Spring naar bijdragen

Zaterdag, 28 november 2009


Tatum

Aanbevolen berichten

Moeilijk Floortje, Denk goed na wat jij wilt, niet wat hij wil. Het gaat om jou en om je dochter.
Dat dat consequenties heeft is logisch, het is ook moeilijk te kiezen tussen de vertrouwde niet fijne werkelijkheid en tussen de nieuwe onbekende toekomst.

Je moeder is je moeder en meestal kiest een moeder onvoorwaardelijk voor haar dochter, daar kan je vriend niet tussen komen.
Fijn dat ze zo een bakkie komt doen. Ik hoop dat ze door heeft wat er allemaal aan de hand is.

Ik wens je veel sterkte toe en snap dat je wereld op zijn kop staat, maar ga niet drinken want dat is nou net wat je op dit moment niet nodig hebt
je moet je koppie scherp houden!!!! en dat gaat niet met drank!!

zet hem op Floor!! je bent al zo'n end op weg!! je kan het!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 360
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja ook ik ging naa verschillende winkels zodat t niet zou opvallen
ik kiende me dat precies uit...
als ik daar nu achteraf aan denk pfff
en ja zelf keek ik altijd raar..als ik iemand zag die alleen maar bier op de band had staan en geen andere dingen....(was zelf geen haar beter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dan had ik de grijze bak zo vol Isa.. En ik kocht de flessen stiekem dus moet ík ze ook naar de glasbak brengen, meestal op zondagochtend, lekker de supermarkt dicht, alleen een verdwaalde wandelaar met de hond..en niemand die het ziet..

Is het nog gelukt gisteren met je haarkleur? Heb je een keuze gemaakt? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

ik heb net een enorme posting gezet op het draadje van Willie met veel tips tegen de trek.

En ook mijn motivatie waarom dit draadjes met ditjes en datjes wél belangrijk is.

Sorry dat ik zomaar binnenval, maar ik krijg de laatste dagen alsmaar niet meer bijgelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja erg, ik had altijd een fles op het aanrecht en als mijn vriendin dan ging douchen of zo dan verving ik de bijna lege fles op het aanrecht voor de bijna volle fles in de schuur, gauw het laatste restje uit die andere en in de tas.. Volgens mij had ze het niet door, de schok kwam toen ze me een keer stiekem port zag drinken in de schuur.. Dat was de druppel. Toen is ze in de auto gesprongen en heeft het gelijk aan m'n ouders verteld, daar ben ik lang boos om geweest ik denk wat hebben zij ermee te maken..?! Achteraf ben ik er blij mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie,

Nog even terug komen op die schaamtegevoelens van je: iedere alkie heeft die. Je weet donders goed dat je verkeerd bezig bent geweest.
Maar het helpt niet om jezelf te verdrinken in schaamte (letterlijk) want ik heb ook jarenlang (>25) teveel gezopen en mijn huwelijk, mijn man, mijn kinderen en mijn werk, mijn vrienden en iedereen te kort gedaan om maar aan dat ego ding van die drank genoeg te doen.

Het helpt mij om (zoals bij de AA) je drankmisbruik te zien als een ziekte, waarvoor JIJ niet verantwoordelijk bent.

Je bent wél verantwoordelijk (mede-verantwoordelijk) voor het hard werken aan je herstel, en vanaf nu de juiste keuzes te maken.

Het is net een breiwerk zeg maar. Er is een flink stuk gebroddeld (weet je wat ik bedoel?) maar als je nu, uur voor uur, dag voor dag, de verantwoordelijkheid neemt voor je ziekte en de juiste maatregelen neemt om niet terug te vallen, komt er uiteindelijk een heel stuk te voorschijn dat keurig eruit ziet. Des te langer dat stuk is, des te minder valt het gebroddel op.

En het helpt mij ook om me te realiseren dat er niet 15.999.999 Perfekte Nederlanders in ons kikkerlandje wonen en dat Houtje de enige is met een broddellap, maar dat iedereen hier en daar steken laat vallen. Iedereen op een andere manier, en van de meesten weet je het niet. Zou je het trouwens willen weten al die ellende, fouten en schuldgevoel van al die andere mensen?

Maar ook het schuldgevoel, is iets waar je in de loop van de tijd mee moet leren omgaan. In de tijd dat ik meeschreef aan het forumboek, voelde ik het nog als een rugzak vol met keien en stenen, die me zwaar belastte. Nu zie ik het schuldgevoel als iets wat er IS, het zal nooit weggaan, maar de wond wordt een litteken, je ziet het nog wel, maar het doet steeds minder pijn als je erover heen wrijft.

Mij heeft het ook geholpen om mijn vriendinnen stapje voor stapje te vertellen over mijn verleden. Waar ze niets van wisten! Gisteren heb ik mijn (bijna) beste vriendin een exemplaar van het forumboek gegeven en ik heb aan haar uitgesproken dat ik bang ben dat ze me hierna verguist. Maar wat gebeurt er keer op keer weer? Mensen spreken hun bewondering uit voor het feit dat je je gedrag hebt veranderd, dat je hebt ingezien dat je ziek bent. En er wat aan gedaan hebt. Dat geeft de burger moed.

Dat ik steeds vanuit de IK-vorm praat (dit terzijde) lijkt egoïstisch en zelf-centrisch, maar ik kan jou alleen maar meegeven en vertellen uit MIJN ervaring en niet vertellen hoe jij dat kunt en moet (dat al helemaal niet) toepassen in jouw leven. Daarom heb ik geleerd het bij mezelf te houden. Ik vertel je uit het boek van mijn eigen leven, en hoop dat daar aanknopingspunten in zitten waar jij wat mee kan doen.

Overigens, het schiet me nu te binnen, hebben we dat schuldgevoel natuurlijk al jaren langer gehad, en steeds ons voorgenomen om te stoppen met drinken. En het niet gedaan, ook omdat we de "pijn" van het onder ogen zien eigenlijk niet aankonden en dat gevoel maar weer verdoofd hebben.

Op het moment dat we het nuchter onder ogen zijn gaan zien, moeten we door een pijnlijke fase, maar echt, het is de moeite waard en het wordt beter.
Ik ken GEEN een gestopte alkie die zegt: toen ik dronk ging alles beter. Echt GEEN. Dus geef jezelf dat kado. Ook jij hebt recht op een beter leven.

Amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor een "vriend "die je slaat is onbetrouwbaar.

Hij is niet agressief zeg je maar kan zijn handen niet thuis houden?
Ontkenning?

In eerste instantie dacht ik wat een achterbaks figuur naar jou moeder lopen en klikken over jouw problemen.
Dat is pijnlijk, vernederend het voelt als verraad.
Maar is dat wel zo.
Ik ken jullie situatie niet goed genoeg om een goede raad te geven.
Misschien is het niet verkeerd dat je problemen waar je samen niet uit komt bespreekt met een derde, in dit geval jouw moeder.
Dat kan goed werken vermits ze kan luisteren, onderhandelen, geen partij kiest maar bemiddeld tussen jullie problematiek.
Aan sociale vaardigheden is vaak een steekje los bij verslaafden.
Vooral de communicatie laat te wensen over.
Ik hoorde daar ook bij.
Inmiddels verloopt het contact met mensen niet meer zo stroef als voorheen.
Maar een groot spreker in het openbaar zal ik nooit worden.

Floor ik wens je wijsheid en sterkte toe.
En onthoud dat niets het waard is om te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Lastig wakker worden maar voel me wel ok denk ik
Zowie bleef nog liggen, ze is besmet door mijn slaapvirus denk ik :)
Vannacht werd ik gebeld door een onbekend nummer
Vermoedelijk een minnaar nog uit mn dronken tijden, toen ik nog mannen uit de kroeg plukte.
Eerst koffie uit, hondje uit en eens kijken of Pippie al wakker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, misschien zijn er nog wat klusjes in huis die gedaan moeten worden? daar heb je nu alle tijd voor
en dan is je vrouw dubbel blij als ze thuis komt.

Klussen met drank op is nooit zo'n succes trouwens, dus ook meteen een mooi excuus om NIET te drinken
mocht je trek krijgen dan hier schrijven he!! dan helpen we je door die trekmomenten heen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, heb je nog op die website gekeken ?
http://shginfo.nl/
Sterkte meid, als je woon ruimte nodig hebt kan je bij mij in het souterain. Is niet lux maar wel een dak boven je hoofd en een prima onderduikadres. Eigen keukenblokje en eigen ingang.

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Het gaat niet goed, moeder is al op de hoogte. R heeft haar gebeld.




Ik heb haar zelf ook gesproken en ze komt zo een kop koffie halen.




De relatie knapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...