Spring naar bijdragen

donderdag 26 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 394
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaren geleden dronk ik voor de fun, gezelligheid en parties
Toen ik mn nek brak dronk ik voor pijn en ellende bestrijding
Daarna kon ik niet meer stoppen
Toen ben ik eerst eens een keer doordeweeks een keer niet gaan drinken
Dat beviel zo goed dat ik wilde doorvoeren, doordeweeks niet, in het weekend wel
Dat ging heel goed en beviel me prima
Toen heb ik eens geprobeerd een weekend niet te drinken, dat lukte me niet
Toen besloot ik alleen in het weekend en op feestjes
Dat ging prima
Tot ik hoorde dat mn vader was vermoord
Toen heb ik mezelf verzopen
"Toevallig" las ik iets over de braintraining in een krantje
Die ben ik gaan doen
Toen heb ik dit forum gevonden
En besloot een maand niet te drinken
Dat werd 2,5 maand
Toen dronk ik 1x in het weekend en soms 1x in de week
Toen ben ik weer 5 weken gestopt
Toen had ik af en toe een uitglijder
En nu
Nu ga ik eindelijk voor nul
Ik tel niet meer, dat is niet nodig
Ik heb refusal in mn achterzak want ik weet dat de trek plots heel hevig kan komen en dat ik dan weerloos ben

Ik ben gegroeid in het leven zonder drank. Ik heb het afgeleerd.
en van de verbazendste ontdekkingen was voor mij dat de kater ook een roes is. Niet zo'n prettige, well you know, maar wel een roes.
Ik heb ontdekt dat juist feestjes veel leuker zijn zonder drank. Lekker dansen en plezier maken gaat juist veel beter zonder.
Krijg wel spierpijn van het "nee" schudden met mn hoofd van al die drankjes die ik dan krijg aangeboden.
Maar als ik dan ga slapen voel ik me heerlijk, lekker feesten zonder drank geeft ook een roes, en die is veel echter en prettiger
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond allemaal,

Ben ff de dagdraad van vandaag aan het lezen, wat me opvalt Har is dat je je vandaag aardig druk maakt, voor iemand die in zn eerste bericht schreef, zich niet meer zo druk te maken over het gestoei van een ander....

Emmaroos deze zijn nog voor jou:present::present::present:
Kanp van je dat je gister het gevecht met jezelf aan gegaan bent.
Ben benieuwd welk advies je huisarts voor je heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Woman, wat je schrijft. Ik dronk ook voor de fun, totdat het geen fun meer was.

Har hoe sta jij daar nu in? Je was verliefd, ik hoop voor je dat het liefde is geworden. maar dan nog sta je er zelf voor. Er is geen oplossing van buitenaf, alleen maar jij zelf met wie je 24 uur per dag te maken hebt.

Verder heb ik heel kinderachtig een troost-drankje gemaakt van warme melk en anijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vie

Mooi Woman, wat je schrijft. Ik dronk ook voor de fun, totdat het geen fun meer was.

Har hoe sta jij daar nu in? Je was verliefd, ik hoop voor je dat het liefde is geworden. maar dan nog sta je er zelf voor. Er is geen oplossing van buitenaf, alleen maar jij zelf met wie je 24 uur per dag te maken hebt.

Verder heb ik heel kinderachtig een troost-drankje gemaakt va warme melk en anijs.

Ik heb toch goed begrepen dat jij en je vent het uitstekend met elkaar kunnen vinden ?
Dat geldt voor mij ook. Ik zie telkens weer naar het weekend uit.
Laat de organisatie voor de komende zondag (vrijwilligersdag) over aan de andere organisatoren.
Heb meer dan behoefte om mijn gebrek aan energie met N. te delen...we gaan samen opslomen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
woman

Ja Har, emoties en buikdansen...

Vandaag geoefend aan 'aarden'

Dat moesten we doen door als een klein kind boos heel hard op de grond te stampen
:)

Lekker ! Doe dat maar eens !

Zou werkelijk best willen, maar centen. N. doet aan primitieve dans...ik volg mijn gevoel in het weekend...kom dan best aan de juiste beweging toe, want ik hou zielsveel van haar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond,
.
Vandaag heb ik twee pilsjes gedronken waarvan een met tegenzin.
Ik heb , nu opnieuw ondekt, dat wanneer je de grens over gaat steeds meer gaat drinken maar als je voor die grens blijft het makkelijker is om te stoppen. Eerder dronk ik er met gemak 12.
Neem mij niet kwalijk wanneer ik niet gemakkelijk mee praat. Ik systeem vind ik lastig. Het kan natuurlijk aan mij liggen.
Ik heb weer een goed gevoel over vandaag.
Ook iritaties en katers door drank heb ik gelukkig niet meer wel dat ik minder trek heb. Hopelijjk is dat tijdelijk en hoort bij het stoppen.

Groeten Willy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker kan ik het heel erg goed met mijn vent vinden Har! Toen ik nog maar veertien jaar was, wist ik al dat ik hem wilde. Maar dat neemt niet weg dat hij niet verantwoordelijk is voor mijn geluk, noch ik voor het zijne.

Veel geleerd weer hier vandaag. Welterusten lieve sterke mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Er dank je wel.
Heb een lang daggie gehad vandaag. Moest vanavond ook nog werken
en op de terugweg, zeiknat geregend.
Dus ben blij dat ik nu ff achter mn pc zit met de kachel lekker aan.
Ben ondertussen is gaan kijken wat ik kan vinden van degene die ik getrokken heb, omdat iemand van het forum vertelde dat die zich er behoorlijk op verkeek.
Maar eigenlijk geen zin meer, dus dat komt vd week nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...