Spring naar bijdragen

donderdag 26 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 394
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En je dus ook niet schuldig gaan voelen Bol, we zitten hier allemaal met een soortgelijk probleem.
Ik denk ook niet dat Jane boos op je is, die heeft ook het beste met je voor, eerder teleurgesteld.
Maar dat is aan Jane natuurlijk, ik kan niet voor haar denken.
We zien en horen gewoon graag een vrolijke Bol, maar dat kan natuurlijk niet altijd.

In de tijd dat ik dronk, voelde ik me ook altijd schuldig en was dagenlang weer bezig om het goed te maken met iedereen, dat moest natuurlijk ook wel :)

Maar het Forum moet juist een veilige plek zijn voor ons.
Wel elkaar de waarheid vertellen en soms is die hard, maar daar leren we weer van.

Ik hoop gewoon van harte, dat je echt gaat stoppen met drinken, maar dan ook echt.
Desnoods spreken we samen een pact af om dat pilletje in te nemen, want dat is je eerste overwinning.

Want wanneer je niet meer drinkt heb je ook veel minder last van die vervelende schuldgevoelens.

Maaaaaar, dan moet je er zelf wel 100% achter staan, maar dan gaat het je ook ECHT lukken.
Weet ik zeker, wat zoals ik je ken, ben je een hele sterke vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Har. maar het zit nu eenmaal in me om goed te zijn voor anderen. Het is een behoefte die denk ik onstaan is in m'n jeugd waarin ik heel veel gevochten heb. Weet me het moment nog te herinneren, dat ik de keuze maakte niet meer te vechten maar goed te zijn voor anderen. Dat is een belofte die je maakt aan jezelf en dat zit dan zo diep. Maar natuurlijk hoop ik door het leven dat ik leid, een goed karma op te bouwen. Moet er niet aan denken om als spin terug te komen. Nuttige dieren maar worden vaak plat getrapt;) Hebben een slecht imago zeker bij mensen met en delirium.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voldoende gelezen, jouw Kabouter verdiend de aandacht die profies over hem kunnen uitstorten.
Jij verdient het om voor jezelf te zorgen. Je vergoelijkt jouw terugval in alcohol omdat je voor de Kabouter zorgt en vergeet daardoor Refusal met hoofdletter R in te nemen....duh, wie houdt wie nou voor de gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een woordenwisseling met mijn man gehad.
Hij ziet het helemaal niet zitten dat ik aan de refusal ga.
Ik kan toch net zo goed je portemonee meenemen, zegt hij, nou dat vind ik niet maar heb hem uitgelegd dat ik de refu nodig heb.
Hij vind het een rotmiddel en denkt dat ik toch wel af en toe ga drinken, nou dat dacht ik niet.
Wat zou ik hem kunnen zeggen?
Hij denkt ook dat het niet samen gaat met de AD en wil dat ik daar dan mee stop.
En omdat ik een hersenbloeding heb gehad vindt hij het ook eng maar ik word maandag onderzocht door de arts van de verslavingszorg.
Nou ben ik er zelf eindelijk aan toe om refu te nemen en maakt hij me weer aan het twijfelen.
Nou ja twijfelen, ik doe het toch hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piep ik had al een pact gesloten in het begin maar weet niet meer met wie. Natuurlijk zou ik het graag willen. Wil jij dan ook 2 antabussen per week slikken of is dat juist moeilijk voor jou? Ik heb vandaag een Refu. geslikt dus voor mij zou het maandag en donderdags het beste zijn. Maar ik weet niet hoe het voor jou is. Wel weet ik dat je een geweldige lieverd bent:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmmmmmmmmmmmm...........slik die refusal, dat is zoooooo belangrijk!!!!!!!

Tenminste dat is mijn mening, er zijn anderen die het zonder doen, wat nog veel knapper is.
Maar je hebt voor jezelf de inschatting al gemaakt, dat jij op dit moment niet zonder kan, omdat je anders weer de fout ingaat.
En dat is niet goed voor een mens, het is ook niet zo, wanneer je aan refusal begint dit voor het leven is.
Het is gewoon een steuntje in de rug voor je, mij help het enorm.
Anders was ik ook weer in de fout gegaan en dat kan ik er niet bijhebben.

En jij denk ik ook niet.
Maar wel alles in goed overleg met de HA doen hoor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent helaas ongeloofwaardig Bolletje, net zoals je Kabouter wenst tot sprookje te verworden.
Die man heeft het feilloos in de gaten hoe slachtoffers te maken omdat hij, en dat heeft hij vooral aan voortdurend alcoholgebruik te danken geen uitweg ziet voor zijn leven. Wil JIJ zijn voetspoor volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag, ik heb vandaag uitslag gehad van mijn bloeduitslagen. leverfuncties niet helemaal goed, gamm gt 51 en asat en alat 40(dat was net binnen de grenzen zeiden ze) en triglycerine(?) verhoogd. de assisitente vroeg meteen of ik alcohol dronk, aj hallo daarvoor heb ik het bloed laten prikken nadta ik bij de huisarts heb aangegeven dat ik vidn dat ik teveel drink. Ik weet natuurlijk dat dit een teken is dat ik inderdaad teveel drink, maar kan iemand er mij meer over vertellen?
mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Har, daarom ben ik hier op het forum gekomen. Daarom ben ik aan het vechten tegen de alcohol.
Dat is me twee maanden gelukt en ben gisteren de fout in gegaan. nu wil ik proberen om de draad weer op te pakken en gewoon weer verder te gaan. Twee maanden droog is me in geen jaren gelukt. Dat moet ik ook niet uit het ook verliezen. Zo kan het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slik elke dag een kwart of een halve.
Want wanneer ik dit maar 2 x in de week zou doen, en dan een hele bijvoorbeeld, en ik zou deze zogenaamd vergeten, zet het bij mij weer een achterdeurtje open.
Maar een pact gaan we doen, hierbij.

Ik elke dag en jij 2 x in de week, en doe dit dan in combinatie met een bezoek aan het Forum.
Zet desnoods onder het streepje, weet je wel, waar ik heb staan hoelang ik niet meer drink, ook de dagen neer dat jij niet meer drinkt.
Mij stimuleert dat enorm, ik neem een antabus savonds en ik tel er weer een dag bij op.

Begin gewoon vandaag met dag 1.

Ik gun het je zo graag lieverd, je hebt gewoon zoveel minder schuldgevoelens, echt waar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker doe ik mee maar ik slik hem onder begeleiding en maandag moet ik naar de arts van de verslavingszorg.
Dus voor maandag heb ik hem nog niet en heb ik jullie erg nodig.
Maar dat heb ik altijd hoor.
Maar ik doe graag mee. Een pact, heel goed.
Pippie, ik neem het ook echt maar ik weet niet hoe ik mijn man kan overtuigen dat ik het nodig heb.
Ik heb je een mail gestuurd hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Nee Har, daarom ben ik hier op het forum gekomen. Daarom ben ik aan het vechten tegen de alcohol.

Dat is me twee maanden gelukt en ben gisteren de fout in gegaan. nu wil ik proberen om de draad weer op te pakken en gewoon weer verder te gaan. Twee maanden droog is me in geen jaren gelukt. Dat moet ik ook niet uit het ook verliezen. Zo kan het ook.

Zo kan het niet. Durf te wedden dat zolang je emotioneel van Kabouter afhankelijk bent je hier volgende week weer met een smiley vergoeilijkt dat JIJ weer gedronken hebt omdat HIJ niet bereikbaar is.
Wedden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Em, het gaat jou ook lukken, natuurlijk.
Ik vertel hier ook alleen maar wat voor mij helpt, misschien voor een ander niet, maar misschien ook wel.
Ik weet gewoon dat het KAN, stoppen met drinken!!!!!!!!

Ook al is het soms zoooo moeilijk en kan ik ook wel janken, echtwaar.
Vind het ook geen makkie.

Maar ik vergeet de laatste keer nooit meer (47 dagen geleden) dat ik teveel had gedronken.
De volgende dag dat ik wakker werd, wilde ik er mee stoppen (met het leven), echt waar.
Zo had ik er genoeg van, van mezelf, van alles, ik was helemaal kapot, maar dan ook helemaal.

Het was goed dat mijn moeder hier was, en dat ik de 2 nachten ernaar bij een vriend kon slapen.
Anders had het echt nog wel es anders kunnen aflopen.

Ik tik dit nu met tranen in mn ogen.
Ik weet niet waarom, woede, verdriet zeg het maar.

Maar ik wil dat gevoel van toen nooit maar dan ook nooit meer voelen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har. ja ik heb de drank voor hem gekocht, dat klopt maar heb geen zin in ruzie. Bovendien is hij verantwoordelijk voor zijn drinken. Net zo goed dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen drankprobleem. Daar hebben we het vanmiddag tijdens de bespreking ook over gehad.
Hij komt toch wel aan z'n drank hoor want dan laat hij het gewoon brengen.
Ik wil dadelijk meer afstand gaan nemen als hij in de flat zit. Gewoon op bezoek gaan en als hij sjagerijnig is, dan is het doeiiiii. ik ben weg. Had ik een jaar geleden nog niet gedruft.
Maar het is zo moeilijk te beschrijven hoe moeilijk deze man is. Ik ben al bezig afstand te nemen maar dat gaat gewoon langzaam. Mijn psycholoog zegt dat het moeilijk is maar dat ik op de goede weg ben.
Ga dinsdag weer naar hem toe en bespreek het hele gebeuren weer.
Oké Har. Weddeschap aangenomen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...