bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Nou vooruit dan Opa Kirk, nee niet gelijk je ogen dicht en je lippen als een tuut doen.... ja zo.... netjes op je wang....sssssssllllllllllmmmmmmmmmmmmmmmmmmmooooooooooooaaaaaaaaaaaa. zo daar is ie dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Haha Bol. Tactus is onze geheime prins op het witte paard van wie we allemaal dromen.Ik ga de deur uit, en ik lees jullie allemaal later nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Nou niet gelijk met z'n allen lopen dringen hé. Kan de Bol ff niet aan hoor. Loop al tegen de 60. Is allemaal zo lang geleden. Moet ze trouwens weer kopen. Zijn nu in de aanbieding bij de Hema 3 voor een euro. Ik bedoel kusjes dan hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Hé Vie toch, moet ik nou weer met m'n schepnetje aan de gang. Dadelijk rijdt ie op een belgische knol.Daar is helemaal niets mis mee hoor. Hier in ons dorp worden ze gefokt. Als ze ooit in de ring lopen en voorbij komen vlieg je 3-4x een halve meter de lucht in. Pracht dieren. Alles is zo mooi rond. Zaaalig om te schilderen. Maar misschien kan Willie daar ook over mee praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Leest die geheime Belgische knollenprins soms ook mee hier op het forum want dan moet ik toch het een en ander gaan aan passen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Kirk dat voelde ik want je zat in m'n neus te porren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Dag mensen,Ik ben nieuw hier, en heb nu dringend hulp nodig.Ik ben al een tijdje bezig met het programma en het ging aardig goed tot afgelopen weekend. Een zware terugval gehad waardoor ik nu niet meer thuis ben en voor de vierde dag alcoholvrij ben. Nu heb ik na maanden dat programma eindelijk de aanmeldknop voor dit forum gevonden.Depressies spelen op, ik ben zeer chagarijnig en opgefokt nu en heb niet perse zin in drank maar ik moet even iemand hebben die me nu even een steuntje in de rug geeft. Ik voel me namelijk zwaar *** en alleen nu, en heb teveel angst nu om vrienden aan te spreken over dit probleem. Vannacht heb ik op doktersrecept een slaaptablet gehad maar dit werkte voor geen meter. Ik ben kapot nu, kann niet slapen en ben zwaar opgefokt van de koffie nu.Ff roken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Welkom Baklap. je schrijft dat je nu niet meer thuis bent. Hopelijk toch wel ergens waar je er een beetje warmpjes bij zit.Natuurlijk voel je je opgefokt kan ook niet anders. Heb je het vandaag ook weer droog kunnen houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 kit Oké Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Hee BaklapWelkom op het forumWat goed van je dat je de forumknop gevonden hebt.Heb je je al voorgesteld bij wie is wie.Misschien kun je daar een beetje vertellen wie je benten wat je op dit moment allemaal bezig houd waardoorje je zo rot voelt.Is een tip, moet niet, maar dan krijg je meestal gerichte antwoorden op.Ook kan het je helpen om dat rot gevoel van je af te schrijven.Kijk maar en anders lekker hier blijven hangen, krijg je ook wel berichten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Hoi en doei,Alleen lezen vandaag, gedaan.Bambam, bedankt helder betoog.Jane, sterkte.Pippie, heb je mn link gevonden? Gisteren gestuurd, even zoeken!Witte, ben je er nog?Hier zijn je tips, van AdBDrinken bij feesten e.d.Vaak wordt alcohol gebruikt om iets te vieren, bij verjaardagen, een overwinning of omdat je trots bent op een geleverde prestatie. Als je weet dat er van je verwacht gaat worden dat je meetoost of meedrinkt, zorg dan dat je van tevoren weet wat je wilt doen. Bijvoorbeeld alcohol weigeren of alleen het glas (champagne bijvoorbeeld) heffen maar het daarna laten staan of aan je buurman geven.Maak vooraf afspraken met jezelf over hoeveel glazen je wilt gaan drinken en hou je daaraan. Als je matig wilt gaan drinken realiseer je dan dat door de werking van alcohol op de hersenen, één glas alcohol al effect heeft op je gewetens-functie: je wordt nonchalanter. Hoe meer je drinkt, hoe moeilijker het is om je aan je afspraak te houden.Als je niet (meer verder) wilt drinken werkt het goed om je vooraf de situatie voor de geest te halen en te bedenken hoe je het wilt aanpakken. Bedenk wat je kunt zeggen of doen om niet (mee) te drinken. Bereid je voor.Sta er de volgende dag bij stil hoe het gegaan is, wat hielp en wat hielp niet om je aan je afspraak te houden?Als je zelf iets wilt vieren zonder alcohol, gebruik dan je creativiteit en doorbreek de gewoonte. Misschien moet je eens kijken naar een ander moment voor een feestje? De meeste mensen vinden het overdag makkelijker om niet te drinken.Of misschien moet je iets anders gaan doen? Een leuke gezamenlijke activiteit in plaats van de gebruikelijke verjaardag. Misschien samen lekker eten? Naar de film? Of ga eens op zoek naar lekkere recepten voor alcoholvrije drankjes.Misschien is dit ook een mooi onderwerp om eens met mensen in je omgeving te overleggen. Wat zouden zij leuk vinden om te doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Heeee Alkol wat leuk om je ff online te zien:)Grapje hoor, lees dat je serieus wilt afkicken vh forumBedankt voor de tips.Ga ze direct kopieeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Oeps sorry alcol tikte al voor ik ze gelezen had.Deze heb ik zelf nog in mn bestandje.Ik dacht misschien krijg je speciaal kerst en oud en nieuw tips die bedoelde ik eigenlijk..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Bolletje,Ja mijn vrouw dronk zeker 8 flesjes van 30 cl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Heb het een beetje zwaar nu, ik zit nu bij mijn ouders en die weten van mijn probleem. Ook van mijn depressies of wat het ook is, maar er is visite nou en ze vinden het belangrijk dat ik een beetje goed voor de dag kom dus af en toe langs komen en een beetje de lolbroek uithangen. Dit doe ik nu ook af en toe wel maar het valt me wel zwaar.Verder heb ik 4 jaar lang aardig doorgedronken tot op een hoogte dat mijn huisgenoten mij uit huis wilden schoppen (afgelopen weekend) en daarom zit ik nu hier. Vrijdag kan ik pas terecht bij face-to-face hulp dus tot die tijd moet ik het nog even uitzitten.Deze angstaanvallen komen met vlagen dus ik weet ook dat het over een paar uur beter gaat maar nu heb ik het even heel zwaar.Drinken heb ik in het begin gedaan om leuk mee te doen met de groep, maar door een wat moeilijke thuissituatie heb ik het steeds meer als vluchtmiddel gezien en hierin ben ik blijven hangen. Toen ik op kamers ging en het studentenleven indook ben ik losgeslagen waardoor mijn studie flopt, ik een dikke schuld heb en uiteindelijk dagelijks dronk. En best heel erg veel.Van het weekend is er wat mis gegaan met mijn meisje waardoor ik zondagochtend zes bier naar binnen heb geslagen en mijn huisgenoten woest op me zijn geworden. Hierdoor heb ik uit paniek mijn ouders opgebeld en daar zit ik nu nog. Heel de dag is het goed gegaan maar ik ben op sommige momenten overprikkeld of zo althans zo voelt het en dan raak ik zwaar geirriteerd wat ook niet makkelijk voor ze is. Ook ben ik vanmorgen boodschappen wezen doen maar het voelt alsof ik er niet helemaal bij ben en alles me overweldigd. De koffie van vandaag heeft me daar niet bij geholpen.Naar de fles grijpen we niet absoluut niet en daar heb ik ook geen enkele drang bij, maar het hele hier en nu overweldigd me nu enorm en het duizelt en voelt enorm beklemmend. Eng bijna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Oeps Wil. en heeft zij geen last van het minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Bolletje,Natuurlijk maar ze zegt niets. Wanneer ik vraag hoe gaat het zegt ze PRIMA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Dank je Witte,heb gewacht tot je kwam:DWil minderen, niet stoppen. Het is zoals BamBam zegtik heb het nodig, maar moet geen andere zaken verwaarlozen en zeker niet het thuisfront, vandaar.Kom wel weer hoor, kan jullie niet missen, want niemand begrijpt hier beter waar het om gaat. En nergens vind je betere support dan hier! Maar idd alles met mate! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Baklap natuurlijk ervaar je nu dingen als onwerkelijk. Je bent al zolang gewend geraakt om in een roes te leven dat je nu het gevoel hebt keihard tegen de werkelijkheid aan te lopen. En dat is een harde confrontatie. Hier zul je door heen moeten of je wilt of niet. Maar misschien kun je eerst proberen om caffeinevrije koffie te drinken of dit te vervangen door water. Het liefst zoveel mogelijk. Dat spoelt lekker schoon van binnen. Ja een problemen met slapen zijn we allemaal wel gewend. Dat duurt een tijd voordat het lichaam gewend is om op een natuurlijke manier te ontspannen. Maar geef niet op We zullen je proberen hier doorheen te slepen joh;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Dank je isa,Ik ga nu even op de bank liggen en tot rust komen, daarna zal ik me even voorstellen en meepraten in dit topic.Het is in ieder geval fijn dat ik nu gewoon mee kan discussieren met mensen die begrijpen wat ik voel. Er is wel meer dat komt later. Tot zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Willie heb je het gevoel dat je vrouw jou niet wil belasten met haar problemen of is jullie relatie niet echt open zodat je over deze dingen moeilijk kunt praten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Nee het kon niet meer.Ik heb me zaterdag totaal blauw gezopen en uiteindelijk omdat ik geen sleutels had het raam in gegooid om naar binnen te komen. Aangezien mijn huisgenoten al langer vonden dat het zo niet langer kon mbt alcohol was de maat nu echt vol en is een daarvan woest geworden.Verder denk ik dat er psychisch ergens ook iets niet helemaal lekker zit, iets van borderline oid maar dat ga ik met een psycholoog uitzoeken en dat moet ik zelf niet doen. Ik ben over een half uur terug.bedankt alvast voor de hulp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Ik ga ook nog ff een paar uurtjes voor real alkoldus zal het je makkelijk maken hihiLief trouwens dat je aan me gedacht hebt.succes met real!!!Laterzzzzzzzzzz Baklap hou vol je bent op de goeie weg!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Baklap welkom hierhet is heel herkenbaar dat je niet kunt slapen of althans heel erg moeilijkmag ik vragen wat voor en hoe zwaar die slaaptabletten zijn,misschien kun je morgen dan wat zwaardere tabletten vragen aan je huisartsmaar ik vind he theel goed van je dat je hier naar toe komt,en drink dan voorlopig eerst maar eens caffeïnevrije koffie kom je ook een heel eind mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst 2 december 2009 Heel interessant om met mensen te praten die je niet kent, niet weet hoe ze er uit zien, weet niet hoe oud ze zijn. maar een ding hebben ze gemeen ze houden van % allemaal heel erg. Dan vind je de ene leuker dan de andere. Je begrijpt wanneer iemand gedronken heeft en je komt regelmatig een goeie tip tegen, De tip die ik tot op heden het beste voor mij vindt is: Wanneer naaste overlijd dan zie je die nooit meer. Je komt dan in een rouwproces terecht. Dat is met drank ook zo. Daar rouw je om want je mag er nooit meer aankomen. Het enige verschil is dat je nog leeft en een nieuwe kans hebt op een beter leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden