bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Hannah wel nee joh. Het oude liedje. Klagen over te weinig slaap. Dus twee Temazepam genomen. Ik zei dat hij ook verslaafd is aan medicatie. Nou dat mag ik niet meer zeggen ik mag alleen nog maar "Ja kaboutertje ik begrijp het" zeggen dus gaan we dat maar doen. Weet zeker dat ik daar ook weer commentaar op krijg, Verder nog wat in geruimd en de kabouter is weer naar bed gegaan. Ja dan lukt het slapen s'nachts niet. Ik weet niet hoe ik om moet gaan met een zwaar depressieve man.Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan iemand die zelf zwaar depressief is geweest zeggen, wat ik nu het beste kan doen.? Ik weet het niet meer hoor.Voel me overigens wel goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 En jij Bol, waaar sta jij in dit rijtje?Bol die altijd een goed en opbeurend woord heeftvoor iedereen en die is begaan met het wel en wee van alle frumleden!en die ook nog de zorg heeft voor een kabouter en ook voor zichzelf zorgt...toch?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja hoor lieve Alkol ik zorg wel voor mezelf. Maak het altijd erg warmpjes en gezellig hier in m'n eigen huisje. Dadelijk weer lekker kaarsjes aan steken. Ook heb ik de hoop laten vallen, mijn kabouter gelukkig te maken. Het was hier op het forum ook al gezegd en eindelijk is het tot m'n bolletje door gedrongen.Maar ik moet inderdaad leren om mijzelf op de eerste plaats te zetten. Maar ik ben er al mee bezig.Ik ken niet het gevoel in een droom om aan geschoten te zijn. Lijkt me overigens een rare ervaring. En dan ineens nuchter wakker te worden. Geeft toch aan hoeveel je met de alkohol bezig bent hé?Maar dat gaat slijten hoor:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Bol, ik wou dat ik je kon helpen, omgaan met een zwaar depr. manHeel moeilijk, heb zelf depri episodes gehad en weet dan dat niets helpt of goed is.wilde dan helemaal niets meer, alleen dood, maar ja, kinderen he dus dat weerhieldme dan altijd, negens zin in, nergens plezier aan beleven. Opbeurende praatjeshadden geen enkel effect. Was niet makkelijk voor M, die kon alleen maar aardig blijven en hopen dat het overging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 quote: Originally posted by: bolletjeJa hoor lieve Alkol ik zorg wel voor mezelf. Maak het altijd erg warmpjes en gezellig hier in m'n eigen huisje. Dadelijk weer lekker kaarsjes aan steken. Ook heb ik de hoop laten vallen, mijn kabouter gelukkig te maken. Het was hier op het forum ook al gezegd en eindelijk is het tot m'n bolletje door gedrongen. Maar ik moet inderdaad leren om mijzelf op de eerste plaats te zetten. Maar ik ben er al mee bezig. Ik ken niet het gevoel in een droom om aan geschoten te zijn. Lijkt me overigens een rare ervaring. En dan ineens nuchter wakker te worden. Geeft toch aan hoeveel je met de alkohol bezig bent hé? Maar dat gaat slijten hoor:present: Zei je slijterij Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Alkol ik ben al 7 jaar bezig om hem, dag in dag uit, over zijn depressie heen te helpen. Vaak lukte dat, soms niet. Als ik s'middags kwam werd er altijd een uur besteed aan praten, en dan s'avonds zo rond 5 uur weer een uur. Met een glaasje wijn wat hij dronk, lukte het meestal wel, maar dan voor even, de volgende dag was het weer hetzelfde.Het heeft me altijd leeg gezogen en op het laatst had ik geen energie meer over. De huisarts zei ooit, "Ik was al lang en breed hard weg gelopen"Die heeft me aan geraden om eens een paar weken niet te gaan. Ik heb naar de kabouter gelogen en gezegd dat ik het in mijn rug had. Toen kon hij ineens een hoop dingen wel zelf.Mariekje hij wil geen profesionele hulp. Is zelf psycholoog geweest dus weet verrekte goed waarom (die snotneuzen) een vraag stellen. Nee dat heeft geen zin. Hij wil alleen maar dat ik er de hele dag ben voor hem, en hem verzorg. Maar daar gaat gelukkig verandering in komen.Hij zal meer dingen zelf moeten gaan doen. Ik doe het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Mijn vriendin was gister hier, BolletjeBen altijd weer blij als zij geweest is, zo'n fijn mens is ze Ik heb vannacht ook gedroomd dat ik 1 glas wijn had gedronken. Ik vond het echt verschrikkelijk en heb de rest laten staan. No more - everSprak net iemand buiten die reageerde op mijn Zowie (hondje) avontuur, dat als ik er zelf in was gesprongen ik er zelf waarschijnlijk ook niet uit had gekunt. Oei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Is de depressie eigenlijk ooit officieel vastgesteld? En je ziet het, als jij je gedrag verandertverandert hij ook. Soms houd je bewust of onbewust bepaald gedrag in stand.Hoe vond je dat dat hij opeens welveel zelf kon? En wat heb je er verder mee gedaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 WomanIn je droom de drank laten staan?? Dat is nog eens een topdroom!En toppunt van overtuiging dat drank het niet meer is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja Woman nu kan ik me ook voorstellen dat je hem bij z'n snorharen hebt kunnen pakken. Zeker langharige dieren kunnen heel moeilijk boven blijven drijven.Nou ik ga eens kijken of ik wat kan doen met het eten.Hoe is het met jou Woman. Lukt het nu een beetje om wat regelmaat in je leven te krijgen? Kook je nu wel iedere dag een potje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Alkol we vielen allebei weer in ons oude gedrag terug. Ook deze dingen gaan met vallen en op staan. Maar ben er van overtuigd dat hij dadelijk meer zelf moet gaan doen. Inderdaad Hannah hij moet geen kastplantje worden. Ja en een schop onder z'n kont kan niet want daar heeft hij die fistel zitten;)Maar nogmaals ik ben al heel veel veranderd, ook volgens mijn psycholoog. Maar bij de bol gaat alles heel langzaam maar wel heel intensief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Ja ik heb wel een leuk regelmaat. Ik kook voor een paar dagen héél erg lekker. Voor vanavond ook weer een heerlijk menu op het programma. En als het dan een dagje staat is het nóg lekkerder. Dit huis is gewoon heel fijn. Het omarmt je en heeft een fijne sfeer. Mn slaapkamer is nu ook weer ietsje beter, moet nog wel meer gebeuren hoor. Eigenlijk even de kwast pakken maar dat komt wel. Ben echt met mn beide benen op de grond gekwakt door het avontuur van gister. Opletten. Dit is wat er gebeurd nu hier. Niet ergens in mn dagdromen tralala. Hier op aarde. Hier en nu. Nu even wat doen. Straksjes ben ik er weder doegxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Goedenmiddag allemaalik heb vol bewondeering het verhaal van Jane en Coco gelezenen hoe ze hier dan liefdevol met raad en daad worden bijgestaanwat een kracht geeft dit forum danLieve Jane en Coco jullie hebben dit zo goed opgepakt heb er even geen woorden voor ,maar wat knap van jullieDit doet me danken aan m,n eigen kids toen die in de puberteit zaten en helaas met een veelal beschonken moeder (niet altijd maar toch veel)die dan erg emtioneel handelde als er weer eentje bezopen thuis kwam (Heb drie zoons)voor hulp hoefde je vroeger niet aan te kloppen want zoiets deed je niet was je geleerdzelf oplossen was het mottomaar ja helaas ging dat niet altijd en werd het dan weer een erg emotionele bedoening, waar manlief dan altijd weer tussenbeide kwam en werd de boel weer gesust,en daar was ik manlief wel heelerg dankbaar voor toen en nog ,ik snap nu dan nog niet dat hij het zolang met me heeft uitgehoudenals ik dit dan zo lees dan wordt ik er weer heel erg verdrietig van en ik weet ook dat ik er niets meer aan kan veranderen maar voor alle mensen op dit forum wil ik zeggen doe als Jane en Coco neem de hulp terharte en zet het niet op een drinken want dat lost namelijk helemaal niets opik ben mijn man nog steeds dankbaar dat hij altijd achter me heeft gestaanal was ik dan soms ook straal bezopen kan nu alleen nog maar m,n best doen om samen een fijne oude dag te hebbenen daar past dan geen alcohol meer in zo dat was een heel verhaal ,maar komt recht uit mijn hart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Lief meiske, wat ben je toch een geweldige lieverd zeg. Ja dat schuldgevoel komt af en toe nog naar boven als je er over na denkt maar je weet nu ook dat het anders kan, en daar zullen jij en manlief van kunnen genieten. Dat hij dit allemaal met je mee gemaakt heeft en toch bij je is gebleven dat is pas echte trouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Lieve boljazeker weeet ik dat het anders kan numaar maakt het verdriet niet minder om bij meen weet je bol dat schuld gevoel is er niet meer daar kan ik toch niets meer aan veranderen kan he tnu wel beter doen en daar hou ik me maar aan vast knuffel van me voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Mijn vrouw is weer terug.Heeft weer acht biertjes gekocht.Eerst dacht ik eentje nemen kan geen kwaad.Heb net besloten het toch niet te doen,Niet makkelijk. Zij rookt en drinkt lekker.Willie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Wat goed van je willy knuf van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Meiske,Jij bent gestopt 26 mei 2009Met alle respect maar heb jij deze gesprekken dan nog nodig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Willy het antwoord is jazeker heb ik ze nog nodig k leer hier nog heel veel en dat hoop ik zo te houden trek is niet iets wat zomaar ophoud en komt met vlagen terugal wordt dat wel minderMaar willy ik begrijp dat je vrouw dan nog wel drinkt????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Hoi kirkynah der zijn heel veel emotionele dingen geschreven hier hoor kirkynoem jij dat maar niks;)hoe was jou dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 ik ben aan het eten koken en daar ga ik me nu mee bezig houdenanders aangebrand eten tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Hey Kirky hoe is het nu met je? Er is hier inderdaad veel gebeurd op het forum vandaag. Heb je alles al gelezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 Fijn nieuws ff. Heb net Jos gebeld en hij heeft zelf de h.a. gebeld. Vroeg het van de week aan mij maar ik heb gezegd dat hij dit makkelijk zelf kan. En woala, hij heeft het gedaan. Gaf hem een compliment maar dat werd meteen weer af gezwakt. Maar goed morgenmiddag komt hij. Dus m'n schepnetje weer onder m'n armen en gaan met die banaan:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 ZoMaar liefs 6 vuilniszakken met weggooirotzooi uit het souterain gehaald. Wat een troep heeft een mens toch Maar wel lekker ook om het weg te gooien. Morgen nog wat daar want het is toch ook best wel heel erg vies dus moet echt even heel erg flink geschrobd worden. En nog wat dozen met mn eigen spulletjes naar boven. Het is wel een grappige ruimte, je slaapt op de dijk. Dan een kleine zit gedeelte en een appart keukentje met een deur naar de achter tuin. Als je langs het huis de trap in de steeg omhooggaat kom je bij de voordeur. Grappig he. Dat is dus een dijkhuisje. Ik wil het ooit nog wel eens verbouwen, want nu is de badkamer bij het raamgedeelte en als je dat omwisselt dan kan ik me zo voorstellen dat met openslaande deuren naar de tuin het een hele fijne ruimte wordt. Nu even chillen en dan boodschappen halenTot later x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst 30 november 2009 ik heb even een beetje hulp nodig, een virituele schop mijn kont, ben de hele week al aan het meelezen maar log niet niet omdat ik me schaam dat ik weer drink... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden