Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Bol,dat zijn vraagstukken die mij zeer boeien. Demjanjuk, ik volg de info over deze man al een tijdje.De vraag die steeds speelt is: is hij de echte Iwan de Verschrikkelijke zoals hij toen werd genoemd of niet? Want dat staat nog steeds ter discussie. De getuigenissen zijn onbetrouwbaar,dat heeft een bekende psycholoog al eens aangetoond. Na zo'n lange tijd gaat het geheugen een eigen leven leiden en is dan ook heel gevoelig voor suggestie. Stel dat die man het nou niet is? zelf heeft hij altijd ontkend. Kan een verwisseling zijn, dat is toch vreselijk?Maar als hij het wel is? Een van de weinig overlevenden heeft hem zelf nooit gezien en gaat toch getuigen.Moeilijke zaak hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Co, wat ga je doen, slapen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieved Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Dankjewel Pippie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Fijne avond lieve Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Willie dat antwoord is te eenvoudig. Er is toch zoiets als een geweten? Kijk dat je een hekel aan mensen hebt, oké maar dan kan ik me ook nog niets voorstellen. Dan ben je toch ziek in die stomme kop van je? Je kan dan toch niet zo op straat lopen en tegen je medemens lachen terwijl je zoveel moorden gepleegd hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Sterkte allemaal in Nederland, ik ben blijkbaar op het juiste moment vertrokken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Trusten Cootje:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 hoort er ook bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Wens je een goed gesprek toe Co Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja Alkol als hij het inderdaad niet is dan is ie knap de l#%^l, maar iedere crimineel ontkend. Men is vandaag de dag zo ver dat je via de comp. iemands gezicht zo kan maken dat je precies weet hoe iemand er, als hij ouder is, uit ziet. En als ze een foto van vroeger van hem hebben en daar dan een andere foto overheen leggen zie je toch overeenkomsten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja Wing, als ze mij een pistool geven en iemand anders ook dan zal ik toch proberen als eerste te schieten met m'n schele ogen.Maar zo zonder dat je zelf bedreigd wordt, mensen vermoorden, nee dat gaat er bij mij niet in.Toch ben ik voorstander van levenslang en tegenstander van de doodstraf. Hadden ze Sadam laten leven in eenzame opsluiting had hij misschien in gaan zien wat hij gedaan had. Daar had hij meer onder geleden dan de doodstraf. Vond het toen overigens ondanks zijn daden, zielig dat zo'n man op gehangen werd. En een rotgezicht iemand te zien vlak voor zijn dood. Vroeg me af "Wat gaat er nu in zo'n man om".Raar maar waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Bol, ze hebben zo'n foto, maar het is nog de vraag of hij in die tijd op dat moment in dat kamp is geweest. Er zijn tegenstrijdige berichten opgedoken. Er lijkt mogelijk sprake van een verwisseling met een eenvoudige Oekraïense bewaker.En dat mensen tot zoiets in staat zijn, Wing zegt het al, door omstandigheden en instructie zijn mensen tot veel in staat, de context bepaalt het gedrag en als de contextextreem is, is ook het gedrag extreem. De meeste bewakers waren gewone huisvaders.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 BolletjeDat is niet eenvoudig. HET DUIDELIJK!Ik ben een oorlogs kind. Midden in de 2 wereld oorlog geboren.Had een Duitse moeder. Met al die problemen die dat geeft in je jeugd na de oorlog.Dus ik weet van de hoed en de rand.Neem nu het laatste actuele treurige nieuws bijvoorbeeld.In verschillende Afrikaanse landen worden de vrouwen per honderden verkracht idem in Afghanistan enz. Wat moet je daar mee? Daar kan je met je gevoel toch niet heen gaan.Je moet je daarvoor afsluiten.Maar toegegeven wanneer je niet drinkt zie je alles scherper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Zoek eens op internet naar het Milgram experiment, daar doelt Wing misschien ook op, kun je zien waartoe mensen onder druk van autoriteit toe in staat zijn.Experiment is jaren later nog eens herhaald en nog niet zo lang geleden in een iets anere vorm met studenten, uitkomsten allemaal hetzelfde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja ik heb dat ook gezien Alkol. Een zeer boeiend fenomeen ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Als je echt eens iets schokkends wil zien zoek dan eens naarBlue eyes, brown eyes over de amerikaanse kleuterleidster JaneElliot die een experiment met haar kleuterklas heeft gedaan om kinderen te laten ervaren wat het is om gediscrimineerd te wordenHeeft later veel workshops met volwassenen gedaan om ze hetzelfde te laten ervaren.Hele boeiende vrouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Zojuist ont-zet-tend lekker gegetenEn ik begin zo aan een ont-zet-tend lekker toetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ken je Jane Elliot ook, Woman? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Waar is Bol nu, kaart iets aan en is er dan niet meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 OK Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieved Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Smakelijk woman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Woman toet ze;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja hoor Alkol maar had net ff tel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ik denk dat je het kunt vergelijken met, als jij in een wijk loopt waar alleen maar buitenlanders en zwarten wonen en jij alleen als blanke daar tussen loopt. Heb dat eens een keertje zelf ervaren. Was best akelig. Had ook het gevoel gedriscrimineerd te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ik ga maar de krant lezen denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden