meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Ik ga nu eerst maar joggenlekker m,n koppie in de wind en lekker uitwaaienknuffel voor allemaal en een fijne droge dag wens ik een ieder toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hallo en goedemorgen.Als je iets aan je verslaviong wil doen, dan doe je dat en grijp je alle hulp aan die er is. Als je dat niet wil dan geef je toe aan je verslaving, daar helpt geen moedertjelief meer aan.Het forum zou mij waarschijnlijk ook niet af hebben gehouden van drank, als ik dat gewild had. Maar ik wil het niet, en daarom heeft het forum voor mij de functie gehad om me scherp te houden. Onder andere. Ook: hier schrijven veel verschillende mensen met allemaal hun eigen dingen die jullie doen en denken. Dat vind ik boeiend en leerzaam. Er zijn soms ruzietjes, waarvan ik zelf ook deel heb uitgemaakt. Daar heb ik van geleerd. Kortom: het gaat er om wat je wil, wat je doel is, hoe je het forum "gebruikt".Meiske niet teveel trappelen van ongeduld hoor vanwege de sintgedichtjes. Ik wil wel even zeggen dat ik het een heel leuk initiatief vind van Dar, en ook de Tactussen bedanken dat ze voor die dag een speciale anonieme sintgedichtenpagina maken! Bedankt Tactive! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Bol zit hier weer in haar werkplunje, te wachten op onze grote vriendin. Ik zie er niet uit. Net alles hier gepoetst en nu zie je weer overal voetstappen ggggrrrrr wat ben ik toch een viespeuk. Nooit geleerd om effectief te werken. Maar goed. Bij mijn kabouter komt het er barmooi uit te zien. Hoop dat hij er zelf ook oog voor heeft. Maar zijn dochters hebben me al duidelijk gemaakt dat ik nooit een gelukkige, tevreden kabouter zal zien.Mensen ik ben weg doeiiiiiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Kabouters, hangbuikzwijnen, wolkjes. Van het weekend zei ik tegen m'n man: je krijgt een hangbuikje; nu ben je net een hangbuikzwijntje. (hij kon er wel om lachen) Volgens mij droomde ik vannacht van puntmutsen die m'n computer gehackt hadden; allemaal vreemde gedrochten in m'n comp; brrrrr geen borrel nodig om rare dingen te zien; forummen is genoeg.Ik vind een dier een dier en een mens mens; mijn hond was niet mijn kind maar mijn hond; al was het natuurlijk de allerliefste hond van de hele wereld.Isa: van harte met 4 maanden :DB):DB):DB)Ari: van harte met 3 maanden :DB):DB):DB)Ik denk over het wel of niet terugkomen op het forum, dat je kijkt of je er wat aan hebt. Als ik elke dag weer zou drinken kan ik niet veel met het forum en zou ik weg blijven maar bij een terugval of uitglijder zou ik wel terugkomen om er over te praten; wat ging er fout; is het fout, en nu, etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Vie ik ben het helemaal met je eens,mijn verstand zegd op zo'n momentdan ook niet doen effe afwachten dan maar of lekker gaan joggen haha jaja Vie ben nu wel heel erg ongeduldighad vannacht al een heel geichtin mekaar gefrutseld maar toen ik wakker werd, foetsie gedicht:)Pfffffffffffja en ik vind he took heel erg leuk van Dar dat ze zoveel moeite heeft gedaanalle lof voor dar en de tactussen zoals vie dat zo mooi zegd;)maar nu ga ik echt joggen de zon komt hier er zowaar doorknuffie van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Waarom vergelijken Hannah? "Dat is een pluim waard vergeleken bij jullie." Ik hoop dat het een grapje was.Ahum, ik ga ook maar joggen, even wat giftige stofjes kwijtraken en serotoninen opdoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hannah, welkom terug.Je wilt graag een pluim. Bij deze. Ik heb respect voor mensen die drinken en dat vertellen op het forum.Ik denk ook dat jij nog niet wilt stoppen, dat meen ik te lezen uit je berichten. Je schrijft hier idd al langere tijd. je weet en leest dat het velen lukt niet meer te drinken. Je zou ook es kunnen overwegen de dingen te doen die ik bv doe. Naar de AA gaan, een sponsor zoeken, werken met de Stappen. Het doet mij goed en ik denk niet dat jij gedoemd ben om te blijven drinken. Mijn angst was echter groot om te stoppen, niet wetende wat er allemaal op mn pad zou komen. Ik heb toch het risico genomen. Het leven is het leven met veel mooie dingen en minder mooie dingen.Misschien is 10 dagen stoppen voor jou, in de situatie zoals deze nu is, idd wel moeilijker dan voor mij. Ik heb geen behoefte aan drank, mijn obsessie is weg.Het is geen schande om alcoholist te zijn, wel om er niets aan te doen terwijl je weet dat er mogelijkheden zijn om te stoppen. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hannah ik heb geen idee, ik ben hier nog maar 3 dagen en ook maar 3 dagen gestopt maar ik ben het wel met kirky eens, als het niet haalbaar is moet je een andere afspraak maken maar ik denk wel dat dat moeilijker is..En de momententen dat je alleen bent, dan zijn juist de moeilijkste momenten! Althans voor mij en ik denk voor velen. Zoek daar eventueel een alternatief voor..? Zorg dat je niet alleen bent missschien.Ik heb ontdekt dat wandelen voor mij helpt..als ik het moeilijk heb ga ik lopen, en als ik eenmaal warm ben is er geen stoppen meer aan, laatst 2 uur gelopen, naar de andere kant van de stad en terug. En als ik terug ben is de trek ook weg..Grtz.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Kirky, ik denk zelfs dat een alcoholist helemaal geen maat kan houden. En dat is geen kwestie van wilskracht. Er gebeurt iets in je lijf zodra je dat eerste glas neemt. Daar kan ik nix aan doen. En sommigen kan het lukken een tijdje gematigd te drinken, op wilskracht. Maar ik weet dat ik voor de bijl ga als ik weer die eerste neem. Misschien niet de eerste dag of de tweede maar ik ga voor de bijl. En dat voelt voor mij niet als angst maar ik wil niet meer drinken. Ik wil niet terug naar die rotgevoelens, die ellende, de ruzie's, me waardeloos en nix voelen. Dus, vandaag laat ik die eerste staan. Dat lijkt me een goed idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hannah, wat me opvalt in je berichten dat je anderen aanhaalt. Waarom doe je dat? Voel je je gesteund als anderen ook in hun eigen valkuilen stappen. Dat snap ik hoor maar ik vraag het me af.Berichten komen op mij sterker over als iemand alleen schrijft over zichzelf en vanuit eigen ervaring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Je Ari ook gefeliiteerd!!!:musicnote::angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Het stond er een beetje krom arie maar goed haha.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Soothe, Van harte gefeliciteerd me t 2 jaar ADB zijn. Top:heart:Ik onthoud het , omdat je op mijn 57e verjaardag gestopt bent. Ga zo door.En Kaia ook natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 25 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 quote: Originally posted by: BamBamHannah, welkom terug. Je wilt graag een pluim. Bij deze. Ik heb respect voor mensen die drinken en dat vertellen op het forum. Ik denk ook dat jij nog niet wilt stoppen, dat meen ik te lezen uit je berichten. Je schrijft hier idd al langere tijd. je weet en leest dat het velen lukt niet meer te drinken. Je zou ook es kunnen overwegen de dingen te doen die ik bv doe. Naar de AA gaan, een sponsor zoeken, werken met de Stappen. Het doet mij goed en ik denk niet dat jij gedoemd ben om te blijven drinken. Mijn angst was echter groot om te stoppen, niet wetende wat er allemaal op mn pad zou komen. Ik heb toch het risico genomen. Het leven is het leven met veel mooie dingen en minder mooie dingen. Misschien is 10 dagen stoppen voor jou, in de situatie zoals deze nu is, idd wel moeilijker dan voor mij. Ik heb geen behoefte aan drank, mijn obsessie is weg. Het is geen schande om alcoholist te zijn, wel om er niets aan te doen terwijl je weet dat er mogelijkheden zijn om te stoppen. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. OBSESSIE, dat is HET woord. Daar kwm een AA genoot van mij laatst ook mee en OBSESSIE is nou precies het woord wat op mij van toepassing was en er nu niet meer is. Bier is nu niet meer constant en zelfs niet meer dagelijks in mijn gedachten. En daar waar het weer eens in mijn gedachten verschijnt, kan ik het vrij makkelijk wegwuifen. Soms ga ik zelfs confronterende gedachten aan en denk dan aan hoe ver ik al ben en hoe zonde het is om toe te geven en het schuldgevoel wat erna zou plaatsvinden. Plus dat ik de andere zaken waar ik het voor doe tekort doe. En het genot van 1 of enkele biertjes is tekort om het er voor over te kunnen hebben. Ik sluit me geheel bij Bambam aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Soothe en Kaiaaaaaaaa, :present::wine::beer::eart; x 2 jaar Wauw, wat goed. Ik ben zo blij voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hannah, je noemt bv Calimero in je berichtje op blz 3 of 'RJB die het ook allemaal weet'. Dat bedoelde ik met het noemen van namen.Nou moe, heb onlangs iemand een brief geschreven in het kader van mn negende stap; bel ik die persoon, eindelijk genoeg moed bij mekaar geschraapt, isse niet thuis..... Tja, geduld, geduld. Bel ik volgende week weer. Ben tm vrijdag weg. Nou ja, verzamel ik dan weer moed. Kvind het wel spannend hoor. Maar goed, t'zal wel goed komen. Keep the faith. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 soms vind ik het lastig om hier te reargerenook ik heb heel lang,heel veel gezopenheb veel bewondering voor iedereen die in het moeilijke gevecht zich bevindt,om zijn drankzucht te boven te kunnen komen,of het te kunnen beteugelen.regelmatig hebben mensen kritiek op elkaarlaten we een ieder positief steunendat ik niet veel post komt omdat men het ook storend vindt om te lezen dat iemand zo en zo lang droog staat en verder niet veel aan de discussie mee doetalleen alsof je het meld om een ander de ogen uit te stekenhierdoor raak ik kopschuw en reargeer wel regelmatig met een pb om iemand te steunende mijlpalers vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hallo,Ook ik heb lang niet gepost, maar lees wel regelmatig mee. Ik merk dat ik de steun van het forum nodig heb, je leest hier zo veel goede dingen.Heb bewondering voor de volhouders (AR!), groeten,Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Lieve bako je moet het juist niet lastig vinden om te reageren hierdaar kunnen de anderen wat van leren vind ik dantrots zijn opjezelf is dan mijn motto:)daar kunnen we mee vooruiten niks geen ogen uitsteken hoe kom je erbij;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Nou, Bako volgens mij laat jij ook weleens weten hoe moeilijk het is om zo of zo lang droog te staan. En zeg je hele wijze dingen, dus wat mij betreft hoef je helemaal niet kopschuw te zijn hoor. Niemand trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Ari, GEFELICITEERD:musicnote:sOOTHE EN KAIA OOK GEFELICITEERD met jullie mijlpaal:heart:en een lieve knuffel van mij erbij:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Hoi Rosan welkom hieren klets lekker mee meis;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Ha ha Isaik doe de maandelijkse totdat ik één jaar droogsta en dan jaarlijks aan de gang snap je;)hopelijk haal ik dat:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Maar dan denk ik heel positief tuuk haal ik da wel;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Elke dag er weer 24 aanplakken, komen we een heel eind. Vind trouwens het nivo van mijn bestaan wel wat belangrijker, dan het aantal droge dagen...Blij dat ik de baas weer ben, en niet de drankzucht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden