Spring naar bijdragen

donderdag 26 november

Vie

Aanbevolen berichten

Jip ik denk dat ik doordat ik me vaak heel schuldig gevoeld heb in het verleden (mijn moeder kon mij ook atijd veel schuldgevoelens aan praten) ik ben gaan drinken. Dit deed ze niet bewust en ik ben nooit een makkelijk kind geweest, maar schuldgevoelens gaat bij mij vaak gepaard met drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 394
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
bolletje

Har. ja ik heb de drank voor hem gekocht, dat klopt maar heb geen zin in ruzie. Bovendien is hij verantwoordelijk voor zijn drinken. Net zo goed dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen drankprobleem. Daar hebben we het vanmiddag tijdens de bespreking ook over gehad.

Hij komt toch wel aan z'n drank hoor want dan laat hij het gewoon brengen.

Ik wil dadelijk meer afstand gaan nemen als hij in de flat zit. Gewoon op bezoek gaan en als hij sjagerijnig is, dan is het doeiiiii. ik ben weg. Had ik een jaar geleden nog niet gedruft.

Maar het is zo moeilijk te beschrijven hoe moeilijk deze man is. Ik ben al bezig afstand te nemen maar dat gaat gewoon langzaam. Mijn psycholoog zegt dat het moeilijk is maar dat ik op de goede weg ben.

Ga dinsdag weer naar hem toe en bespreek het hele gebeuren weer.

Oké Har. Weddeschap aangenomen;)

Jij maakt het onmogelijk voor jezelf omdat jij in de kwetsbare positie bent om de drank te laten staan.
Zijn probleem prevaleert boven het jouwe...sterker nog, jij gebruikt zijn emotionele warboel als excuus om jouw gebrek aan controle om droog te staan te verbloemen.
(verwijderd door de moderator)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
ari

Hoi Har,

fijn dat je er weer bent. En ook fijn, dat je je het lot van Bolletje aantrekt.

Je bent even weg geweest, en hebt daardoor gemist, dat Bolletje heel erg bezig is om delen van de verzorging van de kabouter af te stoten. Ze heeft geregeld, dat hij een ander huis krijgt, en dat hij hulp krijgt voor allerhande dingen, die Bol tot nu toe deed.

Dat ze dat allemaal met haar verstand regelt, is één ding. Er daadwerkelijk ook in je hart vrede mee hebben is een ander ding. Dat kost Bol nog moeite, maar daar werkt ze hard aan.

Persoonlijk denk ik niet, dat het hameren hierop helpt. Bol is er zelf, zoals gezegd, hard mee bezig.

Je doet dit hameren (kapotte grammofoonplaat-achtig) naar Bolletje toe, maar het doet ook iets met mij. Ik merk, dat ik er de kriebels van krijg. De manier, waarop jij dit doet, komt op mijn niet respectvol over. Ik zou me goed kunnen voorstellen, dat dit gehamer iemand wegjaagt. In die zin is het dan niet helpend.

Natuurlijk wil ik ook graag, dat Bolletje definitief stopt, en dat ze zich niet laat manipuleren door de kabouter. Maar ik merk ook, dat daar al van alles in aan het veranderen is. De rol van mantelzorger heb je echter niet in één keer helemaal afgeschud. Zullen we kijken, hoe we haar kunnen ondersteunen? Dat mag best eerlijk, zolang het maar helpend is.

Jij hebt natuurlijk ook weer gelijk

:present:
Maar........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zijn we hier toch allemaal geweest Har, een excuus te zoeken om te kunnen drinken.
Deed jij dit vroeger niet toen jij nog dronk ook, moet haast wel.

Maar goed, zal aan mij liggen en ik ben het met Ari eens.
We moeten een ieder die het nodig heeft proberen om te ondersteunen en zo elkaar er doorheen te slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har. ik begrijp niets van jouw reactie. Ik ben gisteren de fout in gegaan dat klopt maar om dan zo te reageren vind ik niet passen. Je zou haast bang worden als je een keer de fout in gaat om het te vertellen. Er wordt waarde gehecht aan eerlijkheid, maar als je eerlijk toe geeft dan krijg je deze reacties.
Vreemd hoor. En ik weet niet of jij ooit de taak hebt gehad om 7 jaar mantelzorger te zijn voor iemand want dan zou je,denk ik anders reageren. Een op de drie mantelzorgers wordt depressief of overspannen.

Jij maakt het onmogelijk voor jezelf omdat jij in de kwetsbare positie bent om de drank te laten staan.

Zijn probleem prevaleert boven het jouwe...sterker nog, jij gebruikt zijn emotionele warboel als excuus om jouw gebrek aan controle om droog te staan te verbloemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: bolletje
Har. ik begrijp niets van jouw reactie. Ik ben gisteren de fout in gegaan dat klopt maar om dan zo te reageren vind ik niet passen. Je zou haast bang worden als je een keer de fout in gaat om het te vertellen. Er wordt waarde gehecht aan eerlijkheid, maar als je eerlijk toe geeft dan krijg je deze reacties.

Vreemd hoor. En ik weet niet of jij ooit de taak hebt gehad om 7 jaar mantelzorger te zijn voor iemand want dan zou je,denk ik anders reageren. Een op de drie mantelzorgers wordt depressief of overspannen.

Ik vind het jammer dat je jezelf oplegd (onder het mom van mantelzorger, die moeten immers sterk op hun poten staan) dat jij deelgenoot word van zijn gezuip. Sorry, ben je niet de juiste mantelzorger...denk je op zo'n manier een voorbeeld te kunnen zijn?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja duh! Mij wordt kwalijk genomen dat er hier een Bolletje en een Kabouter IN FEITE hetzelfde complot tot iets willen verheffen om alcohol de baas te worden. Wie houdt wie voor de gek?
Heb heus de overwegingen gelezen, maar deskundige hulp lijkt me op zijn plaats. Bolletje, lieve meid...jij bent niet deskundig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe, goed dat je even langskomt.
Vind deze situatie best moeilijk, we waren hier bezig om elkaar te helpen, hoe we het beste de drank kunnen laten staan.
Ik kwam toen nog met een verhaal over mijzelf waarbij ik de tranen in de ogen had.

En ineens................zijn we alleen nog maar met Har bezig!!!

Dus Har, je helpt niet alleen Bol maar ook mij van de wal in de sloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har ik ben aan het zoeken naar de rede waarom ik soms drink. Ik ben bezig om afstand te nemen van Jos, ik ben op mijn manier met mijzelf bezig, om dadelijk zo ver te komen dat ik sterker wordt en de drank kan laten staan. Maar ik heb het idee dat je geen notie hebt van wat er in mijn leven gebeurd.
Het is een rommeltje wat je schrijft en ik begrijp er niets van. Wees eens wat duidelijk en verwijt me niets. Daar heb je het recht niet toe. Bovendien kan ik er niets mee.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...