Spring naar bijdragen

maandag 23-11-09

bolletje

Aanbevolen berichten

Lieve Corine. Gecondoleerd met het overlijden van je moeder meis. Ik wens je heel veel kracht en sterkte met het verwerken. Heb je in die drie dagen een beetje kunnen rusten? Heb je nu ook mensen om je heen die je een beetje kunnen op vangen zodat je er niet helemaal alleen voor staat.
Ik zal met de crematie in gedachten bij je zijn meid, en hoop dat je alle mooie herinneringen aan je moeder kunt vast houden.:present: ---:rose:---:present:---:rose:---:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Bolletje,
misschien wat gemist, maar die kabouter van jou blijft me puzzelen en jij ook dus.
Koop jij zijn alkohol of hijzelf? je zegt dat halen en openmaken lukt wel (hem?) maar
een broodje smeren is te veel voor hem. En hij belooft minder te drinken maar gaat meer drinken als ik je goed lees. Dit is wel zorgwekkend want dan lijkt het alsof hij drinken al belangrijker vindt dan eten.
Is dat dan niet zwaar voor jou om dat te zien gebeuren of heeft hij wel een hulpverlener die komt
om te praten/helpen als jij er niet bent?
En ben jij door hem meer gaan drinken? (als je niet wil antwoorden of per pb, hoor ik dat wel en respecteer dat natuurlijk), maar het voelt alsof hij jou in zijn greep heeft en medeplichtig maakt,
de kinderen zijn verder weg gaan wonen. Ik deed dat ook ooit en dat was om mezelf te beschermen.
Ik merk gelukkig dat jij je ook steeds beter sterk maakt en grenzen stelt, maar oh wat kan dat moeilijk zijn he.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Corinne sterkte hoor de aankomende tijd:heart:

Ik ga jullie laten, want ik ga zo al naar bed.
`t is iedere avond toch tegen elven dat ik naar bed ga en ik weet dat ik het zelluf doe, dus daarom besluit ik nu ook maar zelluf dat een keertje vroeg d`r in oook wel eens lekker is.

fijne avond verder en truste voor straks:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane wat lief dat je loopt te puzzelen maar dat hoeft echt niet hoor. Dat hebben al zoveel mensen gedaan tot artsen en psychologen toe maar die komen er ook niet uit. Mijn arts heeft ooit gezegd "Ik had al lang weg geweest"en mijn Psycholoog wil ook niet meer met hem praten dus. Moeilijk
De alcohol heb ik gekocht. Sla altijd een hoop in zodat ik niet iedere keer weer moet gaan lopen slepen.
Dit jaar had hij 96 flessen sterke drank in huis plus een hele hoop dozen wijn. Die heb ik op eigen houtje gekocht. Heb een hekel aan een eind rijden in een hele luxe auto die niet van mij is. Ben altijd bang dat ik een ongeluk maak.
Ja nu drinkt hij veel maar ik ben net naar hem toe geweest en heb hem gezegd dat ik vind dat hij te veel drinkt. Daar gaf hij mij gelijk ik maar te gelijk antwoorde hij"Ik heb zo'n pijn en dat gaat niet weg met een paracetamol"Maar ik hoop dat als dadelijk alles achter de rug is, hij echt gaat minderen, en dat heeft hij toch ook gekunt.
Hij wil geen hulpverlener omdat hij vind dat hij die niet nodig heeft. Alleen ik ben voor hem belangrijk. Heel zwaar maar het is niet anders.
Ikzelf ben niet meer gaan drinken hoor door die situatie. Dronk al jaren een keer in de 7-10 dagen.
Denk dat het daarom mee valt om nu niet meer te drinken, maar blijf zeggen dat ik ooit nog wel eens iets zal drinken hoor. Al is het maar om ff weg te zijn van deze situatie. Van de andere kant had ik niet verwacht dat ik het toch zolang vol gehouden heb. Dank zij jullie:sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mousie van harte welkom hier en ik hoop dat we je kunnen helpen in je strijd.

Corinne wat moet ik zeggen? Vind het heel erg voor je dat je zo'n dip had en zeker het verlies van je moeder. Toen mijn moeder overleed deed ik heel sterk omdat ze eigenlijk met haar 68e jong was maar als niemand keek piepte ik mam waarom heb je me verlaten want nu ben ik je kind niet meer. Sterkte meid en zoals je leest houden we virtueel hier je hand vast.

Bolleke ik weet niet of je hier goed aan doet maar hou mijn hart vast, dit klopt niet hoor. Mag er niet over oordelen maar kan het niet laten je te waarschuwen dat dit nooit goed kan gaan. Schrijf eens op wat je kabouter wel/niet kan en kijk daar eens goed naar. Sorry bedoel het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve jane. Als jos zegt niets te kunnen en in bed blijft liggen of de hele dag op de stoel zit dan moet ik wel. Hij verwaarloost zich anders. Ik en vele anderen denken dat hij meer kan dan wat hij zegt maar hij prent zichzelf in dat hij veel niet kan. En als je dat maar lang genoeg doet ga je het ook geloven. Bovendien is z'n h.b. gehalte 5.9 dus erg laag. En hij is ontzettend moe, nu ook weer van heel het gebeuren rond de verhuizing. Terwijl hij niets hoeft te doen. Ik geloof en hoop er ook een beetje op dat het dadelijk wat beter wordt, als hij eenmaal gesetteld is in z'n nieuwe flat. Dan zal het wel beter worden.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup hij kan niets zegt hij als alleen koffie in schenken, een boek lezen, drinken en in bed liggen. Maar als hij dadelijk in de flat zit gaan we kijken wat hij aan hulp kan in kopen en trek ik me echt een heel stuk terug. Dan moetan anderen het voor hem gaan doen. Ik verheug me er op en dan denk ik dat ik toch heel misschien een flink pilsje ga pakken Oei nou zeg ik iets verkeerd Sorrie.;) Dan maar gauw een refusal hihihihihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol ik ben bang dat je onbewust zijn alcoholmisbruik te gemakkelijk voor hem maakt.
Kun je niet bij Al Anon of hier bij Tactus advies inwinnen hoe je hem het beste helpt?
Hij heeft een laag Hb maar dat is misschien niet nodig als hij gezonder gaat leven en minder of niks meer drinkt. Jij krijgt slaande ruzie als je dat gaat zeggen, maar er moet ingegrepen worden Bol!
Ik klink misschien hard, maar je hebt als gezonde partner een stuk medeverantwoording. Als jij de drank weghaalt en hij kan zelf aan nieuwe komen is het een heel ander verhaal. Maar dan heeft hij jou meteen niet zo hard nodig als hij je nu wijsmaakt. Het is erg tricky om zo nodig te zijn.
Bij de DA is dat anders want dieren maken daar nooit misbruik van. Maar een (afhankelijke)
partner is heel wat anders. Ik wil er eigenlijk nog wat dieper op ingaan maar weet niet of je dat wil.
(anders per pb?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolleke geloof hier niet in. Hij heeft hulp nodig. maak jezelf niet wijs dat het straks beter gaat want dat gebeurd niet. Begrijp dat je hem probeerd te beschermen maar dat zal ten koste van jou gaan als je dat maar eens beseft. Mag me er niet mee bemoeien maar je bent zo dapper bezig en zou het erg jammer vinden als je het niet trekt.

Genoeg gepreekt, is wel duidelijk denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kirk dank je wel voor je reactie. Ben zo blij dat ik hier m'n verhaal kwijt kan en reacties krijg. Dit is al 8 jaar zo aan de gang en kost zoveel moeite. maar ik moet me er doorheen slaan. Kan niet anders. Ik kan hem niet laten vallen dat gaan niet. Dat is denk ik houden van.
De kinderen hebben ook al last van hun rug dus die kunnen ook niet helpen pppffffttt.
Volgens mij krijg ik in een volgend leven wel een beetje fijner leven. Maar als ik kijk wat ik allemaal wel heb. Ik realiseer me dat ook vaak zat. Ik kan zo maar naar de friettent een frietje halen. Hoeveel mensen kunnen dat niet. Dus ik heb het nog niet zo slecht.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen auto APK en grote beurt (liever geen reacties hier op hahaha). Durf niet te rijden vanwege de tramadol maar gelukkig brengt en haalt de glazenwasser hem want wil niet weer mijn rijbewijs kwijt raken.

Komt tijd, komt raad dus. Er is voor elke oplossing en probleem maar voor elk probleem ook een oplossing. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane het is een man van 72 die niet anders meer wil en kan. Ik heb vanmiddag besloten dat hij het maar zelf op moet knappen. Ik heb hem gewaarschuwd vanmiddag maar merk dat ik al bezig ben afstand te nemen het doet me niet meer zo veel. Heb het gevoel dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag. maar inderdaad genoeg hier over. Ik ga af sluiten want ik ben best erg moe.
Lieve allemaal nogmaals bedankt voor alle advies. xxxxxxxxxxxx:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...