dat niet zo was.
En idd er wordt wat af gepbt en gemsnt enz enz dus we moeten ook onze hand in eigen boezem steken, vind ik.
Thnx Houtje en Tapas voor de uitleg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...